לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - האנליסטים מנתחים
וול סטריט תפתח מחר שבוע חדש כאשר במוקד מספר אירועים מעניינים. ביום רביעי צפוי להתפרסם נתון מכירות הבתים הקיימים לחודש ספטמבר, כאשר הצפי עומד על 3.88 מיליון לעומת 3.86 מיליון בחודש אוגוסט. בנוסף, ביום חמישי צפוי להתפרסם נתון התביעות הראשוניות לדמי אבטלה כאשר הצפי עומד על 243 אלף לעומת 241 אלף.
נתון המכירות הקמעונאיות לחודש ספטמבר פורסם בשבוע שעבר, והציג עליה של 0.4%.
"סך המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלה ב-0.4% מרשימים, חודשית, בספטמבר. בחודש אוגוסט הוא רשם עלייה מתונה משמעותית של 0.1%. הנתון ידוע בהיותו מנוכה עונתיות, אבל נומינאלי. אז העלייה האמורה הייתה שלילית כולל אינדיקציות אינפלציוניות. והיא יוחסה בחלקה להשפעות המדיניות המוניטרית המצמצמת". כותב יוני פנינג, האסטרטג הראשי של מזרחי טפחות.
"עליית פדיון המזון הייתה בולטת יחסית החודש, ואחראית על למעלה ממחצית מהעלייה החודשית האמורה בסך הפדיון", הוסיף פנינג. "נזכיר כי גם המחירים פה עלו בצורה בולטת יחסית במדד האחרון (0.4%+). אז כנראה שגורמי היצע אחראים לעלייה בפדיון (ובמחירים), בין היתר ההוריקן הלנה. מצד שני, הפדיון בחנויות עצמן היה אחראי לבדו על כמחצית מהגידול החודשי (הדלק היה שלילי). ולמרות שגם זה היה חיובי יחסית, אינפלציונית, כנראה שיש פה צרכן אופטימי יותר ממה שחשבנו עד לא מזמן. נתוני קבוצת הביקורת אשר מזינה את התוצר עלו ב-0.7%, לאחר נתונים נאים יחסית גם בחודשים הקודמים. ואלה צפויים לתמוך באופן בולט בנתוני התוצר לרבעון השלישי וכפי שזה נראה כעת, גם הרביעי".
צפי האנליסטים לשבוע הדוחות שבפתח
ויולטה טודורובה, אנליסטית מחקר בחברת ההשקעות הבינלאומית Leverage Shares אומרת כי "עונת הדוחות לרבעון השלישי מתחילה להעלות הילוך, כאשר הציפיות נמוכות יותר בהשוואה לרבעון הקודם. לקראת עונת הדוחות ראינו את האנליסטים מורידים את תחזיותיהם כמעט בכל המגזרים, מלבד מגזרי הטכנולוגיה והפיננסים, שדווקא לגביהם התחזיות דווקא הועלו. המגזרים עם התחזיות הנמוכות ביותר הם תחבורה ואנרגיה. אם בחודש יולי צפו האנליסטים כי חברות ה-S&P500 ירשמו גידול של 6.9% ברווחים, כעת הציפיות הן לגידול של 3.1% בלבד. לגבי חברות הטכנולוגיה, הציפיות הן לגידול של 11.5% ברווח, ובלעדיהן - החברות המובילות צפויות לרשום גידול שלילי של 0.2% ברווח. עם זאת, למרות הציפיות הנמוכות, התחזיות לגבי הרבעון הבא, רבעון 4, דווקא חיוביות.
- לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - מה האנליסטים צופים?
- לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - מה האנליסטים צופים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טודורובה מוסיפה "שוק השבבים הציג תמונה מעורבת עד כה בעונת הדוחות, כאשר מצד אחד ראינו דוח חזק של יצרנית השבבים TSMC, ומנגד יצרנית מכונות הליתוגרפיה ASML דווקא ציננה את האופטימיות. ואולם, ייתכן כי הדבר נובע בעיקר מתמהיל לקוחות שונות, כאשר שני לקוחות של ASML - אינטל וסמסונג משהות רכש של מכונות, ואילו לקוחותיה של TSMC כמו אנבידיה וקואלקום רק מגבירות את הייצור. ככלל, שוק השבבים נמצא בתנופה על רקע הביקוש לשבבי AI וסמארטפונים, אבל ישנם פחים בשוק, כמו מחשבים אישיים, שמדשדשים".
