Yes יס טלויזיה לווין
צילום: Getty images Israel

חברת yes תפסיד 374 מיליון שקל ב-5 השנים הקרובות

כך עולה מהערכת שווי של פירמת רואי החשבון EY לחברת הבת של בזק. yes, שמחזיקה ב-32% מהשוק, הצליחה לעצור את בריחת המנויים. yes מנסה להשתפר אבל השיפור יחלחל לתוצאות אולי בעוד כמה שנים (רואי החשבון בינתיים לא צופים את זה) ; התחזיות של בזק לשנה כולה - טובות
נתנאל אריאל | (3)

חברת שירותי הטלויזיה yes, חברת הבת של בזק -0.37% , צפויה להפסיד 374 מיליון שקל במהלך 5 השנים הקרובות (עד שנת 2026 כולל), כך על פי הערכת שווי שמפרסמת פירמת רואי החשבון EY קוסט אנד פורר. על פי האנליזה, yes צפויה להכניס 4.86 מיליארד שקל לאורך השנים הללו. אמנם ה-EBITDA שלה צפויה להיות חיובית בכל אחת מהשנים הללו, אבל ה-EBIT כבר הופך לשלילי וממילא בשורה התחתונה - החברה צפויה להפסיד. השווי ההוגן של yes עומד נכון להערכת השווי האחרונה על שווי שלילי של 115 מיליון שקל, דומה לשווי שלילי של 109 מיליון בסוף השנה שעברה. שווי הפעילות (EV) ממשיך להיות שלילי - 152 מיליון שקל, אם כי מדובר בשיפור לעומת שווי שלילי של 271 מיליון שקל בסוף השנה שעברה.

צריך לומר - מדובר על הערכות שווי שמתבססות בסופו של דבר על הערכות של הנהלת החברה. להנהלה של חברות יש תמיד אינטרס לתת את התחשיב והתחזית האופטימיים ביותר שלהם. החברה מעריכה את ההכנסות ברמות האלה, אבל כמו בכל חברה - לא חסרות סיבות מדוע זה גם יכול להיות נמוך יותר. מנגד, ההפסד גם יכול להיות גדול יותר מהערכות החברה. אז תמיד צריך לקחת הערכות שווי בערבון מוגבל אבל זה עדיין נותן מסגרת לא רעה של אומדן התוצאות, ובמקרה הזה - ההפסדים הצפויים של yes. 

אחרי שנים של ירידה, yes עצרה את בריחת המנויים והשיגה 3,600 מנויים חדשים ברבעון השני, כאשר מבחינת החברה מדובר ברבעון שיא של 7 שנים

ההכנסות של yes קפואות כבר תקופה ארוכה. כך למשל, ההכנסות בכל אחד מרבעונים הראשון והשני של השנה עומדות על 316 מיליון שקל, לעומת 315 מיליון בכל אחד מהרבעונים המקבילים בשנה שעברה. אבל החברה לפחות עצרה את הירידה בהכנסות.

ומה לגבי המנויים? מספר המנויים עולה לכאורה באיטיות: 567 אלף נכון לרבעון השני של השנה, לעומת 560 אלף מנויים אשתקד. אבל אם בעבר הייתה נטישה של מנויים אז עכשיו yes מצליחה להוסיף מנויים. בחברה מסבירים כי המספרים היבשים מטעים וכי מדובר בצמיחה משמעותית מבחינתה. שוק הטלוויזיה עד לפני שנה וחצי - שנתיים היה בירידה כל שנה. אז כעת עצרה את הירידה והיא מצליחה לעלות במספר המנויים.

ההכנסה החודשית מכל לקוח (APPU) מאז תחילת שנת 2021 די יציבה. כעת היא עומדת על 184 שקלים לחודש, ירידה קלה לעומת 186 אשתקד. בחברה מקווים שבעקבות השינויים שהחברה מבצעת היא תצליח להגדיל את ה-APPU בעתיד.

כיצד yes מנסה להתמודד עם המצב ולהשתפר?

Yes שמחזיקה ב-32% מנתח השוק בטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל (הוט מחזיקה ב-40%, סלקום ופרטנר יחד ב-27%) מפסידה כסף ובבזק עושים רה-ארגון במטרה לשפר אותה ולדברי החברה השיפורים עדיין לא הגיעו לידי ביטוי בתוצאות הרבעון השני. במסגרת זו yes השיקה בסוף חודש יוני האחרון שירות ISP, כך שהיא תוכל להציע חבילה של טלוויזיה ואינטרנט, זאת לצד השירותים הקיימים של yes במסגרתם היא נותנת טלוויזיה עם 150 ערוצים וכן VOD. בחברה מקווים שבאמצעות 'באנדל' של אינטרנט וטלוויזיה היא תוכל להגדיל את הרווחיות מהלקוחות הקיימים ואולי גם למשוך לקוחות מחברות אחרות, כאשר השירות יהיה ב"מחירים תחרותיים", כלומר בסביבת מחירי השוק. לא גבוהים מדי אבל גם כנראה לא נמוכים במיוחד. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בנוסף, כדי לאפשר עוד שירותים נחתם הסכם להפצת דיסני+ ללקוחות החברה. yes גם תציע את השירות בחינם לחצי שנה כדי למשוך לקוחות, אבל לא מדובר כאן בהסכם בלעדיות וגם לקוחות שאינם של yes יוכלו להשתמש בשירות. שאלת השאלות שהעלנו ב"ביז מדיה" עם היוודע המגעים, היא כיצד תצליח yes להרוויח מהשת"פ הזה? על פי הערכות בשוק, yes תשלם כ-150 מיליון שקלים בשלוש שנים לדיסני תמורת שיתוף הפעולה. אגב, בסביבת yes מכחישים את הסכום הזה. על פניו נראה שמדובר בסכום גבוה מאד במונחים ישראלים. מדוע? מנויי yes פלוס צפויים לשלם כ-30 שקלים דמי מנוי בחודש, שהם 360 שקלים בשנה. במצב כזה, כדי להיות מאוזן, צריכים ב-yes לגייס כ-140 אלף מנויים. 

