דלק מקטינה חוב לבנקים - איתקה תחלק דיווידנד של 100 מיליון דולר
איש העסקים יצחק תשובה ועידן וולס, מנכ"ל דלק קבוצה -1.78% , ממשיכים להשתחרר מחובות. לאחר שוולס הוביל את הקבוצה לאיגוח תמלוגי העל בלוויתן ומכירת דלק ישראל, כעת דווח כי הקבוצה תקבל 100 מיליון דולר כדיווידנד מאיתקה.
לקריאה נוספת:
> הירידות באג"ח דלק היו באקסטרים, גם העליות. ועדיין - יש הזדמנות
תמורת הדיווידנד תשמש לפירעון חוב לבנק הצרפתי BNP והיא התאפשרה לאחר שהבנקים שמלווים את איתקה אישרו את הערכת רזרבות הנפט המצויים במאגרי החברה אשר שוויים מוערך ב-1.1 מיליארד דולר.
במסגרת ההליך מול קונסורציום הבנקים נקבע כי חלוקה נוספת בשנת 2021 תבוצע כאשר מחיר החבית הממוצע לתקופה של 6 חודשים יעמוד על 50 דולר ומעלה.
נכון להיום יש לאיתקה מסגרות אשראי בלתי מנוצלות של 400 מיליון דולר מה שמאפשר לחברה גמישות לקראת מהלך של מימון מחדש של חובותיה שעומדים כיום על פחות מ-700 מיליון דולר.
- "שרי החינוך באים והולכים ובשביל שלא תהיה שביתה הם נותנים עוד כסף"
- טסלה מבקשת לאשר חלוקת מניות הטבה בשיעור של 3 ל-1: איך תגיב המניה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש לציין כי לאחר תשלום הדיווידנד ומשיכה של דיווידנד משותפות דלק קידוחים יהש, מקבל יצחק תשובה מרווח נשימה עד לחודש יוני 2021 שינוצלו למימון מחדש של החוב באיתקה ומציאת פתרון לתשלומים משמעותיים לבעלי אגרות החוב בשנים 2021 ו-2022, אז אמורה לשלם הקבוצה סדר גודל של 1.2 מיליארד שקל מידי שנה למחזיקי האג"ח.
להפחתת החוב למערכת הבנקאית הזרה והמקומית יש חשיבות משמעותית עבור דלק קבוצה -1.78% . המערכת הבנקאית אינה סובלנית להרעה במצב לווים גדולים בתקופה הזו ולכן, ככל שהתלות של קבוצת דלק במערכת הבנקאית גדולה יותר, כך גדל גם הסיכון שאחד הבנקים ימשוך את השטיח מתחת לרגליו של תשובה ויביא לקריסה של הקבוצה כולה.
כאן המקום להזכיר כי הקשחת עמדות מצד סיטי בנק ובנק לאומי, הביאו את תשובה למצב בו הוא חייב לצמצם את החובות שלו, כך שאמנם החוב למערכת הבנקאית נפרע כמעט במלואו (החוב לבנקים הישראלים נפרע במלואו) ותיאורטית הסיכון נותר אצל בעלי האג"ח, אך בפועל מצבם של בעלי האג"ח השתפר כשקיבלו שיעבוד על יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים ותזרים המזומנים הנכנס של קבוצת דלק פונה לטובת פירעון מלוא החוב אליהם וזאת מבלי לחלוק במזומנים עם המערכת הבנקאית שבדר"כ מחזיקה בבטוחות הרבה יותר קשיחות ומצבה טוב לעין שיעור לעומת מצבם של מחזיקי האג"ח במקרה של חדלות פירעון ו/ או הסדר חוב.
- "אם לא נשלב חרדים וערבים - ישראל לא תצמח"
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק שמוביל את אסטרטגיית היציאה מהמשבר של קבוצת דלק בשנה האחרונה אמר: "חלוקת הדיבידנד הנוכחית של איתקה, שהיא פי שלושה מתחזית הדיבידנד שהערכנו לשנת 2020, מהווה הוכחה ניצחת לנכסים האיכותיים של איתקה ולערך שאחזקה זו מעניקה לקבוצת דלק, וזאת גם בתקופה של תנודתיות רבה במחירי האנרגיה בעולם.
"למעשה, בכל שנת 2020, חילקה איתקה דיבידנדים בהיקף של 120 מיליון דולר, שהם כמעט כל סך הדיבידנד שהערכנו שנקבל מאיתקה במשך השנים 2020 ו- 2021. הדיבידנד הנוכחי מצטרף לשורה של פעולות מורכבות שביצעה קבוצת דלק בהצלחה רבה במהלך החודשים האחרונים שכללו מימושים בהיקף של כ- 3.5 מיליארד שקל, ופירעונות מוקדמים לבנקים ולמחזיקי אגרות החוב בהיקף מצטבר כולל של מעל ל- 2 מיליארד שקל. כל אלה תורמים לחיזוק הנזילות והאיתנות הפיננסית של הקבוצה ומאפשרים לנו להמשיך ולפעול לקראת יציאה מוצלחת מהמשבר בשווקים".
