חברת yes תפסיד 374 מיליון שקל ב-5 השנים הקרובות
חברת שירותי הטלויזיה yes, חברת הבת של בזק 0.09% , צפויה להפסיד 374 מיליון שקל במהלך 5 השנים הקרובות (עד שנת 2026 כולל), כך על פי הערכת שווי שמפרסמת פירמת רואי החשבון EY קוסט אנד פורר. על פי האנליזה, yes צפויה להכניס 4.86 מיליארד שקל לאורך השנים הללו. אמנם ה-EBITDA שלה צפויה להיות חיובית בכל אחת מהשנים הללו, אבל ה-EBIT כבר הופך לשלילי וממילא בשורה התחתונה - החברה צפויה להפסיד. השווי ההוגן של yes עומד נכון להערכת השווי האחרונה על שווי שלילי של 115 מיליון שקל, דומה לשווי שלילי של 109 מיליון בסוף השנה שעברה. שווי הפעילות (EV) ממשיך להיות שלילי - 152 מיליון שקל, אם כי מדובר בשיפור לעומת שווי שלילי של 271 מיליון שקל בסוף השנה שעברה.
צריך לומר - מדובר על הערכות שווי שמתבססות בסופו של דבר על הערכות של הנהלת החברה. להנהלה של חברות יש תמיד אינטרס לתת את התחשיב והתחזית האופטימיים ביותר שלהם. החברה מעריכה את ההכנסות ברמות האלה, אבל כמו בכל חברה - לא חסרות סיבות מדוע זה גם יכול להיות נמוך יותר. מנגד, ההפסד גם יכול להיות גדול יותר מהערכות החברה. אז תמיד צריך לקחת הערכות שווי בערבון מוגבל אבל זה עדיין נותן מסגרת לא רעה של אומדן התוצאות, ובמקרה הזה - ההפסדים הצפויים של yes.
אחרי שנים של ירידה, yes עצרה את בריחת המנויים והשיגה 3,600 מנויים חדשים ברבעון השני, כאשר מבחינת החברה מדובר ברבעון שיא של 7 שנים
ההכנסות של yes קפואות כבר תקופה ארוכה. כך למשל, ההכנסות בכל אחד מרבעונים הראשון והשני של השנה עומדות על 316 מיליון שקל, לעומת 315 מיליון בכל אחד מהרבעונים המקבילים בשנה שעברה. אבל החברה לפחות עצרה את הירידה בהכנסות.
ומה לגבי המנויים? מספר המנויים עולה לכאורה באיטיות: 567 אלף נכון לרבעון השני של השנה, לעומת 560 אלף מנויים אשתקד. אבל אם בעבר הייתה נטישה של מנויים אז עכשיו yes מצליחה להוסיף מנויים. בחברה מסבירים כי המספרים היבשים מטעים וכי מדובר בצמיחה משמעותית מבחינתה. שוק הטלוויזיה עד לפני שנה וחצי - שנתיים היה בירידה כל שנה. אז כעת עצרה את הירידה והיא מצליחה לעלות במספר המנויים.
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההכנסה החודשית מכל לקוח (APPU) מאז תחילת שנת 2021 די יציבה. כעת היא עומדת על 184 שקלים לחודש, ירידה קלה לעומת 186 אשתקד. בחברה מקווים שבעקבות השינויים שהחברה מבצעת היא תצליח להגדיל את ה-APPU בעתיד.
כיצד yes מנסה להתמודד עם המצב ולהשתפר?
Yes שמחזיקה ב-32% מנתח השוק בטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל (הוט מחזיקה ב-40%, סלקום ופרטנר יחד ב-27%) מפסידה כסף ובבזק עושים רה-ארגון במטרה לשפר אותה ולדברי החברה השיפורים עדיין לא הגיעו לידי ביטוי בתוצאות הרבעון השני. במסגרת זו yes השיקה בסוף חודש יוני האחרון שירות ISP, כך שהיא תוכל להציע חבילה של טלוויזיה ואינטרנט, זאת לצד השירותים הקיימים של yes במסגרתם היא נותנת טלוויזיה עם 150 ערוצים וכן VOD. בחברה מקווים שבאמצעות 'באנדל' של אינטרנט וטלוויזיה היא תוכל להגדיל את הרווחיות מהלקוחות הקיימים ואולי גם למשוך לקוחות מחברות אחרות, כאשר השירות יהיה ב"מחירים תחרותיים", כלומר בסביבת מחירי השוק. לא גבוהים מדי אבל גם כנראה לא נמוכים במיוחד.
- ״בחברות הנדל״ן היזמי המספרים נראים טוב, אבל העודפים עלולים להיות מנופחים״
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל...
בנוסף, כדי לאפשר עוד שירותים נחתם הסכם להפצת דיסני+ ללקוחות החברה. yes גם תציע את השירות בחינם לחצי שנה כדי למשוך לקוחות, אבל לא מדובר כאן בהסכם בלעדיות וגם לקוחות שאינם של yes יוכלו להשתמש בשירות. שאלת השאלות שהעלנו ב"ביז מדיה" עם היוודע המגעים, היא כיצד תצליח yes להרוויח מהשת"פ הזה? על פי הערכות בשוק, yes תשלם כ-150 מיליון שקלים בשלוש שנים לדיסני תמורת שיתוף הפעולה. אגב, בסביבת yes מכחישים את הסכום הזה. על פניו נראה שמדובר בסכום גבוה מאד במונחים ישראלים. מדוע? מנויי yes פלוס צפויים לשלם כ-30 שקלים דמי מנוי בחודש, שהם 360 שקלים בשנה. במצב כזה, כדי להיות מאוזן, צריכים ב-yes לגייס כ-140 אלף מנויים.
