מכון מחקר פלסטיני: העזתים מאוכזבים מהמלחמה, אבל תומכים בירי הרקטות

כחודש לאחר סיום המערכה בדרום נערך סקר גדול ברצועת עזה: הפלסטינים חושבים שניצחו במלחמה, אבל לא מרוצים מהתוצאות
נושאים בכתבה צוק איתן

מכון המחקר הפלסטיני PSR או (Palestinian Center for Policy and Survey Research) פרסם היום את תוצאות הסקר שנערך ברשות ובעזה בימים האחרונים בקרב 1,200 מבוגרים. הסקר נערך ב-120 מוקדים בראיונות פנים אל פנים ובחן את התחושה בקרב הציבור בחודש שחלף מאז הוכרזה הפסקת האש בין ישראל לחמאס.

בשורה התחתונה, חלה ירידה של 13% בקרב המאמינים שהחמאס ניצח במלחמה, אבל עדיין מדובר בשיעור גבוה של 69%, אבל בקרב תושבי עזה בלבד. מעבר לזאת, 59% מתושבי עזה אינם מרוצים מהישגי המלחמה - ז"א מרבית תושבי הרצועה.

מנגד, לא פחות מ-80% מהנשאלים עדיין תומכים בשיגור רקטות לשטח ישראל עם המצור לא יוסר מעל עזה, בתוך שטח הרצועה 72% מהנשאלים תומכים בירי הרקטות. 57% מהנשאלים חושבים שהמעורבות של מצרים במו"מ הייתה שלילית.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    יורים ובוכים (ל"ת)
    הפלסיטנים 30/09/2014 00:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דוד 29/09/2014 19:06
    הגב לתגובה זו
    הם פוחדים להגיד את האמת כי מפחדים מהחמאס! סקר=שקר!
  • 4.
    מסקנה:חובה היתה לממשלה להרוג המחבלים ולרסק את אירגוניהם (ל"ת)
    ייאי 29/09/2014 18:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הערבים לא אומרים אמת בסקרים (ל"ת)
    ליצן 29/09/2014 17:07
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מה שמוכיח שהחבר'ה האלה מבינים רק כח וכמה שיותר חזק (ל"ת)
    משה - חיפה 29/09/2014 17:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אבשלום קור 29/09/2014 16:59
    הגב לתגובה זו
    כתבתם: "לא פחות מ-80% מהנשאלים עדיין תומכים בשיגור רקטות לשטח ישראל עם המצור לא יוסר מעל עזה,..." יש לכתוב "....אם המצור לא יוסר..." אם ולא עם. תודה.
  • זה מסובך מידי. (ל"ת)
    איתמר בן אב"י. 01/10/2014 17:42
    הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.