ל-yes פלוס יש כרגע מעל 210 אלף לקוחות. גם אם המספר יגדל בעשרות אלפים שכן ירצו להתחבר לשירות, לא בטוח כמה מנויים מבין אלה הוותיקים ירצו לעשות כן. אם בשלב הראשון יצטרפו כ-50% מהלקוחות הקיימים, הרי ש-yes תפסיד מיליונים. רף של 200 אלף מנויים בשנה השלישית, הוא בכלל מספר פנטסטי שנראה שיהיה קשה, אולי אפילו בלתי אפשרי.

בשורה התחתונה, החברה הצליחה לרשום במחצית השנה הראשונה תזרים חופשי חיובי של 14 מיליון שקל, אך מדובר בירידה של 30% ביחס לתקופה המקבילה. ברבעון השני עצמו החברה רשמה תזרים שלילי של 12 מיליון שקל, לעומת תזרים חיובי של 7 מיליון שקל אשתקד.

בראיון לביזפורטל לפני חצי שנה אמר רן גוראון, מנכ"ל yes שהפך לאחרונה למנכ"ל בזק עצמה, כי שנת 2021 הייתה "שנת מפנה עבור yes. השלמנו מהפך, מ-2018 כשעוד לקחו 200 מיליון שקל מבזק, לעומת 2021 בה yes שעברה לתזרים חיובי. היו לנו שנתיים חיוביות מאד, למרות הקורונה. השנה הצטרפו 5,000 מנויים והגדלנו את ההכנסה הממוצעת למנוי".

חברת yes הוקמה בשנת 1998 והחלה לשדר בשנת 2000. עד חודש מרץ 2015 החזיקה בזק ב-50% ממניות yes ובאופציות ל-8.6% נוספים, כאשר שאר המניות הוחזקו ע"י יורוקום. ואז בזק רכשה את השליטה מידי שאול אלוביץ' ו-yes הפכה לחברת בת בבעלות מלאה.

דוחות בזק: עליה של 2% ברווחים - תחזית טובה לשנה כולה

בדוחותיה לרבעון השני של 2022 בזק דיווחה על עלייה של 1.1% בהכנסות ל-2.23 מיליארד שקל. הרווח עלה ב-2% ל-310 מיליון שקל. 

תזרים המזומנים החופשי עלה ל-359 מיליון שקל ונרשמה ירידה של כמיליארד שקל בחוב לעומת שנה שעברה לכ-5.63 מיליארד שקל. בזק תחלק דיבידנד של 294 מיליון שקל שיביא אותה לדיבידנד כולל שנתי של 3.5%.

עוד לפני פרסום הדוחות צפתה בזק כי הרווח הנקי המתואם השנתי לבעלי מניות יהיה בטווח שבין 1.1-1.2 מיליארד שקל (לעומת בין 1-1.1 מיליארד שקל בתחזית הקודמת). ה-EBITDA המתואם  צפוי להיות בטווח שבין 3.65-3.75 מיליארד שקל (לעומת בין 3.6-3.7 מיליארד שקלח בתחזית הקודמת).

האנליסט ליאור ליובין מנהל מחלקת מחקר ב-IBI העריך בשיחה עם ביזפורטל שהאיום היחיד על בזק כעת הוא הרגולציה: לדבריו, "בזק לקראת מהפכה: תוך שנתיים תהיה למרבית המדינה גישה לסיבים". בזק ממשיכה להגביר את הטמעת הסיבים האופטיים בישראל ולדברי ליובין "מה שמיוחד בטכנולוגיה של הסיבים האופטיים ברמה הטכנית, זה שמדובר בהכל מהכל – תשתית חדשה, מהירויות גלישה הרבה יותר גבוהות, יציבות הרבה יותר טובה ברשת ומהירויות העלאה הורדה משופרות שהתשתית הישנה יותר לא מסוגלת לספק.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ענת 27/08/2022 11:02
    הגב לתגובה זו
    צאו מיס ומהר! מה שמעניין אותם זה רק הכסף. יקר, הכול חוזר על עצמו בלוף. אותם סדרות וסרטים שוב ושוב. שירות לקוחות על הפנים. דומים להוט. חבל! פעם הייתם הכי טובים.
  • 2.
    צרכן נבון 26/08/2022 13:07
    הגב לתגובה זו
    מי הפרייארים האלה שמוכנים לשלם ליס או הוט מנוי בסך 200 שח ויותר ?? יש שם רק שידורים חוזרים ואין מה לראות ! אין על אתר סדרות יש שם הכול מהכול !
  • 1.
    יס מפסידה 25/08/2022 19:10
    הגב לתגובה זו
    ים סגורים רוצים עוד תשלום אז אנשים עוזבים .
אלדד צינמן
צילום: יחצ
דוחות

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה

למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה

תמיר חכמוף |

מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.

הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.

נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.

עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.

נתונים נוספים

מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.

אלדד צינמן
צילום: יחצ
דוחות

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה

למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה

תמיר חכמוף |

מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.

הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.

נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.

עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.

נתונים נוספים

מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.