ל-yes פלוס יש כרגע מעל 210 אלף לקוחות. גם אם המספר יגדל בעשרות אלפים שכן ירצו להתחבר לשירות, לא בטוח כמה מנויים מבין אלה הוותיקים ירצו לעשות כן. אם בשלב הראשון יצטרפו כ-50% מהלקוחות הקיימים, הרי ש-yes תפסיד מיליונים. רף של 200 אלף מנויים בשנה השלישית, הוא בכלל מספר פנטסטי שנראה שיהיה קשה, אולי אפילו בלתי אפשרי.
בשורה התחתונה, החברה הצליחה לרשום במחצית השנה הראשונה תזרים חופשי חיובי של 14 מיליון שקל, אך מדובר בירידה של 30% ביחס לתקופה המקבילה. ברבעון השני עצמו החברה רשמה תזרים שלילי של 12 מיליון שקל, לעומת תזרים חיובי של 7 מיליון שקל אשתקד.
בראיון לביזפורטל לפני חצי שנה אמר רן גוראון, מנכ"ל yes שהפך לאחרונה למנכ"ל בזק עצמה, כי שנת 2021 הייתה "שנת מפנה עבור yes. השלמנו מהפך, מ-2018 כשעוד לקחו 200 מיליון שקל מבזק, לעומת 2021 בה yes שעברה לתזרים חיובי. היו לנו שנתיים חיוביות מאד, למרות הקורונה. השנה הצטרפו 5,000 מנויים והגדלנו את ההכנסה הממוצעת למנוי".
חברת yes הוקמה בשנת 1998 והחלה לשדר בשנת 2000. עד חודש מרץ 2015 החזיקה בזק ב-50% ממניות yes ובאופציות ל-8.6% נוספים, כאשר שאר המניות הוחזקו ע"י יורוקום. ואז בזק רכשה את השליטה מידי שאול אלוביץ' ו-yes הפכה לחברת בת בבעלות מלאה.
דוחות בזק: עליה של 2% ברווחים - תחזית טובה לשנה כולה
בדוחותיה לרבעון השני של 2022 בזק דיווחה על עלייה של 1.1% בהכנסות ל-2.23 מיליארד שקל. הרווח עלה ב-2% ל-310 מיליון שקל.
תזרים המזומנים החופשי עלה ל-359 מיליון שקל ונרשמה ירידה של כמיליארד שקל בחוב לעומת שנה שעברה לכ-5.63 מיליארד שקל. בזק תחלק דיבידנד של 294 מיליון שקל שיביא אותה לדיבידנד כולל שנתי של 3.5%.
עוד לפני פרסום הדוחות צפתה בזק כי הרווח הנקי המתואם השנתי לבעלי מניות יהיה בטווח שבין 1.1-1.2 מיליארד שקל (לעומת בין 1-1.1 מיליארד שקל בתחזית הקודמת). ה-EBITDA המתואם צפוי להיות בטווח שבין 3.65-3.75 מיליארד שקל (לעומת בין 3.6-3.7 מיליארד שקלח בתחזית הקודמת).
האנליסט ליאור ליובין מנהל מחלקת מחקר ב-IBI העריך בשיחה עם ביזפורטל שהאיום היחיד על בזק כעת הוא הרגולציה: לדבריו, "בזק לקראת מהפכה: תוך שנתיים תהיה למרבית המדינה גישה לסיבים". בזק ממשיכה להגביר את הטמעת הסיבים האופטיים בישראל ולדברי ליובין "מה שמיוחד בטכנולוגיה של הסיבים האופטיים ברמה הטכנית, זה שמדובר בהכל מהכל – תשתית חדשה, מהירויות גלישה הרבה יותר גבוהות, יציבות הרבה יותר טובה ברשת ומהירויות העלאה הורדה משופרות שהתשתית הישנה יותר לא מסוגלת לספק.
- 3.ענת 27/08/2022 11:02הגב לתגובה זוצאו מיס ומהר! מה שמעניין אותם זה רק הכסף. יקר, הכול חוזר על עצמו בלוף. אותם סדרות וסרטים שוב ושוב. שירות לקוחות על הפנים. דומים להוט. חבל! פעם הייתם הכי טובים.
- 2.צרכן נבון 26/08/2022 13:07הגב לתגובה זומי הפרייארים האלה שמוכנים לשלם ליס או הוט מנוי בסך 200 שח ויותר ?? יש שם רק שידורים חוזרים ואין מה לראות ! אין על אתר סדרות יש שם הכול מהכול !
- 1.יס מפסידה 25/08/2022 19:10הגב לתגובה זוים סגורים רוצים עוד תשלום אז אנשים עוזבים .

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3
טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.
מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.
אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.
בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.
לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.
גיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתותאקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?
ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה
בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה?
הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.
מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי סאפיינס. לא הגיוני.
כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות:
- היום בוול סטריט - מניית ה-AI שצונחת למרות דוחות טובים ומה קורה בחוזים עתידיים?
- סאפיינס נמכרת בפרמיה של 48%: הרוכשת - קרן ההשקעות Advent
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
