
אמיר גיא עונה לסמנכ"ל הקריאייטיב: "עצם הטחת האשם בלקוח היא הבעיה"
אם הייתי יכול לשבת לשיחה עם מנהל הקריאייטיב עלום השם שדבריו
אני יכול להבין את התסכול הנובע מחוסר ההצלחה למכור רעיונות מבריקים (ואני בטוח שאתה מבריק, באמת!) אבל עליך לחפש את הפתרונות במקומות אחרים. שאל את עצמך האם יתכן שהקריאייטיביות שלך לא מוערכת על ידי הלקוחות כי אתה לא בכיוון של מה שהם מצפים ממך כפרסומאי, כאיש עם חשיבה קריאייטיבית?
תשמע, כנראה שקיים פער בין מה שהלקוח מצפה שתעשה בשבילו לבין מה שאתה מוכר. זו לא רק הבעיה שלך. זו בעיה כלל ענפית בארץ ובעולם. וזה לא בגלל חדשנות . או דיגיטל . או אלף מילות באז אחרות שנזרקות לאוויר.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
הפער הזה הוא בעיקר תוצאה של שכחה של הבייסיק. תראה את התגובה של מנהלת שיווק (תגובה מס 9) ותבין את הפער. בדבריה יש הרבה מאד אמת. תחושותיה הן כנות. כמו שלך. אז בוא ננסה להבין את הפער.
המטרה הבלעדית של פרסומאי טוב היא לקדם את העסק של לקוחותיו באמצעות חשיבה קריאייטיבית. לפתור אתגרים עסקיים או שיווקיים, או לקדם התפתחות עסקית ושיווקית באמצעות המח הקריאייטיבי שלך. כדאי לייצר רעיונות שעושים בדיוק את זה.
במקום זה, אנשי קריאייטיב רבים עסוקים בלמכור פתרונות קריאייטיבים לקמפיינים במדיה השונה. וזה לא חשוב אם זה אינטרנט או טלוויזיה או אינטגרייטד או גוגל. אם החשיבה הקריאייטיבית שלך מתחילה ב בוא נעשה משהו חדשני שמשלב את יוטיוב וטלוויזיה במקום לשאול את עצמך מה הרעיון הקריאייטיבי שיכול להעיף את העסק של הלקוח שלך קדימה אז כנראה שכבר התחלת לייצר פער ציפיות בינך ובין הלקוח שלך.
בשבוע שעבר, במודול הראשון של הקורס במנהיגות קריאטיבית של אגוד הפרסום והביה ס למנהיגות קריאטיבית בברלין שוחחנו רבות על נק זו בדיוק. שני דברים עיקריים לקחתי מהמודול הזה:
- חתונה ממבט ראשון מובילה בפריים טיים; כאן 11 מתקרבת לרשת
- חדשות 14 חזרה למקום השני; חתונה ממבט ראשון מובילה בפריים טיים
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
1. בכדי לגשר על הפער הקיים בין פרסומאים ללקוחות צריך לבנות את האמון מחדש. אמון זה קודם כל קרדיט (credibility) ואחר כך אמינות (reliability). אמינות מייצרים באמצעות הצלחות מוכחות.
קרדביליות זה כבר משהו אחר. משהו קריטי. ופה זה עצם העיניין! קרדביליות ניתנת לפרסומאי שיודע לדבר עסקית/שיווקית. לדבר בשפה של הלקוח ולבוא עם פתרונות לבעיות והאתגרים של הלקוח ולא להסתפק בקריאטיב לבריף לקמפיין כזה או אחר.
2. התוצרים הקריאייטיבים שלנו צריכים להיות פתרונות קריאייטיבים ורק אח כ קמפיין או מודעה או חדשנות כזו או אחרת. שיחת המכירה שלך עם הלקוח צריכה להתחיל ב יש לי רעיון מבריק שיפתור לך את הבעיה שאתה מתמודד איתה בשוק (אחרי שלמדתי והוכחתי לך שאני מבין)...לרשות הרעיון הזה אני מגייס את הכלים האלה והאלה (תבחר..טלוויזיה, גוגל, תכנות, אינטגרייטד, פרינט, דאטה וכו וכו ) שאני אלוף בהם . ככל שנהייה במקום הזה יותר ויותר כך יצטמצם לו הפער.
