אאוטבריין פספסה את הצפי בדוחות; המניה נופלת
מניית אאוטבריין צונחת לאחר פספוס צפי האנליסטים - החברה דיווחה על הכנסות של 234.6 מיליון דולר ורווח של 7 סנט למניה, לעומת צפי ל-260.6 מיליון דולר ו-13 סנט למניה; בנוסף, החברה מתמודדת עם לחץ שלילי מצד שותף מרכזי והוצאות הקשורות לרכישת Teads, אך רושמת
שיא בתזרים המזומנים החופשי
מניית חברת הפרסום הישראלית אאוטבריין Outbrain נופלת אחרי שהחברה פספסה את צפי האנליסטים בדוחות - החברה דיווחה על הכנסות של 234.6 מיליון דולר לצד רווח של 7 סנט למניה, בעוד צפי האנליסטים היה להכנסות של 260.6 מיליון
דולר ורווח של 13 סנט למניה.
לרבעון הרביעי החברה דיווחה גם על רווח גולמי של 56.1 מיליון דולר, עלייה של 5% לעות הרבעון המקביל, כאשר לצד זאת הרווח הגולמי Ex-TAC עלה ב-7% והסתכם ב-68.3 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-17 מיליון דולר, עלייה של 21% לעומת הרבעון המקביל.
במהלך הרבעון החברה רשמה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של כ-42.7 מיליון דולר לעומת 25.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, ונכון לסוף התקופה היו לה בקופה מזומנים בסך של כ-166.1 מיליון דולר, לעומת 89.1 מיליון דולר בסוף התקופה המקבילה.
לרבעון הראשון החברה צופה רווח גולמי Ex-TAC של בין 100-105 מיליון דולר ו-EBITDA מותאם של בין 8-12 מיליון דולר, ולשנה כולה צופה החברה EBITDA מתואם של לפחות 180 מיליון דולר. ב-2024 כולה רשמה החברה EBITDA מתואם של 37.3 מיליון דולר, אך הנתון הזה לא כולל את התוצאות של Teads.
- עוד גל קיצוצים בטידס: פיטורים של עד 10% מהעובדים בעולם
- הרווח נעלם: טידס מתקשה להתייצב אחרי המיזוג עם אאוטבריין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד זאת, החברה ציינה כי התמודדה עם לחץ שלילי על חשיפות פרסומות מצד שותף אספקה מרכזי, מה שהשפיע על שיעור שימור ההכנסות, שעמד על 86%. בנוסף, ההוצאות התפעוליות עלו בעקבות עלויות חד-פעמיות הקשורות לרכישת Teads, מה שפגע ברווחיות הכוללת. החברה גם ציינה כי קיים פוטנציאל לתנודתיות בתוצאות בטווח הקצר בשל שילוב שילוב העסקים של החברה עם Teads, וכי המעבר לטכנולוגיית הצעות מחיר חדשה מצד שותף מרכזי גרמה גם כן לתנודתיות, שפגעה בצמיחה הכוללת ברבעון הרביעי של 2024.
"המשך המומנטום באזורי הצמיחה שלנו סייע להאצת הצמיחה והרווחיות, עם רמת שיא של תזרים מזומנים חופשי", מסר דיוויד קוסטמן, מנכ"ל החברה. "מספר שבועות לאחר השלמת המיזוג עם Teads, אני אף נלהב יותר מהשילוב של יכולות המיתוג והביצועים
המובילות בקטגוריה של אאוטבריין ו-Teads ליצירת אחת הפלטפורמות הגדולות ביותר באינטרנט. אנו מאמינים ש-Teads תספק שירות טוב יותר למותגים ארגוניים ולסוכנויות, כמו גם למפרסמים בשוק הביניים ולמפרסמים ישירים, באמצעות יצירת תוצאות משופרות, ממיתוג ועד ביצועים, בסביבות
מדיה איכותיות ומוקפדות, מדיגיטל ועד CTV", הוסיף קוסטמן.
