ese
צילום: קד"מ

איך לשדרג את העסק שלך?

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה עסקים פיתוח

בשביל לשדרג את העסק צריך להשיג נוכחות מקוונת, להכיר טוב יותר את קהל היעד ולתכנן בהתאם את השיווק וקידום המכירות. מפחדים להישאר מאחור? הנה המדריך שאתם חייבים לצדכם

קיבעון הוא גורם הסיכון מספר אחד לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים. עסק שלא מתפתח וצועד קדימה צפוי להידרדר לאחור, בעיקר לאור התחרות הגבוהה ברמה הגלובאלית והקשיים להחזיק מעמד במדינה קטנה כמו ישראל. השאלה היא מה אפשר לעשות בשביל לשדרג את העסק ואילו מהטיפים רלוונטיים לכל תחום.

לא חייבים לשאת בהוצאה כספית גבוהה בשביל לשדרג את העסק ובכל מקרה יש המון גופים שישמחו לעזור. לצד בנקים שמציעים הלוואות בתנאים נוחים לבעלי עסקים, קיימים גופי מימון של המדינה, ארגונים ללא כוונת רווח שפועלים בשיתוף פעולה עם משרד הכלכלה וכמובן אנשי מקצוע מתחום הייעוץ והפיתוח השיווקי.

בכל אחד מהמקרים האלה מדובר בהוצאה משתלמת עבור בעל העסק כי היא משדרגת את פעילותו ומרחיבה עבורו את האופק הפיננסי. כמו כן, השדרוג של העסק מותנה בקביעה מראש של מסגרת התקציב.

כך תשיגו נוכחות מקוונת 

קודם כל, כדאי להתחיל עם טיפים בסיסיים ואלמנטריים שמיועדים לכל סוגי העסקים. הטיפ העיקרי בהקשר הזה הוא לפתוח אתר אינטרנט ולא לשכוח לקדם ולשווק אותו. בעלי עסקים עם מעט ידע טכני יכולים לבנות אתר אינטרנט בסיסי לבדם, בעוד אחרים יעדיפו להפקיד את המשימה בידיים של אנשי מקצוע. בתוספת תשלום ניתן גם ליהנות משטח אחסון גדול יותר, דומיין בשם שזהה לשם העסק, תמיכה טלפונית, אפשרות לביצוע מסחר מקוון ועוד.

מלבד אתר אינטרנט, עסק נדרש להיות בעל נוכחות דיגיטלית. את הנוכחות הזו משיגים באמצעות פרופיל ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינטסטגרם ואחרות. גם כאן מידת החשיפה וההשקעה תלויה בהיקף הפעילות של העסק וביעדים שהוא מציב לעצמו. הסוד הוא להיעזר בשירותי פיתוח עסקי  כדי לקבוע יעדים מן הסוג הזה ובעיקר על מנת לבנות תכנית כלכלית מסודרת.

מה אתם יודעים על קהל היעד שלכם?

עוד דרך לשדרג את העסק היא לפנות לקהלי יעד חדשים. בשביל זה תצטרכו לדעת מה מאפיין את הלקוחות הקיימים, מה מניע אותם לפעולה ומה אפשר לעשות בשביל לגרום להם להביא חברים, קרובים ובני משפחה. ככל שתדעו יותר פרטים על קהל היעד שלכם, כך תוכלו גם לחדד את המוצר או השירות שאתם מוכרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.