מעצר כלא עבירה
צילום: דוברות המשטרה

מה הקשר בין פימי למנכ"ל חברת דלקים שנעצר בחשד שהפיץ חשבוניות פיקטיביות במאות מיליונים

המנכ"ל, תומר לוי עשה זאת באמצעות חברה דלקים SOS אקספרס המספקת לחברות שונות, ביניהן למשרדי ממשלה שונים. בין היתר נבדק הקשר שבין החברה לארגון פשיעה מוכר
איציק יצחקי | (5)

יחידת חקירות מע"מ באר שבע עצרה אתמול מנכ"ל חברה למסחר ושיווק דלק וחשודים נוספים, בחשד לניהול מערך של הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות. ההיקף: מאות מיליונים, באמצעות חברה המספקת דלקים לחברות שונות ביניהן למשרדי ממשלה שונים. המבצע הזה נפתח בשיתוף עם שוטרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433. 

היום נודע כי מדובר במנכ"ל SOS אקספרס, תומר לוי. נבדק קשר בין לוי לבין ארגוני פשיעה. 

קרן פימי, של ישי דוידי מחזיקה 50% ב-SOS בעקבות רכישה שהושלמה לפני כשש שנים. לפני כשנה רכש לוי מדלק ישראל את חברת דלק גז טבעי שמפעילה מתקן גז דחוס בגלילות. 

מהחקירה של המשטרה עולה כי לוי ביצע עבירות כלכליות באמצעות החברה, בין היתר הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בסכומים של מאות מיליונים. בין היתר נבדק הקשר שבין החברה לארגון פשיעה מוכר.

החקירה הפכה לגלויה עם מעצרם של לוי. במהלך חיפושים שנערכו הבוקר בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים, נתפס רכוש רב הכולל הין היתר: רכבי יוקרה, עשרות משאיות, נכסי נדל"ן ועוד.

החקירה בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, חקירות מע"מ ת"א וי-ם, יחידת הביקורת לפשיעה חמורה ברשות המיסים ובליווי המחלקה המשפטית ברשות המיסים ופרקליטות אזרחית מחוז ת"א.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    תוך כמה זמן יאנה תעזוב אותו? (ל"ת)
    אביב 06/07/2023 06:41
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גילון 04/07/2023 18:45
    הגב לתגובה זו
    זה מה שקורה כשמגייסים קרנות גדולות רק בשביל דמי ניהול ואז חייבים להשקיע בכל דבר שזז
  • 1.
    לא לרחם , להכניס ל15 שנה בפנים!!! (ל"ת)
    לעצור עד תום ההליכים 03/07/2023 13:14
    הגב לתגובה זו
  • תפסו קוף מחר יהיה קוף אחר (ל"ת)
    לילי 03/07/2023 14:30
    הגב לתגובה זו
  • סווינגר 03/07/2023 13:47
    הגב לתגובה זו
    20 שנה לפחות
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים

המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"

רן קידר |

הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.

הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם,  נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.

תגים מזוייפים

בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.

במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.

הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.