אמנון שעשוע מובילאיי
צילום: Photography courtesy of Nasdaq, Inc

מובילאיי סיכמה עם יצרן רכב גדול על פרויקטים לשילוב מערכות החברה

בנוסף ציינה החברה כי מספר מותגי רכב גלובליים צפויים להטמיע את הפתרונות החדשים של מובילאיי לנהיגה אוטונומית באמצעות שלוש הפלטפורמות של החברה –SuperVision, Chauffeur  ומובילאיי Drive - ב-17 דגמי בעירה פנימית ורכבים חשמליים אשר יחלו להימכר ב-2026
נחמן שפירא |

מובילאיי  מובילאיי של אמנון שעשוע   הודיעה היום כי סיכמה עם יצרן רכב מערבי גדול על פרויקטים לשילוב מערכות החברה במספר מותגי רכב.

בנוסף ציינה החברה כי מספר מותגי רכב גלובליים צפויים להטמיע את הפתרונות החדשים של מובילאיי לנהיגה אוטונומית באמצעות שלוש הפלטפורמות של החברה –SuperVision, Chauffeur  ומובילאיי Drive - ב-17 דגמי בעירה פנימית ורכבים חשמליים אשר יחלו להימכר ב-2026. 

כזכור בשבוע שעבר פרסמה החברה אזהרת רווח חמורה לשנת 2024 - החברה צופה שההכנסות יהיו בטווח של בין 1.83-1.96 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 2.58 מיליארד דולר. ההפסד התפעולי צפוי להסתכם בטווח בין 378-468 מיליון דולר, כאשר ההפסד התפעולי ברבעון הראשון צפוי להסתכם בטווח בין 242-257 מיליון דולר. מניית החברה ירדה ב-30% לאחר ההודעה. מחיר המניה עומד כיום על 30.49 דולר  ושווי שוק של 24.564 מיליארד דולר.

פרויקטים חדשים

בחברה הסבירו היום כי הפרויקטים עליהם סוכם כוללים שימוש בכלי התוכנה החדשני והייחודי של מובילאיי, המאפשר לכל מותג רכב להתאים ולעצב את חוויית הנהיגה בהתאם לבחירותיו. מערכות ה-ADAS והפתרונות האוטונומיים צפויים להיות משולבים בפלטפורמות רכב מרובות במגוון גיאוגרפי רחב וסוגי מערכות הנעה שונות, וניתן יהיה להרחיב אותם בקלות לדגמים נוספים על פי דרישה.

"הפרויקטים האלו מהווים אבן דרך היסטורית בפיתוח נהיגה אוטונומית, וירחיבו מאוד את זמינותה לבעלי רכבים בכל רחבי העולם", אמר פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "ביצוע תוכניות הייצור הללו יכתיב את הסטנדרט לנהיגה חכמה מונעת תוכנה, תוך מינוף המומחיות של שתי החברות, בהיקף שיוכל לשרת לקוחות בכל רחבי העולם".

מובילאיי תעבוד עם מותגים שונים על מנת לפתח שירותים חדשים לנהיגת "hands-off, eyes-on" על פלטפורמת ה- SuperVisionשל החברה, תוך מינוף ראיית מחשב היקפית מופעלת בינה מלאכותית ורדאר המאפשר ניווט אוטונומי בכבישים מהירים, כבישים עירוניים ודרכי כפר באזורים מוגדרים. כעת, שירותים אלה צפויים במספר שווקים ואזורים ב-2026.

בנוסף, תעבוד מובילאיי גם עם מותגי הרכב כדי ליישם את פלטפורמת ה-Chauffeur, המציעה פתרונות נהיגה מתקדמים "eyes-off, hands-off" באזורים מוגדרים בתוך דגמים מובחרים. מובילאיי מאפשרת את מערכת ה-Chauffeur באמצעות הוספה לפלטפורמת ה-SuperVision מערכת חישה נוספת ועצמאית הממנפת חיישני רדאר ולידאר, כמו גם כוח חישוב נוסף לפי הצורך. כך היא יוצרת עבור יצרניות הרכב נתיב שדרוג שניתן  סקלבילי באופן טבעי.

בין שתי החברות הוסכם גם להביא כלי רכב אוטונומיים מלאים לייצור סדרתי. תוכנית זו נועדה לייצר כלי רכב ייעודיים לשם תפעול MaaS ורובוטקסי, אשר מופעלים על ידי פלטפורמת מובילאיי Drive. כלי הרכב התומכים ב-Drive ממנפים ראייה ממוחשבת, לידאר ורדאר (imaging radars) של מובילאי, כשפריסה ראשונית של השירות ללא נהג מיועדת ל- 2026.