פול מרינו סמנכ"ל הכנסות בחברת ETFs Themes: "חברות שלא יציגו תחזית חיובית לעתיד, ייענשו על ידי המשקיעים. הבנקים הגדולים התחילו את עונת הדו"חות בצורה חזקה עם מספרים מרשימים. עם זאת, אנחנו רואים שחברות שמפרסמות תחזיות נמוכות - משלמות על כך ביוקר, כמו למשל אמריקן אקספרס AMERICAN EXPRESS , ASML ASML HOLDING NV NY REG ו-CVS CVS HEALTH CORP . המשקל הגדול שמקנים המשקיעים לתחזית, על פני הנתונים הרבעוניים, בולט במיוחד מאז התחיל הבנק הפדרלי להעלות את הריבית. על כן, אנחנו מעריכים שזו עשויה להיות עונת דו"חות חזקה עבור חלק מהחברות, ואכזרית עבור אלה של הציגו אופק לצמיחה עתידית".
טסלה במוקד - מה מצפים המשקיעים?
טסלה TESLA INC תדווח ביום רביעי לאחר המסחר על דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי. האנליסטים מצפים להכנסות של כ-25.41 מיליארד דולר, עלייה בהשוואה ל-23.35 מיליארד דולר בשנה שעברה, אך ירידה קלה ברווח הנקי ל-1.68 מיליארד דולר לעומת 1.85 מיליארד דולר בשנה שעברה.
ישנה מחלוקת בין האנליסטים לגבי דירוג המניה, כאשר 9 מתוך 19 מחזיקים בהמלצת "קנייה," 7 אנליסטים ב-"החזקה," ו-3 ב-"מכירה," כאשר מחיר היעד הממוצע עומד על 223.22 דולר, מעט מעל מחיר הסגירה האחרון.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
אחד הנתונים המרכזיים שימשכו תשומת לב רבה יהיה דיווחי המסירות, שכבר התפרסמו מוקדם יותר החודש והיו מעל הציפיות, אך לא הצליחו להניע זינוק במניה כפי שהיה בעבר. ניתוחים מציינים כי הציפיות הגבוהות של השוק אולי פגעו בתגובה החיובית, למרות שהמסירות היו "צעד בכיוון הנכון."
אירוע הרובוטקסי השאיר מספר שאלות פתוחות בקרב משקיעים, כמו האם טסלה תפעיל את צי הרובוטקסים בעצמה או תמכור אותו ללקוחות. בנוסף, אכזבה נרשמה מכך שלא נחשפה גרסה זולה יותר של רכבי החברה, דבר שתרם לירידה במניה לאחר האירוע. שווי השוק של טסלה עומד על 705 מיליארד דולר, מניית החברה ירדה ב-11% מתחילת השנה.
החברות המדווחות השבוע
החברות שימשכו את תשומת לבם של המשקיעים כנראה יותר מכולן מגיעות משלושה תחומים - טכנולוגיה, תעשייה וייצור, ותעופה.
בתחום הטכנולוגיה – חברות כמו וריזון VERIZON, סאפ SAP SE, INTERNATIONAL BUSINESS MACHINESWestern Digital WESTERN DIGITAL , ו-AT&T פועלות בתחומי התוכנה, שירותי תקשורת, אחסון נתונים, ותשתיות טכנולוגיות.
תעשייה וייצור – חברות כמו RTX RAYTHEON TECHNOLOGIES, נוקור NUCOR CORP , ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS , 3M COMPANY 3D.
תעופה ולוגיסטיקה – חברות כמו בואינג BOEING , אמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES, UPS UNITED PARCEL SERVICE
הנה הלו"ז המלא לדוחות שצפויים להתפרסם השבוע:
יום שני
לפני המסחר: Lufax LUFAX HOLDING LTD
אחרי המסחר: SAP SAP SE , נוקור NUCOR CORP
יום שלישי
לפני המסחר: וריזון VERIZON , RTX RAYTHEON TECHNOLOGIES ,
3M 3M COMPANY , ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS .
אחרי המסחר: אינפהייז ENPHASE ENERGY
יום רביעי
לפני המסחר: ורטקס VERTEX PHARMACEUTICALS, בואינג BOEING , קוקה קולה COCA COLA , AT&T AT&T INC
אחרי המסחר: טסלה TESLA INC , IBM INTERNATIONAL BUSINESS MACHINES , NEXTERA ENERGY
יום חמישי
לפני המסחר: AMERICAN AIRLINES אמריקן איירליינס, UPS UNITED PARCEL SERVICE ,
אחרי המסחר: Deckers Brands DECKERS OUTDOOR CORP
יום שישי
- 2.מכפילים גבוהים מהנורמלי= סיכון מוגבר (ל"ת)שלמה 20/10/2024 18:53הגב לתגובה זו
- 1.אסף שחר 20/10/2024 17:43הגב לתגובה זוהכל בסדר
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
