לא רק תדמית: 3 טיפים להגברת המרות ומכירות באינסטגרם
אינסטגרם היא פלטפורמה שמתסכלת מותגים רבים, ולא תמיד בצדק. רבים רואים אותה כפלטפורמה "אווירתית", שטובה למטרות תדמית ומתאימה בעיקר למותגי לייף סטייל. הדימוי הזה דבק באינסטגרם עוד מימיה הראשונים, ונכון לאותה תקופה הוא היה מוצדק. אולם שינויים שחלו בעולמות השיווק והוידאו בכלל ובאינסטגרם עצמה בפרט, מחזקים את כוחה לשפר המרות ומכירות.
בדרך כלל, אינסטגרם אינה נתפסת כפלטפורמה שמייצרת "תכל'ס" של המרות ורכישות. החלוקה המקובלת היא שאינסטגרם היא "תדמית", לעומת דפי נחיתה ומודעות גוגל שהם "פרפורמנס". מסיבה זו, יש מנהלי שיווק ודיגיטל שרואים אותה כ"נון אישיו" או "פרסונה נון גראטה" כשהם בונים תכנית שיווקית. זה לא אישי צוקרברג, היא פשוט נתפסת כפחות מניעה לפעולה. אולם בימים של כתיבת תכניות עבודה שנתיות ורוח חדשה של פתיחת שנה, מגיע לאינסטגרם מיתוג מחדש, עדכני ורלוונטי למי שהיא כיום.
מי שמבין לא מפחד
כדאי להקדיש מחשבה נוספת לאינסטגרם גם לאור העובדה שפייסבוק משקיעה בה משאבים רבים, שלא לומר מעודדת תנועת משתמשים מפייסבוק אליה. עיקר ההשקעה מתבטאת בפיתוח תחום הוידאו, שהפך למלך התכנים. עובדה נוספת שיש לקחת בחשבון היא אחוזי ההמרה הנמוכים של אתרי איקומרס, כך שכל כלי שעשוי להגביר מכר ראוי לבדיקה. הנה סטטיסטיקה לגבי אחוזי ההמרה של אתרי איקומרס במבט עולמי. בארץ ממוצע המכר מעט יותר נמוך.
הנה 3 טיפים שמשפרים את היכולת של אינסטגרם להביא ביזנס “תכל’ס” ולא רק רוח וצלצולים ונופים יפים.
טיפ ראשון: סטוריז בלי וידאו
הטכניקה הזו באה לרתום את הפופולאריות של הסטוריז לטובת המותג. בממוצע, החשיפה לסטוריז גדולה יותר מאשר החשיפה לפוסט שהמותג מעלה לעמוד שלו. אבל איך קורה הקסם הזה, של וידאו בלי וידאו? ואיך יכול להיות שהקסם הזה הוא קסום עד כדי כך שזה עולה כמעט אפס שקלים?
- אפלייד מטיריאלס עוקפת את ציפיות האנליסטים - אך התחזית חלשה
- מג'יק עם תוצאות טובות, אבל התחזית מאכזבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז ככה - מאחורי כל קסם עומד טריק פשוט ותחמן. במקרה הזה, הטריק נקרא אפליקציות וידאו חינמיות. הרשת מלאה באפליקציות וידאו שמאפשרות לקחת תמונה או סט של תמונות ולהפוך אותן לוידאו בהינף קליק. מותג נדל”ן, למשל, יכול לקחת תמונות של הפרויקט החדש, להפוך אותו לסרטון (עם או בלי מוסיקה) ולקבל וידאו שמציג את הפרויקט בזווית של 360 מעלות כמעט, אבל ללא עלויות צילום נוספות. זה וידאו בלי וידאו, להרגיש עם ולהיות בלי.
למותר לציין שניתן להוסיף לסטוריז לינק לאתר המותג ולהביא טראפיק ישירות מהאינסטגרם לאתר. זה ברור שככל שמקצרים שלבים במסע הלקוח, כך עולה הסיכוי להמרה. יתרון נוסף שגלום בטכניקה הזו הוא הזמינות והמגוון של אותן אפליקציות וידאו פשוטות וחינמיות, כך שאתם חופשיים לבחור באפליקציה שהכי נוחה לכם.
בשורה התחתונה – בעזרת הטיפ הזה אתם מרוויחים שלושה במחיר אחד. גם תמונות, גם סרטון וגם את המדיה שזוכה למרב החשיפה בתוך אינסטגרם, וכל הטוב הזה בעלות של צילום תמונות בלבד! בהחלט קסום.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
מוזיאון הגלידה museumoficecream) MOIC) בסן פרנסיסקו וניו יורק משתמש הרבה בטכניקה הזו בסטוריז ובסרטונים בכלל (מתוך עמוד האינסטגרם של museumoficecream).
