לינקדין מיקרוסופט
צילום: טוויטר

לינקדאין נתבעת: חשפה הודעות פרטיות לאימון בינה מלאכותית

מיליוני משתמשי Premium של הרשת החברתית, טוענים כי הפלטפורמה שיתפה מידע אישי עם צדדים שלישיים ללא הסכמתם; כל משתמש עשוי לקבל פיצוי של 1,000 דולר

אדיר בן עמי |


לינקדאין, הרשת החברתית למחפשי עבודה מבית מיקרוסופט Microsoft Corp -1.6%  , נתבעה על ידי לקוחות Premium שלה בטענה כי החברה חשפה את ההודעות הפרטיות שלהם לצדדים שלישיים ללא הרשאה, לצורך אימון מודלים של בינה מלאכותית ג'נרטיבית.


על פי התביעה הייצוגית שהוגשה בשם מיליוני לקוחות Premium של לינקדאין, החברה הכניסה בשקט הגדרת פרטיות חדשה באוגוסט האחרון שאפשרה למשתמשים להפעיל או להשבית את שיתוף המידע האישי שלהם.


הלקוחות טוענים כי לינקדאין עדכנה בחשאי את מדיניות הפרטיות שלה ב-18 בספטמבר 2024, והוסיפה סעיף המציין כי הנתונים עשויים לשמש לאימון מודלים של בינה מלאכותית. בקישור ל"שאלות נפוצות" צוין כי ביטול האפשרות "אינו משפיע על אימון שכבר התבצע".


לטענת התובעים, ניסיון זה "לטשטש את עקבותיה" מעיד כי לינקדאין הייתה "מודעת לחלוטין" לכך שהפרה את פרטיות לקוחותיה ואת הבטחתה להשתמש במידע אישי רק לצורך תמיכה ושיפור הפלטפורמה שלה.


התביעה הוגשה בבית המשפט הפדרלי בסן חוזה, קליפורניה, בשם לקוחות Premium של לינקדאין ששלחו או קיבלו הודעות InMail, ושהמידע הפרטי שלהם נחשף לצדדים שלישיים לצורך אימון בינה מלאכותית לפני 18 בספטמבר.


התביעה מבקשת פיצויים לא מוגדרים בגין הפרת חוזה והפרות של חוק התחרות הלא הוגנת של קליפורניה, וכן פיצוי של 1,000 דולר לאדם בגין הפרות של החוק הפדרלי לתקשורת מאוחסנת.


התביעה הוגשה מספר שעות לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז על מיזם משותף בין OpenAI מבית מיקרוסופט, אורקל וסופטבנק, עם השקעה פוטנציאלית של 500 מיליארד דולר, לבניית תשתית בינה מלאכותית בארצות הברית.

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנתרופיק קלוד (X)אנתרופיק קלוד (X)

350 מיליארד דולר ב-4 שנים: איך אנתרופיק הביסה את ChatGPT והפכה לענקית ה-AI השלישית בעולם

אנתרופיק, שנוסדה ב-2021 בסן פרנסיסקו, היא כיום אחת משלוש חברות הבינה המלאכותית הפרטיות הגדולות והחשובות בעולם, עם שווי של 350 מיליארד דולר



מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנתרופיק

אנתרופיק, שמחזיקה בצ'אט - קלוד, נוסדה ב-2021 בסן פרנסיסקו, והיא כיום אחת משלוש חברות הבינה המלאכותית הפרטיות הגדולות והחשובות בעולם, עם שווי של 350 מיליארד דולר.

החברה הוקמה על ידי שבעה עובדים בכירים לשעבר מ-OpenAI, בראשם האחים דריו אמודאי (מנכ"ל) ודניאלה אמודאי (נשיאה), שהיו בין האחראים המרכזיים על פיתוח GPT-4 ו-GPT-3. הם עזבו את OpenAI מתוך חשש שהחברה מתקדמת מהר מדי לכיוון מסחור ללא מספיק דגש על בטיחות, והקימו את אנתרופיק כחברת Public Benefit Corporation, מבנה משפטי שמחייב אותה לאזן בין רווח כלכלי לבין תועלת ציבורית ארוכת טווח.

הדגש על בטיחות הוא ה-DNA של החברה. אנתרופיק פיתחה את שיטת Constitutional AI, מערכת חוקה כתובה של עקרונות אתיים שהמודל מחויב להם באופן פנימי, ולא רק דרך פילטרים חיצוניים. השיטה הוכיחה את עצמה כיעילה במיוחד בהפחתת תופעות של הזיות, הטיות והתנהגות מסוכנת. בנוסף, החברה הקימה Long-Term Benefit Trust, גוף נאמנות עצמאי שבוחר חלק מדירקטוריון החברה ומטרתו היחידה היא להבטיח שהחברה לא תסטה ממשימתה המקורית גם כשלחצים מסחריים יגברו.

