גולדשלגר: דרכי פעולת ההנהלה עלול להוביל למבוי סתום

מוסיף, הנהלת הבנק וגישתה כלפי העובדים מסכנת את עתידו של הבנק ואת מאזנו, דווקא בתקופה רווחית זו. קורא לבינו צדיק ולדוד גרנות לא לחזור על השגיאות של ההנהלה הקודמת
דרור איטח |

יו"ר ועד המנהלים ומורשי החתימה בבנק הבינלאומי, יונה גולדשלגר, ייפגש ביום ראשון עם מנכ"ל הבנק דוד גרנות. על מנת לדון בסכסוך העבודה בבנק שמאיים על יציבותו.

לדברי גולדשלגר, דרך הפעולה של ההנהלה עלולה להוביל את הבנק למבוי סתום. הנהלת הבנק וגישתה כלפי העובדים מסכנת את עתידו של הבנק ואת מאזנו, דווקא בתקופה רווחית זו. גולדשלגר קורא לבינו צדיק ולדוד גרנות לא לחזור על השגיאות החמורות של ההנהלה הקודמת בראשותו של פיוטרקובסקי שהביאה את הבנק להפסדים חסרי תקדים.

ועד המנהלים ומורשי החתימה מאיים לנקוט צעדים ארגוניים חריפים ביותר כבר בשבוע הקרוב, במידה ובפגישה לא תושג התקדמות משמעותית. גולדשלגר: "ההנהלה לא תצליח לשבור אותנו. ניאבק בכל הכוח למען זכויות המנהלים ויתר עובדי הבנק".

סכסוך העבודה בבנק הבינלאומי נמשך מזה מספר חודשים על רקע סירובה של ההנהלה לשלם לעובדים בונוס על רווחי הבנק בשנת 2003, ובשל כוונתה לא להעביר את עובדי בנק אינווסטק מחוזים אישיים להסכם קיבוצי כמקובל. בנוסף, מוחים העובדים על מינוי אנשים מבחוץ לתפקידים שונים על חשבון קידום מנהלים מתוך המערכת.

בבנק הבינלאומי הגיבו להתקפות הועד באומרם:

"הבינלאומי מצרים על ההתנהלות הלא עניינית של הועד, שדחה את כל הצעות ההנהלה לסיום הולם של הסכסוך"

לדברי הנהלת הבנק, דרישת הועד לבונוס חורגת מן הסכם השכר שנחתם בין הועד לבנק, ואינה כלולה בהסכם ההצמדה לבנק לאומי. הנהלה הדגישה כי אין בכוונתה לשלם בונוס לעובדים על רווחי 2003 בשל התשואה הנמוכה (4.8%).

בתגובה לטענות העובדים בעניין אינווסטק, הבנק מבהיר כי אינווסטק תישאר חברת בת עצמאית לכל דבר ועניין, ובבנק מעונינים לשמר אותה ככזו ולא לפגוע בעצמאותה.

בבנק מבהירים כי מינוי חברי הנהלה הינה זכות ניהולית בלעדית של מנכ"ל הבנק, זכות שעולה מן ההסכם שנחתם בין ההנהלה לועד בשנת 2000.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.