גילת דיווחה את תוצאותייה לרבעון האחרון ולשנת 2016 - המניה צללה כ-15%
חברת גילת -0.13% רשתות לוויין הדואלית (סימול בנאסד"ק: GILT) מדווחת היום (ג') לבורסה על תוצאותייה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2016 כולה. בשורה העליונה, הכנסות החברה ברבעון הרביעי גדלו ב-19% ל-80 מיליון דולר בהשוואה לכ-70 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2015.
הרווח התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-6.5 מיליון דולר והרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-9.0 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2016. בשורה התחתונה, הרווח הנקי על בסיס GAAP לרבעון הרביעי עמד על 4.5 מיליון דולר או 8 סנט למניה בדילול מלא, הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP לרבעון הרביעי של 2016 עמד על 7 מיליון דולר או 13 סנט למניה בדילול מלא. ה-EBITDA המתואם ברבעון הרביעי של 2016 הסתכם ב-10.8 מיליון דולר.
לגבי השנה כולה רשמה החברה ההכנסות שהסתכמו ב-280 מיליון דולר, המשקף גידול של 42% בהשוואה לכ-198 מיליון דולר בשנת 2015. הרווח התפעולי על בסיס GAAP לשנת 2016 הסתכם ב-0.8 מיליון דולר והרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-11.7 מיליון דולר. עם זאת, ההפסד הנקי על בסיס GAAP בשנת 2016 הסתכם ב-5.3 מיליון דולר או 10 סנט למניה בדילול מלא. הרווח הנקי על בסיס non-GAAP בשנת 2016 הסתכם ב-5.6 מיליון דולר או 11 סנט למניה בדילול מלא. ה-EBITDA המתואם בשנת 2016 הסתכם ב-19.2 מיליון דולר לעומת 6.1 מיליון דולר בשנת 2015.
גילת מפרסמת גם את יעדי החברה לשנה הנוכחית וצופה הכנסות של 280-300 מיליון דולר, רווח תפעולי על בסיס GAAP של 4-8 מיליון דולר, ו-EBITDA מתואם של 20-24 מיליון דולר.
- גילת: הזמנה של 7 מיליון דולר ממשרד ההגנה האמריקאי
- מה למדנו השבוע: הסבלנות משתלמת - המקרה של גילת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתוך כך, התייחס מנכ"ל גילת יונה עובדיה לתוצאות ואמר כי "אני שמח לדווח על תוצאות חיוביות של גילת במהלך הרבעון הרביעי ושנת 2016. התקדמנו בשני מנועי הצמיחה שלנו: קישוריות פס רחב ואינטרנט מהיר למטוסים (IFC), ואנו ממשיכים להשקיע בטכנולוגיה המובילה שלנו, תוך שיפור הרווחיות כיעד מהותי להנהלה. כתוצאה מכך, השגנו רבעון רביעי רווחי, לצד EBITDA מתואם העומד בטווח יעדי ההנהלה לשנת 2016, למרות אתגרים עסקיים שניצבו בפנינו באמריקה הלטינית והאטה לקראת סוף השנה בפרויקט שלנו בפרו".
עוד ציין המנכ"ל בנוגע להמשך השנה כי "יעדי ההנהלה לשנת 2017 מהווים המשך והאצה של הישגינו בשנת 2016. יעדי ההנהלה הינם הכנסות בטווח של 280 עד 300 מיליון דולר, רווח תפעולי על בסיס GAAP בטווח של 4 עד 8 מיליון דולר, ו-EBITDA מתואם בטווח של 20 עד 24 מיליון דולר, אשר משקפים את שיפור הרווחיות כיעד מהותי של ההנהלה, במקביל להמשך התמקדות במנועי הצמיחה שלנו – קישוריות פס רחב ותקשורת בתנועה – תוך שימור חדשנות טכנולוגית ומובילות".

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי
המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים
אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.
מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי
במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.
בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.
אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).
- "רציתי לפדות קרן השתלמות, והציעו לי הלוואה מהקרן - כדאי?"
- כך בדיקה פשוטה תוסיף לכם מעל ל- 50 אלף שקלים לחיסכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.

הבורסה בת"א סגרה על האפס; ניו מד עלתה 2.9%
טבע ירדה 3.6%, הביטוח עלה 0.85%, הבנקים ירדו 0.4%
השוק תיקן את הירידות. אולי זה בגלל שנתניהו קצת חזר בו מהאמירה הקשה של אתמול, כשבמקביל יש חדשות משרדי ממשלה מקבילים על שת"פ עם העולם. בולט במיוחד משרד האנרגיה - היו דווח על העמקת שיתוף הפעולה עם קפריסין לשם העברת גז לאירופה. מעבר לכך, נתניהו מתכנן מסיבת עיתונאים הערב בנושאים כלכליים. השוק מעריך שתהיה הרגעה מסוימת.
ידיעה נוספת בתחום האנרגיה היתה על הרחבת התשתיות לצנרת שתוביל גז מישראל למצרים - שברון נערכת להגדלת ייצוא הגז מישראל למצרים. מדובר על פרויקט לוויתן כמובן וזה השפיע על מניות לוויתן בעיקר ניו מד שזכתה כבר מהבור לתשואה עודפת על השוק בזכות הראיון בביזפורטל - יוסי אבו: "השוק מפספס את ניו מד" - מאיפה יגיע האפסייד בהמשך?
הנפקות פרטיות פוגעות במשקיעים מקרב הציבור. הנה הדוגמה האחרונה - חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה -11.42% , שקיימה אמש מכרז למשקיעים מסווגים והנפיקה עבורם מניות שדה פקטו דיללו את המשקיעים הפרטיים. להרחבה בנושא ראו כאן - צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%.
הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?
- בדרך לכלכלה סגורה? הדולר מזנק בעקבות נאום נתניהו
- נאום נתניהו, הירידות בבורסה והדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ״ל
משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל
מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים
של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".