"הייתה שנה מורכבת אבל חוזרים למסלול; אין טיעון מקצועי לפסילת המיזוג"
חברת כרטיסי האשראי והמימון החוץ בנקאי ישראכרט פרסמה הבוקר דוחות ל-2023. תיק האשראי הפרטי והמסחרי הציג צמיחה של כ-79% בשנתיים האחרונות לסכום כולל של כ-9.1 מיליארד שקל - גידול של כ-4 מיליארד שקל.
ההכנסות בשנת 2023 צמחו ב-20% לכ-3.15 מיליארד שקל, לעומת כ-2.63 מיליארד שקל בשנת 2022. הכנסות הריבית מאשראי צמחו בכ-86% וחצו בשנת 2023 את רף המיליארד שקל. סך הכנסות הריבית הסתכמו בכ-1.1 מיליארד שקל. הרווח הנקי בשנת 2023 עלה בכ-63% ל-252 מיליון שקל, לעומת 155 מיליון שקל בשנת 2022.
בשיחה עם ביזפורטל אומר רן עוז, מנכ"ל ישראכרט, כי "הייתה לנו שנה מורכבת ומאתגרת, שנה שהתחילה בצמיחה ותנופה ולאט לאט ההאטה הכלכלית תפסה את כל הפעילות העסקית. מה-7 לאוקטובר עברנו לעולם אחר לגמרי. עברנו התכווצות, שלאט לאט חוזרת לכיוון הנכון".
אתם עדיין מרגישים השפעות כלשהן של המלחמה?
"בוודאי. אחת הבעיות היא שהממוצע מטעה, אפילו מאוד. למשל, ההתפלגות של הצריכה של הלקוחות השתנתה לגמרי. התיירות הנכנסת וגם היוצאת עדיין לא התאוששו, יש ענפים שנפגעו יותר ויש אזורים שנפגעו מאוד כמו הדרום ואילו במרכז העסקים חזרו לפעילות רגילה פחות או יותר".
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתם צופים המשך צמיחה השנה?
"כשאתה מסתכל על הסך הכל, ההוצאה המקומית חזרה להיות קצת יותר גבוהה מתחילת השנה שעברה. אבל זה לא מתפלג שווה בשווה בין כולם, הפארמה והמזון הם מעל מה שהיה, הביטוח הרבה מעל אבל, כמו שציינתי, עסקים קטנים בדרום נפגעו מאוד מאוד קשה ועדיין לא התאושש".
איך אתה רואה את המשך השנה שלכם?
"אנחנו הוכחנו בשנתיים האחרונות שהעוצמה שלנו ובסיס הלקוחות שלנו מהווים בסיס מאוד חזק לצמיחה. ברגע שהמלחמה תיגמר ונחזור לשגרה גם בצפון וגם בדרום, אז נוכל לחזור לצמוח בצורה מאוד יפה. יש אי ודאויות גדולות גם בצד הבטחוני וגם בצד הכלכלי".
ההוצאות בגין הפסדי אשראי בשנת 2023 הסתכמו בכ-347 מיליון שקל, בהשוואה לכ-124 מיליון שקל בשנת 2022. מה צפוי בתחום הזה ב-2024?
"בין השנים יש הבדל מאוד גדול שהוא העובדה ששינו את דרך החישוב של הסעיף הזה. על זה צריך להוסיף את הגידול בתיק האשראי שלנו, אז כמובן שעל תיק אשראי יותר גדול אתה מפריש יותר ויש כמובן גם את ההרעה במצב הכלכלי. אנחנו מעריכים שברבעון הראשון עדיין נראה את ההשפעות אבל מעבר לזה, ככל שהמצב הכלכלי ישתפר גם אנחנו נוכל להנות מהוצאות הפסדי אשראי נמוכות יותר".
- פייזר מאותתת על קיפאון במכירות ב-2026 והמניה נחלשת
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
לגבי הכניסה של הארנקים הדיגיטליים, בינתיים לא נראה שזה פוגע בכם במיוחד
"העולם נהיה הרבה יותר מורכב. גוגל פיי ואפל פיי פחות או יותר השתלטו על השוק ויש גם עוד חלופות מקומיות ופחות חשובות. המשותף לכולם זה שהם יושבים על התשתית של חברות האשראי. המיקוד שלנו זה לוודא שכל חלופה חדשה תעבור גם דרכנו, בין השאר על מנת שנוכל להציע ללקוחות עוד מוצרים".
ישראכרט חוזרת להיות על המדף לאחר שהראל לא הצליחה לרכוש את השליטה החברה וכעת, וככל הנראה יהיו אולי עוד חברות ביטוח שיתעניינו בכם, לצד חברת האחים נאוי. איך קיבלתם את ההחלטה של הראל לא לערער על ההחלטה של רשות התחרות?
"הייתה לנו עננה מעל הראש במשך תקופה ארוכה. בתקופת ההמתנה זה די הכביד גם עלינו וגם עליהם. כשיצאנו לדרך היה ברור לנו שאנחנו תוך 90 יום מקבלים אישור וזאת בגלל שהייתה כבר עסקה דומה. אחרי 10 חודשים קיבלנו תשובה שלילית. הם החליטו לא ללכת לערער על זה לבית המשפט ואני חושב שההחלטה הייתה נכונה, בין השאר כי זה היה יכול לקחת שנים, למרות שהצדק איתם".
למה הצדק איתם?
"אני קראתי את תגובת רשות התחרות טוב טוב ולא הוצג שום טיעון מקצועי. אין טיעון המתנגד למיזוג שלא יהיה תקף גם למיזוג של כלל-מקס. לטיעונים שהוצגו אין שום בסיס כלכלי, פשוטו כמשמעו. לא היה באמת בסיס לפסול את המיזוג הזה אבל אנחנו ממשיכים קדימה".
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.35% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
פייזרפייזר מאותתת על קיפאון במכירות ב-2026 והמניה נחלשת
תחזית להכנסות דומות לשנה הנוכחית, לחץ מצד רגולציה ותחרות גוברת, והימור על רכישות יקרות כדי לבנות מחדש את צבר התרופות
