ענת בוגנר דלתא מותגים
צילום: שי פרנקו
דוחות

מניית דלתא מותגים השלימה ירידה של 40%, האם כעת היא זולה?

ההכנסות בחנויות הזהות ירדו ב-3.8% אבל הזינוק של 55% באינטרנט סייע לקזז את הירידה, בעיקר עקב תוספת המותגים Victoria`s secret ו-Panta  Rei. הגידול האורגני באינטרנט עמד על 20.3%. רמות המלאי הסתכמו ב-186 מיליון שקל לעומת 195.3 מיליון אשתקד "חזרנו לרמות מלאי טובות מבחינתנו ולא היינו צריכים להפריש לירידת מלאי או לצאת במבצעים". אומרת מנכ"לית החברה ענת בוגנר; הנפילה של 80% במחירי התובלה הימית סייעו לחברה
נתנאל אריאל |

חברת הביגוד והאופנה דלתא דלתא מותגים 3.02%  מפרסמת עוד דוחות כספיים ללא צמיחה ומאשימה את מזג האוויר הקר שהיה בחודש אפריל. החברה ניסתה לקנות צמיחה באמצעות רכישת המתחרה גולף, אך המיזוג הזה בסופו של דבר לא ייצא לפועל. המניה נסחרת כעת במכפיל לא גבוה של 11.5, אחרי שאיבדה ב-12 החודשים האחרונים 40% מערכה. אבל החברה נפגעה פחות בעקבות ירידה של 80% במחירי ההובלה הימית מה שהוביל לשיפור של 2% ברווח הגולמי (שקוזז בחלקו).

בחברה מציינים לטובה שרמות המלאי הסתכמו ב-186 מיליון שקל לעומת 195.3 מיליון אשתקד "חזרנו לרמות מלאי טובות מבחינתנו ולא היינו צריכים להפריש לירידת מלאי. אומרת מנכ"לית החברה ענת בוגנר.

דלתא מותגים בהנהלתה של ענת בוגנר, החברה הבת של דלתא גליל  דלתא גליל 0.48% של אייזיק דבח, מדווחת על ירידה של 2% בהכנסות ברבעון השני של 2023 ואלה עמדו על 193.3 מיליון שקל, לעומת 197 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה. הירידה בחנויות הזהות (196 חנויות) הייתה בשיעור של 3.8% ברבעון אבל מכירות האינטרנט עלו ב-55% לרמה של 22.1 מיליון שקל (11.4% מההכנסות) ולעומת 14.3 מיליון ברבעון המקביל (7.3% מההכנסות) וסייעו בצמצום הירידה, כאשר רוב תוספת הגיעה בזכות מכירות לראשונה של המותגים Victoria`s Secret ו-Panta rei בהיקף של 5.1 מיליון שקל. הגידול האורגני באינטרנט עמד על כ-20% של דלתא ופיקס.

תמצית דוחות דלתא מותגים לרבעון השני של 2023. מקור: מצגת החברה

תמצית דוחות דלתא מותגים לרבעון השני של 2023. מקור: מצגת החברה

כיום, החברה מפעילה אתרי אינטרנט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס, Victoria's Secret ו-Pante rei. היא צפויה לפתוח עוד 2 חנויות בחודש נובמבר. ברבעון הראשון היא חתמה על זיכיון להקמת חנויות ותפעול של הרשת למוצרי טיפוח ואווירה  Bath & Body Works ומתכננת לפתוח בחודש נובמבר 5 חנויות ולהשיק אתר אינטרנט למותג ברבעון הרביעי של שנת 2023. במהלך השנים 2023-2026 מתכננת החברה לפתוח 30 חנויות פיזיות בהשקעה מוערכת של כ-60 מיליון שקל.

הרווח הגולמי ברבעון עמד על 125 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד (64.8%) מהמכירות. השיפור של כ-1% במרווח הגולמי נבע מהירידה בעלויות ההובלה הימית - הירידה במחירים של שינוע סחורה בעולם (מה שבמקביל פוגע בתוצאות של חברות ספנות כמו צים).

הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם ב-28.6 מיליון שקל, לעומת 19.1 מיליון בעקבות השפעה של 20 מיליון שקל בעסקאות הגנה מפני המרת מטבע. באופן רשמי הרווח התפעולי ברבעון הקודם עמד על 37.7 מיליון שקל.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

הרווח הנקי ברבעון השני, בנטרול בחינת רכישת עסקת גולף נותר דומה לרבעון המקביל והסתכם ב-21.2 מיליון שקל. רשמית הרווח הנקי הסתכם ב-20.1 מיליון שקל ברבעון השני. 

החברה תחלק דיבידנד של 10.1 מיליון שקל. הוא יחולק ב-23 באוגוסט. דלתא מותגים, החברה הבת שפוצלה מתוך דלתא גליל, הונפקה בחודש מרץ 2021 לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל. תמורת 20% ממניות דלתא ישראל גייסה החברה 262.5 מיליון שקל. בשנה האחרונה המניה איבדה 40% משוויה והיא נסחרת כעת לפי שווי של 979 מיליון שקל.

ירידה בהיקף המלאי של החברה. לא תצטרך להפריש או למכור בהפסד

ירידה בהיקף המלאי של החברה. לא תצטרך להפריש או למכור בהפסד

"כשנסכם את 2023 נסכם שנה טובה מבחינת צמיחה תוך שמירה על החוסן של החברה", אומרת מנכ"לית החברה ענת בוגנר. לדבריה, "אנו מסכמים רבעון עם יציבות בהכנסות וגידול משמעותי בתזרים המזומנים וזאת, על אף מזג האוויר הקר והמצב הביטחוני ששרר בחודש אפריל והאתגרים בסביבה המאקרו כלכלית. בעקבות ניהול מוקפד של המלאי, יתרת המלאי קטנה משמעותית לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ותרמה לגידול בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת וזאת למרות השקת המותגים החדשים. החברה ממוצבת היטב תפעולית ופיננסית להמשך צמיחה והמשך פיתוח וחדשנות של מותגיה, במקביל לבחינת אפשרויות למיזוגים ורכישות בארץ ובעולם".

ענת בוגנר, מנכ

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים

הדיון על "קריסת" השוק האלטרנטיבי מפספס את העיקר - אין דבר כזה שוק אחד או מודל אחד; בין פלטפורמות אחראיות עם מנגנוני חיתום וביטחונות לבין גופים שנשענו על הון חדש בלבד, עובר קו דק שמפריד בין ניהול סיכון מושכל לבין הימור מסוכן - טור תגובה של אייל אלחיאני  מייסד ומנכ"ל טריא
אייל אלחיאני |

בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.

מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.

השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.

הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.

אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.

ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.

מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).

להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.