כמה טיפים לריאיון עבודה מוצלח
אתם מעוניינים להתקבל למקום עבודה כלשהו ורוצים להרשים בראיון העבודה? סיימתם תואר אקדמי ומעוניינים לבנות קריירה? מעוניינים שיבחרו דווקא בכם להשתתף בתוכנית מציאות בטלוויזיה מתוך אלפי מתמודדים ולא יודעים איך?
ד"ר יניב זייד - "דוקטור שכנוע" - מומחה בינלאומי לשכנוע, יועץ עסקי ושיווקי ומחבר הספרים רבי המכר "לדבר בפני קהל", "לדבר בפני לקוח", "שכנעת אותי!" ו"שכנעת אותי שוב!" - מספק לכם מדריך קצר וקולע, שמגלה כיצד לשווק את עצמכם בצורה הטובה ביותר.
כל אחד מכם נדרש לשווק את עצמו בשלבים רבים בחייו – כאשר הוא מתמודד על משרות, כאשר הוא מתחרה בתחרויות, כאשר הוא מתראיין בראיון עבודה, ועוד. ברוב המקרים מדובר בסיטואציות מאד מלחיצות – אתם נדרשים לדבר לפני מישהו זר, במשך פרק זמן מאד קצר, לעשות עליו רושם טוב ולשכנע אותו לבחור דווקא בכם. מה עושים? לפניכם לקט של עצות ו"טיפים", שיסייעו לכם לשווק את עצמכם בצורה טובה ויעילה יותר.
א.הגדירו את היתרון היחסי שלכם
הכלל החשוב ביותר לשיווק עצמי, כאשר אתם מתמודדים על מקום עבודה או נמצאים בתחרות כלשהי עם אנשים נוספים, הוא להגדיר לכם ולאחרים מהם היתרונות היחסיים שלכם – כלומר, מהן התכונות הספציפיות שלכם, שהופכות אתכם לטובים יותר מאחרים. צריך לזכור, שהשאלה הראשונה שעוברת במוחו של כל מראיין כשהוא נדרש לבחור מועמד אחד מתוך עשרות מועמדים, למשל, היא – "למה לקחת דווקא את המועמד הזה ולא מועמד אחר?"
- התקציב שאחרי המלחמה: איזה סקטור עשוי להרוויח?
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיצד עושים זאת? לפני הראיון אתם צריכים לשאול את עצמכם את השאלה: "במה אני יותר טוב מאחרים?" או "מהם היתרונות היחסיים שלי?" ולהכין תשובות לשאלות אלו, עליהן תדברו בראיון – חישבו על שלושה יתרונות שלכם (כגון כושר ביטוי גבוה, ניסיון בתחום, יחסי אנוש טובים, כישורים מיוחדים וכו') או תכונות טובות שלכם (כגון חריצות, אמינות, איכפתיות ועוד), שמבדילות אתכם מאחרים. כמובן, שיש להתאים את אותן תכונות לתכונות הנדרשות מהתפקיד עליו אתם מתמודדים.
כשאתם מתראיינים למקום כלשהו, אתם למעשה משווקים את עצמכם למראיין, כמו מוצר, ולכן עליכם להכין ולהציג מעין "כרטיס ביקור" של עצמכם, כששלוש התכונות הטובות האלו שלכם הן המפתח.
ב. התכוננו לראיון
הכנה טובה היא המפתח להצלחת הראיון. לפני הראיון חישבו מה יכולים לשאול אתכם והתכוננו בהתאם. כך, למשל, אם סביר להניח שידרשו מכם ידע בנושאים מקצועיים כלשהם, לימדו את הנושאים על בוריים, לפחות בכל הקשור לתחום הספציפי עליו אתם מתמודדים. שאלו את עצמכם מהו "הערך המוסף" שהאנשים שיבחנו אתכם מצפים לקבל מכם. מומלץ גם לחשוב על שאלות שאתם עלולים להישאל עליהן, ולחשוב על מענה.
סוג ההכנה משתנה מראיון לראיון, אולם מומלץ להתייחס לכל ראיון שמשתתפים בו כאל ראיון גדול וחשוב, גם אם אתם "לא ממש לחוצים" להתקבל לאותו מקום. להכנה יש השפעה ישירה על סיכויי הקבלה שלכם – כאשר תגיעו מוכנים יותר לראיון, הביטחון שתקרינו בהופעתכם ובתשובותיכם ישפיע מאד על הדימוי שלכם כלפי חוץ.
