מנכ"ל איידנטי:"אין לנו מתחרים, אנחנו פורצי דרך ברמה עולמית"
לאחר מספר הסכמים משמעותיים בתקופה האחרונה ועם זינוק במנייה במהלך המסחר, שלמה מתתיהו מנכ"ל איידנטי: "אנחנו לא רוצים להיות חברה של 10 מיליון דולר אלא חברה של מאות מילוני דולרים ולזה צריך להשקיע ולבנות מערכים. להערכתי באמצע 2026 נגיע לרווחיות"
איידנטי 9.79% המפתחת פלטפורמה דיגיטלית לתיעוד נתוני השימוש בציוד רפואי בחדרי ניתוח ובחדרי פרוצדורות, חתמה על הסכם עם רשת בתי החולים Mayo Clinic בארצות הברית. במסגרת ההסכם, החברה תספק מערכות לניהול מלאי ציוד רפואי המבוססות על טכנולוגיית AI לשימוש במחלקות שונות, כולל חדרי ניתוח, חדרי פרוצדורות ומחלקות אשפוז.
בשיחה עם ביזפורטל שלמה מתתיהו מנכ"ל איידנטי לא שולל רכישה של שחקן גדול, ומאמין שהחברה יכולה לחדור לכל בתי החולים בארה"ב -
"אנחנו עובדים בכל בתי החולים בארץ. אנחנו בתהליכי פריצה לשוק האמריקאי, השקענו הרבה מאמצים, אנחנו הולכים ומתרחבים. הרעיון הכללי לעשות את מה שעשינו בשוק הישראלי - בשוק האמריקאי. השוק שם בשל לטכנולוגיות שלנו. באמצעות הטכנולוגיות שלנו אנחנו מאשרים לבתי החולים לעבור מיכולות בסיסיות ומסורתיות שפוגעות בהם ליכולות של 100% דיווח, ושימוש נכון, זו מהפכה ביכולת לתמחר ביטוחים, ובטיחות המטופל, אנחנו פורצי דרך ברמה עולמית. אין לנו מתחרים ואנחנו מוגני פטנטים. מצביעים על הטכנולוגיות שלנו ברגליים. אנחנו מעריכים שבשנה הקרובה נסיים את הפריסה הארצית של הטכנולוגיה שלנו. בנוסף, אנחנו בקשר עם החזית של בתי החולים בארה"ב והם מתעניינים בטכנולוגיות שלנו".
"איידנטי היא חברה ישראלית שמתעסקת בפיתוח, ייצור ויישום של מערכות לשיפור תהליכים בתוך חדרי ניתוח. הטכנולוגיות מאוד מגוונות מבוססות על שירות ענן, בשוק הישראלי אנחנו שנינו את תהליכי העבודה בין הספקים לבתי חולים ושיפרנו את תהליכי התיעוד בבתי החולים. זה יצר מצב שנוצר אקוסיסטם שנותן כיסוי בין הספק לבית החולים ונותן לבית החולים את המידע שהוא צריך".
- איידנטי מדווחת על פיילוט נוסף, האם הוא יציל אותה מגיוס?
- איידנטי זכתה במכרז לאספקת מערכות ניהול שתלים ביוון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מייחסת חשיבות רבה לשותפות עם Medline. כיצד אתם רואים את התרומה של שותפות זו להצלחת הפרויקט בארה"ב, והאם יש לכם תוכניות לשיתופי פעולה נוספים?
"מדליין נמצאים ב-4000 בתי חולים בארה"ב הם לוקחים אותנו לכל בתי החולים. הם רואים את הסינרגטיות. יש לנו 4 מערכות נוספות והם דוחפים אותנו לבתי החולים. לצורך העניין עם מאיו קליניק זה תהליך שהחל לפני מספר חודשים, הם ידעו שאנחנו שותפים עם מדליין וכך נוצר החיבור. מה שאנחנו מנסים לעשות זו מהפכה של תיעוד ואיסוף נתונים בחדרי ניתוח בצורות מתקדמות מאוד, ולמעשה לאפשר לבתי החולים להתייעל ולהשתפר, אנחנו רואים את הרצון. אנחנו גם משפיעים להם על השורה התחתונה, בית חולים שמתעד את הנותנים יותר קל לו לבוא לחברות ביטוח ולהראות נתונים. זה יכול להגיע לעשרות מילוני דולרים".
הפלטפורמה שלכם מבוססת AI ומספקת פתרונות לניהול מלאי ציוד רפואי. כיצד אתם רואים את השפעת הטכנולוגיה הזו על איכות השירות הרפואי והייעול של חדרי הניתוח והפרוצדורות?
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
"בארה"ב כ-7% מהמלאי הוא אובדן, פג תוקף וכו'. אנחנו משפיעים על כך לטובה. אני חושב שעשינו מהפכה בארץ, בתי חולים כללית ופרטיים מאפשרים לספק, ליצרן לדעת בזמן אמת שנעשה שימוש בפריט מסוים, ואז הם יכולים להשלים ולחייב. תשלום לפי שימוש זה העולם הבא בבתי החולים. הבנו שלבתי החולים יש מערכות טובות ואין להם דאטה, אנחנו מאפשרים להם לשפר תהליכים ולייעל את זה".
מה המוצרים העיקריים שלכם, ומה מנועי הצמיחה לשנים הקרובות?
"מנוע הצמיחה העיקרי הוא העולם של המוצר שלנו "סנאפ אנד גו" מערכות צילום ועיבוד תמונה. בארץ התקנו בחודש האחרון 80 כאלה. באיכלוב, רמב"ם, אסותא ועוד. בתי החולים עברו בצורה מלאה, רוצים לעשות את זה גם בארה"ב. בארה"ב יש 6500 בתי חולים ועוד 10 אלף קליניקות, השוק אדיר ביחס אלינו. לצורך ההבנה רשת אחת בקליפורניה שיש לה 54 בתי חולים, זה כמו מספר בתי החולים בארץ.