טיפ שני: תוכן גולשים שווה כסף
יש טיפ שלמדתי באקליפטוס לפני כמה שנים מפרויקט שנעשה טרום זמני עם רשת ההמבורגרים BBB. כאשר BBB השיקה עם אקליפטוס את מועדון החברים הדיגיטלי שלה, מה שעשה את הבאזז והקפיץ את המכירות היה פיצ’ר חדש ולא מוכר: תגמול בנקודות גם עבור פעילות ברשת (לייקים, שיתופים וכו’) ולא רק על צריכה בפועל.
המהלך זה עדיין עובד, אבל בצורה קצת אחרת. באותם ימים עתיקים, הרעיון היה להשתמש בתגמול כלכלי כדי ליצור שיחה סביב המותג במדיה החברתית ולהרגיל את הצרכנים לגלות מעורבות. היום המהלך הזה פועל בכיוון ההפוך – להשתמש בהרגל הקבוע של הצרכנים לשתף מידע ברשת החברתית כדי לייצר מכירות חוזרות ולבנות נאמנות. זה עובד כך- מתן הנחה כספית קטנה או הטבה מאד אטרקטיבית לקונים שמעלים תמונה ומתייגים את המותג. נכון שזה עולה למותג מעט (מאד) כסף ונכנסתם למאמר הזה כדי להרוויח כסף ולא לבזבז אותו, אבל זו בגדר השקעה משתלמת. כשהמותג מרגיל את הצרכנים שהוא מפרגן להם על ההרגל שלהם להצטלם לאינסטגרם, הצרכנים שמחים לפרגן מצידם על-ידי קניות חוזרות והפגנת נאמנות. כאשר מדובר במהלך קבוע ולא חד פעמי, ההחזר על ההשקעה הוא יותר ממשתלם. אפילו תגמול פעוט עושה את העבודה כי הערך המוסף לצרכן אינו כלכלי אלא רגשי.
למהלך User Generated Content) UGC) כזה, שמבוסס על תוכן שהגולשים עצמם מעלים, יש תועלות נוספות. הוא מגביר את החשיפה למותג, יותר אותנטי וזול משימוש במשפיענים ומייצר retention אצל צרכנים שכבר הוכיחו את עצמם כלקוחות אמיתיים בפועל. המותג יכול לתפעל מהלך כזה בעצמו או באמצעות תוספים חיצוניים שעושים את זה בעלויות מאד נמוכות כמו Snapppt, Showcase ועוד.
טיפ שלישי: לעודד רכישה באתר באמצעות תמונות מאינסטגרם
הטיפ הזה מסתכל על הפוטנציאל הממיר של אינסטגרם מזווית קצת אחרת, של מכירות באתר המותג. יש תוספים, כגון אלו שצוינו בטיפ מס’ 2, שמסוגלים גם לעשות אינטגרציה בין התמונות באינסטגרם לבין אתר האיקומרס. כל עמוד מוצר באתר המותג או בשופיפיי יכול להתממשק עם תמונות מהאינסטגרם, בין אם מדובר בתמונות שהמותג העלה בעצמו ובין אם מדובר בתוכן גולשים שתייגו את המוצר.
האינטגרציה הזו מעשירה את עמוד המוצר בתמונות שמשדרות אווירה, לייף סטייף ואותנטיות (אם התמונות הן תוכן גולשים). האסתטיקה האינסטגרמית הופכת את המוצרים ליותר נחשקים ואטרקטיביים וסיכויי המכר משתפרים. כל זאת, מבלי שהגולש יאלץ להיכנס בעצמו לפיד באינסטגרם כדי להתרשם. בדומה לטיפ הראשון, גם פה מדובר בלהיות בלי ולהרגיש עם. זה קצת כאילו שאינסטגרם עברה לעבוד בשיטת הזכיינות, כלומר יוצאת מהסניף הראשי שלה ופותחת סניף מקומי קטן ויעיל בתוך אתר המותג.
הנה דוגמא כיצד מותג האופנה Tularosa מחזק את אתר האיקומרס שלו בעזרת תמונות מושקעות שמיובאות מאינסטגרם. אתר זה משתמש בתוסף Snapppt שנותן את השרות הזה בחינם. תוספים אחרים שמספקים איכות טובה הם בתשלום. למרבה הצער, צריך לחכות קצת עד שהפיצ’ר באינסטגרם יפתח גם לעמודים בארץ.
זו היתה אינסטגרם מפרספקטיבה קצת אחרת, יותר מכוונת ביזנס. עכשיו זהו הזמן האופטימלי לעשות ניסוי קטן ולהפעיל על אינסטגרם כלים ומהלכים יותר מניעים לפעולה. אם הניסוי יעבוד, יש מספיק זמן להכניס את הפעילות הזו לתכנית העבודה השנתית בשנה הבאה עלינו לטובה.
* הכותבת היא סמנכ"לית אסטרטגיה ודיגיטל לשעבר. המאמר התפרסם לראשונה באתר חברת התוכן תוכניסט
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
