דובי פרנסיס
צילום: Group 11

דובי פרנסס השקיע: סטארטאפ החלל שהוקם ע''י העובד הראשון של מאסק גייס 300 מיליון דולר

החברה פועלת בתחום הובלת לוויינים במסלולים שונים בחלל; מאחורי החברה עומד גם המשקיע הישראלי-אמריקני דובי פרנסס מקרן Group 11, שהיה בין המשקיעים הראשונים של החברה עוד בטרם הוקמה ומשמש גם כיועץ לדירקטוריון שלה: ''היום כבר ברור ש-Impulse היא אחת החברות הצומחות ביותר בתעשיית החלל''.

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה דובי פרנסס

חברת החלל Impulse Space, שהוקמה על ידי טום מולר, העובד הראשון של אילון מאסק ב-SpaceX, סגרה השבוע סיבוב גיוס של 300 מיליון דולר; החברה פועלת בתחום הובלת לוויינים במסלולים שונים בחלל; מאחורי החברה עומד גם המשקיע הישראלי-אמריקני דובי פרנסס מקרן Group 11, שהיה בין המשקיעים הראשונים של החברה עוד בטרם הוקמה ומשמש גם כיועץ לדירקטוריון שלה: ''היום כבר ברור ש Impulse היא אחת החברות הצומחות ביותר בתעשיית החלל''.


חברת Impulse Space סגרה השבוע את אחד מסיבובי הגיוס הגדולים ביותר בתולדות תעשיית החלל - 300 מיליון דולר בסיבוב C בהובלת קרן Linse Capital, בהשתתפות קרנות מובילות כמו Founders Fund של פיטר ת'יל, Valor Equity Partners, Airbus Ventures ו-RTX Ventures. עם הגיוס החדש הגיעה החברה לסך של 525 מיליון דולר שגויסו מאז הקמתה.


מאחורי החברה עומד גם המשקיע הישראלי-אמריקני דובי פרנסס, שותף מייסד בקרן ההשקעות Group 11, שהיה בין המשקיעים הראשונים של החברה עוד בטרם הוקמה, ומשמש כיועץ לדירקטוריון מאז הקמתה ב-2021. פרנסס בירך על ההישג ואמר כי "אני גאה מאוד בחברי טום מולר והצוות ב-Impulse Space. החברה הפכה תוך שלוש שנים בלבד לאחת החברות הצומחות ביותר בתעשיית החלל".


החברה הוקמה על ידי טום מולר, המשמש כמנכ''ל, שהיה העובד הראשון שגויס על ידי אילון מאסק כאשר הקים את SpaceX ב-2002, וכיהן כמנהל טכנולוגיות הנעה ועמד בראש פיתוח מנוע הרקטים "מרלין" המפורסם. "הוכחנו שאנחנו יכולים לבנות מהר ולטוס בהצלחה. עכשיו השוק דורש יותר", אמר מולר.


חברת Impulse Space מפתחת "גוררי חלל" - כלי רכב שמעבירים לוויינים בין מסלולים שונים בחלל. לחברה שני דגמים עיקריים: Mira, שכבר טס בשתי משימות מוצלחות, ו-Helios, שיתחיל לטוס ב-2026 ויכול להעביר מטענים כבדים למסלולים גבוהים תוך שעות במקום חודשים. החברה מחזיקה כבר ביותר מ-30 חוזים חתומים בשווי של כמעט 200 מיליון דולר, עם ביקוש גובר ממגזרים מסחריים, אזרחיים וביטחוניים. בנוסף, החברה משיקה ב-2027 תוכנית rideshare שתאפשר ללקוחות להצטרף למשימות משותפות למסלולים גבוהים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנירוד דווגן, מנכ"ל קאדנס. קרדיט: רשתות חברתיותאנירוד דווגן, מנכ"ל קאדנס. קרדיט: רשתות חברתיות

מחברת את השבבים לסייבר: Cadence השלימה את רכישת Secure-IC

במהלך לבסס את מעמדה כספקית פתרונות מערכת מקצה לקצה, משבב ועד מערכת שלמה, השלימה Cadence את רכישת Secure-IC: העסקה תרחיב את יכולות החברה בתחומי אבטחת הסייבר עבור תעשיות הרכב, הענן, התעופה, הביטחון והאינטרנט של הדברים (IoT)

