בסימן שאלה: קמפיין גרילה ליום הפתוח באוניברסיטת ת"א
גרילה, הנה מילת באזז שפעם נזרקה לאוויר על בסיס שעתי וכבר הרבה זמן לא שמענו אותה באזורנו. זו האסטרטגיה שבה בחרו אוניברסיטת תל אביב וטוויסטד לקמפיין היום הפתוח הקרוב.
תחת המיתוג מחדש של האוניברסיטה בקונספט של "בעקבות הלא נודע", הקמפיין מנסה לערער אמיתות מוכרות, גם אם קלישאות שחוקות, באמצעות הצבת סימן שאלה. בתחילה עוד בטרם ההשקעה במדיה, התבצעה פעילות גרילה ברחובות תל אביב, במסגרתה נתלו פתקי פוסט איט צהובים לצד כתובות גרפיטי מוכרות שמעטרות את קירות העיר.
הקמפיין הרשמי יעלה בשלטי חוצות ובדיגיטל, כאשר קהל היעד אותו הגדירה האוניברסיטה תחת המיצוב החדש הם "אנשים שמתעקשים לשאול". בטוויסטד מסבירים כי "הוספת הפתק למשפטים מוכרים ושגורים מייצרת משמעות חדשה למשפטים והופכת אותם ל"שאלות מחקר" חדשות - חלקן קורצות לנושאים אקטואליים. למשל: הרוב קובע? אמא יש רק אחת? משפחה לא בוחרים? הצדק ינצח? הכל לטובה? ועוד.
לדברי אלון וינפרס, מנהל השיווק של אוניברסיטת ת"א: "אנחנו לוקחים את נושא הסקרנות והחיפוש השנה צעד אחד קדימה ופונים לקהל היעד שלנו - הסקרנים, העקשנים והמחפשים, באמצעות קריאת תיגר על אמירות שנתפשות כאמיתות מוחלטות. הערך של לימודים באוניברסיטת תל אביב היא היכולת לא לקבל דברים כמובנים מאליהם, לשאול שאלות, לחשוב אחרת ולחפש כיוונים חדשי, ועל זה הקמפיין מדבר. זה גם מה שהופך את הסטודנטים שלנו לבוגרים הכי מצליחים - ביזמות, בהייטק, במבחני הלשכה של עו"ד ורו"ח ובכל תחום אחר במגזר העסקי והציבורי, בתרבות וברוח וכמובן במחקר".
- האקדמיה הישראלית קופצת בדירוג היוקרתי - ת"א במקום השביעי בעולם ביזמות
- ראש המוסד לשעבר: "המטרה במלחמה עם איראן היתה להגיע למו"מ, אני לא רואה מו"מ"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אייל גן-מור, סמנכ"ל הקריאייטיב של טוויסטד: "חיפשנו דרך יצירתית ומעניינת להעביר את המסר ואת ה-VIBE של האוניברסיטה, "בעקבות הלא נודע". תוך כדי עבודה על הקמפיין, גילינו שהוספת סימן שאלה לכל משפט מוכר, פותחת דיון מעניין ויוצרת שיחה. לאנשים סקרנים אין אמת מוחלטת וכל דבר ניתן לפתוח ולחקור מחדש. השינוי הקטן שעושה סימן השאלה מקפל בתוכו הרבה מאוד משמעות לאנשים סקרנים, שהם קהל היעד של האוניברסיטה".
קרדיטים:
מחלקת השיווק - אונ' ת"א
אלון וינפרס
נירית עזרילביץ-חרמון
גיא שחר
שאדי עותמאני
עדי ולצר
נטלי בלהסן
טוויסטד:
מנכ"לים - קרן פרידמן, אלון מוליאן
סמנכ"ל לקוחות - ענת בן נתן
מנהלת לקוחות - נטלי קוסקין לוי
תקציבאית - שי אלקבץ
סמנכ"ל קריאייטיב - אייל גן-מור
מנהל קריאייטיב - יגאל לוי
עיצוב - נטשה קרבץ
תכנות - עידן טל
קופי - עמית פולק

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.