קסטרו: צמיחה של 12% בהכנסות וזינוק ברווח התפעולי
ההכנסות של קבוצת קסטרו קסטרו -0.69% ברבעון השלישי צמחו בכ-12% והסתכמו בכ-507.6 מיליון שקל לעומת כ-453.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון השלישי זינק בכ-49% והסתכם בכ-41.3 מיליון שקל לעומת כ-27.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-16.3 מיליון שקל לעומת כ-12.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השלישי לשנת 2024 צמח בכ-9.1% והסתכם בכ-286.3 מיליון שקל (כ-56.4% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-262.4 מיליון שקל (כ-57.8% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד.
צמיחה במכירות החנויות ובתוצאות התפעוליות
החברה ציינה כי הגידול בהכנסות ברבעון השלישי נובע מגידול במכירות החנויות הזהות בשלושת מגזרי הפעילות. הקבוצה הציגה גידול של כ-15.2% במכירות החנויות הזהות של כלל מותגי הקבוצה ברבעון השלישי לשנת 2024 שהסתכמו בכ-448.9 מיליון שקל בהשוואה לכ-389.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתחום אופנת ההלבשה הציגה הקבוצה גידול של כ-14.4% במכירות החנויות הזהות, בתחום אביזרי האופנה רשמה הקבוצה גידול של כ-16% ובתחום הקוסמטיקה נרשם גידול של כ-23.4%. הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה צמח בכ-21.8% והסתכם ברבעון השלישי לשנת 2024 בכ-2,064 שקל לעומת כ-1,695 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון השלישי לשנת 2024 הסתכמו בכ-326.4 מיליון שקל, גידול של כ-7.5% לעומת כ-303.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע מגידול במכירות בחנויות הזהות, לצד קיטון בהכנסות של המותג 'קסטרו' בשל קיטון במצבת החנויות, וכן השפעת עיתוי חגי תשרי אשר מרביתם חלו לאחר תום תקופת הדיווח לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בתחום פעילות אופנת ההלבשה הרווח התפעולי זינק בכ-78% לכ-11.6 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי בסך של כ-6.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נובע מגידול בהכנסות ומירידה בהוצאות השיווק והפרסום אשר קוזז בחלקו מירידה בשיעור הרווח הגולמי בעיקר בשל התייקרות עלויות ההובלה והשילוח.
- העם כלביא - החברות פחות: סיכום עונת הדוחות בצל המלחמה
- קווליטאו: גידול בצבר בהכנסות וברווח, מה הסיכונים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגזר אביזרי אופנה תרם הכנסות של כ-158 מיליון שקל ברבעון השלישי, גידול של כ-17.5% לעומת כ-134.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד הנובע מגידול במכירות החנויות הזהות. הרווח התפעולי בתחום אביזרי אופנה צמח בכ-46.3% והסתכם בכ-29.9 מיליון שקל לעומת כ-20.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור נובע מגידול בהכנסות ושיפור הרווחיות הגולמית.
מגזר הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-42% לכ-20.7 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת כ-14.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד הנובע מגידול במכירות בחנויות הזהות. הרווח התפעולי במגזר הטיפוח והקוסמטיקה הסתכם בכ-2.4 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-693 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול בהכנסות ושיפור הרווחיות הגולמית.
יאיר אוחיון מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס: "אנו שמחים לסכם רבעון נוסף של צמיחה שבו הציגה הקבוצה גידול של כ-15% במכירות החנויות הזהות וגידול בהכנסות וברווח בשלושת מגזרי הפעילות שלה. תוצאות הרבעון השלישי משקפות את עוצמת המותגים ונאמנות הלקוחות. לקבוצה איתנות פיננסית חזקה ואנו ממשיכים בפיתוח כלל המותגים בהתאם לאסטרטגיה שהצבנו.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
המהלכים שיישמנו בשנתיים האחרונות נושאים פרי. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הרווח התפעולי הסתכם בכ-150.5 מיליון שקל והרווח הנקי הסתכם בכ-77 מיליון שקל. אנו מציגים ירידה בימי המלאי של 21 ימים ברבעון השלישי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בדגש על המותג קסטרו ומצפים להמשך הצמיחה וגידול בשיעורי הרווחיות ברבעונים הבאים.
הקבוצה ממשיכה בפיתוח והרחבת פעילות כלל המותגים בהמשך לאסטרטגיית הצמיחה שלה: רשת קרולינה למקה מגדילה נתח שוק בתחום האופטיקה. אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה המונה 28 חנויות כשבשנה הבאה צפויות להיפתח חנויות נוספות וכן, ממוקדים בחנויות הקונספט החדשות של הודיס וטופ טן. במקביל, נמשכת פריסת חנויות של קיקו מילאנו ואיב רושה שממשיכות בפיתוח המואץ וצפויות לפתוח בשנת 2025 מיקומים חדשים.
זרוע חו״ל מתקדמת בהתאם לתוכנית העסקית. בסוף חודש יוני 2024 הושק בארה"ב אתר האינטרנט החדש של איב רושה, מותג הביוטי המוביל בצרפת, ובמהלך הרבעון השלישי של שנת 2024 נפתחו שישה מיקומים ראשונים בקניונים מובילים בארה"ב".
