וואן טכנולוגיות: שיפור קל בהכנסות, לא תחלק דיבידנד
חברת ה-IT וואן טכנולוגיות -0.89% דיווחה על תוצאותיה לרבעון, עם עלייה קלה הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. ההכנסות עלו בכ-3%, והרווח הנקי בכ-2.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה לא צופה פגיעה בתוצאותיה בשל התפשטות נגיף הקורונה, אך משעה את חלוקת הדיבידנד לרבעון.
הכנסות החברה ברבעון הראשון, עמדו על כ-431.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-418.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, החברה מסכמת את הרבעון הראשון עם רווח של כ-18.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-18.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית
הרווח הגולמי, עמד על כ-73.5 מיליון שקל על שיעור רווחיות גולמית של 17.5%, עלייה של 8.6%, בהשוואה לכ-67.7 מיליון שקל על שיעור רווחיות גולמית של16.2% ברבעון הראשון אשתקד. הגידול ברווח הגולמי מיוחס בעיקר לגידול בהיקף הפעילות של החברה.
הרווח התפעולי של החברה, הסתכם בכ-30.8 מיליון שקל (7.1% מההכנסות), גידול של 14.5%, בהשוואה לכ-26.9 מיליון שקל (6.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי מיוחס לצמיחה בהיקפי הפעילות במגזר התוכנה, תמהיל עסקאות בעלות ערך מוסף ורווחיות גבוהה יותר במגזר התשתיות ומאיחוד חברות שאוחדו לראשונה.
ה-EBITDA ברבעון הראשון עלה בכ-24.3% לכ-44.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-35.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
השפעות התפשטות נגיף הקורונה
להערכת החברה, השלכות התפרצות הנגיף על הקבוצה אינן משמעותיות ואינן עולות כדי השפעה מהותית על פעילותה העסקית של הקבוצה, לרבות על הכנסותיה, הוצאותיה ורווחיותה. כמו כן, להערכת החברה, אין להתפרצות המשבר השפעה על נזילות החברה ועל מקורות המימון של החברה.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, דירקטוריון החברה החליט להשעות את חלוקת הדיבידנד בגין הרבעון הראשון של שנת 2020. זאת, לדבריהם מתוך ניהול זהיר ומושכל של הסיכונים הפיננסים בעת הזו.
עדי אייל, מנכ"ל קבוצת וואן טכנולוגיות: "אנו גאים לפתוח את הרבעון הראשון של שנת 2020 עם צמיחה ושיפור בכל המדדים העסקיים המרכזיים (מחזור ההכנסות, רווח תפעולי ורווח נקי) – וזאת בהמשך לתהליכים שאנו מיישמים בשורות הקבוצה לחיבור ומיזוג פעילויות קיימות להגברת היעילות העסקית, תוך המשך המיקוד בצמיחה העסקית שלנו. השכלנו להתמודד ברבעון עם תחילתו של משבר הקורונה אשר השפיע על הסביבה העסקית בה פועלת החברה ואנו מעריכים כי ללא השפעת משבר זה שהחל במהלך חודש מרץ, היינו מציגים תוצאות טובות אף יותר. אנו ממשיכים בהרחבת הפעילות לתחומים ופעילויות חדשות, ובחודש שעבר ,לדוגמה, רכשנו את פלטפורמת הקניות mySupermarket ישראל מתוך מטרה להרחיב משמעותית את פעילותנו בתחום הפתרונות הטכנולוגיים לעולם הקמעונאות".
- 2.חברה מדהימה עם יחס מעולה לעובדים (ל"ת)עובדת מרוצה 24/05/2020 17:33הגב לתגובה זו
- 1.ישראל ישראלי 24/05/2020 09:09הגב לתגובה זותבדקו.שכר מינימום ללא כול תנאים. ושלא יעבדו עליכם.
- מישהו 24/05/2020 09:42הגב לתגובה זוהחברה הזאת הרסה לי את הבריאות והחיים! עובד הייטק וותיק ומנוסה שנתקע בטעות בוואן1. חברה גרועה לכל הדעות! מסוכן מאוד לעבוד שם - אתם עלולים להגיע לחרפת רעב!!!

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
