איש החודש של Bizportal באוקטובר: איציק תמיר
שלושה ימים בסוף חודש אוקטובר "הפכו" את דעתנו מספר פעמים. איציק תמיר, הנשיא ואחד הבעלים של אורכית, נע על מטוטלת ההחלטה בבחירת איש של Bizportal באוקטובר. באותה העת התלבטנו לגבי איש אחר, מעולם ההשקעות - עמית ברגר. האחרון כמעט רכש את פקן, אך לבסוף נאלץ להכניס שותף בדמות קרן מרקסטון שהביאה את המזומנים לעסקה.
תמיר כמעט ראה את המנייה מתרסקת עקב גל של שמועות על דוחות מאכזבים, דבר שיכול היה להזכיר לו תקופות אדומות מעידן התפוצצות הבועה. חוויה מצמררת לכל בעל חברה, שהוא גם חבר ועדת האופציות בדירקטוריון שלה. אבל בסוף אוקטובר "שיחק" לו המזל. הוא אמנם יכול היה להיות רגוע, משום שהמניה התאוששה ובעיקר משום שידע את העובדות לאשורן. אך בשוק ההון, כולנו יודעים, אין תגמולים סימטריים. התנהגות לא נכונה, מסיבת עתונאים נמהרת, איתות לא זהיר - מאבדים את האימפרייה.
אז מה קרה למעשה? ובכן, מהומה על מאומה, יש לשער. אבל מצד שני - מהומת רבתי לגבי מי שהיה מושקע ומכר ברגע האימה. מניית אורכית נכנסה למערבולת "דוט-קומית" בימים שחתמו את חודש אוקטובר. ביום חמישי ה-27 באוקטובר פרץ גל של שמועות, שקשיים מול הלקוח העיקרי, למעשה - היחיד, של החברה, חברת KDDI היפנית, עלולים להטיל צל גדול על הדוחות. באותו יום קרסה המניה בתל אביב ולאחר מכן בוול סטריט בעשרות אחוזים (30%).
ההנהלה החלה לשדר צפירות הרגעה, האנליסטים - לשאול שאלות, כל זאת לאחר שהשמועות העיקשות באותו היום גרסו כי KDDI תפחית את ההזמנות שלה. KDDI אחראי כיום למעשה על התחזיות להכנסות של 95 מיליון דולר בסוף השנה ורווח של 17 מיליון דולר בסיומה.
עם הדיווח על התוצאות לרבעון השלישי, שבה המנייה בשני ימי המסחר העוקבים והמריאה לגובה. לפי שערי הסגירה בוול סטריט בשבוע שעבר, תומחרה המניה ברמה הגבוהה בכ-8% מזאת שבה היתה ערב המשבר. המהומה במחיר המניה בימים שלפני הדו"ח יכלה לגרום לאובדן עשתונות בצמרת של כל חברה.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
