מליסרון - הדוחות חלשים, אבל טובים ביחס לצפי
חברת מליסרון -0.87% , מדווחת על קיטון של 45% בהכנסות, לצד מעבר להפסד נקי של כ-187 מיליון שקל, ברבעון השני של 2020. זאת, על רקע הפסדים משערוכי נדל"ן ולאחר שנאלצה לסגור את הקניונים שבבעלותה במהלך הרבעון, בשל התפשטות נגיף הקורונה. עם זאת, בחברה מדווחים כי מאז פתיחתם המחודשת של הקניונים במאי נרשם גידול של כ-6.9% בפדיונות ביחס לתקופה המקבילה.
על אף התוצאות החלשות נדמה כי בשוק סבורים כי החברה כבר עברה את הרע מכול. בחודש שעבר, העניקו בלאומי פרטנרס למניית החברה מחיר יעד של 158 שקלים, המהווים אפסייד של 15% על שער הבסיס הבוקר. הסקירה שלהם התבססה על תרחיש הכולל ירידה של 50% ב-NOI בכל שנת 2020, דומה לזה שהציגה החברה היום, וגבוה מזה שהיא צפויה להציג בסיכום השנה.
הכנסות החברה ברבעון השני של 2020 עמדו על כ-212 מליון שקל, קיטון של כ-45%, לכ-389 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, רושמת החברה הפסד נקי של כ-187 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-383 מיליון שקל ברבעון השני של 2019. ההפסד מיוחס בין היתר להנחות בגובה של 148 מיליון שקל שנתנה החברה לשוכרים, וכן מירידת שווי נדל"ן להשקעה בסך של כ-310 מיליון שקל המיוחסת להקלות שהחברה תציע לשוכרים ולעלויות החלפת שוכרים, בעקבות משבר הקורונה, זאת לעומת עליית ערך של כ-469 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי של החברה עמד על כ-142 מיליון שקל, ירידה של כ-0.5% צניחה של כ-50% לעומת 292 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-NOI) Net Operating Income) מנכסים זהים הסתכם ברבעון השני בכ-147 מיליון שקל, ירידה של 50% בהשוואה לכ-297 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-FFO) Funds From Operations) צלל בכ-66%, לכ-61 מיליון שקל בהשוואה לכ-180 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר כתוצאה מקיטון ב-NOI חלק הבעלים.
- דמרי מדווחת על גידול של 22% בהכנסות ברבעון ורווח של 45 מ' ש'
- אחרי השנה החלומית: ירידה של 8% בהכנסות על בד - 371 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.מליסרון בדרך למעלה (ל"ת)עדי 12/08/2020 07:46הגב לתגובה זו
- 1.שחר 11/08/2020 23:36הגב לתגובה זוההכנסות משכירות צנחו בשל מתן הנחות גורפות לכל בעלי המסעדות ואופנה וכו'. היה ניתן לשים לב כי היו ירידות בהכנסות מגביה במרכזים הסגורים. ואילו במרכזים הפתוחים כמו הפאוור סנטרים היו עליות.מדובר ברבעון חריג שאינו מייצג בכלל.האפסייד במניה הוא גדול מאוד בטווח הארוך. כי הקורונה לא תישאר כאן לנצח. והממשל ישפוך כספים כדי לפמפם את המשק. גם גזית מניה בונבוניירה.

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה
הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28
אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%.
במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.
אפשר להאשים
את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער
הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?
תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.
- הדולר ב-3.26, הרמה הנמוכה מזה 3 שנים
- בית שמש זינקה 8.5%, הבנקים נפלו 2.3% - המדדים סגרו בעליות מתונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה
ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?
לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.
קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.
קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.
לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, Key‐Turn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.
- ברן מזנקת לאור עסקת ענק של 480 מיליון דולר
- הכנסות ברן ירדו ב-9% ל-165 מ' שקל; הרווח נחתך ב-55%; המניה צונחת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.