תתפלא, אבל כל הלקוחות שפגשתי מבינים שהקריאייטיב צריך להיות בולט, מרגש, מבדל, מבדר וכל המילים שהשתמשת בהן. כל הלקוחות מבינים שהקריאייטיביות וחשיבה קריאייטיבית היא הדרך היחידה לנצח בשוק. מרבית אנשי הקריאייטיב שפגשתי, ואני בטוח שגם אתה, מוכשרים, יצירתיים, מקוריים וחושבים כמו שאף לקוח לא חושב. לקוחות יודעים את זה ולכן הם מצפים ומוכנים לשלם הרבה על חשיבה קריאייטיבית.
לטעמי הפער הוא בכיוון מחדש של המטרה שלך. בעצם זה קצת חזרה לבסיס של המקצוע אבל כשלרשותנו הרבה יותר כלים, וכלים הרבה יותר מעניינים ומרגשים.
בשביל להתחיל לגשר על הפער הזה צריך הרבה יותר אינטראקציה עם לקוחות. מפגשים, תחרויות, סיפורי הצלחה משותפים. לכן באיגוד אנחנו מחזירים את הלקוחות ל'קקטוס'. לכן פתחנו את התוכנית למנהיגות קריאייטיבית בהשתתפות מנהלי קריאייטיב ולקוחות. לכן התחלנו להשקיע בדור הצעיר.
גם לך כסמנכ"ל קריאייטיב אני מציע לפגוש לקוחות הרבה יותר ממה שאתה עושה היום. ואם אתה כבר שם אז דאג שאנשי הקריאייטיב שלך יפגשו יותר. ושכולם ידבר בשפת הלקוח. פתרונות קריאייטיבים ולא קמפיינים. קמפיינים יגיעו אח כ. והרבה יותר טובים ומוערכים על ידי הלקוח.
הכותב הוא שותף במשרד הפרסום אדלר חומסקי ומכהן כיו"ר איגוד הפרסום הישראלי
- 26.מנהל קריאטיב 07/07/2014 16:26הגב לתגובה זוצריך לדעת להקשיב. ללקוח. אתה אמור לשרת אותו.
- 25.פלנר בכיר 03/07/2014 09:12הגב לתגובה זואחת הבעיות היא שמשרדי הפרסום מעדיפים לשלם 1.9ש"ח לפלנר ו1.5ש"ח לתקצביאית. אין באמת פלנינג.יש מלצריות בדימוס מהבינתחומי.
- 24.גלית בןשמחון- מגזרים 02/07/2014 13:22הגב לתגובה זומניסיוני, שהייתי בשני הצדדים. כלקוח שנים ועכשיו מנכלית משרד פרסום, האמת באמצע והרבה מהטענות של שני הצדדים נכונות. יש לקוחות ומשרדי פרסום כאלה וכאלה. יש יותר מקצועיים ומנוסים ויש פחות, בשני הצדדים. לקוח שרוצה מקצוענים ומומחים צריך לקבוע יעדים ומדדים לאיכות ולשלם על זה בהתאם ויותר, כמו בכל שרות מצויין שקונים. הבעיה שאין מדדים, ואין יעדים ואין מחירון אמיתי לשרותים של הענף. כל מודל ההתקשרות לקוי.
- המחירון 02/07/2014 22:03הגב לתגובה זוזה רק אני או נדמה לי שנשבר שיא כל הזמנים בלייק?