אוחיון הוסיף: "הקבוצה נמצאת עם נזילות גבוהה. יתרות המזומנים ושווי מזומנים של הקבוצה ליום 30.9.2024 מסתכמים בכ-157.6 מיליון ש"ח, לקבוצה עודף מזומנים על חוב פיננסי בסך של כ-97.6 מיליון ש"ח. לקבוצה תוכנית אסטרטגית מבוססת להמשך צמיחה ואנו ממשיכים לפעול למיקסום המכירות והרווחיות בכל המותגים".
שווי השוק של קסטרו עומד על 759 מיליון שקל. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-135%, ו-181% ב-12 החודשים האחרונים.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.03%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות קופצת ב-10%; מדד הביטוח נופל 1.6%
המדדים נסחרים בירידות כאשר מניות הביטוח בולטות בירידות, בעוד מניות הביטחוניות נהנות מביקושים; במקביל, המתיחות בין רוסיה לנאט"ו מחריפה עם חדירת רחפנים לפולין, בעוד איראן ו־IAEA מנסות לייצב את החזית הגרעינית
המסחר ביום שאחרי התקיפה הישראלית בקטאר מתנהל בירידות שערים, כאשר מדדי ת"א 35 ו-90 נסחרים בירידה של עד 0.5%.
במבט על הסקטורים המרכזיים ירידות, כאשר
מדד הבנקים יורד 0.5% ומדד הביטוח בולט לשלילה ומאבד 1.5%. מי שבולטות לחיוב הן המניות הביטחוניות, אולי דווקא כמו שמצופה מהן.
השוק עלה אתמול על חדשות התקיפה,
אך הבוקר מתגברים הדיווחים כי אולי התקיפה לא השיגה את היעדים שקיוו להם במערכת הביטחון. ומה קורה בקטאר? הנשק של קטאר הוא הכסף, הכוח וההשפעה העולמית והיא עלולה לכוון אותו נגדנו. היא גם יכולה במישרין או דרך פרוקסי לקנות
נכסים וחברות ישראליות - לא כדאי לזלזל בכוח שלה וברצון לנקמה; וגם - על הנהגת חמאס, על ארגונים נוספים בעזה שאולי יקבלו יותר כוח, ועל כך שאי אפשר לחסל רעיון. קטאר נגד ישראל; ישראל נגד חמאס - תמונת מצב ומה צפוי להמשך?
ואם מדברים על אירועים גיאופוליטיים, אתמול רחפנים רוסיים חדרו לפולין, והמתיחות הגיאופוליטית מסלימה: נאט"ו בכוננות, נמלי תעופה נסגרו; היום דווח כי ראש ממשלת פולין דונלד טוסק הצהיר כי פולין ביקשה מנאט"ו להפעיל את סעיף 4 של הברית, סעיף שמאפשר התייעצות דחופה בין החברות כאשר אחת מהן מרגישה שאיום נשקף לביטחונה או לשלמותה הטריטוריאלית, לאחר שמטוסי נאט"ו הוזנקו כדי להתמודד עם חדירת כטב"מים רוסים למרחב האווירי של פולין, וברקע נשקלת אפשרות לחזק את מערך ההגנה האווירית באזור. האירועים מסמנים החרפה חמורה במתיחות בין רוסיה לנאט"ו, כאשר פולין מדגישה שמדובר בהפרה ישירה ומסוכנת של ריבונותה. מה מחפשת רוסיה בפולין ואיך זה משפיע על החברות הביטחוניות (גם בישראל)? בכתבה כאן - רחפנים רוסיים חדרו לפולין: עוד דלק למניות הביטחון
בעוד בנאט"ו הגזרה מתחממת, באיראן הגזרה מתקררת. על פי דווחים, איראן וה-IAEA חתמו אתמול על הסכם טכני במצרים שמייצר מסגרת לחידוש שיתוף הפעולה וביקורות גרעיניות, במאמץ לבלום הליך סנקציות מתמשך מצד ברית המעצמות. יחד עם זאת, הקיום הפורמלי של הסכם זה תלוי בהמשך תנודות בשטח, במיוחד אם יוחזרו סנקציות, והאופן שבו תתבצע הפיקוח בפועל.
- ברן זינקה 15%, נאוויטס 9% - ת״א 125 המריא 1.7% אחרי תקיפת צמרת חמאס בקטאר
- אל על ונאוויטס ירדו, נובה זינקה ב-4.3%; מניות הנדל"ן עלו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתמול ביצעה ישראל תקיפה אווירית על מטה הנהגת חמאס בדוחא שבקטאר. זה הפעם הראשונה שאירוע צבאי כזה מתרחש בשטח מדינה שהייתה עד כה מעורבת בתיווך. צה"ל שוב הוכיח עליונות, רגישות ודיוק בלתי רגיל בפעולה בלב דוחא, התקיפה הישירה הראשונה נגד הנהגת חמאס בקטאר. המהלך סימן עוצמה אסטרטגית ויישום מדויק של יכולת תקיפה מעבר לגבולות, ותמך בשוק המניות. בסיכום היום מדדי ת"א 35 ו-125 רשמו שיאים חדשים, ות"א 90 רחוק מרחק נקודות בודדות משיא דומה. גם בשוק הגלובלי התגובה הייתה מאופקת, כאשר הנפט שנחשב לאינדיקטור שמושפע מהמתיחות במזרח התיכון עלה קלות לרמה של 63 דולר לחבית.