שילב מקבוצת פוקס קונה את השליטה במיננה לפי שווי של כ-30 מ' ש'
חברת שילב מקבוצת פוקס קונה את השליטה (50.1%) במיננה (Minene) ב-15 מיליון שקל, ולפי שווי של כ-30 מיליון שקל, זאת מידי הבעלים הנוכחיים, מיטל שני, ענת בן דב צברי וקרן לוי שוהם. השלוש יחלקו בחלקים שווים ביתרת האחזקות. המימון לעסקה יגיע ממקורות העצמיים של שילב וככל שידרש ממקורות חיצוניים, נכתב בדיווח של פוקס.
מיננה עוסקת בפיתוח, עיצוב, ייצור, יבוא ומכירה של מוצרי תינוקות וילדים, ביגוד ואביזרים, באמצעות מפיצים, סיטונאים וזכיינים. לרשת 8 חנויות ואתר אינטרנט וכמו כן היא משווקת לכ-200 חנויות של לקוחות.
בפוקס אומרים כי הפעילות סינרטית - למעשה היא זהה. שילב קונה כאן מתחרה שלה (העסקה כפופה לאישור של רשות התחרות). ואולם, ברמת המיתוג, זה צפוי להישאר, שכן לפי הדיווח של פוקס, זו תפעל לפתח את המותג של מיננה בארץ ובחו"ל.
עוד לפני שתושלם העסקה, המוכרות יקבלו משילב דיבידנד בסום מקסימלי של 12.6 מיליון שקל, בכפוף לעמידה בתנאים בהן עמידה בהון עצמי מינימלי שנקבע בין הצדדים). עוד נקבעו הוראות ביחס למדיניות חלוקת דיבידנד, מימון, וכן הוראות ומגבלות בדבר העברת מניות במיננה", צוין בדיווח.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בראיון לביזפורטל, כשנשאל סמנכ"ל הכספים שחר רניה האם בקבוצה מתכננים להנפיק בהמשך את שילב, זה השיב "הנפקנו השנה שתי חברות, את ריטיילורס וטרמינל איקס, בטווח של שלושה חודשים זו מזו - אנחנו אולי סופרמנים אבל שילב היא חברה פרטית, והיא חברה מצוינת". עם זאת, לא מן הנמנע שבפוקס מעוניינים להגדיל את פעילות שילב, בין היתר דרך מיזוגים ורכישות, לקראת הנפקה אפשרית.
בסוף המחצית השנייה של 2021 מנתה שילב 74 סניפים בארץ - אחד יותר מבתקופה המקבילה אשתקד. מכירות שילב אינן מדווחות בנפרד, אלא כחלק מקטגוריה הכוללת גם את אלה של בילאבונג, סאקס, יאנגה ו טרמינל איקס 0.19% .
קבוצת פוקס, דרך ריטיילורס 0.67% רכשה באחרונה את השליטה (51%) בייבואנית ציוד הספורט ומכשירי הכושר אנרג'ים ב-33 מיליון שקל. כחלק מקבוצת משקיעים הכוללת גם את קרסו מוטורס וצד נוסף שלא נחשף, קנתה פוקס את השליטה (50%) בבייביארק, המפתחת כסאות בטיחות לרכב. פוקס שילמה כ-3 מיליון דולר על נתח של כ-23%.
- ניתוח רבעוני: מכירות הדירות קפאו אבל המניות קרובות לשיא, האם השוק מתעלם מהסימנים?
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
תחום הפעילות של שילב עומד בפני שינויים רגולטוריים מסתמנים - שאמורים להטיב עמו. מדובר ברפורמה בייבוא מוצרים, לפיה די יהיה בתקינה אירופאית על המוצרים המיובאים, בהם מוצרי תינוקות ופעוטות (לרבות עגלות, מוצצים, צעצועים ועוד) והצהרת יבואן על עמידה בתקן זה.
הרפורמה נכללת בחוק ההסדרים שעוד צריך לעבור את מכשול ההצבעה בכנסת. בינתיים בדיון בכנסת שנערך לקראת המשך קידום החוק, התנגדה המועצה לשלום הילד לרפורמה ודרשה להחריג את מוצרי התינוקות, הפעוטות והילדים - כך שאלה כן יחויבו בתקינה מקומית. בלב הטענה עמד החששה מאכיפה שאינה מספקת, בשונה מהנעשה באירופה. במועצה לשלום הילד חוששים מוואקים שיווצר - לא יהיה צורך בתקינה מקומית, ואיש לא יוודא שהיבואנים אכן עומדים בתקינה האירופאית.
רוני דוהן, מנכ"ל שילב: "החיבור למותג מיננה הוא טבעי לחברת שילב וסינרגטי מאוד ללקוחותיה. אנו נשמר את פעילותה הנוכחית והמוצלחת של מיננה, מכירה לחנויות פרטיות, מכירה באתר הסחר ובחנויות מיננה. נמשיך לחזק ולפתח את המותג בישראל ובמקביל נפעל לפיתוח המותג במדינות נוספות בעולם".
- 4.פוקס תעלה הרבה מאוד, השקעה בטוחה (ל"ת)אביעד 06/10/2021 21:05הגב לתגובה זו
- 3.אין הגבלים עסקיים 06/10/2021 15:27הגב לתגובה זועוד מעט מוצרי תינוקות ילכו בעקבות נעלי נייקי ומחיריהם יגיעו לשמים .
