לאומי שוקי הון הוריד מחיר יעד למניית כיל
לאומי שוקי עדכן הבוקר את ההמלצה למניית כיל והוריד את מחיר היעד ל-16 שקלים למניה. האנליסטית אלה פריד הותירה את ההמלצה על 'משקל שוק'. מחיר היעד משקף אפסייד של 14% על מחיר השוק.
פריד: "מחירי התוצרת החקלאית ממשיכים להיות נמוכים ויציבים, ואילו שטחי הגידול מתאפיינים בצמיחה בריאה בברזיל, השפעות פגיעת המטבע בהודו וירידה בשטחי גידול ומעבר לשיטות מתקדמות יותר בסין - כך שהאיום העיקרי על הסקטור בשנת 2018 טמון בעודפי ההיצע הצפויים ובעיקר מיורוכים וS+K".
"נזכיר, כי הצפי שלנו לחוזי האשלג עם סין היה 235 דולר לטון, מול 230 דולר בפועל, ולהודו 243 דולר מול 240 דולר לטון. עם זאת, יש לקזז מההנחות שלנו את העלייה בעלויות ההובלה, שצפויה לפגוע הפעם בכיל ולהותיר רק דולרים בודדים מהתוספת. על-פניו, נראה כי מדובר באובדן של כ-10 מילון דולר ל-EBITDA. אולם, אנו פירשנו זאת כאיתות מטריד במקצת בגלל עודפי ההיצע שבדרך, למרות הכמויות החזקות עם 900 אלף טון אשלג לסין וכ-750 להודו (כולל אופציות של עד 20%) אנו מניחים צמיחה איטית מאוד לענף הדשנים, כאשר הקפאת הכמויות הצפויה בסין ומלחמתה בייצור דשני החנקן, מהווה טריגר חיובי בטווח הבינוני".
התמחור ומגמות עיקריות בענף
"בדומה לשאר השחקניות המובילות בענף, כיל מתמודדת בתקופה זו עם השגת איזון מורכב בין עסקי הקומודיטי לבין ייצור קווי עסקים של מוצרי המשך תעשייתיים. כמו כן, בדומה לרוב המתחרות שלה, האמצעים העומדים לרשותה כוללים: התייעלות, השטחת עקום עלויות הכרייה, ניהול מבוקר של הון חוזר ויצירת תזרים מזומנים משמעותי, בין היתר באמצעות פיתוחים תעשייתיים וצמצום המלאים. דו"חות כיל לרבעון השלישי היו טובים יחסית אף כי הם שיקפו עליה בהוצאות הייצור של תת מגזר האשלג ושיעור מס אפקטיבי גבוה. עם זאת, הם שיקפו גם שיפור בכל הפרמטרים. ברבעון בלטה במיוחד עליה של 4% בהכנסות ושל 31% ברווח התפעולי המתואם מול הרבעון המקביל. בתוצאה המדווחת ברבעון המקביל נרשם כזכור הפסד תפעולי בסך 331 מיליון דולר".
- לקראת זיכיון 2030: חלקה של המדינה ברווח מים המלח יגיע ל-50%
- איי סי אל בתוצאות מעורבות: "ההידרדרות במחירים הייתה מהירה מהצפוי אבל כעת יש התייצבות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוספאטים
"המיזם בסין המשיך להשתפר אבל הסביבה העסקית הגלובאלית עדיין בעיתית, והמיזם המשיך למכור בעיקר חומצה ירוקה לשותפים המקומיים בסין. הרווחיות התפעולית של דשני הפוספאט המשיכה להיות נמוכה בשיעור מקורב של כ-3%".
פתרונות מיוחדים
"אלו המשיכו לספק את היציבות: מוצרים תעשייתיים כולל מעבי בעירה, המשיכו לתרום ליציבות. מחירי הברום, היו טובים ביחס לרבעון הקודם. שיפור בהכנסות, בא לידי ביטוי ב-EBITDA המתואם אשר קפץ בכ-25% לכ-314 מיליון דולר מול הרבעון המקביל. שיעור המס הגבוה למעלה מ-35% והתייצבותו ברמות דומות ברבעונים הבאים גורמים לנו למתן את תחזית הרווח הנקי שלנו לכ-330 מיליון דולר".
"כזכור, אין אנו רואים יתרונות אסטרטגיים משמעותיים בחברה מול הסקטור, והבענו חשש מסוים ביחס לתכנית מכירת הנכסים. כך שהתוצאות לרבעון השלישי סבירות מאוד, וגם המחיר בהתאם. להערכתנו כיל עדיין תחומה פונדמנטלית, אבל ייתכן ויש כאן הזדמנות טאקטית", כתבה פריד.
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
"אנו מניחים יציבות יחסית בהיקף ייצור האשלג של כיל בשנים הקרובות, וחסם פונדמנטלי ביחס לרמת המחיר הנוכחית על רקע כניסה של תוספת כושר הייצור לשוק - לפחות בגובה תוספת הביקוש החזויה".
בשורה התחתונה, פריד נוקטת במשנה זהירות ביחס לסממנים שהסקטור עשוי ליהנות מהתאוששות במחצית השנייה של 2018, וזאת בשל עליית מחירי האשלג. "התמחור הנוכחי משקף חלק ניכר מהסיכונים הספציפיים והדאון סייד מוגבל - כנראה גם האפ-סייד".
- 2.כיל 08/01/2018 14:05הגב לתגובה זומדינת ישראל סירבו למכור את כיל אז שישארו עם האשלג. עידן עופר דופק פה רק את המשקיעים בכיל . כיל בחיים לא תעלה יותר
- 1.מעניין מה קונה מי שמוכר היום כיל ? מניות ביטקוין ? (ל"ת)סאקו 08/01/2018 09:33הגב לתגובה זו

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
