גרף

מניה ישראלית שסוחרי השורט מתנפלים עליה - אבל סיטי ממליץ לנצל את הנפילה

בבלומברג מפנים את הזרקור היום למניה ישראלית לוהטת - "נמצאת במלחמה בין סוחרי השורט לקונים בוול סטריט"
מערכת Bizportal | (6)
נושאים בכתבה מובילאיי

אתר בלומברג יצא היום בכתבה על ענקית החיישנים לרכב - חברת מובילאיי הישראלית. "החברה נמצאת כעת במצב של מלחמה בין סוחרי השורט לבין הקונים בוול סטריט", כך נפתחת הכתבה. היקף השורטים על מובילאיי טיפס לשיא של 15% מסך המניות נכון ליום ו' כאשר בחודש האחרון צללה המניה בשיעור של 18%.

מוביליאיי הפכה להיות חביבת סוחרי השורט בוול סטריט לאחר שכמעט הכפילה את שוויה תוך קצת יותר מחצי שנה וכעת (אחרי הנפילה האחרונה) נסחרת במחיר של 48 דולר למניה, שווי שוק של 10 מיליארד דולר. את האות לנפילות במניה נתנו האנליסטים של Citron, חברה שעוסקת בתחום המסחר בשורטים. ב-Citron סימנו לאחרונה את מוביליאיי וקבעו מחיר יעד של 25 דולר למניה (כלומר נמוך ב-50% ממחיר המניה!). "מבחינת פיננסית, עסקית ותחזית קדימה - שום דבר לא מצדיק שווי של 12 מיליארד דולר למובילאיי", כך נכתב בסקירה שהוציא הגוף ב-9 בספטמבר. המניה הגיבה באותו היום בנפילה של 9% במחזור מסחר ענק והנפילות נמשכו עוד מספר ימים.  

מנגד, 12 מתוך 14 האנליסטים בוול סטריט שמסקרים את מובילאיי כעת ממליצים עליה ב'קניה'. בסיטיגרופ ממליצים על המניה עם מחיר יעד של 77 דולר, אפסייד של 60% על מחיר הסגירה ביום שישי. בברקליס הותירו ביום שישי את ההמלצה למוביליאיי על 'משקל יתר' ומחיר יעד של 76 דולר. בברקליס מציינים כי הנפילה במניה בחודש האחרון קשורה לחשש בשוק מפני מתחרות שייפגעו בנתח השוק של מוביליאיי אך טוענים כי החששות מוגזמים. "נתח השוק של מובילאיי בתחום עומד על 65% ונכון שהתחרות גוברת אבל החברה עדיין צפויה להישאר מובילת שוק עם נתח של מעל 50%". 

נציין כי בשבוע החולף מניית מוביליאיי דווקא זינקה במעל 5%, זאת לאחר שהרגולטור האמריקני במשותף עם המוסד לביטוח הודיע כי 10 חברות הרכב הגדולות יהיו מחוייבות להתקנה של מערכות לבלימה אוטומטית (AEB). "אנחנו נכנסים כעת לעידן חדש של בטיחות ברכבים - שבו ההתמקדות היא במניעה מוחלטת של האפשרות לתאונות דרכים, זאת בניגוד להתמודדות עד כה שהייתה בדרך של התגוננות במידה ומתרחשת תאונה. ואם עד כה המערכת הזו של בלימה אוטומטית הייתה אופציונאלית בלבד ועלתה כסף רב ולכן שימשה נהגים מעטים, כעת 10 החברות הגדולות התחייבו להתקין אותה בכל הרכבים החדשים", כך נמסר מרשות התחבורה האמריקנית באותה הודעה מה-11 בספטמבר.

מניית מובילאיי בשנה האחרונה:

     

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ייאי 20/09/2015 15:24
    הגב לתגובה זו
    וכך סיטרון תרויח והרבה. קחו זאת בחשבון.יהיו למובילאי מתחרות אך במקביל מערכות AEB הופכות לחובה בכלי רכב.למובילאי יש גם יתרון עצום בתחום המחקר והפיתוח ובממוצע כל חצי שנה היא מוכרת מערכות משופרות יותר.כך ש כ 70$ למניה אינו משהו תלוש.
  • 5.
    השאלה כמה ירוויחו לפני שיהיה מתחרים (ל"ת)
    סוחר 20/09/2015 13:58
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שווי 20/09/2015 12:57
    הגב לתגובה זו
    תראו את השווי של החברה ואז תבינו. היא נסחרת בשווי יותר גבוה מחלק מיצרניות הרכב בעולם
  • 3.
    מוקי 20/09/2015 12:54
    הגב לתגובה זו
    זה הולך להיות השורט סקוויז של 2015 שידברו עליו שנים
  • 2.
    סוחר 20/09/2015 12:39
    הגב לתגובה זו
    האנליסטים ממליצים כי הם רוצים לאפשר ללקוחות ולנוסטרו שלהם לברוח במחירים טובים מי שקורא את האנליזה של ציטרון מבין שהנייר בועה מנופחת לעילא
  • 1.
    המפציץ 20/09/2015 12:14
    הגב לתגובה זו
    אם סיטי נתנו עליה המלצה אז הכל מובן למה כולם פותחים עליה שורט
מניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AIמניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AI

העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א

רבל התעשייתית הכבדה - מצליחה להתרומם; סי-לאב מנסה להימחק ללא-הצלחה; ג'י סיטי נלחצת מרכישת מניות המיעוט - ומה קורה בחברות החלום?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בורסת ת"א

אנחנו פותחים את השבוע הראשון של המסחר, כשהיום נרשמת מגמה חיובית מתונה עד יציבה במדדי הדגל של הבורסה  לסקירת בורסת תל אביב. מחזורי המסחר ברמות נמוכות יחסית לשעות הצהריים, מחזור הרצף נע סביב 800 מיליון שקל, די אופייני לימי ראשון, ואם כבר הזכרנו את ראשון אז כדאי לציין שנותרו עוד 9 ימי מסחר בלבד עד למועד שבו תעבור הבורסה למתכונת החדשה - ימי מסחר שני עד שישי (14:00) ללא מסחר בראשון בדומה לסדר בשאר בורסות העולם.

למרות "השקט" היחסי, יש מניות שמושכות את תשומת הלב וזזות בחדות. בהמשך נסקור את המניות שבולטות היום וגם מה הסיבות שמאחורי התנועות.

העולות

נתחיל בטבלת העולות. לפני שקופצים למסקנות מזינוקים "דו ספרתיים" צריך לזכור שהרבה מהמניות שמככבות בטבלה הזאת עולות על בסיס מחזורי מסחר נמוכים במיוחד מאות עד עשרות אלפי שקלים בודדים. במצבים כאלה, גם עסקה בודדת שנעשית על ה-BID, היא קנייה במחיר שמנותק ממחיר השוק, והיא מייצרת תנועת פייק. ולכן אין לזה משמעות ממשית, והעלייה הזאת יכולה להתהפך באותה מהירות שבה היא נוצרה. באמירת אגב זה גם, בעצם, אחת הרעות החולות של הבורסה המקומית - הסחירות הנמוכה. יש לא מעט מניות שבמהלך יום שלם לא עובר בהן כמעט שקל, מה שמקשה על תמחור אמיתי של שווי החברות ומייצר תנודתיות מלאכותית.



סי-לאב - סי-לאב 7.57%   תופסת את העין עם עלייה של כ-10%. זו חברת מערכות מחשוב שהצטרפה לבורסה בפברואר 2021, בעיצומה של עונת ההנפקות, אז נכנסה לבורסה לפי שווי של כ-180 מיליון שקל ומחיר מניה של כ-18 שקל. כיום היא מבקשת להימחק מהמסחר לפי מחיר של 9 שקלים למניה סביב ה-78 מיליון שקל בשווי. אבל היום המניה מזנקת מעל לרמת מחיר הרכישה המוצעת, מה שמרמז שהמשקיעים מבקשים שהמחיקה תתבצע בפרמיה גבוהה יותר. סי-לאב עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות מחשב מתקדמות, הן במתכונת של מחשבים "ארוזים" במארזים תעשייתיים והן ככרטיסים אלקטרוניים ייעודיים שמוטמעים במערכות אחרות. החברה פועלת מול לקוחות מוסדיים ותעשייתיים בארץ ובעולם, ונחשבת לשחקנית נישתית בתחום המחשוב המותאם לצרכים ביטחוניים וייעודיים.


ג'ין טכנולוגיות - ג'ין טכנולוגיות 2.67%  מזנקת היום סביב ה-7% למרות שאין הודעה שיכולה להסביר את התנועה. GEEN AI “רוכבת” על גל ההתעניינות הגובר סביב תחום ה-AI, והיא לוקחת את זה ליישומים ארגוניים. ג׳ין, נולדה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה במאי האחרון, מפתחת פתרונות בינה מלאכותית לארגונים גדולים, בהם חברת החשמל, מכבי שירותי בריאות וגם התעשייה האווירית. לאחרונה הודיעה החברה על הרחבת הפעילות הבינלאומית, עם הקמת שני מרכזי הפצה בסינגפור - שיתפקד כמרכז הפעילות לאזור אסיה-פסיפיק, ובסן פרנסיסקו לשוק האמריקאי. ג'ין רחוקה מרווחיות, ברבעון השני היא שרפה 20 מיליון שקל, קפיצה משמעותית מהפסדים רבעוניים שנעים סביב ה-5 מיליון בחודש כשבקופה שלה יש רק 17 מיליון שקל, כך שסביר להניח שהיא תיאלץ לגייס הון בקרוב אם ע"י דילול או בדרכים אחרות. 


