19:00 מדד קייס שילר: מחירי הבתים בארה"ב ממשיכים לעלות >>

16:10 אילת: רוכב אופניים בן 32 נפצע באורח בינוני מפגיעת רכב

16:18 איש העסקים גרשון זלקינד הלך לעולמו בגיל 87 >>

14:50 נתניהו למרקל: "היחסים המיוחדים בין גרמניה לישראל ימשיכו לשגשג"

13:09 הקלת מס למשקיע הישראלי: מסלול חדש לביצוע השקעות בחו"ל >>

11:20 אינטק פארמה עולה 3.6% ומשלימה עלייה של 67% מתחילת השנה

10:42 בולטות בת"א: דלק קבוצה עולה 1%, אופקו הלת' עולה 1.3%

09:56 הדולר מוסיף 0.3% ונסחר ברמה של 3.523 שקלים

08:09 טבע הודיעה על השקת הגרסה הגנרית של DEPO-PROVERA בארה"ב >>

08:05 טרור בהר הדר: מחבל פתח בירי - שלושה הרוגים ישראלים

07:56 בורסות אסיה: הניקיי יורד 0.4%, שנחאי עולה 0.1%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

הקיפאון מחריף - תראו את נתון מכירת הדירות של שיכון ובינוי לחודש יוני

הכלכלן הראשי פרסם אתמול נתונים לאפריל-מאי, חברת שיכון ובינוי מדווחת כעת נתון עדכני לחודש יוני
 |  141
שוק הדיור
Share
הכלכלן הראשי במשרד האוצר פרסם אתמול נתונים לגבי הפעילות בשוק הדיור בחודשים אפריל-מאי מהם עולה כי ניכרת החרפה בקיפאון. נתונים שמפרסמת כעת שיכון ובינוי (+0.26%) שיכון ובינוי 873.3 +0.26% 17:24 26/09/2017תל אביב הוסף לתיק האישי שיכון ובינוי בסיס:871 פתיחה:871 גבוה:884.6 נמוך:871 תמורה:1,046,069 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות שהינה חברת הנדל"ן למגורים הגדולה בישראל מראים כי בחודש יוני הקיפאון רק הולך ומחריף. שימו לב למספרים:


בחודש יוני מכרה שיכון ובינוי 43 דירות בלבד, זאת לעומת 77 דירות שמכרה החברה בחודש יוני אשתקד ו-117 דירות שמכרה ביולי אשתקד. למעשה, בניטרול חודש אפריל האחרון שהיה רווי ימי חופש וחול המועד בשל חג הפסח (ובו מכרה החברה 39 דירות), חודש יוני היה החודש החלש ביותר מבחינת מכירות מצד שיכון ובינוי מזה שנים ארוכות.

במחצית ראשונה של 2017 מכרה שיכון ובינוי 302 דירות בלבד, זאת מול מכירה של 533 דירות במחצית הראשונה של 2016 ומכירה של 544 דירות במחצית הראשונה של 2015.וכאמור, בחודש יוני מגמת ההאטה החמירה בצורה משמעותית. ב-2015-2016 מכרה שיכון כ-90 דירות בממוצע בכל חודש, ואילו בחודש יוני האחרון החברה מכרה, כאמור, 43 דירות בלבד, נתון שנמוך ביותר מ-50% מקצב המכירות בשנים קודמות.   לגבי הדירות שמכרה שיכון ובינוי בחודש יוני, 10 מתוכן היו בפרויקט 'חלומות נחלת' בראשל"צ ו-8 מתוכן היו בפרויקט חלומות פארק בחדרה. 

נציין כי חודש יוני היה חודש בו פתח שר האוצר כחלון את הרישום להגרלות על 15,000 דירות במסגרת מחיר למשתכן. למעלה מ-41 אלף זוגות צעירים נרשמו לאותן הגרלות, ואלו זוגות צעירים שלמעשה לא נמצאים כעת בשוק החופשי. לפי הודעת משרד האוצר,  תוצאות ההגרלות יפורסמו ב-14 באוגוסט. בשל החשש כי אלו שלא יזכו בהגרלות ימצאו את דרכם לשוק החופשי והדבר יביא לקפיצה בביקושים ובהתאם במחירים, הצהיר כחלון לפני כשבוע כי עד סוף השנה יפתחו הגרלות לעוד 30 אלף דירות - ראו כתבה

בתחילת השבוע פרסם יו"ר לשכת השמאים לשעבר, אוהד דנוס, דו"ח לפיו ברבעון הראשון של 2017 נצפתה ירידה של 0.6% במחירי הדירות, זאת לעומת הרבעון האחרון של 2016. הבדיקה של דנוס הייתה לדירות 4 חדרים וזאת בשל ראייתו כי מדובר במוצר השכיח בשוק הדירות העירוני הכללי, לגביו קיימת שונות נמוכה יחסית, וסקירת מאות עסקאות מאפשרת זיהוי מספק של ההשתנות במחיר ולפיכך הן אינדיקטור לרמת ההשתנות הכללית בשוק הדירות. הנה הטבלה שהציג דנוס לערים השונות: 



מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

141 תגובות ב-53 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
53 איש 18/07/2017 07:35 חכו להתפכחות ממחיר למשתכן
שאנשים יתחילו להבין לאיזו הרפתקה הם נכנסים ושאפילו הקבלנים לא יכולים להעריך מתי בכלל יהיה תכנון לדירות ואישורי בניה שלא לדבר על תאריך קבלת מפתח. כמות הביטולים תהיה מטורפת ואנשים יתחילו לזרום חזרה לשוק החופשי.
52 אין היצע 16/07/2017 19:39 במרכז המחירים טסים
4 חדרים בתא ב3 מיליון??איפה בדיוק?2 חד במרכז עולה 2 וצפונה
51 א 14/07/2017 18:20 טבעי שימכרו פחות כי כולם פנו לפרויקטים למשתכן
עכשיו מחכים למפעל הפיס!
50 קבלן משנה 13/07/2017 23:05 הסינים באים - יהיה שמח
תכף תתחיל החגיגה האמיתית
lol 14/07/2017 13:08 מתי וכמה סינים באים ? באמת שמח...חח (ל"ת)
אבי 17/07/2017 13:13 הסינים
מי שחושב שחברות סיניות יורידו מחירים,טועה ומטעה..
אבי 17/07/2017 13:12 הם באים בשחיה
כבר שנתיים אומרים שהסינים באים... מה הם באים ברגל? שוחים לארץ? מה נהיה????
49 עידן 13/07/2017 19:59 נראה לי שהחגיגה של הנדלניסטים נגמרה
כבר אין לאנשים כסף ...
lol 14/07/2017 13:11 אני חושב שיש עוד קצת-אחוז מסוים באוכלוסיה
אבל אחריהם - ברור שנגמר - אם לפי הסקר חצי מדינה מרוויחה פחות מ-5500 - אז אני מניח גם שרוב אלה שמרוויחים פחות - גרים בשכירות. מי שמרוויח 30 - וגם אשתו 30 הם כבר קנו ב-2 מיליון לפני שנתיים.
48 תתקשרו למודעות ביד 2 13/07/2017 10:23 ותשאלו אם המחיר גמיש?
מדברים איתי על גמישות של 10 אחוזים בטלפון במרכז הארץ.אין מצב שאני קונה עכשיו...
א 14/07/2017 13:13 לאט לאט המחירים יחצרו 400% אחורה לשנת 2007 (ל"ת)
47 גיא 13/07/2017 09:50 חברים, הסיבוב הזה הסתיים..
מי שרוצה להישאר בשוק הזה מוזמן אבל הכיוון הוא למטה.. כסף לא יצמח מהשקעה בנדלן בעשור הקרוב, נהפוך הוא. דעה אישית, לא ממליץ לאף אחד כלום.
46 איציק 12/07/2017 14:05 בחדרה המחירים כבר בנפילה!!
כל השוכרים מחדרה עוברים לחריש שם הדירות חדשות לגמרי המחירים זולים משמעותית וגם כביש שש קרוב יותר!! כל חדרה מלאה שלטים של למכירה ולהשכרה והמתווכים מתחננים לקונים
איציק מטעה 12/07/2017 16:55 נתונים בבקשה לפי גוש . אתה מבלבל את המח
איציק בוא תתן נתונים לפי גוש וחלקה ונבדוק אותך.
45 נדלניסט לשעבר 12/07/2017 10:19 זהו הכל קורס
היו שלום ותודה על הדגים. את הדירה שלי מכרתי ועברתי להשקיע בברלין
חושף 12/07/2017 16:59 איפה מכרת? גוש וחלקה? שנדע שאתה לא מבלף..
הנה עוד טוקבקיסט של כחלון שזורק סיסמאות..הוא כבר מכר דירה אתם מבינים?!
44 לא קונה 11/07/2017 22:47 הכל פה אותה תגובה מאותו מגיב עם סיפורי קריסה ובלונים. מי
הכל פה אותה תגובה מאותו מגיב עם סיפורי קריסה ובלונים. אנחנו לא מטומטמים ונכנסים לבדוק בכמה נסגרו עסקאות באתר רשות המיסים והופה ראו פלא המחירים גבוהין מאוד ועולים, אבל אמרו בתגובות שיש קריסה...אוי אמרו סתם. לא נורא. כנסו תבדקו ותשוו. שלא יספרו לכם סיפורים.
נדלניסט לשעבר 12/07/2017 10:20 גם אם תנסה לשקר לעצמך זה לא יהפוך לאמיתי
לא נכנסת לאתר רשות המיסים הרבה זמן,הא? רואים יופי של קריסה שם. דירות נמכרות במחירים נמוכים משנה שעברה. חבוב,
חושף 12/07/2017 16:57 אני נכנס לאתר רשות המיסים פעם בשבוע
ואני רואה במרכז הארץ : רחובות ראשלצ נס ציונה פתח תקווה הרצליה חולון בת ים עליות ועוד עליות. לא מדבר על גבעתיים ותל אביב שם זה אש בשדה קוצים במיוחד ביד אליהו ודרום תל אביב ויפו.
43 רן 11/07/2017 22:00 עסק שהמכירות שלו נחתכו בחצי לא יכול לשרוד לאורך זמן
עסק שהמכירות שלו נחתכו בחצי לא יכול לשרוד לאורך זמן והוא חייב להמציא את עצמו מחדש (שינוי מחירים דרסטי וכדומה). בסופו של יום, החברה חייבת לתת דין וחשבון למחזיקי המניות, שימכרו את המניה ביגרמו לירידה בערך החברה וירידת הון
שמטוב 11/07/2017 23:47 יכול לשרוד הרבה. שיכון ובינווי זה בנק פועלים
בונה בפרוייקטים מחוץ לארץ. בונה בפרוייקטים שאינם מגורים רגילים. תשכח מזה שהוא ישבור מחירים. מי שישבר הם חסרי הדיור כי להם אין אין אלטרנטיבה מלבד שכירות (שגם היא תתייקר).
אביעד 13/07/2017 18:30 שיכון ובינוי זה לא בנק הפועלים...אלא אם אתה
פועל כמו אילוביץ שחלל. יס. בזק זה אותו הדבר. שיכון ובינוי זה חברה אחת פועלים זו חברה אחרת. כן לשניהם יש אותו בעלים שרי אריסון. אבל סורי...לא קשורים בכלל
שמטוב 16/07/2017 10:24 ועוד איך שתי החברות קשורות. בנק פועלים יתן מימון נדיב
לחברת שיכון ובינוי מפני שלא שווה לו שהחברה תאבד את נתח השוק. לא חסר לבנק פועילם כסף למימון שיכון ובינוי. לא מדובר בעיסקות פיקטיביות או לא חוקיות, מדובר בעיסקות חוקיות ומשתלמות. בגלל הריבית הנמוכה של בנק ישראל לבנק פועלים יש נשימה ארוכה בנוגע להלוואות לחברת שיכון ובינוי. מלבד זאת לשיכון ובינוי יש עסקי בניה שאינם בניה למגורים, כולל פרוייקטים בחו"ל. מי שחושב ששיכון ובינוי נמצא בלחץ פיננסי (בגלל ירידה במספר קוני דירות בארץ) משלה את עצמו. אמא שלי הייתה אומרת: עד שהעשיר יאלץ להדק את החגורה העני יגווע ברעב.
42 מדינת רווחה 11/07/2017 20:40 איך דירות ישנות
שנבנו לפני 50 שנה עולות יותר ממיליון שקל? בכל העולם הם שוות 100 אלף שקל בלחץ...
שמטוב 16/07/2017 10:27 בדרך כלל מדובר בבינה נמוכה, לכן יש שווי גבוה לקרקע ש
שעליו בנוי הבניין הישן. מחירי הדיור שלך דירות ישנות הם מחירים של הצע וביקוש. כמו כן, אם לקונה הדירה יש כסף רב הוא קונה דירה ישנה ומשפץ אותה שיפוץ עמוק ואז לא איכפת לו שהדירה ישנה.
ירון 16/07/2017 10:24 משום שבארץ מרכיב הקרקע משמעותי
בעוד שבמקומות רבים בעוךם הקרקע לבנייה זולה
איציק 12/07/2017 14:12 משום שדירות בארץ נתפסות כעסק ורק אח"כ כדירה
רק הגבלה על השכרת דירות ישנות תשנה את המציאות המוזרה הזאת שדירות עתיקות ודירות חדשות נמכרות באותו מחיר
שמטוב 11/07/2017 23:48 דירה בבניין מתוחזק יכולה להתקיים 200 שנה ללא ביות מיוחד (ל"ת)
41 משה ראשל"צ 11/07/2017 18:33 מקסימום העליה תעצר לא תיהיה שום קריסה כי אין שום בועה (ל"ת)
40 למכור בחסר 11/07/2017 17:13 הכסף שלי במדדים נגד שוק הנדלן
לפחות תעשו כסף עם הידע
39 מחוסר דיור 11/07/2017 17:05 יש ירידות
אני מחפש כבר כמה חודשים ואני יכול לומר לכם דירות שעלו לפני חצי שנה 1900000 אלף שח היום עולות 1800000 אלף חלקן ירדו ל1750000 אלף מדובר על 5 חדרים פסגות אפק ראש העין נכנסתי לאפליקציה של דיירים דרך חבר וראיתי איך הם מנסים לתאם מחירים חחח הם חושבים שאנשים טיפשים לא יעזור לכם אני ועוד 90000 אלף זוגות לא נקנה עוד כמה חודשים דירה 5 חדרים ב 1700000 אלף שח
שמואל 12/07/2017 12:06 מחוסר דיור ??
איך אתה מחוסר דיור ובודק דירות חמישה חדרים ב- 1900000?? הרי אתה בוכה שאין לך כסף לדירה ! ממש לרחם עליך. אתה גם נציגם של 90000 זוגות נוספים ומדבר בשמם. כמה חרטא בטוקבק הזוי ?
מחירים עולים 11/07/2017 22:30 במרכז רק עליות. חפש דיווחי עסקאות ברשות המיסים
מת על הדוגמאות של ראש העין..כנסו לאתר רשות המיסים חפשו עסקאות לפי גוש ותראו עליות באזור המרכז. לא יודע מה קורה בצפון או דרום.
38 למה חוסם תגובותי? 11/07/2017 17:00 למה ביז,חוסם תגובותי?.אתם פרו-העם או פרו-חזירות נדלן?
למה ביז,חוסם תגובותי?.אתם פרו-העם או פרו-חזירות נדלן?
אחד 12/07/2017 10:23 הכי מצחיק לחסום תגובה רלוונטית ולא את התגובה המטופשת
אירוניה, עיתונות חוסמת פיות
37 נתנאל 11/07/2017 16:41 יש כאן המון תגובות של בן אדם חסר דירה :)
אומלל
שמטוב 11/07/2017 18:32 לא יודע אם יש לו דירה או לא , מה שבטוחי הוא שנדמה לו
שהתגובות שלו ישנו את המציאות (או יכניסו לו כמה גרושים). שמעתי שיש לו אתר שבו מבלבל את המוח לפתאים במכירת אשליות, ומקווה להתפרנס מבילבולי המוח.
36 מחיר למשתכם=חזירות 11/07/2017 16:38 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
35 רינה 11/07/2017 16:34 יש עליית מחירים
כל התוכניות על הנייר. הכל פופוליזם ובשטח מחסור בדיור. בזמן שריבית = 0. יש עליית מחירים.
ממי 11/07/2017 18:37 כן. תקנו מהר, עוד מעט לא ישאר בשבילכם
רק אל תשכחו לקום מוקדם בבוקר בשביל לתפוס תור במשרד מכירות.
יוסי וויט 11/07/2017 17:06 את מחזיקה את הגרף הפוך (ל"ת)
34 שי 11/07/2017 15:48 כחלון יכניס את המשק לסחרור רע וכואב
צעדים חדים מאוד יפגעו בכל המשק עם כל הרצון להוריד את מחירי הדירות מפולת בדרך במחירי הדירות ובכל הכלכלה שסביב
רן 11/07/2017 17:17 מה קשור כחלון?
הריבית על המשכנתאות עלתה בשישים אחוז ללא קשר לריבית במשק. זאת רק ההתחלה! עד סוף השנה הריבית בארהב תעלה פעמיים
33 מזקני השבט 11/07/2017 15:37 הנה המצעד מתחיל
תוך חודש חדשיים מתחיל מצעד פשיטות הרגל........ בום ! ישראל - מדינת בלון
32 גור 11/07/2017 14:43 עצרתי את החיפושים!!! לא קונה במחיר בועה!!!!
מתווכים מתקשרים אליי מזיעים לי בטלפון מתחננים שאגיע לראות דירות, אני אומר לכולם רק מי שמוכן להוריד 30 אחוז מהמחיר יהיה רלוונטי מי שלא שימשיך להתייבש, נגמר הסיפור של כל העושקים, המחירים בירידה,ף אני עוקב כמה חודשים אחרי כמה מודעות ואני רואה ירידות מחירים, אנשים לא מצליחים למכור את הדירות שלהם, לא לקנות!!! לייבש אותם!!!! עד שהמחירים יצנחו!!! פרייאר מי שקונה ויצטרך להשתעבד לכל החיים למשכנתא ויאכל אותה עם יקידת ערך של 30-50 אחוז
א א א 11/07/2017 22:33 סיפורי פוגי. אתה מציג חלום ולא מציאות
רוצים לדעת מצב אמיתי? כנסו לראות עסקאות אמיתיות ומדווחות באתר רשות המיסים ותראו עליות. יש הרבה עסקאות הרבה יותר מ2015, 2014, פחות מ2016 זה נכון. המחירים עולים בהחלט.כנסו ותבדקו לפי גוש וחלקה.
כן בטח 11/07/2017 18:53 א איך זה שלא קנית עד עכשיו??? (ל"ת)
גור 16/07/2017 14:42 לא קניתי כי אני לא פרייאר!!!
המתווכים ושאר החזירים יכולים לחכות לי בסיבוב!!! שימשיכו להירקב עם הדירות שלהם חצי שנה ושנה בלי למכור!!! לא מוריד לי 30 אחוז מהמחיר אין סיכוי שאגיע לראות!!!
שמטוב 11/07/2017 23:51 הוא מפסיק לקנות כבר עשר שנים לפחות (ל"ת)
זוועה 11/07/2017 17:21 דירות שיכון מתפוררות ב1.3 מיליון. 400 אלף לפני כמה שנים (ל"ת)
31 רדאר לאינטרסנטים 11/07/2017 14:21 לא קונים!!!
70000 המחאה הגדולה אנחנו כח אדיר!! ואנחנו מנצחים!!!!!!!
שמואל 12/07/2017 12:12 70000 - 90000
בתגובה 39 המספר 70000 גדל ל- 90000 ממש אינפלציה של טוקבקים הוכחה לכך שזה אותו בכיין
30 רואה חשבון 11/07/2017 14:05 חכו חכו
אני חוזר ואומר קבלנים ברגעים אלו מגבשים דעה להורדת מחירים הם ממתנים את ההנחות מי שימצמץ ראשון ירויח קבלן אשר ימתין עם ההנחות יפסיד בגדול ותאמינו לי אני עובד עם כמה מהם מאחל לכולם בהצלחה וכמובן למשפחתי
שמטוב 11/07/2017 18:28 תפסיק לספר בדיחות. המחירים לא ירדו או
ירדו באחוזים בודדים.
29 שוק 11/07/2017 14:03 נגמר הכסף שיתמוך במחירים הללו. מי שלא יחתוך מחירים-
יתקשה לעמוד בפרעונות החוב . 46 אלף דירות חדשות ללא דורש , 90 אלף דירות ביד 2 , מעל 100 אלף דירות בבנייה , 50 אלף שיווקי למשתכן תוך חצי שנה....אף אחד לא קונה...אין כסף...עקומת הביקוש קרסה.
28 אלי 11/07/2017 13:49 לכל השמחים, מיתון בדיור מוביל למיתון כללי (ל"ת)
סיבה ומסובב 11/07/2017 16:05 ההפך חביבי! הבועה היא המחלה, הפיצוץ הוא הניתוח מציל חיי
נכון שזה כואב ומסוכן ,אך הכרחי לחלוטין ואין דרך להימנע מזה.
שמטוב 11/07/2017 23:53 בפיצוץ אתה ובני משפחתך יפוטרו. חשבת על זה ? (ל"ת)
מכופף הבננות 12/07/2017 10:25 לא פוטרתי בשתי הבועות הקודמות
מאיפה הביטחון הא? מי שחכם, דאג לעצמו לבונקר לשעה של פיצוץ הבועה
אדם 11/07/2017 15:45 בועת הנדל"ן גורמת למיתון (ל"ת)
רמי 11/07/2017 15:08 יאללה מיתון!!!
מכינים את השפכטלים לגרד את הקבלנים מהמדרכות
המקלדת סובלת הכל 12/07/2017 13:41 ומי יבנה במקומם, אתה? (ל"ת)
נימר הקבלן 11/07/2017 14:11 ברור
וחיכינו לו זמן רב מדי. גשם שטוף הרחובות
27 אדם 11/07/2017 13:47 בקרוב יתווספו כ46,000דירות לכניסה מידית
בקרוב יצטרפו כ46,000 דירות לדירה למשתכן שהקבלנים לא מצליחים למכור בשוק החופשי.
שמטוב 12/07/2017 05:17 בקרוב ? עוד 5 שנים אולי זה בקרוב ? עוד 10 שנים בקרוב ?
זמני הסיום לבניית דירות למשתכן הם בין 5 שנים ל- 10 שנים מהיום. לחלק גדול מהדירות למשתכן עדיין לא ניתנו היתרי בניה. לא תפסתם עדיין שכל הפרוייקטים המפוקפקים של משה כשלון הם םרוייקטים שקיימים רק על גבי הנייר. חצי מהפרוייקטים של משה כשלון יתגלו כחרטא גדולה מכיוון שהם באיזורים שבהם אין ביקוש למגורים. התמימים שיתפתו להקקיע בדירה בטיז אל נאבי יבכו: לא תהיה להם דירה ראויה וגם לא ישאר להם כסף. השר משה כשלון הוא שרלטן שמסבך קשה את המשק.
26 צריך לשנות את הכותרת 11/07/2017 13:46 46 פראיירים שקנו דירה במחיר בועה
אלו הם 46 מתוך הפראיירים האחרונים שקונים דירה במחירים של היום... אל תהיו חלק מהם.
25 דירותא 11/07/2017 13:44 כתבתי כאן אחרי פרסום המדד
האחרון שבבנק ישראל מבלפים. הם פרסמו עלייה במכירות מה שבפועל לא היה כי לקחו את נתוני המכירה למשתכן שזה בלוף בפני עצמו. ככה מתנהלה לה המדינה מדחי אל דחי
24 חושף 11/07/2017 13:40 שימו לב 23 תגובות לפני וכולם אותו מגיב
כל התגובות של בועה וקריסה נשמעות ונראות אותו דבר, לא מוזר?!למה אף אחד לא שואל שאלה פשוטה: כמה התחלות בנייה היו לשיכון ובנוי השנה ביחס לשנה שעברה ? כשיהיה את הנתון הזה אפשר להשוות גם מכירות.
למכור בחסר - כלכלן 11/07/2017 17:16 "חושף" אתה בדיוק מצביע על ההצע הגדול
88,000 דירות למכירה יד 2 114,000 בניה פעילה לפי שנת 2016, הכי גבוהה אי פעם יותר מאז העלייה הרוסית ועכשיו הטיעון שלך רק מאושש -עודף היצע-!!!!!!!
חושף 11/07/2017 22:39 הנתונים שלך לא נכונים ולא מראים כלום
מספר גדול של דירות בבנייה זה רק כי לא מסיימים לבנות דירה בזמן סביר. בנייה בארץ שלוש שנים! יש יותר התחלות ופחות מזה סיום בנייה ולכן נוצר מלאע בתהליך של דירות. מתחילים 52000 לעומת ביקוש נדרש של 58000 לפי הלמס. לפני 5 שנים התחילו בבנייה של 40000 , מבינים כמה חסר?לגבי יד 2 מספר שציינת הוא לא מדד לכלום כי יש אנשים שמפרסמים אותה מודעה כמה פעמים כולל אנשים ממחאת הדיור כך שזה לא נתון שמשקף שום דבר.מה שכן יש עליות במחיר כבר 3 חודשים לפי הלמס כך שיותר מכל זה אומר משהו.
רן 11/07/2017 15:34 לא יודע אבל
אין לי את הנתון, אבל אני יודע לומר שהם בנו הרבה הרבה יותר מכמה שמכרו. איך יודע? כי הייתי במספר פרוייקטים שלהם. יש בניינים שלהם בכל אזור בניה כמעט...
שמטוב 12/07/2017 05:19 משה כשלון החנטריש עודד בניה באיזורים שאין בהם ביקוש.
מי יגור במקום שאין לידו מקום עבודה, שאין בו תשתיות ראויות ? כל הבלגן הוא באשמת השר משה כשלון.
23 חיים 11/07/2017 13:11 מעולה שיתרסקו! לא קונים דירה במחירי בועה
עד שלא יהיו ירידות של לפחות 50% לא נקנה דירות. הישראלים סוף סוף קיבלו שכל. וזה רק יילך ויחריף. כמו שהייתה עליה של 120% במחירי הדירות וזה נראה טבעי לחלוטין. גם ירידה של 50% זה לא דבר מופרך. וזה הולך לקרות! אז תהיו חזקים הכל תלוי בנו הצרכנים
22 אזרח חרד 11/07/2017 13:11 זה לא יגמר טוב. אולי לזוגות צעירים תהיה דירה ברווח אדיר
אולי זוגות הצעירים יקנו דירות ברווח אדיר של חצי מיליון ומעלה אך מדיניות זו תכניס את הקבלנים לקשיים גדולים , הבנייה שמחוץ לפרויקטים של מחיר למשתכן יופסקו כמעט כליל , המדינה תיכנס למיתון וסחרור שסופה תהיה קטסטרופה שתיפגע בכולם. כחלון פשוט הפך לשר אוצר של זוגות צעירים בלבד. ביזיון
זה המצב 11/07/2017 17:23 יביאו קבלנים מחו"ל. פחות חזירים ונוכלים מהישראלים (ל"ת)
יש חברות בניה בחו״ל 11/07/2017 13:46 והקבלנים יסתפקו בג׳יפ פחות חדיש.הרווח אגב לא אדיר. (ל"ת)
21 הלנה מטרויה 11/07/2017 12:47 כל התכנית של כחלון של מחיר למסכן בסכנה!
כחלון יעשה כל מאמץ למנוע את ירידת המחירים. אם המחירים ירדו מי יעמוד בתור להגרלות למחיר למסכן!?
מחיר למשתכן זה טוב 11/07/2017 17:24 אתה מתכוון שכל מי שקנה במחירי בועה בסכנה (ל"ת)
20 מייק 11/07/2017 12:39 מוכרים פחות ועדין לא מורידים מחירים , פלא שהמנכל פוטר
מי רוכש דירות בירידת מחירים , אתם מזוכיסטים ?
19 גיא 11/07/2017 12:29 שיכון ובינוי צריכה להוריד את האף ולהיכנס למחיר למשתכן
בזמן שהם מחכים לקונים במשרדי המכירות השוממים, חברות אחרות בונות מרוויחות וצוברות ניסיון במחיר למשתכן. השוק השתנה וצריך להסתגל
18 הבלון הכי גדול 11/07/2017 12:22 בהיסטוריה של מדינת ישראל עומד בפני התרסקות היזהרו אלו
רק חלק מהנתונים הנתונים רעים מאודדדד גם בשאר המדדים כמות חזרות הצקים על התחייבויות כלפי קבלנים כמות פיגורים במשכנתאות וכל מיני מחזורים למיניהם וואי וואי מה הולך לקרות פה בתוך 12 חודשים גג התפוצצות הגדולה לדורי דורות עלק דירה במחיר של 600 אלף דולר איפה אתם חיים איפהההההההההה
חושף 11/07/2017 22:41 גם ב2012 וגם ב2014 שמעתי אותם תגובות
גם ב2012 וגם ב2014 שמעתי אותם תגובות ואיפה המחירים היום?
17 תומי 11/07/2017 12:21 אני מחכה לכל המנפחים למיניהם
אבל כ"כ ברור לי שהם הולכים להיעלם בקרוב.. כשהתפוצצה הבועה בארה"ב, עד היום האחרון אנשים ניפחו אותה בשביל לגייס "מתאבדים" חדשים. תתפוצצו, הציבור התפכח ולא קונה דירה במחיר בועה.
16 זוג צעיר 11/07/2017 12:11 כחלון תודה היחיד שדואג לצעירים בישראל
כחלון תדאג שבגץ לא יתערב ותמשיך במשימה לדאוג לדור העתיד של ישראלכחלון ראש הממשלה הבא!!!
שמטוב 11/07/2017 18:24 משה כשון דואג רק לכסא שלו. (ל"ת)
15 הציבור המיואש בולע הכל 11/07/2017 12:04 מזכיר את תקופת האגדות של מע"מ 0
הפיצוץ קרוב.. רק לא זה שכחלו מיחל לו
נשמע שאתה מיואש. 11/07/2017 13:48 מע״מ 0 לא יצא לפועל, מחיר למשתכן עובדה קיימת. (ל"ת)
אישתי מוסרת תודה 12/07/2017 08:39 בזכותך אני המאושר באדם
מכניס לי כל חודש יופי של משכורת בלי צורך כמעט לצאת מהבית. בבבקשה אל תקנה
בהצלחה מיואש 12/07/2017 08:32 עדכן אותי שתקבל מפתח, ואל תשכח
לספר לי כמה שכירות שילמת עד אז
14 מושיקו 11/07/2017 12:00 לכל האינטרסנטים (קבלנים וכיוב)
נא לא לדאוג!!! לא רוצים לבנות? אל דאגה הסינים בדרכם לארץ!! נגמרה החגיגה, בלי העוגה.. נגמרו ימי הקצפת.
13 אורח 11/07/2017 11:45 לא קונים דירה במחיר בועה !
הצטרפו למחאה הגדולה - יחד נוריד את מחירי הדיור בפייסבוק לא קונים דירה במחיר בועה ! עד שהמחירים ירסקו
12 מחיר למסתכן 11/07/2017 11:43 המסכן.הדבר הכי מסוכן בסביבה. (ל"ת)
יוסי גריי 11/07/2017 12:34 לא. הכי מסוכן זה להקשיב לטוקבקיסטים אינטרסנטים כמוך (ל"ת)
11 קולט אינטרסנטים 11/07/2017 11:40 זה סופו של כל בלון....
כשהגלים מתגברים...הגיבורים מתגלים... וכשהגאות מפנה את מקומה לשפל....רק אז ניתן לראות בוודאות...מי הלך לשחות עירום... המלך הוא עירום!!! תודה לכם ביזפורטל על האמת...זה לא מובן מאליו כלל...
10 זוג צעיר 11/07/2017 11:39 במכור למכור "חלומות"
שימכרו דירות במחיר מציאותי
9 אדי 11/07/2017 11:36 לא אכפת לי אני פשוט לא קונה דירה במחיר בועה!!! (ל"ת)
כל יום 11/07/2017 11:42 אותה תגובה.כל יום.לא נמאס לך? (ל"ת)
אדי 11/07/2017 18:24 לא נמאס ולא ימאס. לך תדאג לרישיון מונית שלך. (ל"ת)
8 ליזי 11/07/2017 11:33 שוק הדיור
כ15000 מחכים להגרלה במחיר למשתהן כאשר מדובר על המתנה של 5-6 שנים. כשיתפקחו , הביקוש יעלה ושוב המחירים יעלו. זו אחיזת עיניים
אדם 11/07/2017 16:06 בקרוב יתווספו כ46,000דירות לכניסה מידית
שהקבלנים לא מצליחים למכור בשוק החופשי
חושף 12/07/2017 17:05 זה שקט. הנתון לא פורסם כבר 7 חודשים
מאיפה הנתון הזה? מקור ממשלתי? הנתון לא פורסם 7 חודשים כי זה פשוט לא מתאים לכחלון..אם היה מסתדר לו הוא היה מפרסם בחוצות העיר ולא מצנזר כמו שעשה לשמאי הממשלתי.
שכחת שיש עוד 30000 11/07/2017 13:50 בספטמבר ובסוף השנה.זו מציאות (ל"ת)
גיא 11/07/2017 11:47 כל אחד שמניה שלו ירדה חושב שהירידה זמנית וכבר תעלה חזרה (ל"ת)
7 מפוצץ הבועות 11/07/2017 11:28 אל תבכה רוני רון. זה סופו של כל בלון (ל"ת)
6 אבי 11/07/2017 11:26 עכשיו נותר לראות מי יקח את הקרדיט על הירדות
יאללה בלאגן בעזרת השםםםםםםם
מוחי 11/07/2017 20:22 גבאי ייקח-מי ייקח?את המצע שלו.ושל העבודה
300,000 דירות
5 יש ר א לי 11/07/2017 11:26 אינכם מבינים, תקראו:
כל עוד כחלון ימשיך לשווק רק בתכנית הרעה מחיר למשתכן, לקבלנים יהיו פחות קרקעות וממילא הם ימכרו פחות. זה יביא ל"קיפאון במכירות" אבל לא יוריד את המחירים כי אין סגירת פערים. בהמשך מאוכזבי "מחיר למסתכן" והיושבים על הגדר יחזרו לשוק ותהיה שוב התפרצות מחירים, כפי שהיה לאחר ההמתנה למע"מ אפס. כחלון בתכנית הרעה הזו מיטיב דווקא עם העשירים כי רק במקומות היקרים ביותר הנחה משמעותית ומצדיקה אולי המתנה של 5 שנים תוך תשלום משכנתא ושכירות ביחד, ומי יכול לרכוש שם? העשירים כמובן. כחלון דופק אותנו ויש שמריעים לו, תתפכחו.
אל דאגה. 11/07/2017 13:52 יביאו חברות בניה מחו״ל.מי זה אותנו הקבלנים ?המתווכים? (ל"ת)
שמטוב 11/07/2017 18:22 יביאו והמחירים ישארו אותם מחירים. הסיבה למחירים אינה
עלות הבניה אלא עלויות אחרות (רמז קל: הסיבה היא ביבי שקרניהו שהפך את המגורים למסחטת מיסים). ביבי דופק אותכם וצוחק עליכם מגיוון שאינכם רואים שהוא הסיבה למחירים הגבוהים.
איש 11/07/2017 11:55 בטח שיש
הם מפרסמים לי בפייסבוק כל יום על הנחה של 150 אלף ש"ח ברכישה דרכם. לא מספיק , עדיין יקר מידי
יש ר א לי 11/07/2017 12:44 קשקשן, צא לשטח באזורי ביקוש ותבין. המחירים לא יורדים (ל"ת)
4 דן 11/07/2017 11:22 מישהו מוכן להסביר מדוע, אם כך, אין הנחות אצלם? (ל"ת)
מכופף הבננות 12/07/2017 10:32 כמו אצל הירקן -מחירי העגבניות
הירקן ליד הבית שלך מוכר עגבניות ב 4 ש"ח לקילו אחרי חודשיים יש לו ירידה במכירות הכלליות אז מחליט למכור עגבניות ב10 ש"ח לקילו- באים פחות אנשים. בינתיים הוא צריך לשדר עסקים כרגיל, אז הוא מעלה ל 11 ש"ח לקילו- מראה שעגבניה זה מוצר נחשק ויוקרתי. בינתיים מגיעים אליו אולי 3 אנשים ביום. הוא מחכה ובסוף קורות שתי אופציות- 1 מוריד את המחיר,מוכר את המלאי שנותר ומצליח להיחלץ מפשיטת רגל 2 משאיר את המחיר הגבוה ופושט את הרגל. אותו דבר קרה בסלולאר עם כניסת גולן. אותו דבר קורה במסעדות(אצלן לרוב נגמר בפשיטת רגל) התוצאה בלתי נמנעת.
יוסי גרין 11/07/2017 12:36 שלב ראשון - הכחשה (ל"ת)
שמטוב 11/07/2017 18:17 ההכחשה היא בצד שלך. (ל"ת)
חללית 11/07/2017 11:52 גם חברות הסלולר הישנות לא הורידו מחירים כשנכנסו המתחרים
כי לוקח זמן עד שחברה מסכימה להבין שהחזירות שלה נגמרה ולהתרגל לרווח קטן יותר
יובל 11/07/2017 11:37 בסוף לא תהיה ברירה ויורידו מחירים
המחיר תמיד יורד בסוף. רק אחרי שהחברה מבינה שאין מנוס אלא להוריד מחיר (או שהם מתרסקים). בהתחלה לא מורידים כלום, אחרי זה עושים "מבצע" אחרי זה באים לקראת הלקוח.... רק בסוף כשמבינים שאין פתרון - מורידים את מחיר הדירה המקורי (ועל זה עושים הנחות) המחירים יירדו חזק - לא לקנות כלום!
שמטוב 11/07/2017 18:17 חלומות באספמיה. שולי הרווח מצומצמים ואין מאיפה להוריד (ל"ת)
אלון 11/07/2017 11:37 מנסים בכל הכוח לשדר עסקים כרגיל
עד שהעסק יתפוצץ
אלון 11/07/2017 11:36 מנסים לשדר עסקים כרגיל
אחרת המניה שלהם תתרסק כשיבינו שהביזנס נגמר והנחות היום יש לרוב, צריך רק לבקש ולא להתקפל, תאמין לי שהם יחזרו אליך אחרי כמה ימים עם הנחה של 100, 200 אלף
בן 11/07/2017 11:36 כי הם לא לחוצים פיננסית..
הביקושים לא באמת נעלמו
שמטוב 11/07/2017 11:50 שכון ובינוי = בנק פועלים. אשראי אין סופי.
יכולים למכור חצי כמות עשר שנים ולא יזיז להם.
שמטוב 11/07/2017 18:16 שיכון ובינוי = בנק פועלים.אין להם שום בעיה בתזרים מזומן
במקום לסמן לי דיס-לייק תקראו למי שייכים בנק פועלים ושיכון ובינוי, שניהם בבעלות שרי האריסון. תקראו ותחכיחמו.
3 גיא 11/07/2017 11:22 קשקוש
ב 18.6 היה יום האב. למה לא לקחתם את זה בחשבון? סתם לצעוק קיפאון?
2 יעקב 11/07/2017 11:21 הנה הנה זה בא!
זה נתון חשוב ומשקף מציאות.פה אין ויכוח על שיטת מדידה וכד' כמו עם הלמ"ס והשמאי הממשלתי
המאמין 11/07/2017 11:47 מה בא??
חלומות יש רק בלילה..
יעקב 11/07/2017 14:48 אז תקנה דירה ותרוויח (ל"ת)
1 מעולה 11/07/2017 11:19 עכשיו החברות יפסיקו לבנות
מעולה עכשו החברות יפסיקו לבנות ועוד שנה שנתיים יהיה מחסור אדיר בדיור, כחלון המשך כך, הפופוליסט מוביל את מדינית ישראל להתרסקות
אריק 11/07/2017 16:23 הפוך גוטה הפוך!! היום הם לא בונים,
קנו קרקעות לפני שנים ומקפיאים בנייה בכוונה בשביל ליצור מצב של מחסור בדירות בשביל שהמחירים יעלו, אם היתה רגולציה והיו מחויבים לבנות החזירות לא היתה מצליחה להם. עכשיו הם יהיו חייבים לבנות יותר בשביל למכור יותר כי הרווח מכל דירה תרד. אחרת אינשאלה יפשטו את הרגל ויבואו הסינים להחליף אותם, הבנת גוטה?
קולט אינטרסנטים 11/07/2017 11:42 שיא של הצע מקום המדינה
אני לא יודע על מה אתה מדבר ילד... נכון להיום...אנחנו בשיא הצע כזה שלא היה כמותו מקום המדינה... תתעורר אחינו....
נדלניסט בשקל 11/07/2017 11:39 לפי כמות הבניה הפעילה
יקח להם 7 שנים למכור את מה שנבנה כרגע (כ100 אלף דירות). נראה אותם מחזיקים 7 שנים בקצב מכירות כזה :)
שמטוב 11/07/2017 18:12 אז מה ? הם יכולים למכור משך 7 שנים ולא יקרה להם כלום.
מי שיש דירות בבעלותו זה כמו מי שיש לו חשבון פקדון, הערך של הדירה לא ירד גם אם תימכר רק עוד מספר שנים. אם לא יהיו מכירות יפסיקו לבנות בני חדשה, כי לא ישתלם לבנות. חוקי כלכלה בסיסיים. כמו הירקן שלך ליד הבית. אל תדאג ליציבות שלהם, הממשלה והבנקים דואגים ליציבות שלהם ולכן לא יתנו לחברות הבניה לפול.
איתי 11/07/2017 11:38 חבל שהמוח שלך הפסיק לעבוד (ל"ת)
ניק 11/07/2017 11:34 אף אחד לא יפסיק לבנות
הפסקת בנייה זה אומר לסגור את הבסטה ולשלוח את כל העובדים הביתה. החברות יבנו יותר כדי לקזז את הפגיעה ברווחים כתוצאה מירידת מחירי הדירות. במצב כזה, יהיו יותר דירות, יותר עובדים מועסקים והמחירים יחזרו לרמות נורמאליות.
שמטוב 11/07/2017 11:55 חלומות. יפטרו עובדים אם לא תהיה עבודה. יעבירו
פועלים לפרוייקטים שאינם מגורים בארץ.
שמטוב 11/07/2017 11:51 יבנו רק למי שיש לו כסף בארנק. לא יתעסקו עם בכיינים. (ל"ת)
מכופף הבננות 12/07/2017 10:33 וואי,שמטוב, אתה ממש יורה שטויות על ימין ועל שמאל
אפשר גם קצת מהחומר שאתה לוקח?
סרגיי 11/07/2017 12:38 תגובה מגעילה!!! אל תנסה להסוות חזירות יתר!!! (ל"ת)
שמטוב 11/07/2017 17:56 תשובה מגעילה ? הצחקת אותי. זו האמת.
מי שרוצה שהקבלנים יפשטו רגל כדי שימכרו לו דירות מתחת ללמחיר העלות של בניית הדירות הוא בכיין מגעיל בעצמו. זה לא יקרה. הקבלנים ימכרו רק למי שישלם להם מחיר הגון (שזה בערך 15 אחוז מעל העלות של הבניה עבורם). מי שלא יכול לשלם מחיר זה לא מעניין אותם, כי הם לא מוכנים לפשוט רגל עבורו. למי שיש שכל ולא עוסק בבכיינות מבין שהשליטה על המחירים אינה בידי הציבור ואינה בידי הקבלנים אלא בידי ביבי שקרניהו וממשלתו. ביבי שקרניהו צוחק על כולכם , הוא חולב מכם מיסים דרך תשומות הבניה (שהן בשליטתו). כל עוד ביבי שקרניהו בשלטון מחיר הדירות לא ירד (כמו שמחיר הדלק לא יורד למרות שמחירו בשוק העולמי ירד בחצי, המחירים של הדירות בארץ, כמו הדלק הם בעיקר מיסים).
Benny 11/07/2017 12:25 לבכיינות יש סיבה (ל"ת)
שמטוב 11/07/2017 17:59 אין לזה סיבה טובה.המחירים הגבוהים הם באשמת ביבי שקרניהו
שהעלה את מחירי התשומות של הבניה בתור סוג של מס. כל ההסתות נגד הקבלנים הן עניין מביש. הרווחים שלהם צנועים.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש