להב אל. אר מקדמת עסקאות בגרמניה ב-86 מיליון אירו
כחלק מתהליך הנפקת זכויות לגיוס של 70 מיליון שקל בכדי לממן את עסקת רכישת דלק ישראל, חברת הנדל"ן המניב להב 0.53% מעדכנת כי היא מקדמת מספר עסקאות בגרמניה.
על פי הדיווח, מדובר ברכישת 75% משישה נכסי נדל"ן מניב ב-26 מיליון אירו, כשהעסקה מתבצעת בשיעור היוון 7.46%, וכן רכישת 56% מנכס נדל״ן מניב ב-60 מיליון אירו, כשהעסקה מתבצעת בשיעור היוון של 8.11%. מדובר בשיעור היוון חריג, זאת בשעה שבשתיהן יש מח״מ שוכרים ארוך (8.3 ו-13.5 שנים) וניתן לשער (ולקוות) שמדובר בעסקאות הזדמנותיות.
לפי החברה, לאחר ביצוע העסקה הראשונה, תחזיק החברה בפועל ב-75% מכלל הזכויות בפורטפוליו ושותפתה ב.ג.מ תחזיק בפועל ב-25%. בעסקה השנייה תחזיק להב בכ-26% מכלל הזכויות בנכס וב.ג.מ תחזיק בכ-75%.
כניסתה של להב לדלק ישראל ושליטתה בחברה במטרה להשביח אותה הוא מהלך משמעותי שבמסגרתו משקיעה להב כ-262 מיליון שקל תמורת דלק ישראל. המהלך הופך את להב לסוג של חברת החזקות - פעילות נדל"ן, לצד פעילות דלק ופעילות קמעונאות (רשת מנטה). כמו כן, לחברה יש פעילות של אנרגיה מתחדשת.
- בעל הבית החדש של דלק ישראל מסמן יעדים
- להב השלימה גיוס הון של כ-101 מיליון שקל בהנפקה פרטית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להב בשליטתו של אבי לוי כשלצידו אלי להב ואיליק רוז'נסקי פועלת בנדל"ן המניב בעיקר בגרמניה, בדגש על הערים הפחות גדולות, שם להערכת מנהליה יש מקום להשבחה גדולה יותר וגם המחירים יחסית סבירים. כתוצאה מכך, הפגיעה של הקורונה לא היתה משמעותית. בנוסף, ללהב יש נדל"ן גם בשוק המקומי.
מאז שאבי לוי נכנס להשקעה בלהב לפני כשנה עלתה המנייה בכ-60%. לפני כן כיהן לוי כמנכ"ל מליסרון -2.2% (לכתבה המלאה).
בדו"חותיה לרבעון השלישי החברה דיווחה על זינוק חד בהכנסות לכ-37.5 מיליון שקל, כשעיקר הגידול מיוחס לשערוך נכסים בחברות כלולות ועסקאות משותפות. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של כ-28.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-2.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. נכון לסוף הרבעון, ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-396 מיליון שקל - שוויה בשוק מסתכם ב-645 מיליון שקל (לכתבה המלאה).
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
