הטמעת האינטראקטיב בגיתם: "דרך נפלאה למתג כישלון"

גורמים בשוק האינטראקטיב מגיבים להצהרה של גיתם על הטמעת האינטראקטיב: "גיתם לא הצליחו כצפוי עם האינטראקטיב והם מחפשים מוצא בדמות המהלך". תגובת גיתם: "אם אנחנו מעצבנים מישהו, סימן שאנחנו בדרך הנכונה"
משה בנימין |

בגיתם BBDO יצאו בהכרזה, לפני כשבועיים בערך, כי שנת 2008 תהיה שנת האינטרנט ובה המדיה האינטראקטיבית תהפוך להיות במרכז פעילות משרד הפרסום. במהלך אסטרטגי עליו הצהירה החברה, תוטמע שלוחת האינטרנט - BBDO אינטראקטיב אל תוך גיתם, ותהפוך לחלק בלתי נפרד מצוותי העבודה, כך שבכל צוותי העבודה: קריאטיב, תקציבאות מדיה ופלנינג ישולבו אנשי חברת האינטראקטיב.

גורמים בענף האינטראקטיב מסרו היום למערכת Bizportal, בהקשר של ההכרזה על תוכניתה של גיתם, כי "אין במהלך של גיתם שום תוכן, מעבר להצהרה סתמית שלא תשנה כלום בפועל".

בנוסף נאמר, בהתייחס לטקטיקת ההטמעה של גיתם, כי "רק בישראל מתנהל שוק האינטראקטיב בצורה שכזו, אין לזה אח ורע בעולם, וההכרזה על הדור ה-3 באבולציית האינטראקטיב כביכול הם רק דיבורים שבפועל לא יביאו לשום שינוי מהותי".

אחת הסיבות המדוברות בענף לשינויים הצפויים בגיתם היא: "חוסר שביעות הרצון של גיתם BBDO אינטראקטיב מהמנכ"לית קרן סטיבנסון-להב".

על-פי הגורמים בשוק, הצפי של ראשי גיתם ממשרד האינטראקטיב בראשות סטיבנסון-להב היה אופטימי יותר, ומוצלח יותר ובחברה הרגישו כי אין ביכולתה להביא את המשרד למקום אליו הם שואפים.

מיכל המאירי, מנכ"ל גיתם מסרה, בתגובה לדברים: "אם ההצהרה שלנו לא השאירה את מתחרינו בענף אדישים אז סימן שאנחנו בדרך הנכונה ומישהו מרגיש צורך לחשוש מאיתנו".

בנוסף, מסרה המאירי: "ערן גפן שהוא אושיה מקובלת ואובייקטיבית בתחום האינטראקטיב קרא לזה - הדבר הבא בתחום האינטרנט. לגבי קרן, אם לא היינו מרוצים ממנה יכולנו פשוט להחליף אותה, גם זה קורה, אבל לא עשינו זאת וקרן ממשיכה איתנו בחברה ותלווה את הפעילויות השונות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.