BDI
צילום: droxit

מחיקת רישום BDI שלילי ושיפור נתוני האשראי – האם פעולות אלו אפשריות?

לכל אחד מאיתנו יש משהו שאותו הוא רוצה לבטל או למחוק, להיות בטוח שאנשים אחרים לא יזכרו אותו. זה יכול להיות אירוע מביש או מעשה שאנחנו לא גאים בו בלשון המעטה. בעוד שישנם מעשים בלתי מתועדים השייכים לנו בלבד וחוץ מאיתנו אף אחד לא יוכל להוכיח את קיומם, ישנם מעשים ופעולות יומיומיות שאותם אנו מבצעים המצריכים רישום ותיעוד. דוגמאות בולטת לכך הן כלל הפעולות שאותן אנו מבצעים בכרטיס האשראי ונתוני האשראי שלנו.

תוכן בחסות |

מהי בדיקת BDI ?

BDI  הינה בדיקה המהווה את המדד העיקרי להחלטה של גופים פיננסים שונים האם להעניק ללקוחותיהם הלוואות. מדד נוסף המסייע לגופים אלו בקבלת ההחלטה הוא דו"ח נתוני האשראי המתקבל אצל הגופים הפיננסים.  בשנת 2004 נכנס לתוקף חוק המאפשר לעקוב אחרי ההתנהלות הכלכלית של כל אדם פרטי על מנת לדעת האם הוא מסוגל לעמוד בתשלומים ובהתחייבויות שהוא לוקח על עצמו. המידע אודות ההתנהלות הכלכלית מגיע מגופים שונים אל חברות האחראיות על איסוף הנתונים כדוגמת בנק ישראל, כונס נכסים, הוצאה לפועל וחברות כרטיסי אשראי.

קרדיט תמונה: Droxit.com

לבדיקת בי די אי יש שתי תוצאות אפשריות – שלילית וחיובית. התוצאה השלילית תסומן בצבע אדום והחיובית תסומן בצבע ירוק. תוצאה שלילית מונעת מהלקוח לקבל תנאים והטבות פיננסיות ותוצאה חיובית מסייעת לו לקבל אותם.

כיצד תוצאה שלילית של בדיקת BDI משפיעה על הלקוח?

לקוחות שיש להם בי די אי שלילי בדרך כלל יודעים זאת מראש על סמך עמלות שחרגו מהמסגרות, הלוואות שחזרו, תיקי הוצאה לפועל ומדדים נוספים. במקרה של תוצאה שלילית בבדיקת BDI, הדבר ישפיע על הלקוח וההתנהלות הפיננסית שלו תשתנה בהתאם. הלקוח עלול לחוות קשיים בפתיחת חשבון בנק בבנק חדש, לקבל סירוב להלוואות שונות, להנפקת פנקס צ'קים וכרטיסי אשראי, סביר להניח שחשבון הבנק שלו יאופס ומרבית מהפעולות הפיננסיות הנורמטיביות יהיו חסומות בפני אותו הלקוח.  

האם שיפור דירוג האשראי הינו אפשרי?

דירוג האשראי הינו בעל השפעה ישירה על הכיס של הלקוח. ציון דירוג האשראי נע בין 0 ל-1000 כאשר 1000 הינו דירוג האשראי הגבוה ביותר. דירוג האשראי של הלקוח מהווה למעשה מדד לרמת 'המסוכנות' של ההתנהלות הפיננסית שלו – ככל שדירוג האשראי של הלקוח נמוך יותר כך סיכוייו לקבלת הטבות והלוואות שונות יקטנו. אם יש לך דירוג אשראי טוב – תזכה לתנאי אשראי טובים ולהחזר הלוואה בריבית נמוכה, אם דירוג האשראי שלך גרוע – תשלם כסף מיותר על ריבית גבוהה.

דירוג האשראי מבוסס על נתונים פיננסים של לקוח שהתקבלו אודותיו בעבר. את הנעשה בעבר אי אפשר לתקן ולכן לא ניתן למחוק נתונים פיננסים שליליים. הפתרון האידאלי לשיפור דירוג האשראי הוא צבירת נתוני אשראי חיוביים שיסייעו לכם לקבל את התנאים וההטבות המגיעות לכם מהגופים הפיננסים בעתיד.

האם שימוש בכרטיסי אשראי יביא לשיפור בדירוג האשראי או לא?

הדיעה הרווחת היא ששימוש נמוך בכרטיסי אשראי משפיע לרעה על דירוג האשראי. ההיפך הוא הנכון – אדם המקבל דירוג אשראי גבוה הוא אדם היודע להשתמש בכרטיסי האשראי שלו בצורה מושכלת, מגלה אחריות פיננסית, צורך אשראי בהתאם ליכולותיו ומוסר התשלומים שלו גבוה. לעומת זאת, אדם שאינו משתמש כלל בכרטיסי אשראי, לא יוכל לקבל דירוג אשראי גבוה מהסיבה שדירוג אשראי נקבע בהתאם לשימוש בכרטיסי אשראי. מכיוון שבדירוג האשראי חובת ההוכחה הינה על הלקוח – ללקוח כזה יהיה דירוג אשראי ממוצע ולעיתים אף נמוך.

בדירוג אשראי הכלל הוא פשוט – ככל שתשתמש באשראי באופן מושכל ואחראי, כך יאספו עליך יותר נתוני אשראי חיוביים ודירוג האשראי שלך ישתפר. טיפ – אל  "תחנקו" את כרטיס האשראי שלכם בכדי לזכות לדירוג אשראי גבוה, השתמשו בו בתבונה והתאימו את ההוצאות להכנסות שלכם.

כיצד ניתן לתקן נתוני אשראי שליליים?

כפי שאתם יודעים, המערכת הבנקאית מחמירה יתר על המידה בבחינת בקשות האשראי המגיעות אליה. ניתן למחוק BDI  שלילי על ידי שיפור ההתנהלות הפיננסית וביצוע הבדיקה פעם נוספת. על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם לקבל תוצאה חיובית בבדיקת ה-   BDI ולקבל דירוג אשראי גבוה, יש להיעזר בחברה המתמחה במחיקת נתוני אשראי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.