ג. לימדו על מקום העבודה ועל המראיינים
האנשים אותם עליכם להרשים משתנים מאירוע לאירוע. משווק מוצלח מזהה את תכונות האדם העומד מולו ומתאים את תוכן דבריו ואופן הצגת הדברים לאותו אדם. נסו לקבל כמה שיותר מידע, לפני הראיון, על מקום העבודה (כגון מה נדרש שם מעובדים ומהי מהות העבודה) ועל האנשים שאתם מתעתדים לדבר מולם בראיון (כגון מה עיסוקם, מה רמת השכלתם, מהם תחומי העניין שלהם, מה האינטרסים שלהם). ככל שתצברו יותר מידע כזה, כך יגדלו סיכוייכם לעניין את המראיינים ולעשות עליהם רושם חיובי.
כיצד משיגים את המידע? ניתן למשל לשאול מכרים שעבדו עם מקום העבודה, או שמכירים את המראיינים. מומלץ לשאול אנשים שהתמודדו על מקום במקום העבודה או בתחרות, ומומלץ עוד יותר להתייעץ עם אנשים שגם התקבלו למקום העבודה (כלומר עברו בהצלחה את אותן בחינות שאתם עומדים לעבור).
ד. איספו המלצות
כדאי להביא לראיון המלצות של אנשים שמכירים אתכם משלבים שונים בחיים – מורה מבית הספר, מפקד בצבא, מנהל מעבודה קודמת, וכו'. חשוב שההמלצות תתמוכנה במסר שאתם מתכוונים להעביר. לדוגמא, אם אתם מתכוונים לומר שיש לכם יחסי אנוש טובים, או שאתם "מובילים חברתיים", מומלץ שההמלצות שתביאו יציינו את יחסי האנוש הטובים שלכם, אחרת תיראו לא אמינים בזמן הראיון.
מומלץ שההמלצות יהיו באורך של מספר פסקאות ולא רק כמה שורות בודדות, וכן מומלץ שהממליץ יהיה בעל דרגה גבוהה ככל האפשר (לדוגמא, עדיפה המלצה של מנהלת ביה"ס על פני המלצה של מורה באותו ביה"ס).
ה. היו ממוקדים בזמן הראיון
הזמן שיקציבו לכם לשווק את עצמכם הוא משאב יקר ויש לנצל אותו כראוי. אנשים נוטים לאבד עניין במהירות, ויכולת הקשב שלהם נפגעת. לכן, חישבו לפני הראיון כמה זמן יינתן לכם כדי להציג את דבריכם, ותכננו אותו בהתאם. כך, למשל, התמקדו בעיקר ולא בטפל בדבריכם, בהתאם למסר העיקרי שאתם מעוניינים להעביר. עליכם להסביר למראיינים "מה יוצא להם מזה" – למשל, איך האינטרס של מקום העבודה יבוא לידי ביטוי אם יעסיקו דווקא אתכם. אם שואלים אתכם שאלות, יש לענות על השאלות בצורה שמסייעת למסר שאתם רוצים להעביר.
חשוב גם להקשיב למראיינים. הרבה פעמים אנחנו מכינים נאום מראש, באים "טעונים" ומוכנים ומדברים ברצף, אבל שוכחים לתת לצד השני להתבטא. צריך להקשיב ולכבד את האנשים שמולכם, ואז תקבלו כבוד בחזרה ויקשיבו לכם.
ו. הפגינו קור רוח וביטחון עצמי
כשאתם משווקים את עצמכם, עליכם תמיד לשדר קור רוח וביטחון עצמי בהופעתכם ובדיבורכם. לא משנה מה אופייכם וכיצד אתם מתנהגים בחיי היום יום – כשאתם מופיעים בפני אנשים שבוחנים אתכם, עליכם לתת להם תמיד תחושה שאתם בטוחים בעצמכם, שולטים בחומר, קרי רוח ומוכנים לכל הערה ושאלה שלהם. זיכרו - קל מאד לקלקל תדמית, וקשה מאד אחר כך לתקן את התדמית הזו. אסור לכם לשדר חוסר בטחון עצמי, או חוסר בטחון במסר שאתם מעבירים – אם אתם לא תאמינו במה שאתם אומרים – אף אחד לא יאמין.
לסיכום, כלים אלו יסייעו בידיכם לשווק את עצמכם בצורה טובה יותר וליצור אינטראקציה ויחסי קירבה עם האנשים שיבחנו אתכם (דבר שיגדיל בצורה משמעותית את סיכויי הקבלה שלכם).
הורייזן. צילום: עמית צורהשקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר
רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה
עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות.
מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?
ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.
המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.