קיראו עוד ב"גלובל"

שעשוע הוסיף כי "מאז הקמתנו, התמקדנו באספקת יתרונות הנוחות והבטיחות של טכנולוגיית הראייה הממוחשבת בכל רחבי העולם", אמר שעשוע. "קצב החדשנות ללא ספק גדל והיקפו של הסכם זה משקף את הסקלביליות והמודולריות של פורטפוליו המוצרים שלנו, כאשר מערכת הSuperVision- משמשת כגשר למערכות אוטונומיות מלאות הן עבור שוק כלי הרכב הפרטיים והן עבור שוק ה-MaaS".

 

אזהרת רווח חמורה

באזהרת הרווח שפורסמה בשבוע שעבר ציינו בחברה כי עיקר הפגיעה תהיה ברבעון הראשון - היא צופה שההכנסות יהיו נמוכות ב-50% בהשוואה לרבעון המקביל, בו הסתכמו ההכנסות ב-458 מיליון דולר. לגבי שלושת הרבעונים האחרים של 2024 החברה צופה הכנסות דומות, כאשר בתרחיש האופטימי היא צופה צמיחה חד ספרתית לעומת הרבעונים המקבילים.

הסיבה להורדת התחזית הזו, לדברי החברה, היא הצפי שלקוחות יבטלו הזמנות תוך כדי שהם ינצלו את המלאים הקיימים שלהן - שרשראות האספקה שהתאוששו לאחרונה הביאו להצטברות של מלאים אצל יצרניות הרכבים, ולהערכות החברה זה יגרום להן לבטל הזמנות קיימות. עם זאת, החברה צופה שהמלאים אצל יצרניות הרכב יחזרו לרמות נורמליות לקראת סוף השנה.

החברה גם פרסמה תוצאות מקדמיות מאכזבות לרבעון הרביעי של 2023 - החברה צופה שההכנסות יסתכמו בטווח של בין 634-638 מיליון דולר, זאת לעומת תחזית החברה שצפתה הכנסות של בין 623-648 מיליון דולר. הרווח התפעולי דווקא צפוי להיות גבוה יותר מהתחזית, כאשר החברה צופה שהוא יסתכם בין 67-73 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת של 27-44 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רובוטיקה  (רשתות)רובוטיקה (רשתות)

למה מניית הרובוטיקה הזאת מזנקת היום ב-80%?

חברת AMC Robotics, שפועלת מאז 2014 והשלימה לאחרונה מיזוג SPAC, מציגה רובוט אבטחה אוטונומי למחסנים, שווי שוק של כ־250 מיליון דולר והיקף מצומצם של מניות זמינות למסחר

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רובוטיקה

מניית AMC Robotics (AMCI) מזנקת ב-80%, יום אחד בלבד לאחר זינוק חד של כ־168%. העלייה האחרונה מצטרפת לגל עניין שנוצר סביב החברה בעקבות שורת התפתחויות עסקיות, ובראשן המעבר לשלב מסחור של טכנולוגיית הרובוטיקה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה. בשוק רואים במהלך זה שינוי מהותי באופי החברה, ממיזם טכנולוגי בשלב מוקדם לחברה המבקשת לייצר הכנסות בפועל.

AMC Robotics פועלת מאז 2014, אך עד לאחרונה פעלה הרחק מאור הזרקורים של שוק ההון. פעילותה התמקדה בפיתוח פתרונות אבטחה חכמים, בעיקר באמצעות שילוב של ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית במערכות פיקוח וניטור. אחד המוצרים המרכזיים בפעילות ההיסטורית של החברה הוא קו מצלמות האבטחה YI, שנועד לשימושים מסחריים ותעשייתיים. עם השנים הרחיבה החברה את תחומי הפעילות שלה מעבר למצלמות, מתוך ניסיון להציע פתרונות אבטחה אוטונומיים ומבוססי תוכנה.

לאחרונה חשפה החברה רובוט ארבע-רגלי אוטונומי, המבוסס על טכנולוגיית Visual-AI, המיועד לסיורי אבטחה ותגובה לאירועים במחסנים, מרכזים לוגיסטיים ואתרים תעשייתיים. הרובוט נועד לפעול באופן עצמאי, לנווט בסביבה מורכבת ולהגיב לאירועים בזמן אמת. לפי תיאורי החברה, הרובוט משלב חיישנים מתקדמים עם יכולות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, ומסוגל לקבל החלטות תפעוליות ללא צורך במפעיל אנושי צמוד. השוק הלוגיסטי, שבו נרשמת מגמה מתמשכת של אוטומציה, נתפס כיעד המרכזי ליישום הטכנולוגיה.

מנכ״ל החברה, שון דה, אמר עם פרסום התוכניות למסחור כי החברה נכנסת לשלב חדש בפעילותה. לדבריו, השאיפה היא להביא לשוק מוצרים שיספקו רמת אוטומציה גבוהה יותר ללקוחות ארגוניים, תוך שיפור היעילות והבטיחות באתרי פעילות.