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

אחרי שזינקה 9% - אוגווינד מאבדת 5%; ניו-מד ב-2.7% - המדדים עולים עד 0.7%

העליות החזקות מעבר לים מרימות את המדדים - ת"א 35 מוסיף 0.3%, ת"א 90 עולה 0.8%; עונת הדוחות ממשיכה עם ניו-מד, ובהמשך יצטרפו חברות נוספות כמו נקסט ויז'ן שדיווחה על עסקה בגובה 2 מיליון דולר הבוקר, כמו גם טאואר וקמטק
מערכת ביזפורטל |

מגמה חיובית בת"א ברקע העליות בחוזים העתידיים (להרחבה - השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות) מדד ת"א 35 עולה 0.4% ומדד ת"א 90 מוסיף 0.8%. 

במבט על הסקטורים, מדד הבנקים יורד 0.3%, מדד הביטוח עולה 0.6%, מדד הנדל"ן עולה 0.8% ומדד הנפט והגז יורד 0.3%.  


החשב הכללי במשרד האוצר פרסם כי הגירעון התקציבי המשיך לעלות גם באוקטובר, והגיע ל-4.9% מהתוצר כ-102.5 מיליארד שקל ב-12 החודשים האחרונים, לעומת 4.7% בספטמבר. מתחילת השנה נרשם גירעון של 71.5 מיליארד שקל, כאשר הכנסות המדינה עמדו על כ-457.5 מיליארד שקל עלייה של כ-14.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בעוד שההוצאות הסתכמו בכ-529 מיליארד שקל, עלייה של 5.1%. באוצר מזכירים כי יעד הגירעון לשנת 2025 עודכן כבר שלוש פעמים, וכעת הממשלה צפויה להגדילו ל-5.2% בעקבות עלויות הביטחון והסיוע למפונים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הציב יעד גירעון של 3.2% לשנת 2026, יעד שנראה מאתגר על רקע דרישות מערכת הביטחון וההוצאות החריגות של השנה החולפת.


המשקיעים מצפים להורדת ריבית, כאשר מה שצפוי לסגור סופית את הנושא יהיה מדד המחירים שיתפרסם ביום שישי. הציפיות בשוק מצביעות על עלייה של כ-0.5%. אחרי שהמדד הקודם הפתיע בירידה חדה של 0.6% והוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5%, השוק מעריך כי גם הפעם נראה נתון שיחזק את ההסתברות להורדת ריבית כבר בהחלטה הקרובה האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע


ג’י סיטי ג'י סיטי 2.35%  ממשיכה לרכז עניין, לאחר ההודעה בשבוע שעבר על רכישת מניות נוספות בחברת הבת הפינית סיטיקון והתחייבותה להגיש הצעת רכש מלאה למניות המיעוט. מאז ההודעה של מעלות ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות, מניית החברה איבדה גובה והאג"ח של החברה רשמו ירידות,  סימן לכך שהמשקיעים מתחילים להפנים את ההשלכות האפשריות על המינוף והנזילות. למרות שהחברה הצהירה כי ההשפעה על רמת המינוף תהיה “זניחה”, חברת הדירוג הזהירה כי במקרה של היענות רחבה להצעת הרכש, יחס החוב להון העצמי עלול לטפס לטווח של 70%-75%, ובתרחישים שונים אף לעבור את רף ה־80%. זה אומר שיש עלייה ניכרת בסיכון הפיננסי של החברה, בדיוק בזמן שבו היא מנסה ליישם תוכנית ארוכת טווח לצמצום חוב ומינוף עד 2028. ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%

ירידות השערים במניה ובאג"ח משקפות את החשש שהמהלך, שנועד לחזק שליטה ולנצל תמחור חסר לכאורה של סיטיקון, עשוי להפוך לעומס פיננסי שיחזיר את ג’י סיטי למסלול של לחץ באגרות החוב, הורדות דירוג ומכירת נכסים, תסריט שהמשקיעים כבר ראו בעבר. הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?