ese
צילום: קד"מ

איך לשדרג את העסק שלך?

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה עסקים פיתוח

בשביל לשדרג את העסק צריך להשיג נוכחות מקוונת, להכיר טוב יותר את קהל היעד ולתכנן בהתאם את השיווק וקידום המכירות. מפחדים להישאר מאחור? הנה המדריך שאתם חייבים לצדכם

קיבעון הוא גורם הסיכון מספר אחד לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים. עסק שלא מתפתח וצועד קדימה צפוי להידרדר לאחור, בעיקר לאור התחרות הגבוהה ברמה הגלובאלית והקשיים להחזיק מעמד במדינה קטנה כמו ישראל. השאלה היא מה אפשר לעשות בשביל לשדרג את העסק ואילו מהטיפים רלוונטיים לכל תחום.

לא חייבים לשאת בהוצאה כספית גבוהה בשביל לשדרג את העסק ובכל מקרה יש המון גופים שישמחו לעזור. לצד בנקים שמציעים הלוואות בתנאים נוחים לבעלי עסקים, קיימים גופי מימון של המדינה, ארגונים ללא כוונת רווח שפועלים בשיתוף פעולה עם משרד הכלכלה וכמובן אנשי מקצוע מתחום הייעוץ והפיתוח השיווקי.

בכל אחד מהמקרים האלה מדובר בהוצאה משתלמת עבור בעל העסק כי היא משדרגת את פעילותו ומרחיבה עבורו את האופק הפיננסי. כמו כן, השדרוג של העסק מותנה בקביעה מראש של מסגרת התקציב.

כך תשיגו נוכחות מקוונת 

קודם כל, כדאי להתחיל עם טיפים בסיסיים ואלמנטריים שמיועדים לכל סוגי העסקים. הטיפ העיקרי בהקשר הזה הוא לפתוח אתר אינטרנט ולא לשכוח לקדם ולשווק אותו. בעלי עסקים עם מעט ידע טכני יכולים לבנות אתר אינטרנט בסיסי לבדם, בעוד אחרים יעדיפו להפקיד את המשימה בידיים של אנשי מקצוע. בתוספת תשלום ניתן גם ליהנות משטח אחסון גדול יותר, דומיין בשם שזהה לשם העסק, תמיכה טלפונית, אפשרות לביצוע מסחר מקוון ועוד.

מלבד אתר אינטרנט, עסק נדרש להיות בעל נוכחות דיגיטלית. את הנוכחות הזו משיגים באמצעות פרופיל ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינטסטגרם ואחרות. גם כאן מידת החשיפה וההשקעה תלויה בהיקף הפעילות של העסק וביעדים שהוא מציב לעצמו. הסוד הוא להיעזר בשירותי פיתוח עסקי  כדי לקבוע יעדים מן הסוג הזה ובעיקר על מנת לבנות תכנית כלכלית מסודרת.

מה אתם יודעים על קהל היעד שלכם?

עוד דרך לשדרג את העסק היא לפנות לקהלי יעד חדשים. בשביל זה תצטרכו לדעת מה מאפיין את הלקוחות הקיימים, מה מניע אותם לפעולה ומה אפשר לעשות בשביל לגרום להם להביא חברים, קרובים ובני משפחה. ככל שתדעו יותר פרטים על קהל היעד שלכם, כך תוכלו גם לחדד את המוצר או השירות שאתם מוכרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אביטל אופק. צילום: מיכה לובטוןאביטל אופק. צילום: מיכה לובטון

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת

בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי



נושאים בכתבה חשמל ירוק

בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר. 

כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל. 

המהלך המדובר של דלקל

על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.

עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.

חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים  מימון חיצוניים.