
איך לשדרג את העסק שלך?
בשביל לשדרג את העסק צריך להשיג נוכחות מקוונת, להכיר טוב יותר את קהל היעד ולתכנן בהתאם את השיווק וקידום המכירות. מפחדים להישאר מאחור? הנה המדריך שאתם חייבים לצדכם
קיבעון הוא גורם הסיכון מספר אחד לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים. עסק שלא מתפתח וצועד קדימה צפוי להידרדר לאחור, בעיקר לאור התחרות הגבוהה ברמה הגלובאלית והקשיים להחזיק מעמד במדינה קטנה כמו ישראל. השאלה היא מה אפשר לעשות בשביל לשדרג את העסק ואילו מהטיפים רלוונטיים לכל תחום.
לא חייבים לשאת בהוצאה כספית גבוהה בשביל לשדרג את העסק ובכל מקרה יש המון גופים שישמחו לעזור. לצד בנקים שמציעים הלוואות בתנאים נוחים לבעלי עסקים, קיימים גופי מימון של המדינה, ארגונים ללא כוונת רווח שפועלים בשיתוף פעולה עם משרד הכלכלה וכמובן אנשי מקצוע מתחום הייעוץ והפיתוח השיווקי.
בכל אחד מהמקרים האלה מדובר בהוצאה משתלמת עבור בעל העסק כי היא משדרגת את פעילותו ומרחיבה עבורו את האופק הפיננסי. כמו כן, השדרוג של העסק מותנה בקביעה מראש של מסגרת התקציב.
- מהיום: פתיחת תיק עסק ברשות המסים ובביטוח לאומי בקליק
- "אילת מתרסקת. מי שאין לו גב כלכלי, לא ישרוד את המלחמה"
כך תשיגו נוכחות מקוונת קודם כל, כדאי להתחיל עם טיפים בסיסיים ואלמנטריים שמיועדים לכל סוגי העסקים. הטיפ העיקרי בהקשר הזה הוא לפתוח אתר אינטרנט ולא לשכוח לקדם ולשווק אותו. בעלי עסקים עם מעט ידע טכני יכולים לבנות אתר אינטרנט בסיסי לבדם, בעוד אחרים יעדיפו להפקיד את המשימה בידיים של אנשי מקצוע. בתוספת תשלום ניתן גם ליהנות משטח אחסון גדול יותר, דומיין בשם שזהה לשם העסק, תמיכה טלפונית, אפשרות לביצוע מסחר מקוון ועוד.
מלבד אתר אינטרנט, עסק נדרש להיות בעל נוכחות דיגיטלית. את הנוכחות הזו משיגים באמצעות פרופיל ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינטסטגרם ואחרות. גם כאן מידת החשיפה וההשקעה תלויה בהיקף הפעילות של העסק וביעדים שהוא מציב לעצמו. הסוד הוא להיעזר בשירותי פיתוח עסקי כדי לקבוע יעדים מן הסוג הזה ובעיקר על מנת לבנות תכנית כלכלית מסודרת.
מה אתם יודעים על קהל היעד שלכם? עוד דרך לשדרג את העסק היא לפנות לקהלי יעד חדשים. בשביל זה תצטרכו לדעת מה מאפיין את הלקוחות הקיימים, מה מניע אותם לפעולה ומה אפשר לעשות בשביל לגרום להם להביא חברים, קרובים ובני משפחה. ככל שתדעו יותר פרטים על קהל היעד שלכם, כך תוכלו גם לחדד את המוצר או השירות שאתם מוכרים.
היכרות עם קהל היעד היא תנאי להישרדותו של העסק המודרני. לאחר זיהוי הצרכים של קהל היעד תחליטו האם ומתי לבצע מיתוג מחדש, באיזה אמצעי שיווק להשתמש ובאיזה אופן לפרסם מבצעים, הנחות והטבות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, מבצע לא תמיד מבטיח חשיפה לקהלי יעד חדשים והוא עלול לגרום יותר נזק מתועלת אם לא מנסחים אותו לפי צרכים מעודכנים של הלקוחות.