- שכחת לציין את הנסיון האדיר שלך בטלויזיה... (ל"ת)TV MALL 02/07/2014 19:12הגב לתגובה זו
- הבעיה היא ההתקשרות 02/07/2014 15:27הגב לתגובה זוגלית, הבעיה איננה המודל. הבעיה היא ההתקשרות עצמה. שני הצדדים באים להתקשרות בצורה לא הגונה ומתוך הכוונות הלא נכונות. ברור שיש כאלו וכאלו אבל הרוב המכריע של ההתקשרויות הוא כזה (הסדר לא מחייב): הלקוח מבקש דרישות לא סבירות. בין השאר כי הוא לא מוכן לעשות את מה שהוא עצמו היה צריך לעשות מקצועית. המשרד מוכן לעשות מעשים לא סבירים. בין השאר כי הוא מפחד מהצל של עצמו ושל שאר המשרדים שמוכנים לעשות מעשים עוד יותר לא סבירים. שני הצדדים יודעים את זה ובעצם מסכימים תוך קריצה שיש לכל צד זכות לקרוע את הצורה של הצד השני. אבל בקריצה. כך קורה שבדרך כלל בסיס ההתקשרות רקוב. מכאן והלאה שום מודל לא יסדיר או ילבין את הבעיה.
- 23.תומר 02/07/2014 10:10הגב לתגובה זועידן המשרדים הקטנים חוזר, מנהלי שיווק ומנכ"לים רוצים לעבוד ישירות מול אנשי מקצוע/בעלים של משרד ולא תקציבאיות מייאשות בנות 25. בעולם של היום רוב הלקוחות לא צריכים משרד גדול , הם יכולים לקנות מדיה לבד או ישירות מול חברת מדיה ולחסוך מאות אלפי שקלים. הם צריכים קריאייטיב, אסטרטגיה וניהול
- 22.למי אכפת מכל זה? תראו איזה חתיך אמיר גיא! (ל"ת)אני פה לתמונות. 02/07/2014 09:58הגב לתגובה זו
- 21.גמרתי קצת מתגובה 12. לייק (ל"ת)עם הסיגריה שאחרי 02/07/2014 09:54הגב לתגובה זו
- where were YOU when i needed you (ל"ת)oferdesade 02/07/2014 14:44הגב לתגובה זו
- 20.אמיר אמיר אמיר... 01/07/2014 22:12הגב לתגובה זוהמותג נוצר על ידי מחלקות מחקר בחברות ויועצים מומחים המשרד מעורב רק בתהליך ההודעה לציבור וגם על זה הוא נאבק מול הצעות מחברות מתחרות עד שלא סגרו את רכש המדיה אין ידע אסטרטגי גם לא בסיסי בפיתוח יתרונות למותגים, גם לא ברמת מנכ״ל המשרד והבעלים ובוודאי לא ברמת מחלקת פלנינג. מקסימום שבעלי המשרד יודע זה חצי שנה קדימה ביום ממש טוב ובמקרה והלקוח ממשך נותן בו אמון. מחלקת פלנינג במשרד פרססום מוביל עיקר תפקידה זה איסוף קייסים מהעולם, כתיבת מצגות סיכום והגשות לאפי ולא כתיבת בריפים כמו שלמישהו אולי נדמה. וכך ובאין כל תכלית אחרת, העיסוק העיקרי של מנכל משרד פרסום מוביל הוא בשרטוט גרפים המראים לו כמה הוא גדל מול המשרדים המתחרים ו/או הקטנים ולתכנן דרך כיצד לייצר גדילה על ידי המצאת חברות בנות חדשות בפירמידה, כתיבת פוסטים מתלקקים ובילוי בישיבות של איגוד הפרסום. אה וכמובן שיחות תיאום עם חבריו לקרטל - ארבעת בעלי המשרדים הגדולים שאוחזים למעלה מ 60% מכלל ההוצאה השנתית הכוללת במשק לפרסום! כמובן שכל זה לא יוצר ערך עבור הלקוחות שלא רואים ובוודאי לא מוביל לבידול בין משרד כזה או אחר. מנהלות המותג לא ממש יכולות להשפיע על ההעדפות האלה מכיוון שכל עוד משרדי הפרסום מתחרים מי מחזיר יותר עמלות ללקוח ואין העדפה על רקע מקצועי למשרד כלשהו, ההחלטה לגבי זהות משרד הפרסום נמצאת בכלל במחלכת הכספים של שטראוס/אורנג׳/בנק לאומי...
