טלרד תהפוך לפרטית: נמכרת לפי שווי של 200 מיליון שקל
חברת טלרד נטוורקס העוסקת בפיתוח, ייצור ומכירה של ציוד תקשורת תימכר לקבוצת הטכנולוגיה הפאן אפריקאית Liquid Technologies, לפי שווי של 198.7 מיליון שקל. בעקבות המכירה, צפויה החברה להפוך לפרטית, ומניותיה יימחקו מהמסחר בבורסה בתל אביב.
על פי הודעת החברה, בשבוע שעבר אישר הדירקטוריון את עסקת המיזוג, במסגרתה תרכוש הרוכשת את מניות החברה במחיר של 3.78 שקל למניה. מחיר המניות משקף פרמיה של כ-26.5% על שער הבסיס של המניה הבוקר, ופרמיה של כ-23% ביחס למחיר המניה הממוצע של החברה ב-30 הימים האחרונים שקדמו למועד חתימת ההסכם. עם זאת, מדובר בדיסקאונט משמעותי ביחס להנפקה של החברה, לפני כחמש שנים, לפי שווי של כ-335 מיליון שקל ולפי מחיר כפול מהנוכחי.
ביום שלישי שעבר, אישר דירקטוריון החברה פה-אחד את הסכם המיזוג והחליט להמליץ לאסיפה הכללית של בעלי המניות לאשר את ההסכם. לצד חתימת הסכם המיזוג, חתמה קרן פורטיסימו המחזיקה בכ-41% מהחברה, כמו גם מוטי אלמליח, מנכ"ל החברה בכ-1.7 מיליון אופציות על התחייבות להצביע בעד אישור המיזוג בהצבעה שתתקיים באסיפה הכללית של בעלי המניות של החברה. להערכת החברה, המיזוג יושלם בתוך מספר חודשים, בכפוף לאישור האספה.
Liquid Technologies, היא קבוצת טכנולוגיה פאן-אפריקאית הפועלת ב-14 מדינות, בעיקר באפריקה שמדרום לסהרה. הקבוצה, מספקת פתרונות דיגיטליים בהתאמה אישית לעסקים במגזר הציבורי והפרטי ברחבי היבשת, ומפעילה מרכזי נתונים ביוהנסבורג, קייפטאון, ניירובי, הררה וקיגאלי.
- טלרד : ירידה של 14% בהכנסות ברבעון; הסתכמו בכ-44 מילון ד'
- דובר ארגון 'איחוד הצלה': "לא רואה את עצמי מדברר אבקות כביסה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יובל כהן, יו"ר טלרד ושותף מנהל בקרן פורטיסימו: "טלרד היום הינה חברה צומחת, בעלת רווחיות יפה לאורך שנים ועם צבר הזמנות גדול לשנים הבאות. החיבור עם ליקוויד, שהינה קבוצה בינלאומית משמעותית, יבטיח את התרחבות החברה בארץ כמרכז טכנולוגי משמעותי לכל הקבוצה, ואת החדירה לשווקים וללקוחות חדשים בשנים הבאות".
מוטי אלמליח, מנכ"ל טלרד: קבוצת ליקוויד טלקום מביעה אמון בטלרד ובתעשיית ההיטק הישראלית. השילוב עם קבוצת ליקוויד יאפשר את הבאת החדשנות הטכנולוגית המוצרים והשירותים של טלרד בשלושת מגזרי הפעילות לפעילות הבינלאומית הקיימת בקבוצה הרוכשת, המשרתות מיליוני לקוחות פרטיים ומאות אלפי לקוחות עסקיים ברחבי היבשת, ויביא להאצה ופיתוח משמעותיים של עסקי טלרד בשווקים הבינלאומיים ולהגדלת הפעילות בישראל . בשלוש השנים האחרונות פעלנו יחד עם דירקטוריון החברה להשבחת עסקיה של טלרד ולכניסתה של החברה לשווקים חדשים ולתחומי פעילות נוספים, כולם מוטי חדשנות וטכנולוגיה, שיהוו את הבסיס להמשך צמיחתה של טלרד ביחד עם ההזדמנויות שיפתחו עם קבוצת ליקוויד בעולם".
- 1.כל חברה שאלמליח נוגע בה מתחסלת (ל"ת)אומרים ואומרות 17/08/2022 14:22הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