- 8 הבדיקות שאתם חייבים לבצע לפני רכישה של נכס נדל"ן בדובאי
- לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170
אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.
עלייה בהכנסות. צילום: Pexelsשירותי משרד שמגדילים הכנסות בעסק
שירותי משרד מקצועיים מרכזים את כל הפעולות התפעוליות במקום אחד ומאפשרים לבעלי עסקים להתמקד במה שחשוב באמת: פיתוח העסק, שיווק ומכירות
בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם נשחקים בעומס משימות יומיומי. ניהול יומנים, טיפול בגבייה, תיאום פגישות, הוצאת חשבוניות ותקשורת עם לקוחות וספקים הם פעולות חיוניות, אך גוזלות זמן יקר. כל
אלו מונעים רצף עבודה ממוקד. התוצאה היא ירידה בפרודוקטיביות, פגיעה ביכולת לשווק ולמכור, ולרוב גם תחושת תסכול וחוסר שליטה. גם עסק מצליח עלול להיתקע במקום אם הניהול התפעולי שלו לא מסודר.
כאן נכנסים לתמונה שירותי משרד, שמאפשרים לעסק לעבוד בצורה מסודרת, להפחית
עומס ולפנות את בעל העסק להתמקד בליבה העסקית.
שירותי משרד - הפתרון ליעילות, לייצוב ולצמיחה
שירותי משרד מקצועיים מרכזים את כל הפעולות
התפעוליות במקום אחד ומאפשרים לבעלי עסקים להתמקד במה שחשוב באמת: פיתוח העסק, שיווק ומכירות.
במקביל, ניהול יומנים, מענה לפניות, תיאום פגישות, טיפול בגבייה ותקשורת עם ספקים ולקוחות, מתבצעים על ידי גורם מקצועי ומסודר. כך העסק מפסיק לפספס פניות חשובות, השירות
ללקוחות הופך עקבי והניהול היומיומי פשוט יותר. מעבר לכך, האדמיניסטרציה עצמה מתבצעת ברמה גבוהה יותר, מתוך מומחיות וניסיון, ולא כעוד משימה שמבצעים בין לבין.
הערך המוסף: יותר זמן, יותר כסף, מקצועיות, צמיחה
אחד הערכים הגדולים ביותר של שירותי משרד הוא החזרת הזמן לידיים של בעל העסק. במקום לבלות שעות במשימות תפעוליות, אפשר להשקיע את האנרגיה במה שבאמת מניע הכנסות.
חיסכון בזמן הוא רק חלק מהתמונה. שירותי משרד חיצוניים מוסיפים שכבת מקצועיות
שבדרך כלל קיימת רק בארגונים גדולים. במקום התנהלות מאולתרת, העסק מקבל תפעול שמבוסס על שיטות עבודה קבועות, תיעוד מלא, שליטה במידע וסטנדרט שירות אחיד. כל פנייה מתועדת, המשימות מנוהלות לפי סדרי עדיפויות ברורים, והתקשורת מול לקוחות וספקים מתבצעת ברמה גבוהה. עבור
עסקים רבים זו קפיצת מדרגה המאפשרת להם להתנהל כמו ארגון גדול בלי לשאת בעלויות של מחלקה פנימית.
תדמית מקצועית שמייצרת צמיחה
ההשפעה של תפעול מקצועי אינה נשארת בתוך המשרד. לקוחות שמקבלים מענה מהיר ותיאום מסודר רואים עסק אמין, ממוקד ויציב. ספקים שמקבלים תשלומים בזמן מרגישים ביטחון בקשר העסקי. התדמית הזו מייצרת יותר מהמלצות ותחושת אמון, היא יוצרת קרקע שמביאה עוד לקוחות ומאפשרת לעסק לצמוח. תדמית מקצועית לא נוצרת רק מעיצוב או שפה שיווקית, אלא מהדרך שבה העסק מתנהל בפועל.
- 5 דרכים להפוך משרד קר למרחב נעים ומעורר השראה
- להכניס חיים למשרד – עיצוב משרדים עם צמחייה מלאכותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השקעה שמניבה תוצאות ממשיות
שירותי משרד נתפסים לעיתים כהוצאה, אך בפועל הם השקעה עם השפעה ישירה על ההכנסות. שעתיים ביום שמוקדשות למשימות תפעוליות מצטברות ליותר מארבעים שעות בחודש. זמן זה יכול להיות מושקע במכירות, בפיתוח עסקי ובבניית אסטרטגיה. כל שיפור קטן בהתנהלות מייצר יתרון תחרותי ומגדיל את הסיכוי לצמיחה יציבה.