כבר לא שלד בורסאי

בתחילת דצמבר הושלם מיזוג שבמסגרתו חדלה החברה לפעול כשלד בורסאי מסוג SPAC, והחלה להיסחר כחברה תפעולית בנאסד״ק תחת הסימול AMCI. לפני המיזוג, פעילותה הציבורית של החברה הייתה מוגבלת להחזקת כספים בנאמנות, ללא פעילות עסקית שוטפת. עם השלמת העסקה שוחררו הכספים, והחברה קיבלה גישה להון שנועד לממן את המעבר משלב פיתוח לשלב מסחור.

אילון מאסק
צילום: טוויטר

אילון מאסק, הנפקת ספייסX ומניית טסלה

הנפקה אפשרית ב־2026 לפי שווי חסר תקדים, חזון מאדים שממשיך להניע את מאסק, ושאלות פתוחות לגבי פיזור הכוח בין אימפריית החברות שבשליטתו

שלמה גרינברג |

בהודעה של חברת SpaceX, שנחשפה על ידי בלומברג ביום שישי, מסרה SpaceX כי היא מתכוננת להנפקה אפשרית לציבור בשנת 2026 שתשמש למימון "קצב טיסה מטורף" עבור טילי ה-Starship שהיא מפתחת, מרכזי נתונים של בינה מלאכותית בחלל ובסיס על הירח. מאסק, כמנהגו, עושה זאת שוב, SpaceX, החברה שהקים ב-2001 במטרה להסיע אנשים להתיישבות במאדים (הרבה לפני טסלה ושאר ששת החברות המופלאות שהוביל מאז), שמייצרת רקטות ולווייני תקשורת, תונפק במהלך 2026, בשווי של כ-800 מיליארד דולר, מה שעשויה להיות ההנפקה הראשונית לציבור הגדולה ביותר בכל הזמנים. מאסק אגב, כאשר ייסד את החברה, אמר שמטרתו בחיים ליישב אנשים על מאדים ולדעתי כל מה שעשה מאז 2001 זה צעדים בכיוון, כולל טסלה.

כל מה שאני יכול לומר כרגע הוא שחבל שנותק בזמנו ההסכם בינו לבין מובילאיי שהיה קושר אותו יותר מכפי שהוא קשור כיום לישראל. 800 מיליארד לחברה בת 24? והרי ברור לכל ברוקר בוול סטריט ומחוצה לה שאם השוק ימשיך בעוצמתו יחצה ערך החברה טריליון דולרים כבר ביום המסחר הראשון. מחיר המניה הצפוי יהיה בהנפקה 421 דולר. כמעט פי 2 ממחירה ביולי האחרון (אז 212 דולר) כשגייס בפרטי. מאסק עצמו, לפי בלומברג, חוזה שהחברה תיסחר לפי ערך של 1.5 טריליון. תחשבו לרגע שזה ערך שני בגודלו לחברת ארמקו הסעודית בעת הנפקתה וכמה כסף עושה החברה הסעודית בהשוואה לספייסX.


המקנאים כמובן כועסים/מלגלגים, שאיפת חייו של מאסק, כדבריהם, שהייתה ועדיין יישוב המאדים בבני אדם, "עלולה לפגועה ברווחיות החברה" לטענתם, אבל ממגיבי רדיט על ההנפקה הבנתי שדורות ה- X Y Z, במיוחד שני האחרונים, מעוניינים במאדים הרבה יותר מאשר בכני השילוח של הטילים או בסטרלינג (אינטרנט מהחלל), שמהווה ההכנסה הגדולה של החברה, כך שהביקוש הקמעונאי, אם המצב בשוק יהיה כמו היום, ירקיע שחקים. "ההנפקה הזו", אמר ויל וויטהורן, יו"ר חברת Seraphim Space Investment והאיש שהוביל את Virgin Galactic של ריצ'רד ברנסון, "אינה פחות מאירוע ססמי", תקשיבו לאיש ותבינו אילו אפשרויות נפתחות לתעשיית החלל כולה.


לתמונה נכנסת כמובן גם טסלה. אחרי הכול, מאסק שכנע את מועצת המנהלים של טסלה להעניק לו, על בסיס הצלחה במהלך העשור הבא, מניות TSLA בשווי טריליון דולרים. הסיבה העקרית, לצד האמונה הגדולה ביכולותיו של האיש, הייתה שזה יחייב את מאסק להתמקד בטסלה בעשור הבא אבל מאסק הוא היו"ר, המנכ"ל וגם המנהל הטכנולוגי של ספייסX אז איך זה מסתדר? ומה עם החברות האחרות שבבעלותו כמו חברת הבינה המלאכותית xAI, פלטפורמת המדיה החברתית X, חברת ממשק המוח-מחשב Neuralink וחברת בניית המנהרות The Boring Company, שכל אחת מהן יהלום בפני עצמו?