גרף

מניה ישראלית שסוחרי השורט מתנפלים עליה - אבל סיטי ממליץ לנצל את הנפילה

בבלומברג מפנים את הזרקור היום למניה ישראלית לוהטת - "נמצאת במלחמה בין סוחרי השורט לקונים בוול סטריט"
מערכת Bizportal | (6)
נושאים בכתבה מובילאיי

אתר בלומברג יצא היום בכתבה על ענקית החיישנים לרכב - חברת מובילאיי הישראלית. "החברה נמצאת כעת במצב של מלחמה בין סוחרי השורט לבין הקונים בוול סטריט", כך נפתחת הכתבה. היקף השורטים על מובילאיי טיפס לשיא של 15% מסך המניות נכון ליום ו' כאשר בחודש האחרון צללה המניה בשיעור של 18%.

מוביליאיי הפכה להיות חביבת סוחרי השורט בוול סטריט לאחר שכמעט הכפילה את שוויה תוך קצת יותר מחצי שנה וכעת (אחרי הנפילה האחרונה) נסחרת במחיר של 48 דולר למניה, שווי שוק של 10 מיליארד דולר. את האות לנפילות במניה נתנו האנליסטים של Citron, חברה שעוסקת בתחום המסחר בשורטים. ב-Citron סימנו לאחרונה את מוביליאיי וקבעו מחיר יעד של 25 דולר למניה (כלומר נמוך ב-50% ממחיר המניה!). "מבחינת פיננסית, עסקית ותחזית קדימה - שום דבר לא מצדיק שווי של 12 מיליארד דולר למובילאיי", כך נכתב בסקירה שהוציא הגוף ב-9 בספטמבר. המניה הגיבה באותו היום בנפילה של 9% במחזור מסחר ענק והנפילות נמשכו עוד מספר ימים.  

מנגד, 12 מתוך 14 האנליסטים בוול סטריט שמסקרים את מובילאיי כעת ממליצים עליה ב'קניה'. בסיטיגרופ ממליצים על המניה עם מחיר יעד של 77 דולר, אפסייד של 60% על מחיר הסגירה ביום שישי. בברקליס הותירו ביום שישי את ההמלצה למוביליאיי על 'משקל יתר' ומחיר יעד של 76 דולר. בברקליס מציינים כי הנפילה במניה בחודש האחרון קשורה לחשש בשוק מפני מתחרות שייפגעו בנתח השוק של מוביליאיי אך טוענים כי החששות מוגזמים. "נתח השוק של מובילאיי בתחום עומד על 65% ונכון שהתחרות גוברת אבל החברה עדיין צפויה להישאר מובילת שוק עם נתח של מעל 50%". 

נציין כי בשבוע החולף מניית מוביליאיי דווקא זינקה במעל 5%, זאת לאחר שהרגולטור האמריקני במשותף עם המוסד לביטוח הודיע כי 10 חברות הרכב הגדולות יהיו מחוייבות להתקנה של מערכות לבלימה אוטומטית (AEB). "אנחנו נכנסים כעת לעידן חדש של בטיחות ברכבים - שבו ההתמקדות היא במניעה מוחלטת של האפשרות לתאונות דרכים, זאת בניגוד להתמודדות עד כה שהייתה בדרך של התגוננות במידה ומתרחשת תאונה. ואם עד כה המערכת הזו של בלימה אוטומטית הייתה אופציונאלית בלבד ועלתה כסף רב ולכן שימשה נהגים מעטים, כעת 10 החברות הגדולות התחייבו להתקין אותה בכל הרכבים החדשים", כך נמסר מרשות התחבורה האמריקנית באותה הודעה מה-11 בספטמבר.

מניית מובילאיי בשנה האחרונה:

       

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ייאי 20/09/2015 15:24
    הגב לתגובה זו
    וכך סיטרון תרויח והרבה. קחו זאת בחשבון.יהיו למובילאי מתחרות אך במקביל מערכות AEB הופכות לחובה בכלי רכב.למובילאי יש גם יתרון עצום בתחום המחקר והפיתוח ובממוצע כל חצי שנה היא מוכרת מערכות משופרות יותר.כך ש כ 70$ למניה אינו משהו תלוש.
  • 5.
    השאלה כמה ירוויחו לפני שיהיה מתחרים (ל"ת)
    סוחר 20/09/2015 13:58
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שווי 20/09/2015 12:57
    הגב לתגובה זו
    תראו את השווי של החברה ואז תבינו. היא נסחרת בשווי יותר גבוה מחלק מיצרניות הרכב בעולם
  • 3.
    מוקי 20/09/2015 12:54
    הגב לתגובה זו
    זה הולך להיות השורט סקוויז של 2015 שידברו עליו שנים
  • 2.
    סוחר 20/09/2015 12:39
    הגב לתגובה זו
    האנליסטים ממליצים כי הם רוצים לאפשר ללקוחות ולנוסטרו שלהם לברוח במחירים טובים מי שקורא את האנליזה של ציטרון מבין שהנייר בועה מנופחת לעילא
  • 1.
    המפציץ 20/09/2015 12:14
    הגב לתגובה זו
    אם סיטי נתנו עליה המלצה אז הכל מובן למה כולם פותחים עליה שורט