בארבע השנים האחרונות אנתרופיק התקדמה בקצב מטורף. Claude 3 (מרץ 2024) היה המודל הראשון שהתעלה על GPT-4 במרבית המבחנים. Claude 3.5 Sonnet (יוני 2024) הביא שיפור של 2–3× בביצועי קידוד וזרימות עבודה מורכבות, והוסיף את תכונת Artifacts, חלון אינטראקטיבי שבו המודל בונה אפליקציות, דיאגרמות וקוד בזמן אמת מול המשתמש.

באוקטובר 2024 הושקה תכונת "Computer use" – היכולת של Claude לשלוט במחשב כמו בן אדם: צילום מסך, הזזת עכבר, הקלדה, מה שהפך אותו לכלי אוטומציה חזק ביותר. ב-2025 כבר ראינו את Claude 4 Opus ו-Sonnet 4, Claude Sonnet 4.5 (ספטמבר) ו-Claude Haiku 4.5 (אוקטובר) – מודלים שמקבלים ציונים גבוהים מ-95% במבחני קידוד, מתמטיקה ומדעים ברמה גבוהה, ועולים בביצועים על GPT-4.5 ו-Gemini 2.5 Pro ברוב הקטגוריות.

עמוס פלד מיכאל ויינשטיין ודניאל סירוטה, גארדיו (עומר הכהן)עמוס פלד מיכאל ויינשטיין ודניאל סירוטה, גארדיו (עומר הכהן)

גרדיו מגייסת 80 מליון דולר להגנת סייבר לצרכן בעידן ה-AI

מתקרבת ל-ARR של 100 מיליון דולר בשנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סייבר גיוס הון

תחום הסייבר ממשיך לספר גיוסים ואקזיטים. Guardio, חברת סייבר ישראלית המתמקדת בהגנה על משתמשים פרטיים, גייסה 80 מיליון דולר בסבב שני בהובלת קרן ION Crossover Partners ובהשתתפות Vintage Investment Partners, Union Tech Ventures ו Emerge. לפי נתוני החברה, בשלוש השנים האחרונות רשמה Guardio צמיחה שנתית של מעל 100% בהכנסות החוזרות השנתיות (ARR, Annual Recurring Revenue, הכנסות חוזרות ממנויים בקצב שנתי), והיא מכוונת לחצות את רף 100 מיליון הדולר בתחילת 2026.

החברה מציינת כי ההון שגויס ישמש להרחבת פיתוח מנועי ההגנה והזיהוי שלה, התאמתם לעידן הבינה המלאכותית, חיזוק הנוכחות הגלובלית והעמקת שיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות. בנוסף, Guardio מתכננת לבחון רכישות נקודתיות בתחום הגנת הסייבר לצרכן הפרטי, במטרה להרחיב את היצע המוצרים. הסבב הנוכחי מגיע כארבע שנים לאחר סבב גיוס קודם שבו גייסה החברה 47 מיליון דולר, כך שמאז השלמת הסבב הקודם היקף ההון שגוייס מצטבר ל 127 מיליון דולר.

הצמיחה נובעת מביקוש גובר לפתרונות הגנה ייעודיים לצרכן הפרטי, במיוחד על רקע עלייה בהיקף ההונאות המקוונות ובשימוש בכלי בינה מלאכותית. Guardio מדגישה כי המשך ההשקעה בטכנולוגיה ובשיתופי פעולה מסחריים נועד לתמוך ביעד חציית רף 100 מיליון הדולר.

את סבב הגיוס הובילה כאמור קרן ION Crossover Partners (ICP ) , שהובילה סבבי השקעה בחברות צמיחה טרום-הנפקה ישראליות כגון Monday.com, Via, Fiverr ו-Taboola. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים Vintage Investment Partners, Union Tech Ventures ו-Emerge.

מדובר בסבב גיוס שני לחברה, שמגיע כארבע שנים לאחר סבב הגיוס הקודם - אז גייסה החברה 47 מיליון דולר. הכסף שגויס, יושקע בהמשך פיתוח מנועי ההגנה והזיהוי של החברה ובבניית שכבות הגנה שמתאימות לעידן שבו בינה מלאכותית היא חלק בלתי נפרד מחיינו. במקביל, החברה תמשיך לחזק את המותג הגלובלי, תבסס שיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות מובילות, ותבחן רכישת חברות שיחזקו את היצע פתרונות ההגנה שהחברה מספקת.