מניית אאוטבריין נסחרת לפי שווי של 448.3 מיליון דולר אחרי עלייה של כ-23% בשנה האחרונה.
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.

כולם רוצים לחגוג: האם עונת הכריסמס משפיעה גם עלינו - מי נהנה מזה ומי משלם ביוקר?
המלונות בנצרת ובחיפה בתפוסת שיא ובמסדרונות ההייטק האווירה מנומנמת - המשק הישראלי, שספג פגיעה קשה, מקבל בדצמבר זריקת מרץ מרעננת; אך לצד האורות המנצנצים, ישנם גם מפסידים
מי שעדיין חושב שחודש דצמבר בישראל מסתכם בסופגנייה ומטבעות שוקולד מוזהבים, מפספס את אחת המגמות הכלכליות המעניינות של השנים האחרונות. ישראל של סוף שנת 2025 היא כבר לחלוטין חלק מהכפר הגלובלי; דצמבר הפך לחודש של "צריכה היברידית" - שילוב של מסורת מקומית עם עונת חגים בינלאומית שחלחלה עמוק למיינסטרים הכלכלי, ויצרה דינמיקה המבוססת על חוויות ובילויים. ויש לכך גם משמעויות כלכליות - חבל הצלה לתיירות הפנים ולעסקים מקומיים, אבל במקביל הרכישה מאתרים בחו"ל דווקא מגלגלת כספים מהמשק המקומי החוצה, ובהייטק הכול ממתין על אש קטנה עד שהעולם יחזור לפעילות.
למי מצלצלים פעמוני החג?
תיירות הפנים ועסקי החוויות המבוססים על נוכחות פיזית ושירותים מקומיים מקבלים בדצמבר מנת חמצן כלכלי שאי אפשר לייבא באונליין. לפי נתוני משרד התיירות והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), תפוסת המלונות בערים המעורבות בשיא העונה מגיעה לכ-90%. לאחר שנים מאתגרות בענף ותיירות חוץ שעדיין מדשדשת, מדובר בפדיון קריטי ליציבות העסקים המקומיים.
בערים המעורבות הקסם של חג המולד ממלא את הרחובות כבר מתחילת דצמבר - נצרת וחיפה, שבה מצוין פסטיבל "החג של החגים", הופכות למוקדי עלייה לרגל, והקהל הישראלי שמחפש תחושת חו"ל ותמונות יפות בלי לעבור בנתב"ג לא מאכזב. אך הרווח אינו מסתכם בלינה בלבד; "כלכלת החוויות" מייצרת תנועה ערה של מאות אלפי מבקרים בירושלים, חיפה ויפו סביב מיצגי אור ופסטיבלים אורבניים. אלו שירותים שדורשים נוכחות פיזית, ולכן הכסף נשאר בידי בעלי המסעדות, בתי הקפה והעסקים הקטנים בישראל.
תעשיית חנוכה: כסף "ישן" במחירים חדשים
על רקע עצי האשוח המנצנצים, גם כלכלת חנוכה המקומית תורמת בוסט אדיר. כבכל שנה, גם ב-2025 נרשמו שיאים במכירות במאפיות, למרות שהמחירים הרקיעו שחקים, וסופגניות פרימיום נמכרות במחיר של עד 20 שקלים לאחת.
עולם הבידור, שחזר לפעילות מלאה ב-2025, מגלגל עשרות מיליוני שקלים על מופעי ענק ופסטיגלים, המהווים מוקד משיכה צרכני שלא עוצר גם בתקופות מיתון. השילוב בין חנוכה, כריסמס ונובי-גוד-סילבסטר (הצובר תאוצה בכל המגזרים) מייצר "חודש זהב" לקמעונאי המזון והאלכוהול, הנהנים מביקושים חסרי תקדים למוצרי פרימיום.
.jpg)