איתן יוחננוף: "ישראל במצב טוב יחסית לעולם, הקרדיט לצרכן ולתקשורת"
איתן יוחננוף, מנכ"ל חברת הקמעונאות יוחננוף 1.21% , משבח את הצרכנים והתקשורת בנוגע למאמץ שלהם לבלום עליית מחירים שאינה הכרחית, ובראיון לביזפורטל הוא מדבר גם על ההשפעה של ההשקעה בחברת A2Z והטכנולוגיה שלה, על הדוחות ועל העתיד של יוחננוף.
-האם אתם מרוצים מההשקעה ב-A2Z על אף תוצאות הרווח הנקי?
"אנחנו מרוצים מאוד מהחברה. אנחנו כבר עם מאה עגלות ברשת. יש להם מוצר מדהים שמתאים מאוד לתקופה הנוכחית, כשהלקוחות מאוד אוהבים ומחפשים את חווית הקנייה. הנושא של התייעלות ומענה לשירות לקוחות, בעיקר בנוגע לכוח אדם, הכניסה של העגלות החכמות רק תורמת לזה. אנחנו רואים שהצרכנים נהנים מחוויית הצריכה עם העגלות בעיקר מהעניין של האוטונומיה, זה שהם מסוגלים לשלוט על הצריכה, הקנייה, ובעיקר על הזמן שלהם- אנחנו רואים שכשהצרכנים מחליטים שהם רוצים ללכת הביתה, אלו שמשתמשים בעגלה החכמה מאושרים מהאפשרות ללכת מתי שהם רוצים. העניין של העגלות החכמות זו האסטרטגיה שלנו בהשקעה ב-A2Z, פחות עניין אותנו הרווח ההוני או המנייה, שאמנם ירדה בגלל כל המצב העולמי, אבל זה לא משהו שמרגש אותנו כי האינטרס שלנו בחברה הוא השימוש בעגלות. אנחנו הראשונים בעולם לממש את האסטרטגיה הזו דה-פקטו."
-יש כבר נתונים בשטח שהעגלות אכן מעלות את ההכנסות?
"בשביל לראות מדדים גדולים צריך מסה קריטית כדי שנראה אותה ביחס למכירות הגלובליות, כך נוכל לראות אם סך הקניה הכוללת בעגלות חכמות אכן גדלות ואנחנו עדיין לא נמצאים בנקודה הזו. בהסתכלות על הנתונים היבשים אנחנו יודעים להגיד שככל שנגרום לצרכן להסתובב יותר בחנות הוא ירכוש יותר. אם ניקח את הזמן שלוקח לצרכן לחכות בתור בקופה ולהעביר את כל המוצרים- שיכול להגיע לשלושים דקות ומעלה, ונחזיר חצי מהזמן הזה לצרכן, הוא ימשיך להסתובב בחנות ולצרוך יותר, יש לנו נתון יבש שתומך בגידול במכירות."
-עם כל נתוני המאקרו שאנחנו רואים לאחרונה- העלאות ריבית ואינפלציה גבוהה, מה הנתון שאתם הכי מרגישים בתור חברה?
"אנחנו חיים בתקופה מאוד סוערת, יוצאים ממגפה עולמית לאינפלציה בכל העולם שמתגלגלת לכל מקום. בנוסף, אנחנו רואים את הנגיד בארצות הברית מעלה את הריבית כדי להרגיע את השוק ולצמצם את הרכישות כדי להחליש את האינפלציה. העניין הזה מכה בנו פעמיים, מצד אחד האינפלציה ממשיכה לעלות ומצד שני הריבית עולה ומקשה עלינו בכיס, זה עולה לנו בכל מקום וברור שבסופו של דבר זה יתגלגל לעולמות של ענף המזון. אנחנו משלמים על המצב בכל מקום אבל אנחנו עושים כמה שיותר בשביל הצרכן שלנו. אם תכנס היום לחנות של יוחננוף תוכל לראות מגוון ענק של מוצרים ב-50% הנחה. אנחנו עושים את המירב מבחינת חנויות הדיסקאונט, מה שמתאים בדיוק לתקופה בה הציבור צריך לקנות בזול. אם אנחנו מסתכלים על התוצאות שלנו הן מביאות את זה- אנחנו לא רואים קפיצה משמעותית ברווח הגולמי, שמעיד ישירות על עליית מחירים."
- מהאינפלציה לצמיחה: מלחמת הסחר חוזרת למרכז הבמה
- מדד המחירים בספטמבר ירד ב-0.6%; גם מחירי הדירות ירדו ב-0.6%; מה זה אומר להמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
-איך אם כן אתם מצליחים לשמור על רווחיות?
