ישי דוידי קרן פימי
צילום: יונתן בלום

ישי דוידי: "אנחנו לונג על ישראל, מאמינים בתעשייה בארץ"

קרן פימי רוכשת חברה אמריקאית להקשחת מערכות אלקטרוניות בכ-30 מיליון דולר. בכוונתה לאחד את מטות החברה ולהעבירם לישראל
אלי שמעוני | (3)

"אנחנו עושים גיור לחברות רב לאומיות, והופכים אותן לישראליות", כך אומר ישי דוידי מייסד קרן פימי על רקע רכישת Aitech.

הבוקר דיווחה קרן פימי, המנוהלת על ישי דוידי, על רכישת חברת Aitech. פימי תרכוש 100% ממניות החברה מבעלי המניות הנוכחים, קבוצת משקיעים הולנדים. בנוסף צפויה פימי להזרים סכום נוסף. סכום העסקה צפוי להגיע עד ל-30 מיליון דולר.

Aitech היא ספקית גלובלית של מערכות אלקטרוניות מוקשחות המשמשות בתעשיות הביטחון, התעופה והחלל. החברה מתכננת, מייצרת ומוכרת מערכות מחשב, ספקי כוח, כרטיסי תקשורת ועוד מוצרים שתוכננו ונבנו לעמוד בתנאים קיצוניים כגון חום וקור קיצוניים, רעידות, רמות קרינה גבוהות ועוד.

עם לקוחות החברה נמנים יצרני מערכות חלל, תעופה מערכות הגנה מהמובילים בעולם כולל בואינג, לוקהיד מרטין, רפאל, התעשייה האווירית ועוד. מוצרי החברה מותקנים במערכות הגנה מתקדמות, מטוסים ומסוקים צבאיים ומערכות חלל ואחראיים להפעלת מערכות קריטיות שונות.

"לגייר את החברה"

החברה מאוגדת בארה"ב ופועלת בשני אתרים מרכזיים, בהרצליה, ישראל ובקליפורניה ארה"ב. בכוונת קרן פימי לאחד את מטות החברה, שתפעל ברחבי העולם מתוך ישראל. "אנחנו 'לונג' על ישראל, מאמינים בתעשייה בארץ ובמפעלים. זה פנטסטי לישראל וטוב גם לנו", אומר דוידי.

לדברי גילון בק, שותף בפימי: "העסקה מהווה צעד נוסף של פימי במימוש ההחלטה לבצע, בנוסף להשקעות הקרן בחברות ישראליות (למעלה מ- 95% מהשקעות הקרן עד כה), השקעות בחברות זרות ולרכז את פעילותן בישראל - לגייר אותן - כפי שעשינו בעבר, לדוגמא בחברת ג'ון דיר ווטר (ריווליס). בכוונת פימי לאחד את מטות החברה, שתפעל ברחבי העולם מתוך ישראל".

קרן פימי נוסדה בשנת 1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל עם נכסים מנוהלים של כ-5 מיליארד דולר.  עד כה רכשה הקרן שליטה בכ-87 חברות ומימשה כ- 56 מהן בהיקף עסקאות של למעלה מ- 4.5 מיליארד דולר. הקרן מעסיקה כיום למעלה מ- 27,000 עובדים ופועלת בכ- 50 מפעלים בישראל ועוד עשרות מפעלים וחברות ברחבי העולם.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אני מקווה שדוידי זוכר את שמות וכמות החברות שייש לו ! (ל"ת)
    רמי 08/02/2018 19:06
    הגב לתגובה זו
  • למה לזכור??? 09/02/2018 11:31
    הגב לתגובה זו
    טיפש!
  • 1.
    פימי היא מיגדלור עסקי וטכנולוגי בכלכלה הלאומית שלנו (ל"ת)
    כה לחי! 08/02/2018 15:32
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים