לינקדאין נתבעת: חשפה הודעות פרטיות לאימון בינה מלאכותית
מיליוני משתמשי Premium של הרשת החברתית, טוענים כי הפלטפורמה שיתפה מידע אישי עם צדדים שלישיים ללא הסכמתם; כל משתמש עשוי לקבל פיצוי של 1,000 דולר
לינקדאין, הרשת החברתית למחפשי עבודה מבית מיקרוסופט Microsoft Corp 0.2% , נתבעה על ידי לקוחות Premium שלה בטענה כי החברה חשפה את ההודעות הפרטיות שלהם לצדדים שלישיים ללא הרשאה, לצורך אימון מודלים של בינה מלאכותית ג'נרטיבית.
על פי התביעה הייצוגית שהוגשה בשם מיליוני לקוחות Premium של לינקדאין, החברה הכניסה בשקט הגדרת פרטיות חדשה באוגוסט האחרון שאפשרה למשתמשים להפעיל או להשבית את שיתוף המידע האישי שלהם.
הלקוחות טוענים כי לינקדאין עדכנה בחשאי את מדיניות הפרטיות שלה ב-18 בספטמבר 2024, והוסיפה סעיף המציין כי הנתונים עשויים לשמש לאימון מודלים של בינה מלאכותית. בקישור ל"שאלות נפוצות" צוין כי ביטול האפשרות "אינו משפיע על אימון שכבר התבצע".
לטענת התובעים, ניסיון זה "לטשטש את עקבותיה" מעיד כי לינקדאין הייתה "מודעת לחלוטין" לכך שהפרה את פרטיות לקוחותיה ואת הבטחתה להשתמש במידע אישי רק לצורך תמיכה ושיפור הפלטפורמה שלה.
- כיצד תבנו פרופיל עו"ד מנצח בלינקדאין?
- סכנת מפולת: הנה 5 מניות גדולות בוול סטריט שמסכנות את התיק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התביעה הוגשה בבית המשפט הפדרלי בסן חוזה, קליפורניה, בשם לקוחות Premium של לינקדאין ששלחו או קיבלו הודעות InMail, ושהמידע הפרטי שלהם נחשף לצדדים שלישיים לצורך אימון בינה מלאכותית לפני 18 בספטמבר.
התביעה מבקשת פיצויים לא מוגדרים בגין הפרת חוזה והפרות של חוק התחרות הלא הוגנת של קליפורניה, וכן פיצוי של 1,000 דולר לאדם בגין הפרות של החוק הפדרלי לתקשורת מאוחסנת.
התביעה הוגשה מספר שעות לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז על מיזם משותף בין OpenAI מבית מיקרוסופט, אורקל וסופטבנק, עם השקעה פוטנציאלית של 500 מיליארד דולר, לבניית תשתית בינה מלאכותית בארצות הברית.
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם
הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת, אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים
המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות.
עם זאת, למרות שכרגע הם אינם
תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.
דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של
פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא
קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.
מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד.
- ה-AI והסייבר עוד רחוקים ממיצוי: על כנס NEXT 2026
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך,
אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.
