אלקטרה צריכה: הכנסות קרפור עלו ב-10% ל-3.3 מיליארד שקל
ה-EBITDA של מגזר המזון בשנת 2024 כמעט והוכפל והסתכם לכ-349 מיליון שקל לעומת כ-181 מיליון שקל בשנת 2023; המכירות למ"ר בחנויות שהוסבו ל- Carrefour בשנת 2024 הסתכמו בכ-35,681 שקל למ"ר בממוצע שנתי, גידול של כ-13.5% בהשוואה לשנת 2023; לאחר כשנתיים, החברה חוזרת לחלק דיבידנד בסך של כ-40 מיליון שקל
אלקטרה צריכה אלקטרה צריכה -1.85% דיווחה על תוצאות הרבעון רביעי ושנת 2024 כולה. הכנסות הקבוצה הסתכמו ברבעון הרביעי של שנת 2024 בכ-1.9 מיליארד שקל, צמיחה של כ-12% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון הרביעי של 2024 הסתכם בכ-3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-79 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול ברווח נבע משיפור בתוצאות מגזר קמעונאות מזון ומעליה ברווח המגזרי במגזר קמעונאות חשמל ומגזר ספורט ופנאי.
הרווח הגולמי ברבעון
 הרביעי של 2024 הסתכם בכ-558 מיליון שקל לעומת כ-481 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-16%. בנוסף, נרשם שיפור ברווחיות אשר עמדה ברבעון הרביעי של שנת 2024 על כ-29.2% מההכנסות לעומת 28.3% ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם הרווח התפעולי
 לפני הכנסות אחרות, נטו והכנסות רה ארגון בכ-98 מיליון שקל לעומת כ-66 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה המשמעותית של כ- 48.5% הושגה תוך שיפור ברווחיות אשר עמדתה ברבעון הרביעי של 2024 על 5.1% מול 3.9% ברבעון המקביל בשנת 2023. 
ה-EBITDA
 ברבעון הרביעי של 2024 עמד על כ-202 מיליון שקל, לעומת כ-156 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-29% שעיקרה ממגזר קמעונאות מזון אשר תרם כ-107 מיליון שקל ל-EBITDA הרבעונית. 
אלקטרה צריכה מציינת כי החל מחודש ינואר 2025 פועלת החברה
 לשינוי שיטת העבודה באופן שכל חטיבה עסקית נפרדת תנוהל תחת מטה עצמאי. בנוסף, במסגרת התייעלות ארגונית בתחום פעילות מוצרי צריכה חשמליים, הוחלט על איחוד פעילויות סחר מערכות אקלים, סחר מותגים וחטיבת שירות הלקוחות לפעילות אחת. להערכת החברה, השינויים כאמור צפויים
 להניב חסכון עלויות שנתי במהלך השנים הבאות המוערך בכ-22.4 מיליון שקל בתזרים החברה, ובחלקו העיקרי גם בהוצאות התפעוליות של החברה. 
- אלקטרה צריכה: השיפור בקרפור ממשיך להוביל את החברה
 - קרפור נערכת להנפקה בתחילת שנה הבאה לפי שווי של כ-3 מיליארד שקל
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
ההכנסות ב-2024 צמחו ב-14%
במבט שנתי, הכנסות הקבוצה בשנת 2024 הסתכמו בכ-7.4 מיליארד שקל, צמיחה של כ-14% לעומת שנת 2023. הרווח הגולמי בשנת 2024 הסתכם בסך של כ-2.1 מיליארד שקל לעומת סך של כ-1.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-18.6%. בנוסף, נרשם שיפור ברווחיות אשר עמדה בשנת 2024 על כ-29.3% מההכנסות לעומת 28.2% בשנת 2023. הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות, נטו והוצאות רה ארגון בשנת 2024 הסתכם בסך של כ-317 מיליון שקל לעומת כ-123 מיליון שקל בשנת 2023, גידול של יותר מ-150%. הצמיחה הושגה תוך שיפור משמעותי ברווחיות אשר עמדה בשנת 2024 על כ-4.3% מההכנסות לעומת כ-1.9% בשנת 2023.
בשנת 2024
 הסתכם ה-EBITDA בכ-704 מיליון שקל, זינוק של כ-49% בהשוואה לשנת 2023, מרבית העלייה מיוחסת למגזר קמעונאות מזון שתרם כ-349 מיליון שקל ל-EBITDA השנתית. הרווח לפני מס בשנת 2024 עמד על כ-91 מיליון שקל לעומת הפסד של כ- 154 מיליון שקל לפני מס בשנת 2023.
