טוויסטד. אוניברסיטת תל אביב
צילום: עדי ולצר ונירית עזרילביץ חרמון

בסימן שאלה: קמפיין גרילה ליום הפתוח באוניברסיטת ת"א

תחת המיתוג מחדש של האוניברסיטה, הקמפיין מנסה לערער אמיתות מוכרות, גם אם קלישאות שחוקות, באמצעות הצבת סימן שאלה. בתחילה התבצעה פעילות גרילה ברחובות תל אביב, במסגרתה נתלו פתקי פוסט איט צהובים לצד כתובות גרפיטי מוכרות
משה בנימין |

גרילה, הנה מילת באזז שפעם נזרקה לאוויר על בסיס שעתי וכבר הרבה זמן לא שמענו אותה באזורנו. זו האסטרטגיה שבה בחרו אוניברסיטת תל אביב וטוויסטד לקמפיין היום הפתוח הקרוב.  

תחת המיתוג מחדש של האוניברסיטה בקונספט של "בעקבות הלא נודע", הקמפיין מנסה לערער אמיתות מוכרות, גם אם קלישאות שחוקות, באמצעות הצבת סימן שאלה. בתחילה עוד בטרם ההשקעה במדיה, התבצעה פעילות גרילה ברחובות תל אביב, במסגרתה נתלו פתקי פוסט איט צהובים לצד כתובות גרפיטי מוכרות שמעטרות את קירות העיר.

הקמפיין הרשמי יעלה בשלטי חוצות ובדיגיטל, כאשר קהל היעד אותו הגדירה האוניברסיטה תחת המיצוב החדש הם "אנשים שמתעקשים לשאול". בטוויסטד מסבירים כי "הוספת הפתק למשפטים מוכרים ושגורים מייצרת משמעות חדשה למשפטים והופכת אותם ל"שאלות מחקר" חדשות - חלקן קורצות לנושאים אקטואליים. למשל: הרוב קובע? אמא יש רק אחת?  משפחה לא בוחרים?  הצדק ינצח? הכל לטובה? ועוד.

לדברי אלון וינפרס, מנהל השיווק של אוניברסיטת ת"א: "אנחנו לוקחים את נושא הסקרנות והחיפוש השנה צעד אחד קדימה ופונים לקהל היעד שלנו - הסקרנים, העקשנים והמחפשים, באמצעות קריאת תיגר על אמירות שנתפשות כאמיתות מוחלטות. הערך של לימודים באוניברסיטת תל אביב היא היכולת לא לקבל דברים כמובנים מאליהם, לשאול שאלות, לחשוב אחרת ולחפש כיוונים חדשי, ועל זה הקמפיין מדבר. זה גם מה שהופך את הסטודנטים שלנו לבוגרים הכי מצליחים - ביזמות, בהייטק, במבחני הלשכה של עו"ד ורו"ח ובכל תחום אחר במגזר העסקי והציבורי, בתרבות וברוח וכמובן במחקר".

 

אייל גן-מור, סמנכ"ל הקריאייטיב של טוויסטד: "חיפשנו דרך יצירתית ומעניינת להעביר את המסר ואת ה-VIBE של האוניברסיטה, "בעקבות הלא נודע". תוך כדי עבודה על הקמפיין, גילינו שהוספת סימן שאלה לכל משפט מוכר, פותחת דיון מעניין ויוצרת שיחה. לאנשים סקרנים אין אמת מוחלטת וכל דבר ניתן לפתוח ולחקור מחדש. השינוי הקטן שעושה סימן השאלה מקפל בתוכו הרבה מאוד משמעות לאנשים סקרנים, שהם קהל היעד של האוניברסיטה". 

 

קרדיטים:

מחלקת השיווק - אונ' ת"א

אלון וינפרס

נירית עזרילביץ-חרמון

גיא שחר

שאדי עותמאני

עדי ולצר

נטלי בלהסן

 

טוויסטד:

מנכ"לים - קרן פרידמן, אלון מוליאן

סמנכ"ל לקוחות - ענת בן נתן

מנהלת לקוחות - נטלי קוסקין לוי

תקציבאית - שי אלקבץ

סמנכ"ל קריאייטיב -  אייל גן-מור

מנהל קריאייטיב - יגאל לוי

עיצוב - נטשה קרבץ

תכנות - עידן טל

קופי - עמית פולק

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.