נעילה מעורבת בוול-סטריט; המשקיעים מחכים לדוחות אנבידיה
המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, לאחר שרוב היום התנהל במגמה שלילית. אנבידיה NVIDIA CORP ירדה ב-1% לקראת הדוחות, הנה מה שצפוי שם.
טארגט TARGET CORP נפלה ב-22% אחרי הדוחות לרבעון השלישי, בהם פספסה את צפי האנליסטים וחתכה את התחזית שלה להמשך. טארגט צופה כעת רווח של בין 8.3-8.9 דולר למניה לעומת תחזית קודמת של בין 9-9.7 דולר למניה. ברבעון השלישי ההכנסות הסתכמו ב-25.67 מיליארד דולר והרווח ב-1.85 דולר למניה, זאת לעומת צפי האנליסטים שהיה להכנסות של 25.9 מיליארד דולר ורווח של 2.3 דולר למניה.
לדברי בריאן קורנל, מנכ"ל טארגט, החברה התמודדה עם אתגרים ולחצי עלויות שהשפיעו לרעה על הרווחיות. שיעור הרווח הגולמי ירד ב-0.2 נקודות אחוז ל-27.2%, בעקבות עלויות גבוהות יותר בתפעול הדיגיטלי ובשרשרת האספקה, שנגרמו מעלייה במלאי, גידול במכירות דיגיטליות והשקת מתקני לוגיסטיקה חדשים. הרווח התפעולי ירד ב-11.2% ל-1.2 מיליארד דולר.
השקעה באופציית פוט של אנבידיה: האם זו החלטה חכמה? דוחות אנבידיה הקרובים צפויים להשפיע משמעותית על השוק. משקיעים רבים שוקלים להגן על תיק ההשקעות שלהם באמצעות אופציות פוט. אך האם אסטרטגיה זו מתאימה לכל משקיע?
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- הנאסדק עלה 0.4% וסגר בשיא חדש; טסלה עלתה 7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהפכה האוטונומית: טסלה TESLA INC ואובר UBER TECHNOLOGIES נלחמות על ההובלה - טכנולוגיית הרכב האוטונומי הפכה בעשור האחרון לאחת מהתעשיות המרתקות והמתפתחות ביותר בעולם. חברות כמו טסלה ואובר מפתחות אסטרטגיות שונות כדי להוביל בתחום. אך האם התחרות הזו תשנה את פני התחבורה כפי שאנו מכירים אותה?
הישראליות שדיווחו היום זינקו - וויקס וויקס ב-10%, צים צים ב-8% וגלובל אי גלובל-אי ב-17%, כאשר גם למונייד למונייד המשיכה לזנק אחרי התחזיות החזקות שמסרה אתמול - המניה שלה עלתה ב-16% והשלימה עלייה של יותר מ-30% מאתמול.
S&P 500 0.13%נאסד"ק -0.21%
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
דאו ג'ונס 0.16%
BITCOIN 1.57%
- טרם החל המסחר הרציף
מאקרו27% אפסייד לחברת הפארמה, מניית התוכנה שתעלה והאם קורנינג יכולה עוד לזנק? ניר אורגד, אנליסט מניות חו"ל של בנק לאומי, מסמן באולפן ביזפורטל 3 מניות בוול סטריט - סיילספורס, אסטרה-זנקה וקורנינג. צפו בתוכנית.
הריבית בסין נותרה 3.1% - הנמוכה מעולם; האם זה יעזור להרים את הכל. כלהעל החשש מהאטה במשק הסיני, על החשש מהרחבת מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין ועל האתגרים של הכלכלה הסינית.
SpaceX: כישלון של מערכת התפיסה; הניסויים ימשכו; המטרה: ייצור רקטות רב פעמיות. רקטה רב פעמית תוזיל מאוד את השיגורים לחלל; בניסוי הקודם מערכת התפיסה הצליחה לתפוס את הבוסטר בחזרה מהחלל.
מניות במרכז
פורד FORD MOTOR מקצצת 4,000 משרות באירופה על רקע המעבר לרכב חשמלי - הקיצוץ המתוכנן, המהווה כ-2.3% מכוח העבודה הגלובלי של החברה, מגיע על רקע הפסדים משמעותיים בפעילות כלי הרכב הפרטיים של פורד באירופה.
פברינט FABRINET נפלה ב-10%: אמזון ואנבידיה במרכז הסערה - סערה מתקרבת לפברינט: שינוי אסטרטגי באמזון מאיים על עתידה של החברה. הירידה החדה היום מעידה על החשש הגובר בשוק מפני אובדן לקוחות אסטרטגיים והשפעתה של אנבידיה על המודל העסקי של החברה.
ממשל ביידן עשוי לדרוש פיצול של גוגל GOOGLE : מניית אלפאבית ירדה עד 2% - משרד המשפטים צפוי להגיש בקשה לשופט עמית מהטה, ובה דרישה לחייב את גוגל למכור את דפדפן האינטרנט Chrome או את מערכת ההפעלה Android.
קוואלקום QUALCOMM INC -1.33% מתכננת עתיד מעבר לסמארטפונים - התוכנית השאפתנית של החברה כוללת יעד להגדלת ההכנסות ב-22 מיליארד דולר נוספים בתוך חמש שנים. זאת, באמצעות אספקת שבבים למחשבים אישיים, כלי רכב ואינטרנט של דברים (IoT)
קומקאסט COMCAST CORP מפצלת את הערוצים שלה - מה יהיה עם CNBC ו-MSNBC? ענקית המדיה הודיעה על ספינאוף של חלק מהערוצים הפופולאריים שלה, מה עומד מאחרוי המהלך ואילו ערוצים ושירותים יישארו תחת החברה המקורית?
דלתא DELTA AIR LINES דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי כאשר לצידם ציינה כי היא צופה שההכנסות ב-2025 יצמחו רק בשיעור חד ספרתי.
אנבידיה NVIDIA CORP תדווח על תוצאותיה לרבעון השלישי היום - למה לצפות ומה יקרה ביום שהיא תאכזב את המשקיעים?
הישראליות בוול סטריט
צים צים מכה את הצפי בשורה העלינה והתחתונה ומעלה תחזיות; המניה קופצת. ענקית הספנות מסכמת רבעון חזק נוסף עם הכנסות של 2.77 מיליארד דולר לצד רווח מתואם של 9 דולר למניה; צופה לסיים את 2024 עם EBITDA מותאם של 3.3-3.6 מיליארד דולר.
מנכ"ל צים: "הרווחיות שלנו גבוהה מהחברות המתחרות, אנחנו יעילים, רווחיים מאוד וגמישים - "אלי גליקמן, מנכ"ל חברת הספנות עם דוח שיא, בראיון על התוצאות בהמשך, על המתחרות, על ההזדמנויות ומה צים צפויה לעשות במזומנים בקופה?
- 2.לרון 20/11/2024 19:29הגב לתגובה זועוד חוזר ניגון M
- 1.לרון 20/11/2024 18:58הגב לתגובה זולהיזהר!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר
ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99% , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.
הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.
נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ.
כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר
מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.
- שוק הקריפטו תחת לחץ: הביטקוין בדרך ל-100 אלף דולר
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.