- אמיר 02/07/2014 11:34הגב לתגובה זוושוב מגיב/ה שמסתתר/ת - ממה את/ה חושש/ת? התחלת בהתייחסות לדיון ומיד עברת להשמצות חסרות בסיס. ותקיפה אישית. בסגנון הזה לא כדאי לך לבנות על קרירה או בכלל על חיים מאושרים. יש בתוכך הרבה רעל. לעצם הטענה , יש הרבה גורמים שהביאו להחלשות המעורבות האסטרטגית של הפרסומאים ובהם צריך לטפל: 1. המשקל הכבד שיש לפרסום בטלוויזה בישראל (המדינה היחדיה בעולם שמייצרת 30% רייטינג מסחרי בכל ערב) מעצים את חשיבות הסחר וחברות המדיה 2. מודל התגמול בענף 3. לקוחות היום הרבה יותר חכמים והתחרות הרבה יותר מורכבת...פרסומאי/קוסם שמבריק עם סלוגן כזה או אחר - זה כבר לא מספיק. 4. צרכן חדש, דור Y, ערוצים חדשים, טכנולוגיה וכו' - מורכבות רבה יותר מייצרת הרבה בלבול וקושי. 5. פרגמנטציה בשוק - לדעתי הפרדת המדיה ממשרד הפרסום, הקמת מחלקות דיגיטל, משרדי דיגיטל, התמחויות מהתמחויות שונות, הפכה את הפרסומאי למתמחה בנישה ולא אחד ששולט באטרטגיה וב360. הנושא יותר מורכב מהרפש שאת/ה זורק/ת. אין לי שום כיף או הנאה ללכת לישיבות באיגוד במקום הביתה לילדים או לתת עוד שעה במשרד שממנו אני ןעןד 300 אנשים מתפרנסים. אני עוה זאת בגלל שהון פרסומאים בענף וקולגות אכפת להם מהמקצוע ורוצים לשנות. וי כאלה...כמוך...שמעדיפים לשבת בצ ולהכפיש. אני מקווה שיעלמו מהר.
- 19.Re-framing לענף 01/07/2014 22:10הגב לתגובה זוישנו תחום עסקי חדש ומרתק שנקרא - reFraming. המהות - איך להתאים את החשיבה של הארגון [והתחום] למציאות שוק משתנה. מה שהיה היה. לא רלוונטי למה שקורה היום. צריך לחשב מסלול מחדש ולהבין שהגבינה והקוטג' זזו. לא רק אצל המפרסמים אלא [בעיקר] אצל הלקוחות של המפרסמים. ענף הפרסום מסרב להתאים את עצמו למציאות עסקית וצרכנית חדשה ומשתמש בכלים ישנים כדי לאבחן את מצבו ולתת פתרונות לא נכונים לשוק וללקוחותיו. יו"ר האיגוד - יש חברה בארץ שעוסקת ב- reFraming שווה לשמוע מה דעתה.
- 18.ארט 01/07/2014 22:02הגב לתגובה זוהמשרדים לא לוקחים שום אחריות כלפי הקהל אליו הם פונים. הם בוחרים להתעלם מהעובדה שפרסום הוא כלי עוצמתי ויש לו את היכולת להכתיב, לחנך ולהשפיע על התרבות שלנו. הבעיה מתחילה במנהלי ״קריאייטיב״ סטלנים שעושים לעצמם חיים קלים והולכים על ״בטוח״. מבחינתם מספיק שהקהל יראה ציצי / ירשם לתחרות בפייסוש ובאינסטוש (ואולי יזכה לככב כפרזנטור) / יקבל כסף או או יזכה בפרסים / יסתלבט על איזה יוצא ריאלטי / או סתם יתחבר לתוכי ערס .. העיקר שיראו תוצאות במכירות. חבל. לא יכול להיות שאלו הדרכים היחידות לפנות לקהל ולתרגם את זה למכירות, לא יכול להיות שהקהל כולו סתום. פרסום יכול להיות מקצוע עם שליחות, עם אמירה ועם אסתטיקה. אתם פשוט מזנים אותו.
- 17.עלמה 01/07/2014 19:42הגב לתגובה זונראה לא מקצועי להעלות אייטם בעילום שם. כל הפידבקים בעילום שם. הפכנו למקצוענים עאלק בעילום שם. שלמישהו מצד המשרדים יהיה את הביצים להתאגד. לקבוע מחירון קבוע לקריאייטיב, עמלה קבועה ממחזור המדיה. בכך הרעיונות הן היצירתיים או העסקיים ינצחו. התעשיה שלנו משני הצדדים הפכה להיות תעשייה של מגעילים, ללא קוד אתי. מה שקובע הוא מחיר זה משפיע על המפרסם שיוצא עם מבצעי הארדסייל כי חייב להגיב לתחרות בשוק, זה משפיע על הקריאייטיב שתוחמים אותו לגזרת המבצעים ומשתקף בסופו של דבר בתגמול שמשרד הפרסום מקבל ומכאן התגמול שתקציבאי או קופי זוטר מקבל. אפילו מר אמיר גיא היקר עושה רושם שלא מבין שהשוק השתנה, אתה כותב לנו בסיסמאות של שנות ה-80. זהו שוק חופשי, הדינוזארים נכחדים והשוק מוכתב מהיצע וביקוש. ועל כן מציע הצעה אופרטיבית: הדיון ער ואמוציונאלי, דרך אמוציה ניתן להניע לשינוי וכן, יש לי רעיון. במידה והפוסט הזה יקבל 1000 לייקים אני אחשוף את עצמי ואת הרעיון. שיהיה לנו בהצלחה!
- הגעת ל-1179 לייקים. צא/י לדרך... (ל"ת)ב. הסופר 02/07/2014 19:06הגב לתגובה זו
- 16.בתוך עמי אני יושב 01/07/2014 18:13הגב לתגובה זומתי בפעם האחרונה שישבת עם לקוח לשיחה אישית רצינית דיברתם על המצב העיסקי או השיווקי בו מתחבט? תודה: רוב הפגישות ה"עמוקות" ו"האישיות" עם הלקוחות הן רכילות לגובה וליקוק לעומק. מתי שמעת מלקוח ניתוח אמיתי של היתרונות והחסרונות של הפירמה/מוצר/שירות שהוא מנסה למכור? מתי הצלחת למצוא באחד המצגות/מחקרים/בריפים שקיבלת מלקוח (בהנחה שהוא בכלל כתב אותם ולא עשה פורוורד ממכון המחקר או מהפרילנאס שעד לפני שנה עוד עבד אצלך במשרד) תובנה עסקית או שיווקית מוגדרת עליה ניתן להשעין אסטרטגיה וחשיבה מסודרת לאורך זמן. בא תגיד את האמת: חלק גדול מאד, גדול מדי, מעולם השיווק הישראלי שכח (ואולי בכלל לא ידע מלכתחילה) שישנם ארבעה P. ששיווק זה לא רק פרסום, שמנהל שיווק קודם צריך לדעת להגדיר בעצמו מהי האסטרטגיה העסקית והשיווקית ורק אחר כך לבקש מהפרסומאי שלו להכיר אותה. מרבית הבריפים הם רשימת דרישות אין סופית ויתרונות לא אמיתיים כי למנהלי השיווק אין אומץ להגדיר בצד המה כן גם את המה לא. בצד היתרונות, גם את החסרונות. לכן יותר קל ורצוי לדבר על הפרסום ולדרוש מהפרסומאי לייצר את האסטרטגיה. בא תגיד את האמת: מרבית ה"לקוחות" כלומר מנהלי השיווק, כלומר מנהלות השיווק, הם הרי פליטות ממשרדי הפרסום שסוגרות חשבון עם התעשיה שדפקה אותן ולא לימדה אותן דבר חוץ מאיך למכור לוקשים ללקוחות ולגבות עליהן עמלה. הרדידות המקצועית והאישית במחלקות השיווק היא תמונת ראי לרדידות המקצועית במשרדי הפרסום ובמשוב אין סופי ואכזר היום נוצר הדור הבא של הממורמרים שימרר עוד יותר את חיי הפרסומאים בסיבוב הבא. ועל הדרך כדי שהנקמה תהייה מתוקה גם יחתוך לכם עוד יותר את העמלה במכרזי הפסד והשפלה.
- מכללת אפקה 02/07/2014 09:29הגב לתגובה זוובתור דוגמא קחו את התקציבאית הממורמרת לשעבר מאדלר - סליחה מנהלת השיווק של המכללה - עם מכרז 23 משרדי הפרסום שעכשיו שוב עומדים אצלה בתור
- 15.מכיר 01/07/2014 17:28הגב לתגובה זווהופה איזה יופי - אמיר גיא בא להושיע את הענף... נשמע מסריח משהו
- אתה מסריח משהו (ל"ת)01/07/2014 19:39הגב לתגובה זו
- גאוני 01/07/2014 18:23הגב לתגובה זואם אתה צודק אז שאפו על החשיבה הקריאטיבית באדלר אבל בגדול נראה לי שאתה סתם דביל
- לגמרי... (ל"ת)אנונימי מאדלר 01/07/2014 17:43הגב לתגובה זו
- 14.אורן 01/07/2014 15:41הגב לתגובה זועובד בשקל מביא קריאייטיב בשקל, כל מילה נוספת מיותרת
- 13.קופי ותיק 01/07/2014 15:29הגב לתגובה זוטוחנים את כולם במשרדים בלי לשלם שעות נוספות, אפילו הקשוחים בסוף נשברים, עם כזה שם רע לענף, הטובים מראש לא נכנסים, את בוגרי בצלאל המוכשרים תפגשו בסטארט אפים מעצבים אפליקציות ולא בענף כפוי הטובה הזה.
- 12.דרוגה לא גר כאן 01/07/2014 14:01הגב לתגובה זו1. הרמה של בתי הספר לקופי בארץ והבוגרים שלהם שהיא מתחת לקו האפס. 2. האגו המנופח של סמנכ"לי קריאייטיב שהגיעו לתפקיד בזכות היותם יס-מנים ולכן יקחו תחתם רק יס-מנים נוספים. 3. בעלי המשרדים תאבי הבצע ששוחקים ומנצלים את העובדים שלהם וגורמים לטובים ביותר לעזוב. 4. הלקוחות שהשמרנות והפחדנות היא חלק מה-DNA שלהם. 5. היו"ר של איגוד הפרסום הישראלי שלא מצליח (או רוצה) להרים תחרות קריאייטיב אחת מקומית בשנה ובכך מבטל כל תרבות של יצירתיות בשיווק.
- 11.משווק 01/07/2014 12:49הגב לתגובה זוואמיר גיא הוא הסיבה העיקרית לכך. ענף שכל כך מרוכז בעצמו, בליקוק אשכים מאסיבי שלא מבין שאין לו זכות קיום ללא לקוחותיו, לטוב ולרע. האוננות העצמית של הפרסומאים תביא עליהם את הסוף, בדיוק כמו שהגרידיות וההתעשרות מהמדיה נחשפו ללקוחות. אמיר גיא אינו עושה דבר כיו"ר האיגוד על מנת להציל את התחום מגסיסה ורק יורה לאויר מילים ריקות מתוכן. כבודו של הפרסומאי אבוד ומר גיא כבר לא יצליח לשנות זאת
- 10.בהעדר תעשייה 01/07/2014 12:24הגב לתגובה זוהמפרסם הוא עובדה מוגמרת. יש טובים יותר, פתוחים יותר , רעים יותר, בגדול רמתם בארץ היא סבירה, ובכנות הם לא הסיבה המרכזית לתוצרים ולתהליכים הירודים שאנחו עדים להם.תעשיית הפרסום המקומית בנויה ממספר מעגלים מצומצמים(עשירייה ראשונה) שרובם לא מתקרבים לסטנדרטים המקובלים בחו"ל-עיין ערך הכשלון המהדהד בפסטיבל קאן האחרון.בממוצע , עשרים בעלי עניין נטולי כל אג'נדה קראיטיבית ראויה מנווטים את התעשייה לתועלת כיסם. אותו סמנכ"ל קראיטיב הינו יצרן בינוני וממוצע שסובל מחוסר מודעות עצמית במסגרת בה הוא פועל.התוצאה היא מראש פינג פונג עלוב בין זה שלא מבין שהמחבט בו הוא אוחז הנו הפוך לבין אמיר גיא שמנסה לתת לו תשובה כנה אך בעצמו נמצא ממילא בניגוד אינטרסים והוא בעצמו ארכיטקט של המבנה המעוות.
- 9.בהעדר תעשייה 01/07/2014 12:24הגב לתגובה זוהמפרסם הוא עובדה מוגמרת. יש טובים יותר, פתוחים יותר , רעים יותר, בגדול רמתם בארץ היא סבירה, ובכנות הם לא הסיבה המרכזית לתוצרים ולתהליכים הירודים שאנחו עדים להם.תעשיית הפרסום המקומית בנויה ממספר מעגלים מצומצמים(עשירייה ראשונה) שרובם לא מתקרבים לסטנדרטים המקובלים בחו"ל-עיין ערך הכשלון המהדהד בפסטיבל קאן האחרון.בממוצע , עשרים בעלי עניין נטולי כל אג'נדה קראיטיבית ראויה מנווטים את התעשייה לתועלת כיסם. אותו סמנכ"ל קראיטיב הינו יצרן בינוני וממוצע שסובל מחוסר מודעות עצמית במסגרת בה הוא פועל.התוצאה היא מראש פינג פונג עלוב בין זה שלא מבין שהמחבט בו הוא אוחז הנו הפוך לבין אמיר גיא שמנסה לתת לו תשובה כנה אך בעצמו נמצא ממילא בניגוד אינטרסים והוא בעצמו ארכיטקט של המבנה המעוות.
- JACOB 01/07/2014 12:39הגב לתגובה זומעניין אתכם פסטיבלים במקום לעבוד קשה ונכון
- 8.למרות שהוא נשאר 01/07/2014 12:11הגב לתגובה זושם. אתם צריכים להגיד תודה לאותו סמנכ"ל קריאייטיב שכתב את מה שכתב, הוא לפחות הוציא את הלב שלו החוצה. אמיר גיא היה מספיק חכם ורגיש כדי להגיב לנושא אבל בחייאת רבאק זה אוסף של קלישאות מחוממות מהמיקרו
- 7.להגיב כאן 01/07/2014 11:37הגב לתגובה זומה אתם מצפי ממי שמחזיק בתפקיד "הנשיא" - האיש שחייב לשדר את הערך הממלכתי של הענף? שיקום כאן מישהו אמיץ, בעלים של משרד פרסום, גם אם לא מישהו מהעשירייה הראשונה וידבר על הנושא. לחילופין שיבוא ויכתוב טור תגובה סמנכ"ל שיווק בכיר כלשהו ויתאר את כל תחלואי העבודה מול משרדי הפרסום. לטוב ולרע, כולם אשמים במשבר האמון הזה בין הצדדים
- 6.חלחולת 01/07/2014 11:32הגב לתגובה זולכן הוא אומר מה שאומר בצורה שאומר
- (ל"ת)ואת/ה טיפש גמור 01/07/2014 14:01הגב לתגובה זו
- 5.אמיר אתה עושה עבודה טובה. תמשיך כך (ל"ת)נירים 01/07/2014 11:30הגב לתגובה זו
- 4.מנהלת השיווק 01/07/2014 11:29הגב לתגובה זוכאחת שגם הייתה בצד השני, אני מסכימה בעיקר עם האמירה שלך ל"פתרונות קריאיטיבים ולא קמפיינים". הלוואי שמשרדי הפרסום היו מבינים את זה. ובמקום דיסטנס היו מפגישים אותנו גם עם הקופי הכי זוטר כדי שיבין את המותג באמת...