- 11.הנביא 04/11/2020 08:57הגב לתגובה זוהחברה עשתה המון מהלכים חיוביים בחודשים האחרונים והמניה ממשיכה לרדת... היא יורדת כי התלבשו עליה שחקני מעוף כמו טרמיטים ולא נותנים לה להסחרבמחיר האמיתי. ברגע שמחיר הנפט יחזור לרמות שלפני המשבר, צריך רגולטור שיטפל בזבלי המעו"ף והמניה תעלה
- 10.האג"ח של דלק ישולם? אשרי המאמין! (ל"ת)רבי טרפון 03/11/2020 16:12הגב לתגובה זו
- 9.YL 03/11/2020 13:48הגב לתגובה זואכשיו על .1.5 מיליארד דולר כמה מקבלים ריבית בבנק בטוח יותר מ 100 מליון ????? וחובה לקחת בחשבון בצניעות אם ערך הנפ ירד ב שלושים אחוז כלומר 500 מליון דולר ירדו ל טמיון בהשקעה .תוסיפו הוצעות עתק אחזקת אסדה ישנה....המחשב שלי קרס מ ההפסדים של הטיפשות בהשקעה
- מי חלם שתבוא קורונה (ל"ת)03/11/2020 18:24הגב לתגובה זו
- הנפט נמכר לפי 65 שער גידור (ל"ת)שמוליק 03/11/2020 17:41הגב לתגובה זו
- 8.דניאל 1 03/11/2020 13:23הגב לתגובה זוהכל מתחיל להתאושש מבחינת הקבוצה לא ברור לי למה היא לא טסה לשמיים?? מישהו יכול להסביר את הנושא?
- 7.מייק1 03/11/2020 12:13הגב לתגובה זועד כמה שזכור לי דלק השקיעו 1.5 מיליארד דולר ברכש איתקה ומאידך פורסם שערך נכסי הנפט של איתקה הוא 1.25 מיליארד. האם זה נכון?
- 6.אלי 03/11/2020 11:28הגב לתגובה זוforza delek!!!
- 5.אלון 03/11/2020 10:44הגב לתגובה זועובדים כמו שצריך המניה מתומחרת בחסר לדעתי
- 4.בהצלחה רבה ! (ל"ת)03/11/2020 10:32הגב לתגובה זו
- 3.גיל 03/11/2020 10:00הגב לתגובה זולכל המשמיצים ולכל מגלה עתידות גם אני החזקה ועוד כמה ימים תאכלו את הכובע
- 2.יש ר א לי 03/11/2020 09:59הגב לתגובה זואת כל האג"חים. לא כי הוא ישר אלא מפני שהוא יודע שהמוסדיים לא יוותרו לו הפעם על שקל.
- 1.דלק קבוצה 03/11/2020 09:48הגב לתגובה זובדרך ל20,000 איזה טעות מחרתי חצי מנמנמת שלי ??
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן
בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?
באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני, יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע. צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״
הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.
"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.
- ילין לפידות עם תוצאות שיא: היקף הנכסים על 150 מיליארד שקל - רווח של 108 מיליון שקל במחצית
- מה עשתה קרן ההשתלמות שלכם? - כל התוצאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.
אורן הר נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, צילום: שלומי יוסף"חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
אורן הר נבו ראש אגף החשבות והכספים של אל על מדבר בוועידה הכלכלית של ביזפורטל על הענף, על איך אל על ניצלה את תקופת הגאות כדי לחזק את המאזן; ולאן הוא חושב שהענף צועד "בעשור הקרוב נגיע לרף של 30 מיליון נוסעים, וזה הקיבולת המלאה של נתב״ג"
אל על אל על 1.36% של סוף 2025 היא לא אותה חברת תעופה שהכרתם בעבר. מי שזוכר מבנה חוב כבד, יעילות נמוכה ואינסוף מאבקים תפעוליים, ופותח את הדוחות האחרונים מגלה חברה רזה יותר, חברה שניצלה את הגאות כדי לנקות חובות, חברה שהסתכלה קדימה והכינה את מבנה ההון שלה להתחרות בגל של החברות שנחת כאן בתום המערכה הארוכה.
אבל דווקא כשהחברה מגיעה לאחת התקופות היציבות ביותר שלה, מרחף מעליה איום חדש. טוב, אולי לא כל כך חדש כיוון שהדיבורים על הקמת בסיס מקומי לוויזאייר על השולחן כבר כמה חודשים. מנכ״ל החברה, ג'וזף וראדי, נחת פה לפני כמה ימים נפגש עם שרת התחבורה והדרג המקצועי, והצהיר שבהשקעה של כמיליארד דולר בשלוש שנים הם יקימו בסיס מקומי לקראת אפריל 2026.
באותו יום המניות של אל על וישראייר נפלו. אבל אל על הספיקה לתקן מאז כנראה השוק יודע להבדיל בין הצהרות מפוצצות לבין המציאות התפעולית: עדיין אין כיום מספיק סלוטים, אין תשתית בשלה, וכמו שאמרנו אל על - לראשונה זה שנים - מגיעה למשחק עם אפס חוב ועם מועדון נוסעים שחצי מדינה מחוברת אליו. איך שלא מסתכלים על זה, החברה עצמה ממוקמת היום אחרת לחלוטין.
על הרקע הזה הגענו לשמוע את הזווית של אל על בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. בוועידה שעמדה בסימן ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים רצינו להבין אם הגאות בשווקים משתקפת גם בשטח. אחרי שסקרנו את המצב מהזוויות של הקמעונאות, מהזווית של אנשי הנדל"ן וגם בתי ההשקעות רצינו לקבל את התמונה של אחד הענפים שמחברים כמעט הכל ביחד צרכנות, תשתיות וביטחון לאומי: תעופה.
אורן הר-נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, עלה לבמה והביא איתו מבט רחב ומדויק על מה שקורה בענף מהפערים בין ביקוש להיצע ועד מקומה של אל על במערכת שמנסה להמריא, אבל נתקעת שוב ושוב בחסמים מבניים.
