מוטי נגר מנכל באטמ
צילום: אביתר נגר

באטמ מכרה פעילויות שאינן בליבת פעילותה

החברה תקבל תמורה כוללת של יותר מ-2.3 מיליון דולר על מכירת הפעילויות; תפרסם את תוצאותיה למחצית הראשונה של 2025 ב-18 באוגוסט

רן קידר |
נושאים בכתבה באטמ

באטמ, באטמ -1.27%  , ספקית גלובלית של תשתיות רשת, פתרונות סייבר וטכנולוגיות דיאגנוסטיקה, הודיעה על השלמת מכירתן של שלוש פעילויות שאינן חלק מליבת עסקיה. במהלך המחצית הראשונה של שנת 2025, מכרה הקבוצה את Celitron, פעילות האקו-מד שלה בהונגריה, ואת Zer Laboratories, מעבדה לבדיקות אבחון טרום-לידתיות הפועלת בישראל. שתי פעילויות אלו היו הפסדיות לאורך שנים, ולפיכך סווגו כפעילויות מופסקות בדוחותיה הכספיים של החברה.

באטמ ציינה כי הכינה את היחידות הללו למכירה ואף שקלה לסגור אותן לחלוטין במידה שלא תימצא להן קונה במהלך השנה. עם סגירת העסקאות קיבלה החברה תמורה כספית בסך של כ-383 אלף דולר, והיא צפויה להפחית באופן מהותי את הוצאות התפעול וההתחייבויות הנלוות לפעילויות אלה.

בנוסף לכך, השלימה החברה את מכירת השליטה (51%) בחברת הבת Progenetics, בעסקה שפורסמה לראשונה בחודש מרץ 2025 והושלמה עד לסוף יוני. בגין מכירה זו קיבלה באטמ סך כולל של שני מיליון דולר.  

בהתאם למדיניותה האסטרטגית, באטמ ממשיכה להתמקד בתחומי הליבה שלה: רשתות תקשורת, אבטחת סייבר ודיאגנוסטיקה רפואית, ובמקביל לפעול למימוש נכסים שאינם בליבה, כמו גם לבחינת הזדמנויות מיזוג ורכישה שנועדו לחזק את חטיבות הליבה ולהאיץ את צמיחתן. בהודעתה עדכנה החברה כי בכוונתה לפרסם את תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של שנת 2025, עבור התקופה שהסתיימה ב-30 ביוני, ביום שני, ה-18 באוגוסט 2025. סמוך לאחר מכן, ביום חמישי, ה-21 באוגוסט, תקיים באטמ וובינר ייעודי למשקיעים ולאנליסטים, בהשתתפות מנכ"ל החברה מוטי נגר וסמנכ"ל הכספים ליאור מיילס. המשתתפים יוכלו להירשם לוובינר או לשלוח שאלות מראש באמצעות טופס מקוון שפורסם עם ההודעה.

מוטי נגר, מנכ"ל BATM, מסר כי, "במהלך המחצית הראשונה של 2025, עבדנו במרץ כדי להבטיח את מכירתן של שלוש פעילויות שאינן עסקי הליבה שלנו, לצד נקיטת פעולות להנעת צמיחה בפעילויות הליבה שלנו. זהו חלק מרכזי באסטרטגיה שלנו להפוך לקבוצה ממוקדת הכוללת את BATM Networks, BATM Cyber ו-BATM Diagnostics. אנו ממשיכים לפעול למימוש פעילויות נוספות וכן הזדמנויות מיזוג ורכישה שיאפשרו לנו להאיץ את הצמיחה בחטיבות הליבה שלנו. אנו מצפים לעדכן את השוק על התקדמותנו בבוא העת". 

ב-2024 החברה הציגה  צמיחה קלה בהכנסות שעמדו על כ-117.3 מיליון דולר, לעומת כ-116.7 מיליון דולר בשנת 2023. זאת הודות לעלייה בהכנסות בחטיבות הסייבר והדיאגנוסטיקה שפיצו על על חולשה בהכנסות חטיבת התקשורת. בשורה התחתונה, דיווח החברה על הפסד נקי של כ-22.3 מיליון דולר לעומת הפסד של 193 אלף דולר. זאת בין היתר בשל ההחלטה לסגור את הפעילות הרפאית שרשמה הפסד של 15 מיליון דולר. בתוך כך, ההפסד של החברה מפעילות נמשכת עמד בסוף השנה על 4.6 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 2.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ירד בכ-4% ועמד על כ-36.8 מיליון דולר, לעומת כ-38.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.