- JACOB 01/07/2014 12:42הגב לתגובה זואין זמן כי המשרד טוחן אותו ואם הוא יפגש איתך עלמתי הוא ילך הביתה ב10 בלילה.כל עוד המשרד לא ימצא זמן לפתח את העובדים שלו אז השירות שתקבלי ימשיך להיות על הפנים
- 3.אמיר, תגיד את האמת 01/07/2014 11:28הגב לתגובה זושהלקוחות הם לא מי שהביאו את ענף הפרסום לשפל שבו הוא מתבוסס היום? אתה באמת חושב שיש שם סמנכ"לי קריאייטיב שפשוט לא יודעים מה הלקוח רוצה? אין שום צורך לחזור לבייסיק, אנחנו כבר מזמן לא בבייסיק של הדברים. מי שלא מבין את הבייסיק של הדברים לא עומד בתנאי הסף של המקצוע ואין לו זכות קיום. תפסיק להחזיר אותנו לעבר ותביט כבר קדימה, לעתיד. לאן אותה רוצה לקחת את האיגוד, לאייטיז?
- אמיר 01/07/2014 11:38הגב לתגובה זוכן. אני באמת חושב. בתוך עמי אני חי. תשאל את עצמך מתי בפעם האחרונה קראתדו"ח עסקי של לקוח? מתי ביקרת בחנות? מתי ישבת עם מנכ"ל והבאת רעיון שיווקי? אם זה קורה אז אחלה... מנסיוני זה לא קורה מספיק. 90% מהעבודה במשרד מתחילה בבריף מהלקוח שכבר קבע מה עושים.
- JACOB 01/07/2014 12:37מעל 90% מהתקציבאים סופריםארטקריאייטיב לא מכירים בכלל את הלקוח את המוצרים שלו ואת ההווה ואת העבר שלו. השאלה מי אשם בזה? המשרד - שמעמיס טונה של עבודה ומצפה שהעובד בנוסף לשגרה היומיומית שלו ימצא זמן להבין את הלקוח. LETS FACE IT תחום הפרסום הוזנה בשנים האחרונות, כל בוגר שנה של ביהס לפרסום או תואר ראשון בתקשורת כבר עובד מול מנהל שיווק סמנכל או כל מנהל אחר. ומי שאשם בזה הוא המשרד שמעדיף כוח עבודה זול בלי נסיון עם רמת שירות של נציג בהוט. העובד - ברגע שהלקוח מייאש אותך בשטויות ובחוסר הבנה מינימלי מאי אלו סיבות ובבית שלו קרי המשרד טוחנים לו את הצורה על שטויות במקום ללמוד ידע ... אז כבר לעובד אין חשק לתת 150 % כנ"ל בתקצבאות ובקריאייטיב לסיכום - צריך לעשות שינוי וכמה שיותר מהר
- 2.הייתי רוצה את הבחור כמנכ"ל שלנו במקום ------- (ל"ת)מעדיף לא לפרט 01/07/2014 11:12הגב לתגובה זו
- 1.טור ענייני ופרקטי. כתב יפה (ל"ת)דני 01/07/2014 11:10הגב לתגובה זו
- עובד אדלר? (ל"ת)אין איזו מצגת להכין? 01/07/2014 11:38הגב לתגובה זו