מוצר נוסף הוא מערכות שנותנות שיקוף של המלאי בין היתר באמצעות טכנולוגיות שקילה ו-AI. כשאנחנו עובדים עם בית חולים הם בד"כ רוכשים את המעטפת המלאה שאנחנו נותנים, יש בתי חולים שמקבלים הכל ויש כאלה שפחות. השוק הישראלי הוא שוק שאנחנו גם עושים את הניסיון בשביל החדירה המשמעותית לארה"ב המטרה העיקרית היא שם. אנחנו מבינים שמה שאנחנו עושים הוא נכון, ברגע שנפרוץ באמריקה החברה תהיה משמעותית יותר".
מי המתחרות העיקריות שלכם ומה היתרון הטכנולוגי שלכם לעומתן?
"בעיבוד תמונה אין לנו מתחרים, אנחנו מתמודדים עם השוק המסורתי שהוא הקלדה או סריקת ברקוד, יש חברה אחת בקנדה שמנסה ליצור פתרון דומה, ככל הנראה שנשלח להם מכתב מעו"ד, הם עדיין בהתחלה ויש חשד להעתקה. אנחנו מקדימים את השוק ב-5 שנים. בעולמות האחרים שלנו ישנם מתחרים אבל לא ברמות שיש לנו, תפיסת הפתרון שלנו לא נמצאת במקומות אחרים. חברה שבאה ונותנת מעטפת כוללת כמונו לא תמצא, אנחנו חדשניים".
מה הרווחיות הממוצעת בכל חוזה, ומה הצעדים שאתם עושים כדי להגדיל את זה?
"בהתחלה אנחנו משאירים מרווחים צנועים. בסנאפ אנד גו מרווחים 70% גולמי, הלקוחות לא יכולים להשתמש בטכנולוגיה בלי להמשיך ולהשתמש בנו, זה מאוד סטיקי. עובדים על עד 40% רווח גולמי בשאר המוצרים, מאמינים שנחדור יותר לשוק נראה 70-80%". יש לנו 50% מההכנסות מובטחות כשירות (SaaS)".
האם הטכנולוגיה שלכם יכולה לשמש בתחומים נוספים?
"באופן עקרוני כן, השוק הרפואי הוא אדיר רוצים להתמקד אך ורק בזה. רוצים להביא ערך ולעשות מהפכה בתחום הזה".
האם אתם יכולים לעשות שימוש עם הדאטה שצברתם? אולי לייצר ממנו מנוע הכנסה נוסף?
"בשוק הישראלי אנחנו בכל חדרי הפרוצדורות (צינתורים) יש לנו מעל חצי מילוני מקטי יצרן, זה מאפשר לנו לעשות ייצור תמונה ברמה גבוהה. כרגע מתמקדים בשוק בארה"ב. אנחנו קודם כל ממוקדים בחדירה לשוק".
החברה עדיין מפסידה כסף, מתי אתם צופים להגיע לרווחיות?
"אם הולכים בגישה שמרנית, סוף שנה הבאה נגיע לאיזון. לפי תוכנית העבודה והדרך שעברנו בשנים האחרונות, אנחנו נדרש לעוד השקעות. אנחנו לא רוצים להיות חברה של 10 מיליון דולר אלא חברה של מאות מילוני דולרים ולזה צריך להשקיע ולבנות מערכים. להערכתי באמצע 2026 נגיע לרווחיות".
מה היעדים של החברה לשנים הקרובות?
"להמשיך ולתת פתרונות לשוק המקומי, הרחבת המערכות ולהוביל את השוק. כמובן שגם כניסה לשוק האמריקאי והצמיחה במכפילים, אני חושב שזה אפשרי אנחנו מכירים את השוק הזה. קצב ההתעניינות הוא "ליד" וחצי ביום מארה"ב, כלומר מה שאנחנו עושים מעניין ובתי חולים פונים אלינו עם כל כמה שאנחנו קטנים, זה אומר שאנחנו עושים משהו נכון ויש עניין. היעד הוא ריאלי בהתחשב בזה, במיוחד שחברות כמו מדליין יושבות על הגדר".
רכישה אפשרית?
"כן, רכישה אפשרית, אבל אנחנו רוצה להגיע לביטויים מאוד גדולים כדי להיות אטרקטיביים. אנחנו רוצים לגדול ולפרוס את הטכנולוגיות בכל ארה"ב, רוצים להיות בכל בתי החולים".
שווי השוק של איידנטי עומד על 35 מיליון שקל. ההון העצמי מסתכם בכ-7 מיליון שקל. מניית החברה ירדה בכ-25% מתחילת השנה.
- 5.תמיר 01/01/2025 14:38הגב לתגובה זומה נכנס מה יצא ושמירת מלאי מינימלי
- 4.עוזי 31/12/2024 20:10הגב לתגובה זוהשוק עצום בפרט בארץ ובחול בכלל השוק האמריקאי צמא לטכנולוגיות כאלו טורף
- 3.לרון 31/12/2024 15:20הגב לתגובה זועושה אקזיט למשל נמכרת ל ABBOT
- 2.אמן ! (ל"ת)דן 31/12/2024 15:00הגב לתגובה זו
- 1.רועי 31/12/2024 14:58הגב לתגובה זוכמו שהמנכל אומר טכנולוגיה עם פוטנציאל לחברה בשווי מאות מיליוני דולרים. זה פי כמה מהמחיר היום. מחזיק.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?