תוצאות המגזרים:
מגזר קמעונאות מזון - רשם בשנת 2024 שיפור בכל הפרמטרים וזהו הרבעון השני ברציפות המציג רווח נקי מפעילות נמשכת, במקביל נמשכת מגמת צמיחה ב- EBITDA וברווח התפעולי. מחזור המכירות בשנת 2024 צמח בכ-10.2% ביחס לשנת 2023 והסתכם בכ-3.3 מיליארד שקל. השיפור נובע בעיקר מגידול במכירות סניפים שהוסבו ל-Carrefour ומפתיחת חנויות חדשות תחת המותג.
- מנורה בשינוי מבני שיחזק את הקשר עם סוכני הביטוח
 - "המשקיעים אופטימיים מדי לגבי תוואי הריבית"
 - תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
 - מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
 
מכירות המגזר ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכמו בכ-845 מיליון שקל בהשוואה לכ-836 מיליון שקל ברבעון המקביל
 אשתקד, גידול של 1.1%. יוזכר כי הרבעון הרביעי של שנת 2023 הושפע לחיוב באופן משמעותי עקב מלחמת "חרבות ברזל" וההצטיידות במוצרי מזון בתחילת המלחמה. 
הרווח הגולמי המגזרי בשנת 2024 הסתכם בכמיליארד שקל לעומת כ-881 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה
 של כ-15.4%. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-255 מיליון שקל לעומת כ-248 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-2.8%. 
הרווח התפעולי המגזרי בשנת 2024 הסתכם בסך של כ-108 מיליון שקל (כ-79 מיליון שקל במחצית השנייה של השנה) לעומת הפסד של כ-
 45 מיליון שקל בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם הרווח המגזרי לפני הכנסות אחרות, נטו ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם בכ-41 מיליון שקל לעומת כ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול של כ-57.7%. ברבעון הרביעי של שנת 2024 מעבר לרווח
 נקי של כ-2 מיליון שקל. 
המכירות למ"ר בחנויות שהוסבו ל- Carrefour בשנת 2024 הסתכמו בכ-35,681 שקל למ"ר בממוצע שנתי, גידול של כ-13.5% בהשוואה לשנת 2023. המכירות למ"ר של סניפי Carrefour אשר פעלו באופן מלא ברבעון הרביעי של שנת 2024 צמחו
 בכ-6.6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-33,533 שקל למ"ר בממוצע שנתי. ה-EBITDA של המגזר בשנת 2024 כמעט והוכפל והסתכם לכ-349 מיליון שקל לעומת כ-181 מיליון שקל בשנת 2023. ה-EBITDA של המגזר ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם לסך של כ-107 מיליון שקל לעומת כ-85
 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
נכון ל-31.12.2024 הסתיימה הסבתם לרשת Carrefour של 126 סניפים ונכון ליום פרסום הדוח, הוסבו 141 סניפים והסתיימה תוכנית הסבת הסניפים. כמו כן, בכוונתה של גלובל ריטייל לפתוח 6 סניפים חדשים בחודשים הקרובים. 
מגזר קמעונאות חשמל
במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל, שקם אלקטריק ושקם דיוטי פרי. הכנסות המגזר טיפסו בשנת 2024 ב-24% והסתכמו בכ-2.5 מיליארד שקל לעומת כ-2 מיליארד שקל בשנת 2023. הצמיחה נובעת בעיקר מגידול במכירות החנויות הזהות
 בסך של 23% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד וכן מגידול במכירות האונליין. הצמיחה המשמעותית הושגה חרף הירידה המשמעותית בפעילות חנויות הדיוטי פרי לאור השפעת מלחמת "חרבות ברזל". הכנסות המגזר ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכמו בכ-692 מיליון שקל לעומת 539 מיליון שקל ברבעון
 המקביל אשתקד, צמיחה של 28.4% .המכירות בחנויות זהות ברבעון גדלו ב-22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 
הרווח המגזרי בשנת 2024 הסתכם לכ-113 מיליון שקל לעומת כ-86 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד גידול של כ-31.4%. הרווח המגזרי ברבעון הרביעי של 2024 הסתכם
 בכ-22 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד. 
