פרסום בפייסבוק - העידן הבא: על השינוי החדש שהרשת החברתית השיקה אמש
כהרגלה, פייסבוק לא מפסיקה לבצע שינויים במערכות שלה במטרה לנסות למקסם את הכנסותיה מהפרסום בפלטפורמה. ובכל זאת, השינויים עליהם הכריזה אמש (יום ג') מסמנים עידן חדש לפרסום ברשת החברתית. הפעם הודיעה הענקית ממנלו-פארק על 2 תוספות עיקריות לפרסום אפליקציות במובייל (Mobile App Install Ads): הראשונה היא האפשרות לצרף קטע וידאו למודעת הפרסומת, במקום התמונה הסטטית שהופיעה עד כה; השנייה נוגעת במודל התמחור - לראשונה פייסבוק מאפשרת תשלום במודל CPI (Cost per Installation), כלומר, תשלום רק במקרה של התקנת האפליקציה במכשיר.
מדובר ב-2 עדכונים משמעותיים מאד עבור פייסבוק וכמובן גם עבור המפרסמים. לא בכדי בחרה הרשת החברתית לבצע את השינויים האלו דווקא על מודעות האפליקציה המיועדות, בעיקר, למכשירי המובייל.
מגמת המעבר של הגולשים אל המובייל אינה חדשה, אך היא הולכת וגוברת: משתמשים רבים נוטשים את המחשבים השולחניים ובוחרים בטאבלטים ובסמארטפונים כחיבור לעולם החברתי שלהם. בפייסבוק, כנראה, הבינו כי הם לא ממקסמים את הרווחים הפוטנציאליים שלהם מהפלטפורמה הסלולארית, והכניסו את אותם השינויים כדי לעודד מפרסמים להעביר תקציבי פרסום מהדסקטופ אל המובייל.
ל-2 העדכונים השלכות לא מעטות, הן ברמה השיווקית והן ברמה הקריאטיבית - וכמובן שלכולן השפעה ישירה על הגולשים ועל חווית המשתמש שלהם. כבר שמענו על התכניות להכניס סרטוני פרסומת לפיד שלנו, והנה זה קורה באמת. סביר בהחלט להניח שהתוצאות של בלון הניסוי הזה ישפיעו על עתיד הווידאו בפלטפורמה ועל שילובו במסגרות פרסום אחרות. כנראה שלא רחוק היום בו סרטון פרסומת בהפקה מקצועית, יקדם את הלייק הבא שלכם. כרגע, מכל מקום, הסרטונים ישרתו את הפרסום הייעודי לאפליקציות במובייל.
- הפסד משפטי נוסף לגוגל: תאלץ לפתוח את מכשירי האנדרואיד לחנויות אפליקציות מתחרות
- קמפיין חדש של סמסונג: "עשו את זה חכם"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפייסבוק מאמינים ששילוב שקטע וידאו יעזור לשפר את אחוזי התקנת האפליקציה ולהוריד את עלויות ההתקנה למפרסמים. המפרסמים, מצדם, צריכים להבין את התועלות שיכולים לספק אותם קטעי הווידאו: אלו שישכילו להפיק סרטונים קצרים, ממוקדים והכי חשוב - יעודיים לפלטפורמה, יסייעו לגולשים להבין טוב יותר את האפליקציה שהם הולכים להוריד ועוד יותר חשוב מכך, יזכו בחשיפה איכותית וחינמית לחלוטין. זוכרים? התשלום הוא רק על ההתקנה בלבד. החשיפה לסרטון לא עולה אגורה.
זה מביא אותנו לפן השיווקי-תפעולי של המהלך: השינוי בשיטת הבידינג הוא מהחשובים שביצעה פייסבוק, שהציעה עד כה 3 שיטות לתשלום על פרסום: תשלום עבור קליק (CPC), תשלום עבור חשיפות (CPM) ותשלום עבור חשיפות תוך התמקדות במטרה ממוקדת (oCPM). השיטה החדשה - תשלום עבור פעולה, במקרה הנ"ל, עבור הורדת האפליקציה - מאפשרת למפרסם לשלם, למעשה, אך ורק על הצלחה. כלומר, אין תשלום על גולש שנחשף לפרסומת, אפילו, כאמור, אם צפה בסרטון, ויותר מכך: אפילו אם לחץ על הפרסומת, הגיע לחנות האפליקציות - והתחרט.
המשמעות היא פשוטה: פייסבוק הבינה שבשביל להישאר פלטפורמה אטרקטיבית לאורך זמן, היא חייבת לספק ערך מוסף אמיתי למפרסמים, שימשיכו הלאה לפלטפורמות אחרות במידה והפרסום לא ישתלם להם. ובעולם הכמותי והמדיד של האינטרנט, אין אטרקטיבי יותר מלשלם אך ורק על סמך תוצאות חיוביות. אז למקרה שתהיתם, פייסבוק עדיין כאן כדי להישאר.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
נועם סיננסקי הוא ראש מחלקת הפייסבוק ושותף בחברת השיווק הדיגיטלית מייפל
- 5.ראשפינאית 03/11/2013 14:27הגב לתגובה זומאחותו של הספר...
- 4.אסף 30/10/2013 13:41הגב לתגובה זובקורס של ורד חורי באתר אסכולי החדש..באמת מומלץ בחום
- 3.הכותב הוא איקר קסיאס? (ל"ת)רון 28/10/2013 08:44הגב לתגובה זו
- 2.כמה משמעותי זה? (ל"ת)גלעד 23/10/2013 15:33הגב לתגובה זו
- מאד משמעותי (ל"ת)שמחה 24/10/2013 08:52הגב לתגובה זו
- 1.פייסבוקאי 23/10/2013 15:30הגב לתגובה זומסכים עם הרוב. אין ספק שמדובר בשדרוג משמעותי

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.