הטמעת האינטראקטיב בגיתם: "דרך נפלאה למתג כישלון"

גורמים בשוק האינטראקטיב מגיבים להצהרה של גיתם על הטמעת האינטראקטיב: "גיתם לא הצליחו כצפוי עם האינטראקטיב והם מחפשים מוצא בדמות המהלך". תגובת גיתם: "אם אנחנו מעצבנים מישהו, סימן שאנחנו בדרך הנכונה"
משה בנימין |

בגיתם BBDO יצאו בהכרזה, לפני כשבועיים בערך, כי שנת 2008 תהיה שנת האינטרנט ובה המדיה האינטראקטיבית תהפוך להיות במרכז פעילות משרד הפרסום. במהלך אסטרטגי עליו הצהירה החברה, תוטמע שלוחת האינטרנט - BBDO אינטראקטיב אל תוך גיתם, ותהפוך לחלק בלתי נפרד מצוותי העבודה, כך שבכל צוותי העבודה: קריאטיב, תקציבאות מדיה ופלנינג ישולבו אנשי חברת האינטראקטיב.

גורמים בענף האינטראקטיב מסרו היום למערכת Bizportal, בהקשר של ההכרזה על תוכניתה של גיתם, כי "אין במהלך של גיתם שום תוכן, מעבר להצהרה סתמית שלא תשנה כלום בפועל".

בנוסף נאמר, בהתייחס לטקטיקת ההטמעה של גיתם, כי "רק בישראל מתנהל שוק האינטראקטיב בצורה שכזו, אין לזה אח ורע בעולם, וההכרזה על הדור ה-3 באבולציית האינטראקטיב כביכול הם רק דיבורים שבפועל לא יביאו לשום שינוי מהותי".

אחת הסיבות המדוברות בענף לשינויים הצפויים בגיתם היא: "חוסר שביעות הרצון של גיתם BBDO אינטראקטיב מהמנכ"לית קרן סטיבנסון-להב".

על-פי הגורמים בשוק, הצפי של ראשי גיתם ממשרד האינטראקטיב בראשות סטיבנסון-להב היה אופטימי יותר, ומוצלח יותר ובחברה הרגישו כי אין ביכולתה להביא את המשרד למקום אליו הם שואפים.

מיכל המאירי, מנכ"ל גיתם מסרה, בתגובה לדברים: "אם ההצהרה שלנו לא השאירה את מתחרינו בענף אדישים אז סימן שאנחנו בדרך הנכונה ומישהו מרגיש צורך לחשוש מאיתנו".

כל הכותרות

בנוסף, מסרה המאירי: "ערן גפן שהוא אושיה מקובלת ואובייקטיבית בתחום האינטראקטיב קרא לזה - הדבר הבא בתחום האינטרנט. לגבי קרן, אם לא היינו מרוצים ממנה יכולנו פשוט להחליף אותה, גם זה קורה, אבל לא עשינו זאת וקרן ממשיכה איתנו בחברה ותלווה את הפעילויות השונות".

לסיכום, טוענת המאירי: "המספרים יאמרו את השורה התחתונה, ובעניין הזה הגענו בסך הכל, תוך שנה וחצי למקום 6, על-פי נתוני יפעת וזה כנראה מה שמדאיג את מתחרינו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה