קבוצת דלק בוחנת מכירת החזקותיה בפניקס לידי קרן ההשקעות KKR

עדכון. את המגעים מוביל לפי שעה מנכ"ל חברת הביטוח אייל לפידות ומנכ"ל קבוצת דלק אסי ברטפלד. לעת עתה, יצחק תשובה אינו מעורב במגעים
תומר קורנפלד | (2)

יצחק תשובה נערך לאימוץ מסקנות הריכוזיות - והחל בבדיקות ראשוניות למכירת החזקותיה של דלק קבוצה בחברת הביטוח הפניקס לידי קרן ההשקעות KKR. על פי הערכות, את המגעים מוביל לפי שעה מנכ"ל חברת הביטוח אייל לפידות ומנכ"ל קבוצת דלק אסי ברטפלד. לעת עתה, יצחק תשובה אינו מעורב במגעים.

במסגרת מסקנות וועדת הריכוזיות, נדרשות החברות לבצע הפרדה בין ההחזקות הריאליות לבין ההחזקות הפיננסיות בתוך ארבע שנים. מאחר ומרבית פעילותה של קבוצת דלק מרוכז בתחום האנרגיה, יעדיף תשובה למכור את החזקותיו בחברת הפניקס, המחזיקה גם בבית ההשקעות אקסלנס.

בדוחות הכספיים של החברה לשנת 2011 הודיעה קבוצת דלק, כי בעקבות ההמלצות הסופיות של הועדה להגברת התחרותיות במשק וביניהן הפרדת אחזקות פיננסיות על ידי תאגיד ריאלי, החברה בוחנת אפשרויות למכירת אחזקותיה בהפניקס חברה לביטוח.

היום אישרה החברה, כי במסגרת בדיקת האפשרויות למכירה, מתקיימות פגישות עם גורמים המתעניינים ברכישת הפניקס וביניהם עם הקרן הבינלאומית KKR.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כלכלן ועמית 24/05/2012 11:21
    הגב לתגובה זו
    היינו כבר בסרט הזה כשקנו את הקופות והקרנות מהנבקים! הרוכשים שילמו פרמיה, ואחר כך ניסו להרוויח את זה בחזרה פלוס פלוס על ידי העלאת דמי ניהול והורדת רמת שירות. הגופים האלה זה לא כמו חברת סלולר או יבואן רכב - הפנסיה של עם ישראל והחסכון של כולנו מתנהלים בחברות האלה, ולא יכול להיות שכל פעם יבוא מישהו חדש, ישלם פרמיה, ויסחט את העמיתים השבויים כדי להחזיר השקעה. ואל תכניסו כאן את הטיעון הנבוב של "יש תחרות אתה יכול לעבור" כולם יודעים שמעברים תכופים בין קרנות שוחקים את החסכון, ושכל הקרנות חזירות באותה מידה. מה שצריך כאן זה הפסקת ההפרטות וניהול על ידי גופים ציבוריים שאינם למטרות רווח ולא יכולים למכור את זה כאילו זה חנות נעליים או קניון.
  • 1.
    24/05/2012 10:58
    הגב לתגובה זו
    תשובה הוא נבל שלא מהסס לקחת לנו את הפנסיות ולחיות עם כספנו כמו מלך. האיש הזה צריך ללמוד שהלוואות מחזירים. אני לא קונה יותר ביטוח של הפניקס כל זמן שהיא בשליטתו, לא משקיע באקסלנס ולא אקנה גם רכב מזדה/פורד/במו. יש גם רכבים אחרים טובים מאד ולא צריך להעשיר את תשובה.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 0%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על
צילום: דוברות אל על
דוחות

אל על: למרות איבוד נתח שוק של כ-13%, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר

הרווח הנקי עלה ב-8% ל-202.6 מיליון דולר לעומת 187.4 מיליון דולר אשתקד; למרות ירידה בנתח השוק ועלייה של 10.8% בהוצאות ל-813 מיליון דולר, אל על מצליחה לשמור על רווחיות גבוהה בזכות ביקוש חזק, תפוסה של 95.3% ושיפור מתמשך במימון - מה המכפיל שלה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה אל על

אל על אל על 0%   מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.

חברת התעופה מסכמת רבעון חיובי מבחינת השורה התחתונה, אבל עם סימני האטה תפעולית. מניית אל על 0%   טיפסה בכ-13.6% בחודש האחרון, בכ-94% מתחילת השנה וביותר מ-106% ב-12 החודשים האחרונים. שווי השוק של החברה עומד על כ-8.5 מיליארד שקל, מה שנותן לה מכפיל של כ-10 בהנחה שרווח של כ-202 מיליון דולר ברבעון משקף קצב שנתי קרוב למיליארד דולר בשורה התחתונה.

החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.

לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.

גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.