איידנטי: הסכם עם רשת בתי חולים אמריקאית לאספקת מערכות ניהול רפואי מבוססות AI

במסגרת ההתקשרות נקבע כי ההסכם יבוצע ב-3 שלבים, כאשר כל שלב מותנה בהצלחת השלב הקודם. בשלב הראשון, תספק החברה לרשתי בתי החולים סט ראשון לצורך בחינת הטכנולוגיה בסביבת העבודה של רשת בתי החולים
אביחי טדסה |
נושאים בכתבה איידנטי הלת'קייר

איידנטי 9.79%    המפתחת פלטפורמה דיגיטלית לתיעוד נתוני השימוש בציוד רפואי בחדרי ניתוח ובחדרי פרוצדורות, חתמה על הסכם עם רשת בתי החולים Mayo Clinic בארצות הברית. במסגרת ההסכם, החברה תספק מערכות לניהול מלאי ציוד רפואי המבוססות על טכנולוגיית AI לשימוש במחלקות שונות, כולל חדרי ניתוח, חדרי פרוצדורות ומחלקות אשפוז.


ההסכם יתבצע בשלושה שלבים: תחילה, החברה תספק סט דוגמה (Demo) לבחינת הטכנולוגיה בסביבת העבודה של בתי החולים. אם השלב הראשון יצליח, יתקיים פיילוט בשווי 150 אלף דולר, הכולל חמישה אזורי אחסון עם אינטגרציה למערכות המידע של בתי החולים. לאחר הצלחת הפיילוט, מתוכננת הטמעה רחבה בכל רשת בתי החולים, המוערכת על ידי החברה בהיקף כספי של עשרות מיליוני דולרים.


להערכת החברה, התקשרות זו מהווה אבן דרך חשובה ומשקפת את ההערכה של הטכנולוגיה והפתרונות הייחודיים של החברה בקרב בתי חולים מהמובילים בעולם. פרויקט זה צפוי להוות מנוע צמיחה משמעותי עבורה החברה, בזכות פוטנציאל הרווח הניכר הגלום בו, וכן בשל השותפות עם חברת Medline, המשמשת כמפיצה וכמיישמת הבלעדית של הפרויקט. שותפות זו אף עשויה לחזק את שיתופי הפעולה בין החברות גם באפיקים נוספים.


הסכמים אחרונים


לפני יומיים הודיעה איידנטי על חתימת הסכם ראשון עם בית חולים בפורטוגל. החברה ציינה כי התקבלה הזמנה מבית החולים Cascais de Hospital בפורטוגל להתקנת מערכות AI לניהול וחיוב שתלים כירורגיים בחדרי ניתוח עיניים.

בשלב הראשון של ההתקשרות, תתקין החברה מערכות AI משולבות לניהול וחיוב שתלים כירורגיים בחדרי ניתוח עיניים. שווי ההתקשרות בשלב זה עומד על סך של כ-40 אלף אירו בכפוף להשלמת הפרויקט הראשוני לשביעות רצון בית החולים, ובהתאם להמשך ההתקשרות בין הצדדים, צפוי פוטנציאל ההתקשרות להגיע לשווי של כ-250 אלף אירו.


החברה הודיעה כי ב-4 בדצמבר 2024 קיבלה הזמנה מרשת המרפאות NorthShore Center for Oral & Facial Surgery and Implantology בארה"ב. במסגרת ההתקשרות, החברה תתקין מערכות לניהול שתלים דנטליים בשלושה מסניפי הרשת באילינוי.

מטרת ההתקנה היא לשפר את יכולות הניהול והמעקב אחר מלאי השתלים הדנטליים, תוך ייעול תהליכים ושיפור השירות ללקוחות. שווי העסקה עומד על כ-144 אלף שקל. החברה מעריכה כי העסקה, יחד עם התקשרויות קודמות בתחום הבריאות הדנטלי והקוסמטיקה, מחזקת את מעמדה בשוק האמריקאי ומציעה פוטנציאל להרחבת פעילותה ולשיתופי פעולה נוספים בעתיד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


בחודש נובמבר 2024 קיבלה החברה הזמנה לאספקת שבע מערכות Go & Snap למחלקות הצנתורים של בתי החולים Mary Washington Hospital ו-Stafford Hospital, המשתייכים לרשת בתי החולים Mary Washington Healthcare בווירג'יניה.

כאשר בשלב הראשון של הפרויקט, יותקנו המערכות במחלקות הצנתורים, ולאחר מכן יבוצע שלב שני הכולל התממשקות מלאה והתקנת מערכות צילום בחדרי הניתוח של הרשת. להערכת החברה, ההתקשרות עם הרשת עשויה להגיע לשווי של כחצי מיליון דולר, בכפוף להצלחת שלב ההטמעה הראשוני. מערכות Go & Snap יאפשרו לרשת לבצע איסוף נתונים דיגיטלי בזמן אמת אודות שימוש בשתלים ממעבדות הצנתורים, חדרי הפרוצדורות וחדרי הניתוח, ובכך לשפר את התהליכים הלוגיסטיים, הפיננסיים והרכש.


שווי השוק של איידנטי עומד על 33 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה מסתכם בכ-7 מיליון שקל. מניית החברה ירדה ב-28% מתחילת השנה.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?