
פרסום בפייסבוק - העידן הבא: על השינוי החדש שהרשת החברתית השיקה אמש
כהרגלה, פייסבוק לא מפסיקה לבצע שינויים במערכות שלה במטרה לנסות למקסם את הכנסותיה מהפרסום בפלטפורמה. ובכל זאת, השינויים עליהם הכריזה אמש (יום ג') מסמנים עידן חדש לפרסום ברשת החברתית. הפעם הודיעה הענקית ממנלו-פארק על 2 תוספות עיקריות לפרסום אפליקציות במובייל (Mobile App Install Ads): הראשונה היא האפשרות לצרף קטע וידאו למודעת הפרסומת, במקום התמונה הסטטית שהופיעה עד כה; השנייה נוגעת במודל התמחור - לראשונה פייסבוק מאפשרת תשלום במודל CPI (Cost per Installation), כלומר, תשלום רק במקרה של התקנת האפליקציה במכשיר.
מדובר ב-2 עדכונים משמעותיים מאד עבור פייסבוק וכמובן גם עבור המפרסמים. לא בכדי בחרה הרשת החברתית לבצע את השינויים האלו דווקא על מודעות האפליקציה המיועדות, בעיקר, למכשירי המובייל.
מגמת המעבר של הגולשים אל המובייל אינה חדשה, אך היא הולכת וגוברת: משתמשים רבים נוטשים את המחשבים השולחניים ובוחרים בטאבלטים ובסמארטפונים כחיבור לעולם החברתי שלהם. בפייסבוק, כנראה, הבינו כי הם לא ממקסמים את הרווחים הפוטנציאליים שלהם מהפלטפורמה הסלולארית, והכניסו את אותם השינויים כדי לעודד מפרסמים להעביר תקציבי פרסום מהדסקטופ אל המובייל.
ל-2 העדכונים השלכות לא מעטות, הן ברמה השיווקית והן ברמה הקריאטיבית - וכמובן שלכולן השפעה ישירה על הגולשים ועל חווית המשתמש שלהם. כבר שמענו על התכניות להכניס סרטוני פרסומת לפיד שלנו, והנה זה קורה באמת. סביר בהחלט להניח שהתוצאות של בלון הניסוי הזה ישפיעו על עתיד הווידאו בפלטפורמה ועל שילובו במסגרות פרסום אחרות. כנראה שלא רחוק היום בו סרטון פרסומת בהפקה מקצועית, יקדם את הלייק הבא שלכם. כרגע, מכל מקום, הסרטונים ישרתו את הפרסום הייעודי לאפליקציות במובייל.
- 5.ראשפינאית 03/11/2013 14:27הגב לתגובה זומאחותו של הספר...
- 4.אסף 30/10/2013 13:41הגב לתגובה זובקורס של ורד חורי באתר אסכולי החדש..באמת מומלץ בחום
- 3.הכותב הוא איקר קסיאס? (ל"ת)רון 28/10/2013 08:44הגב לתגובה זו
- 2.כמה משמעותי זה? (ל"ת)גלעד 23/10/2013 15:33הגב לתגובה זו
- מאד משמעותי (ל"ת)שמחה 24/10/2013 08:52הגב לתגובה זו
- 1.פייסבוקאי 23/10/2013 15:30הגב לתגובה זומסכים עם הרוב. אין ספק שמדובר בשדרוג משמעותי