איציק שנידובסקי
צילום: יח"צ

מה עשתה קרן ההשתלמות שלכם בחודש פברואר?

הגופים המובילים מסכמים את החודש החולף עם תשואה מצטברת של כ-4% מתחילת השנה. פסגות, הלמן אלדובי, מגדל והראל עם תשואה ממוצעת של כ-1% בפברואר

מורן ישעיהו | (4)

נמשך המומנטום החיובי בקרנות ההשתלמות. מבדיקת Bizportal עולה כי התשואה הממוצעת בגופים המובילים בחודש החולף עמדה על 1.14%, כאשר מתחילת השנה מדובר בתשואה של כ-4% שהשיגו הקרנות.

חודש פברואר היה חיובי בשווקים והסתיים בעליות שערים בשוקי המניות ואגרות החוב הקונצרניות בישראל ובעולם. בתוך כך, מדד ת"א 35 עלה ב-1.1%, הנאסד"ק הוסיף 2.7% ומדד S&P500 האמריקאי קפץ ב-3.4%. גם בקרב מדדי התל בונד 20,40,60 נרשמה בחודש החולף תשואה חיובית של 1.2% בעוד מדד אג"ח ממשלתי רשם עלייה של 0.6%.

מבין הגופים הגדולים, את התשואות הטובות ביותר בחודש פברואר הציג אנליסט שרשם תשואה של 1.53% עם היקף נכסים מנוהל של 3.4 מיליארד שקל, מבין הנמוכים בקרב הגופים הנבדקים. אצל אנליסט מדובר בהתאוששות משמעותית בחודש החולף לעומת חודש דצמבר האחרון שהיה הגרוע ביותר מבחינת הקרנות בשנת 2018, אז התמקם בתחתית הטבלה עם התשואה השלילית הגבוהה ביותר. בטווח של 3 שנים מתברג אנליסט במקומות הראשונים בטבלה עם תשואה מצטברת של 19.6%.

במקום השני נמצא אלטשולר שחם עם תשואה של 1.51%, אם כי בהסתכלות על טווחי זמן של שנת 2019 עד כה ושלוש השנים האחרונות - אלטשולר מוביל את הטבלה ומנהל גם את היקף הנכסים הגבוה ביותר של כ-29 מיליארד שקל.

במקומות האחרונים בטבלה ניתן למצוא את בתי ההשקעות של פסגות, הלמן אלדובי, מגדל והראל עם שמסכמים את פברואר עם תשואה ממוצעת של כ-1% בלבד.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אהרן סוריזון 19/03/2019 11:13
    הגב לתגובה זו
    לא משנה למי בוחרים בבחירות לכנסת , בגמל והשתלמות הבחירה האולטימטיבית אלטשולר שחם , מוביל בענק בכל הקטגוריות , יישר כוח
  • 2.
    אורן 18/03/2019 07:05
    הגב לתגובה זו
    החוכמה זה לא תשואה, זה תשואה מותאמת סיכון.
  • 1.
    יוסי 17/03/2019 15:36
    הגב לתגובה זו
    אין לי היו נותנים לנהל את קופת ההשתלמות אצלי הייו מקבלים עשרה אחוז כל שנה מה לעשות שהכסף בחגים שלהן והם לוקחים את מה שהם רוצים דמי ניהול משכורות ענק הכל על חשבון האזרח המיסכן בקיצור אנחנו פרירים שנותנים את כספינו לאנשים שכל היום מפליצים ועושים רעש כאילו הם עושים טובה שילכו לעזאזל אנחנו עושים להם טובה גדולה מאוד אחרת היכן הם הייו בפח הזבל
  • אופיר 22/03/2019 17:44
    הגב לתגובה זו
    צריכים למנות אותך לנגיד בנק ישראל לפחות. עזוב, קטן עלייך - נשיא הבנק העולמי. אתה וורן באפט לפחות. וברצינות : עוד פעם שתו לי, אכלו לי ? תפסיק להתבלבל עם הכדורים ולך כבר להיבדק !!
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.