- 2.אחד שמנחש טוב 06/10/2021 13:43הגב לתגובה זופוקס אני רואה אותה בקרוב בשער 36000
- 1.ברור שישמרו על המותג אם קונים רק חצי (ל"ת)דן 06/10/2021 12:43הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ניתוח רבעוני: מכירות הדירות קפאו אבל המניות קרובות לשיא, האם השוק מתעלם מהסימנים?
דוחות חברות הנדל"ן לרבעון השני מראים ירידה חדה במכירות, בעיקר בתל אביב, בשל הריבית הגבוהה והמגבלות על הקבלנים; בחודשים האחרונים נרשמה התעוררות, אך היא מבוססת על
מבצעי מימון; האם המשקיעים מתעלמים מהסימנים?
דוחות חברות הנדל"ן למגורים לרבעון השני של 2025 מציגים תמונה לא מחמיאה, עם הירידה החדה ביותר בקצב מכירת הדירות בשנים האחרונות, כך עולה מהסקירה הרבעונית של IBI. סביבת הריבית הגבוהה, לצד מגבלות שהטיל המפקח על הבנקים על מבצעי הקבלנים, פגעו ישירות בביקושים. לכך נוספו גם אירועי סוף יוני, שהחריפו את ההאטה והביאו לירידה חדה בהיקף העסקאות בהשוואה לתקופה המקבילה.
רבעון חלש
הרבעון השני של 2025 התברר כנקודת השפל במכירת דירות אצל מרבית החברות. כך לדוגמא ברבעון השני חברת דמרי מכרה 176 דירות, ירידה מ-247 ברבעון המקביל של 2024. באזורים נרשמה מכירת 59 דירות בלבד לעומת 120, ובאקרו הנתונים חלשים במיוחד עם 11 דירות שנמכרו לעומת 98. גם חג'ג' נדל"ן חוותה ירידה, מ-32 ל-8 דירות.אאורה מציגה ירידה משמעותית של כ-68% עם מכירה של 98 דירות לעומת 306 ברבעון השני של 2024. פרשקובסקי ודוניץ חוות גם הן ירידה חדה: פרשקובסקי ירדה מ-46 ל-24 דירות, ודוניץ צנחה מ-55 ל-12 דירות בלבד.
סביבת הריבית הגבוהה, שהמשיכה להעיב על יכולת הלקוחות ליטול משכנתאות בהחזרים סבירים, פגשה מגבלות רגולטוריות חדשות מצד המפקח על הבנקים, שהגבילו את גמישות מבצעי הקבלנים. המשמעות הייתה ירידה חדה בקצב העסקאות לעומת הרבעון המקביל, גם בפרויקטים שבהם נרשם ביקוש גבוה בשנים קודמות.
לכך נוספה ההסלמה הביטחונית בסוף חודש יוני מול איראן, שיצרה חוסר ודאות כלכלי והובילה לקיפאון נוסף בשוק, אם כי צריך לזכור
כי מדובר בשבועיים לקראת סוף הרבעון, כך שההשפעה הייתה מוגבלת. השילוב בין עלויות מימון גבוהות, מגבלות אשראי וחששות ביטחוניים הפך את הרבעון לחלש במיוחד, כאשר גם חברות חזקות עם צבר פרויקטים רחב, דוגמת אזורים, דמרי ואקרו, לא הצליחו להציג קצב מכירות סביר ביחס לעבר.
למעשה, מבצעי השיווק, שהיו עד כה כלי מרכזי להמרצת מכירות, איבדו חלק ניכר מהאפקטיביות שלהם, והחברות נאלצו להמתין לפתיחת פרויקטים חדשים כדי לחדש את המומנטום.
- אמות פותחת את השנה ביציבות, אך שומרת על תחזית שמרנית
- המשקיעים החדשים - כך נראית הדרך של הצעירים להיכנס לשוק הנדל"ן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חולשה בת"א
אחת הנקודות הבולטות בדוחות היא החולשה של החברות שמרב פעילותן מתרכזת
בתל אביב. מחירי הדירות הגבוהים בעיר מתורגמים למשכנתאות כבדות והחזרים חודשיים משמעותיים, מה שהופך את הרכישה לאתגרית במיוחד בסביבת ריבית גבוהה. התוצאה: קצב המכירות בתל אביב נחתך בצורה חדה יותר לעומת אזורים אחרים, גם בפרויקטים מבוקשים. חברות כמו אקרו וחג׳ג׳,
שמחזיקות צבר גדול של פרויקטים במרכז העיר, חוות מצד אחד פוטנציאל תשואה גבוה אם השוק יתאושש, אך מצד שני נושאות על גבם פרופיל סיכון גבוה, שכן כל האטה נוספת ברכישת דירות יוקרה או במרכז תל אביב משפיעה ישירות על תזרים המזומנים שלהן. שתיהן חוו ירידה של 63% במכירות
במחצית הראשונה של 2025 לעומת המקבילה בשל ריכוז הפרויקטים בת"א. במילים אחרות, החשיפה לתל אביב מעניקה אפסייד משמעותי בעת עלייה בביקושים, אך בתקופה של לחץ מימוני וחוסר ודאות כלכלית היא עלולה להפוך למלכודת נזילות.