סמואל צוקווזה
צילום: טוויטר ויאריאל רשמי

האם האיש ש"פירק" את ריאל מדריד שווה 100 מיליון אירו?

כוכב ויאריאל עשוי להגדיל את ערכו פי 5, אם יימכר בקיץ לפי סעיף השחרור שלו. שכרו עומד על פחות משני מיליון אירו לעונה, אבל זאת לא הסיבה היחידה שהגדולות בספרד דולקות אחריו. הנה כל המספרים

מיכאל וייסרמן |

אחת ההפתעות הגדולות של הכדורגל האירופי בסןף השבוע היה ההפסד הביתי של ריאל מדריד מול ויאריאל - 3:2. רק מספר ימים לפני כן ניצחו הבלאנקוס ממדריד את ברצלונה בתוצאה 0:4. התקווה בקרב האוהדים הייתה המשכיות, אבל ויאריאל הדהימה וניצחה בזכות צמד שערים של הכוכב הניגרי הגדול שלה - סמואל צ'וקווזה.

צ'וקווזה, שבחודש הבא יחגוג 24, נחשב לאחת הכשרונות הגדולים של הליגה הספרדית ושל הכדורגל האירופי. הוא עשוי להגיע כבר בקיץ הקרוב לאחד המועדונים הגדולים באירופה. מי שגדל בויאריאל שווה היום, כך על פי הערכות אתר TRANSFERMARKT לא פחות מ-20 מיליון אירו.

צ'וקווזה חתם בויאריאל כבר ב-2018, על חוזה לשש שנים. במועדון הספרדי הכניסו לחוזה שלו סעיף סעיף שחרור של 100 מיליון אירו. זה השתלם עוד לפני המשחק הזה, אבל גם במהלכו - צ'וקווזה כבש צמד מול ריאל מדריד ומעמיד מספרים אדירים העונה - 13 שערים ו-10 בישולים בכל המסגרות. לא לחינם הוא נחשב לכוכב הגדול של המועדון.

למרות שחוזהו מסתיים בקיץ הבא, עדיין ינסו בויאריאל למכור את הכוכב בקיץ. המועדונים הגדולים בספרד יסכימו להתקרב לסכום השחרור של השחקן. שכרו של השחקן הוא פחות משני מיליון אירו. זה בטח לא יהווה בעיה כדי לשכנעו לעבור למועדון בכיר יותר. אם זה יקרה, הוא גם יקבל שדרוג בשכר.

השכר הראשוני של השחקן היה כחצי מיליון אירו לעונה, אבל ככל שהפך לשחקן משמעותי בהרכב ובמיוחד העונה - שכרו שודרג. בויאריאל הבינו שאין דרך אחרת להשאיר אותו. ועדיין, הוא לא נחשב למשתכר הגבוה במועדון.

 

כמה הוא שווה באמת? נדע רק בקיץ. צ'וקווזה

הכוכב שותף ב-145 משחקים במדי הקבוצה בסך הכל, מהם 82 הופעות בהרכב. הוא זכה עם ויאריאל בליגה האירופית בעונת המשחקים 2020/21. בנבחרת ניגריה שותף החלוץ ב-24 משחקים וכבש 4 שערים.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

ויאריאל נחשב לאחד המועדונים הבכירים בספרד אחרי ריאל מדריד, ברצלונה ואתלטיקו מדריד ותקציב שווי השחקנים שלו הוא 278.2 מיליון אירו. השחקן היקר ביותר במועדון הוא הבלם פאו טורס שכבש שער עצמי במשחק מול ריאל מדריד וערכו - 45 מיליון אירו. שחקן נוסף שנחשב לעילוי הוא ג'רארד מורנו, שערכו הוא סביב 30 מיליון אירו. ויאריאל מדורגת במקום החמישי בליגה הספרדית עם ארבע נקודות פחות מהמקום הרביעי שמוביל בסיום העונה לליגת האלופות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.