המכירות למ"ר בחנויות זהות בשנת 2024 הסתכמו בכ-5,932 שקל למ"ר לעומת כ-4,991 שקל למ"ר בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-19%. מספר הסניפים בהפעלה ישירה נכון לסוף שנת 2024 עמד על 86 לעומת 79 ברבעון המקביל
 אשתקד. ב-30.10.24 חתמה החברה עם חברת Samsung על הסכם לייבוא ישיר של מוצרים שיימכרו בחנויות בבעלותה, בכך החברה מסיימת את שירותי התיווך למוצרים באמצעות היבואנית סמליין. 
מגזר ספורט ופנאי
הכנסות המגזר בשנת 2024 צמחו בכ-71.7%
 לעומת שנת 2023 והסתכמו בכ-510 מיליון שקל. הגידול במחזור ההכנסות נבע מגידול בהכנסות סער, בעיקר כפועל יוצא של פתיחת סניפים חדשים, גידול בפעילות הסיטונאית בין היתר בשל מלחמת "חרבות ברזל", גידול במכירות הסניפים הזהים ובמכירות למטר בחנויות ומגידול בהכנסות המותג
 אדידס. 
מחזור המכירות ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם בסך של 167 מיליון שקל לעומת סך של 119 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ומשקף גידול של כ-40% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. 
הרווח המגזרי לפני הכנסות אחרות, נטו בשנת 2024 הסתכם בתקופת
 הדוח לסך של כ-47 מיליון שקל המהווה כ-9.2% מהמחזור לעומת סך של 18 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד המהווה כ-6.1% מהמחזור. הרווח המגזרי לפני הכנסות אחרות, נטו הסתכם ברבעון הרביעי של שנת 2024 לסך של כ-29 מיליון שקל המהווה כ-17.4% ממחזור ההכנסות לעומת סך של כ-20.6
 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד המהווה כ-17.3% ממחזור ההכנסות. הגידול ברווח המגזרי הן ברבעון והן בתקופה נבע בעיקר מהגידול במכירות בחנויות הזהות. 
מגזר מוצרי צריכה חשמליים
מחזור המכירות של המגזר בשנת 2024 בנטרול מכירות בתחום
 מערכות חימום לייצוא נותר זהה בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. וברבעון הרביעי של השנה גדל מחזור המכירות ב-12 מיליון שקל, בנטרול מכירות בתחום מערכות חימום לייצוא, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מחזור המכירות בשנת 2024 הסתכם לסך של כ-1.1 מיליארד שקל לעומת סך של כ-1.2
 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, המהווה קיטון של כ-5.9%. מחזור המכירות ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם לסך של 228 מיליון שקל לעומת סך של 235 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, המהווה קיטון של כ-3%. הירידה בהכנסות, הן בתקופה והן ברבעון הרביעי, נבעה בעיקר מקיטון
 במכירות בתחום מערכות חימום לייצוא כפועל יוצא של שינוי רגולציה והורדה של סובסידיות באירופה. 
הרווח המגזרי לפני הוצאות אחרות, נטו בשנת 2024 הסתכם בתקופת הדוח לסך של כ-74 מיליון שקל לעומת סך של כ-80 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
 הירידה ברווח המגזרי נבעה בעיקר מהירידה במחזור ההכנסות. ברבעון הרביעי של שנת 2024 הסתכם הרווח המגזרי לפני הכנסות אחרות, נטו לסך של כ-6 מיליון שקל לעומת סך של כ-2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 
מנכ"ל
 אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר: "אנו מסכמים שנה של תוצאות חזקות, צמיחה ושיפור בכל המגזרים, גידול דו ספרתי במכירות וזינוק ברווח התפעולי והנקי. Carrefour הינה הרשת הבינלאומית עם מחזור המכירות הגדול בישראל. הרשת מציגה רבעון שני ברציפות רווח נקי, צמיחה
 משמעותית בהכנסות וב-EBITDA. במגזר ספורט ופנאי (אדידס, קולומביה) ובמגזר קמעונאות חשמל אנו ממשיכים במגמה חזקה ורושמים צמיחה משמעותית בכלל הפרמטרים העסקיים. תוצאות אלה הינם פרי יישום האסטרטגיה העסקית הממוקדת שלנו וניהול פרו אקטיבי של שדרת הניהול בכל המגזרים.
 במגזר מוצרי צריכה חשמליים איחדנו את פעילויות סחר מערכות אקלים, סחר מותגים וחטיבת הלקוחות, מהלך זה הוביל לגידול במכירות תוך שיפור הרווח המגזרי ויצירת סינרגיה וחיסכון בעלויות. לאחר הפסקה של שנתיים, החברה חוזרת לחלק דיבידנד של כ-40 מיליון שקל, הודות לאיתנות הפיננסית
 של החברה ולשיפור בביצועים. אנו מאמינים כי המגמות אשר אפיינו את שנת 2024, יימשכו ביתר שאת גם בשנת 2025." 
- 2.רועה חשבון 23/03/2025 17:56הגב לתגובה זוומאז שצביקה שווימר ניכנס לתפקיד הם מקפידים למחוק את מה שהחברה בנתה במשך עשרות שנים . היה תענוג וגאווה לעבוד שם היום כנראה שזה הפוך .
 - 1.לא הצלחתי להבין מה הרווח שלהם רק מקרפור אפשר להדגיש זאת (ל"ת)אנונימי 23/03/2025 14:38הגב לתגובה זו
 
חנן פרידמן צילום אורן דאיציון דרך לבורסה הישראלית: בנק לאומי הגיע ל-100 מיליארד שקל
במחזור של יותר ב-200 מיליון שקל השווי של לאומי עוקף את ה-100 מיליארד שקל, החברה הראשונה שעושה זאת בבורסת תל אביב
מניית בנק לאומי לאומי 2.27% מציינת ציון דרך היסטורי בשוק המקומי - שווי שוק של 100 מיליארד שקל. נכון לכתיבת השורות השווי עקף את ה-100 מיליארד שקל רף סמלי שמציב את לאומי ראשון ברשימה של חברות שמגיעות לשווי השוק המשמעותי. זה רגע שממסגר לא רק את התקופה האחרונה שהייתה חיובית במיוחד לבנקים, אלא גם את שינוי התפיסה כלפי מערכת הבנקאות הישראלית כשכבת היציבות של השוק המקומי.
המניה רשמה שנתיים פנומנליות. חרף המלחמה, מניית לאומי עלתה ביותר מ-160% בשתיים האחרונות ובכ-57% מתחילת השנה. ברקע העליות, מכפיל ההון קפץ לכ-1.5, גבוה משמעותית מהמכפיל ההיסטורי שנע סביב 0.7-0.8. עם זאת, השורה הפיננסית תומכת בשווי. ב-2024 רשם לאומי רווח נקי של 9.8 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 16.9%, והציב יעד לרווח נקי של 9-11 מיליארד שקל בשנים 2025-2026 עם תשואה להון של 15-16% בשנה, לצד חלוקת הון משמעותית לבעלי המניות.
גם בדוחות האחרונים נראית המשמעת התפעולית שמחזיקה את התזה. ברבעון השני דיווח לאומי על תשואה להון של 15.9% ויחס יעילות של 27%, וחילק לבעלי המניות 50% מהרווח, אחרי שבנק ישראל אישר לבנקים להגדיל את החלוקה הודות ליציבות שהראתה המערכת גם בתקופות אי הוודאות של המלחמה.
מול החברות האחרות, ההבדל ניכר בשווי השוק. בנק הפועלים נסחר בשווי של כ-88 מיליארד שקל, גם הוא לאחר ראלי חד בבנקים. מתוך 5 הבנקים הגדולים, 4 ממוקמים ב-7 הגדולות מבחינת שווי שוק בבורסה. זה משקף לא רק גודל, אלא גם הערכת שוק לאיכות תיק, ליעילות ולמדיניות ההון.
- פיץ' מעלה את אופק הדירוג של הבנקים; קדימון לעדכון הדירוג של ישראל?
 - הרווחים של הבנקים - מה גרם לקפיצה הגדולה ולמה יש סיכוי שהם יעלו בהמשך?