רן קידר |
נושאים בכתבה קאדנס

חברת קאדנס (Cadence) Cadence Design Systems Inc. -2.23%  , העוסקת בתכנון שבבים ומערכות מבוססות בינה מלאכותית, הודיעה על השלמת רכישתה של Secure-IC, שעוסקת בפתרונות אבטחת סייבר משובצת (Embedded Security IP), שירותי הערכת סיכוני סייבר וכלי הגנה ייעודיים לחומרה. במסגרת העסקה, שמחירה לא נמסר, צפויה Secure-IC להפוך לחלק בלתי נפרד ממערך פתרונות המערכת החכמה של קאדנס, שמטרתה לאחד בין תכנון שבבים, תת-מערכות ותוכנה תחת מעטפת אינטגרטיבית אחת.

שילוב הידע של קאדנס, שנצבר במשך עשרות שנים בתכנון IP, רכיבי חומרה ותתי מערכות, עם הטכנולוגיות של Secure-IC יאפשר ללקוחותיה לפתח פתרונות מאובטחים מקצה לקצה, כבר משלב תכנון הסיליקון ועד ליישום הסופי של המוצר. העסקה, שהוכרזה לראשונה מוקדם יותר השנה, מרחיבה את פעילותה של קאדנס מעבר לעולמות התכנון ההנדסי המסורתי, ומחזקת את יכולותיה לספק פתרונות אבטחה מקיפים המוטמעים ישירות בשלב תכנון השבב. בכך היא מבקשת לתת מענה לביקוש ההולך וגובר לפתרונות אבטחת סייבר מובנים במוצרים מתקדמים – בהם רכבים חכמים, מרכזי נתונים, מערכות חלל וביטחון, תקשורת סלולרית, מוצרי צריכה חכמים ואינטרנט של הדברים (IoT). 

קאדנס ציינה כי שילוב הידע שלה בעולמות תכנון ה-IP ותתי־המערכות עם ההתמחות של Secure-IC בתחומי אבטחת הסייבר יאפשר לה להציע ללקוחות פתרונות מערכתיים מלאים – החל משלב תכנון הסיליקון ועד למערכות המשלבות תוכנה וחומרה. מהלך זה משתלב באסטרטגיית החברה הנקראת Intelligent System Design, שמטרתה לפתח מערכות חכמות ובטוחות תוך קיצור משמעותי של זמן הפיתוח וההגעה לשוק.

Secure-IC, שמשרדיה הראשיים בצרפת ופועלת באירופה, אסיה וארה"ב, מתמחה באבטחת שבבים למגוון רחב של תחומים רגישים, מתעשיות ביטחוניות ועד מוצרי צריכה, וידועה בפתרונותיה להגנה מפני תקיפות פיזיות ולשיפור חסינות המערכות מפני פרצות בזמן אמת.

על פי הודעת קאדנס, העסקה לא צפויה להשפיע באופן מהותי על הכנסותיה או רווחיה בשנת 2025. עם זאת, אנליסטים בשוק מציינים כי מדובר במהלך בעל ערך אסטרטגי ארוך טווח, שיחזק את מעמדה של החברה כשחקנית מובילה בתחום אבטחת הסייבר המוטמעת בשבבים,  תחום הצומח במהירות עם התרחבות השימוש במכשירים חכמים ודרישות רגולציה מחמירות ברחבי העולם.

קאדנס היא אחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום תכנון שבבים ומערכות אלקטרוניות. החברה מפתחת כלים ופתרונות מבוססי בינה מלאכותית, סימולציה ו-Digital Twin (ייצוג וירטואלי של אובייקט אמיתי, שמבוסס על נתונים בזמן אמת, חיישנים ואלגוריתמים מתקדמים) עבור יצרניות שבבים, חברות טכנולוגיה ותעשיות ביטחוניות. לקוחותיה כוללים את החברות המובילות בתחומי המוליכים למחצה, הרכב, התקשורת והחלל. מנכ"ל אינטל הנוכחי, ליפ-בו טאן, כיהן בעבר כמנכ"ל החברה.