קומקאסט
צילום: טוויטר

קומקאסט מפצלת את הערוצים שלה - מה יהיה עם CNBC ו-MSNBC?

ענקית המדיה הודיעה על ספינאוף של חלק מהערוצים הפופולאריים שלה, מה עומד מאחרוי המהלך ואילו ערוצים ושירותים יישארו תחת החברה המקורית?
רוי שיינמן |
נושאים בכתבה MSNBC NBC קומקאסט

קומקאסט COMCAST CORP הודיעה ביום רביעי על כוונתה לפצל את ערוצי הטלוויזיה בכבלים שלה, כולל CNBC, MSNBC וערוץ E!. ההחלטה מגיעה לאחר שיחות מוקדמות של בכירי החברה בנוגע לאפשרות במסגרת הדוחות האחרונים. נשיא קומקאסט, מייק קוואנו, הסביר כי החברה פועלת להקמת חברה חדשה שתהיה בבעלות בעלי המניות ותתבסס על פורטפוליו הערוצים החזק של החברה.

 

רשימת הערוצים שכלולים בתכנית

על פי מזכר פנימי, הערוצים שיופרדו כוללים גם את Syfy, Golf Channel, Oxygen ו-USA. עם זאת, ערוץ Bravo יישאר חלק מ-NBCUniversal וימשיך לתמוך בשירות הסטרימינג Peacock. כמו כן, הפרדת הערוצים תכלול גם נכסים דיגיטליים כמו Fandango, Rotten Tomatoes, GolfNow ו-Sports Engine.

במסגרת ההחלטה, הרשת NBC ושירות הסטרימינג Peacock ימשיכו לפעול תחת קומקאסט. החברה מעריכה כי התהליך יימשך כשנה.

 

מנויי הכבלים עוזבים בעקביות

ההחלטה מגיעה בזמן שבו תופעת ניתוק הכבלים ("cord cutting") ממשיכה לפגוע בתחום הטלוויזיה המסורתית. במהלך הרבעון השלישי, איבדה קומקאסט 365,000 מנויים בתחום הטלוויזיה, וזאת לצד אובדן של כ-4 מיליון לקוחות בתחום הטלוויזיה בתשלום במחצית הראשונה של השנה.

עם זאת, ערוצי הטלוויזיה המסורתיים נותרו מקור הכנסה מרכזי לחברות מדיה. ברבעון השלישי, דיווחה קומקאסט על עלייה של כמעט 37% בהכנסות מתחום המדיה שלה, שהסתכמו ב-8.23 מיליארד דולר, בעיקר הודות לאולימפיאדה.

בניגוד לקומקאסט, דיסני  WALT DISNEY הודיעה לאחרונה כי אין בכוונתה להפריד את ערוצי הטלוויזיה שלה, והסבירה כי העלויות הכרוכות בתהליך כזה אינן מצדיקות את התועלת. מנכ"ל וורנר ברוס דיסקברי WARNER BROS. DISCOVERY , דיוויד זאסלב, תיאר את עסקי הטלוויזיה כ"חשובים במיוחד" לחברה, למרות הפסד של 9.1 מיליארד דולר בתחום.

 

מי יוביל את הפעילות המפוצלת?

את החברה החדשה תוביל הנהלה חדשה בראשות מארק לזארוס, כיום יו"ר קבוצת המדיה של NBCUniversal, ואנאנד קיני שישמש כסמנכ"ל כספים וסמנכ"ל תפעול. מנכ"ל קומקאסט, בריאן רוברטס, ימשיך להחזיק בזכויות ההצבעה והנכסים הכלכליים בחברה, אך לא ישמש בתפקיד ניהולי או בדירקטוריון.

פיצול הערוצים מאפשרת לחברה החדשה גמישות למיזוגים פוטנציאליים עם רשתות אחרות או מכירה לקרנות פרטיות. בשנה הקרובה ייבחנו הסכמי רישוי בין NBC לחברה החדשה, ובפרט, ייקבע אם CNBC ו-MSNBC ימשיכו לשתף פעולה עם NBC News.

קיראו עוד ב"גלובל"

NBCUniversal, שתישאר חלק מקומקאסט, תתמקד בשימור כוחן של הרשת NBC, ערוצי הספורט והסטרימינג שלה, כמו Peacock, שהגיעה ל-36 מיליון מנויים בתוך ארבע שנים בלבד. החברה גם מדגישה את המומנטום החיובי של חטיבת הסרטים שלה ואת תכניות הפיתוח של הפארקים והאטרקציות שלה.

מניית קומקסאט נסחרת לפי שווי של 160.9 מיליארד דולר אחרי ירידה של 4% מתחילת השנה ושל 1% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 10 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 9.5 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

מניית קומקאסט בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.