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
ההשבחה של חנן פרידמן
מאז כניסתו של חנן פרידמן לתפקיד מנכ"ל בנובמבר 2019, אז החליף את רקפת רוסק עמינח, שווי השוק של בנק לאומי עלה מכ-30 מיליארד שקל לכמעט 100 מיליארד שקל, עליית שווי של כ-70 מיליארד שקל בתוך שש שנים, המשקפת
 תשואה שנתית מצטברת של כ-22% רק מעליית השווי. בנוסף, הבנק חילק דיבידנדים בתשואה של כ-4% (למעט 2020 שנת הקורונה). פרידמן, ששימש קודם לכן כיועץ המשפטי הראשי וכראש חטיבת האסטרטגיה, החדשנות והטרנספורמציה של הבנק, הגיע מרקע משפטי וניהולי עשיר שכלל תפקידים בקבוצת
 הראל ובמשרד ליפא מאיר. מאז כניסתו הוא הוביל שינוי עומק בלאומי, מהתייעלות תפעולית ודיגיטציה נרחבת שתרמו לעלייה ברווחיות ולמיצובו כבנק הגדול בישראל.
מסחר אקטיבי AIהבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
הרגולציה, הנגישות למידע ובעיקר העלויות הנמוכות הביאו לנדידת משקיעים מהבנקים לבתי ההשקעות; כמה עולה לכם להישאר בבנק, ומה היתרונות והחסרונות?
שוק ההון הישראלי עובר בשנים האחרונות שינוי משמעותי. ברקע העליות במדדים, נראה שהיקף ההשתתפות של הציבור גודל, ומי שמרוויחים הם בתי ההשקעות. השינוי מגיע ברקע רגולציה שהגבירה את התחרות בשילוב עם הנגישות הגוברת למידע פיננסי מקצועי כמו גם העליות בשווקים שהפכו לשיחה בכל מפגש. כתוצאה מכך, המשקיע הישראלי הפך מעורב יותר באופן ישיר בניהול הנכסים שלו.
מהנתונים והערכות לגבי החודשים האחרונים עולה כי מתחילת 2024 ועד היום נפתחו קרוב ל-270 אלף חשבונות מסחר חדשים, כמחצית חשבונות מסחר עצמאיים שנפתחו בבתי השקעות. נציין גם שמהלך של בנק הפועלים, שחילק ללקוחותיו מניות תרם לגידול, שכן חלק גדול מהחשבונות לא החזיקו בתיק השקעות (לפחות בבנק). בסוף העשור הקודם, למעלה מ-90% מחשבונות המסחר היו בבנקים, וכיום מדובר בכ-75%, זה שינוי משמעותי.
עלות תועלת
הסיבה להעדפה של בתי ההשקעות מעידה בראש ובראשונה על שיקול של עלויות. בתיק השקעות של 100-200 אלף שקל, בתי ההשקעות מציגים עמלת קניה/מכירה לני"ע ישראליים נמוכים ביותר מ-50% מאלו של הבנקים, עם ממוצע של 0.08% לבתי ההשקעות וכ-0.2% לעמלה בבנקים. למעט בנק ירושלים, שמציג את העמלה הנמוכה ביותר של 0.05% לפעולה, שאר הבנקים הגדולים גובים עמלה של 0.15-0.27%, כאשר הבינלאומי הזול בקטגוריה ומזרחי טפחות היקר בקטגוריה. בצד בתי ההשקעות, אלטשולר מציג את העמלה התחרותית ביותר עם 0.069% לפעולה, בעוד IBI גובים 0.084% אך עדיין מדובר בשיפור משמעותי לעומת הבנקים.
בצד ני"ע הזרים, הפער אף משמעותי יותר, הודות לכניסת שחקנים נוספים כמו בלינק ו-וואן זירו, שמציגים עמלות תחרותיות.
ההבדל אף הופך למשמעותי יותר כאשר לוקחים בחשבון עמלות מינימום (סכום קבוע במידה ושווי העסקה קטן) ודמי ניהול (עמלה כאחוז משווי התיק
 עבור החזקת נכסים), שנוטים להיות גבוהים יותר בבנקים.
- העמלה מתייקרת - זו הפקודה שהבורסה משנה
 - אשדוד מקימה רובע חדשנות בהשקעה של כ-10 מיליארד שקל; מעל למיליון מ"ר לתעסוקה, מסחר ומגורים
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
הערך המוסף
בתי ההשקעות מכוונים את המאמצים ללקוח שמאופיין כ"סוחר עצמאי". האפליקציות שלהם לרוב ידידותיות יותר לפעולות מהירות, מאפשרות התראות על מניות, נותנות כלים עבור סוחרים כמו פקודות
 מתקדמות, תובנות מסחר וגרפים, ועוד. החיסרון עבור המשקיעים הוא הצורך בניהול שני חשבונות נפרדים שמצריך העברה של כספים מחשבון הבנק, ונגישות נמוכה יותר לייעוץ.