"אנחנו מאוד משקיעים בתפעול, מתחזקים אותו ומשקיעים בו הרבה כסף ומשפרים את הניהול ככל שניתן, דוגמא למעשה זה ההשקעה באלגוריטייל- חברה לניהול מלאי חכם, שחוסכת לנו הרבה שעות עבודה. אנחנו מחזיקים כ-15% בחברה עם צפי ל-20%, וזו קוצרת לנו הישגים אדירים. כל אלו מביאים אותנו להיות מאוד יעילים ולבלוט בכך בשוק המזון בארץ. אנחנו מסתפקים במועט, ולכן תפעול אל מול רווח גולמי נכון לחנות הדיסקאונט, מביא חברה שיש לה יכולות מדהימות גם לטפח את עניין העגלות והצריכה שמאוד מתקדם ומתפתח, וגם לספק חווית קנייה נכונה תוך כדי שאנחנו מוכרים בזול."
-האם לדעתך חלק מהעלאות המחירים שאנחנו רואים כעת נובעות דווקא משימוש של החברות באינפלציה כתירוץ להעלאת מחירים?
- 4.בולשיט 24/08/2022 08:06הגב לתגובה זוכדי להבריח את הלקוחות מהר יש שירים לועזיים בווליום
- 3.מי זה האיש המוזר הזה ? (ל"ת)בן 23/08/2022 20:54הגב לתגובה זו
- 2.מבין עניין 23/08/2022 16:20הגב לתגובה זוהם חיים טוב גם אם תהיה אינפלציה. מחירי הדירות יעלו גם 50 אחוז. ובכלל כל יוקר המחייה יעלה גם 30 אחוז הם ימשיכו לחיות שם למעלה ויבלבלו לנו האנשים הרגילים את המוח בדעות שלהם. מי בכלל רוצה לשמוע אותם
- 1.האיש מהמכולת נותן עצות (ל"ת)ב.ב 23/08/2022 15:50הגב לתגובה זו
- אתה מתנשא 23/08/2022 21:17הגב לתגובה זוצרות עין קנאה והתנשאות הן מחלה ממארת.
בורסה, משקיעים (AI)להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009
הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P.
בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.
אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.
השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?". כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות.
ג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברההביטקוין של זוז פאוור: סיכון מול סיכוי
אחרי שנים של הפסדים בפעילות אגירת האנרגיה וירידה של מעל 90% מההנפקה, זוז פאוור החליפה מסלול והפכה לחברה פיננסית שמחזיקה ביטקוין כנכס ליבה; המשקיעים מקבלים חשיפה למטבע הדיגיטלי דרך מניה דואלית בתל אביב ובנאסד״ק, עם סיכון/סיכוי שמגיע מחשיפה לשוק הקריפטו
ועלויות של חברה ציבורית
חברת זוז פאוור זוז פאוור 19.52% הדואלית שינתה לאחרונה את מהות ההשקעה בחברה, כאשר עברה מהתמקדות בפעילות טכנולוגית בתחום האנרגיה המתחדשת, לחברה פיננסית שמאפשרת חשיפה לעולם הקריפטו והביטקוין בפרט.
החברה פיתחה
מערכת מבוססת גלגלי תנופה שנועדה לאפשר טעינה מהירה לרכב חשמלי גם באתרים שבהם רשת החשמל חלשה או מוגבלת. הרעיון ההנדסי היה מעניין אך בפועל ההצלחה הייתה מוגבלת. החברה התקשתה להמיר פיילוטים להזמנות מסחריות, נרשמו הפסדים תפעוליים מתמשכים, ופעילותה הצטמצמה מאוד עם
הכנסה של פחות מ-250 אלף דולר והפסד של 7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2025.
על רקע האתגרים, שכללו הון עצמי שלילי והתחייבויות של כ-6.7 מיליון דולר מול מזומנים של כ-2.5 מיליון דולר, החליטה החברה לשנות אסטרטגיה.
החברה גייסה כספים (בדיסקאונט משמעותי), בסך של קצת יותר מ-160 מיליון דולר, במטרה לרכוש ביטקוין במרבית הכספים, והיתרה לפירעון חובות קיימים ולצרכים תפעוליים.
נכון לדיווח האחרון של החברה, זוז כבר רכשה מעל 1,000 ביטקוין, תוך שמירה על יתרת מזומנים להמשך רכישות ברמות מחיר שונות. החברה מתכננת להשלים את מלוא הגיוס ולהמשיך את הרכישות בהמשך, תוך שהיא תוכל להשתמש בחלק מהכספים כאמור לפעילות שוטפת ותשלום ההתחייבויות.
- איך הצליחה זוז פאוור לסדר את הגופים המוסדיים?
- מניית זוז זזה 130% בשבוע - זה כנראה ייגמר בבכי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב לציין כי הרכישות האלה אינן יוצרות ערך חדש לבעלי המניות, אלא הוא נשען על הנפקות לצורך גיוס מזומן לרכישת הביטקוין. המשמעות היא דילול מתמשך של בעלי המניות, כאשר השווי של החברה מזנק למרות שמחיר המניה ירד הודות לגידול במספר המניות.
