22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

כחלון מטיל פצצה - מתכנן לפתוח הגרלות לעוד 30 אלף דירות השנה במחיר למשתכן

שר האוצר סיפק מידע חדש בראיון לערוץ 10 לגבי הצפוי במסגרת מחיר למשתכן עוד השנה
 |  86
שוק הדיור
Share
לפני קצת יותר משבועיים כינס שר האוצר משה כחלון מסיבת עיתונאים והכריז על פתיחת רישום להגרלות על 15,000 דירות במסגרת התכנית מחיר למשתכן. באותה מסיבת עיתונאים כחלון גם אמר כי לקראת סוף השנה יפתחו הגרלות ל-10,000 דירות נוספות. אבל היום בראיון לערוץ 10 כחלון הטיל פצצה כאשר הודיע כי התכנית כעת היא להוצאת עוד 15,000 דירות להגרלות כבר סביב תקופת החגים של ספטמבר-אוקטובר ועוד אמר כי המגמה היא להוציא 15,000 נוספות להגרלות לקראת סוף השנה. כלומר הגרלות ל-45,000 דירות עד סוף השנה, וזאת בנוסף, ל-10,000 הדירות שכבר הוגרלו. מבירור שערך Bizportal עולה כי כחלון הפך בשבועות האחרונים נחוש יותר להאיץ את הוצאת ההגרלות וזאת ככל הנראה מתוך רצון לשדר לשוק שמדובר במאסה משמעותית מאוד של דירות ולא בהגרלה חד פעמית - גדולה ככל שתהיה.


היום עדכנו באוצר כי להגרלות שנפתחו לפני 15 יום על 15,000 הדירות נרשמו כבר מעל 36 אלף זכאים כאשר הביקושים הגדולים ביותר הם לפרויקטים בראשל"צ, הרצליה ומודיעין (לסיכויי הזכייה - לחץ כאן). עם זאת, החשש היה כי זוגות צעירים שלא יזכו בהגרלות יתאכזבו ויבחרו לבצע את רכישת הדירה בשוק החופשי - דבר שיוביל לקפיצה אפשרית במחירים. בכיר בחברת נדל"ן מהגדולות במשק אמר השבוע בכנס בת"א כי אצלם בחברה הם לא מאשרים חופשות לעובדים לאזור אמצע-סוף אוגוסט (כלומר היום שאחרי ביצוע ההגרלות) ומכינים את משרדי המכירות למאוכזבי ההגרלות של כחלון. שר האוצר כנראה מנסה בהאצת ההגרלות להעביר מסר לזוגות הצעירים, ועל הדרך גם לקבלנים שלא רואים בתכנית מחיר למשתכן ככזו שנותנת מענה מספק.

צריך להגיד כי הפרויקטים שנמצאים כעת בשלב של רישום להגרלות נמצאים כעת בשלב מוקדם מאוד וברובם עדיין כלל לא הוגשה בקשה להיתר בניה. כלומר הדירה לדירה במחיר למשתכן עלולה להיות ארוכה מאוד. מה שכחלון למעשה מספק לזוגות הצעירים זה תעודת זכאות לרכישת דירה במחיר מוזל. התעודה הזו עשויה להרחיק את הזוגות הצעירים מהשוק החופשי אבל לגבי הלו"ז  לקבל הדירה זו כבר שאלה אחרת.בשיחה עם Bizportal אמר לאחרונה חיים קראדי, סמנכ״ל בחברת כך: ״מדינת ישראל יכולה להוציא תוכניות חשובות כמו מחיר למשתכן, ולהבטיח לאזרחים אלפי יחידות דיור נוספות בשנה, אבל מה לעשות שבישראל הרשויות המקומיות לא כפופות למשרד השיכון או למינהל, ובשטח העיריות לא ממהרות לקדם תוכניות מחיר למשתכן, וכך למשל פרויקט מחיר למשתכן בשכונת הרקפות בראשל"צ שזכינו בדצמבר 2015, עדיין תקוע ללא היתר בניה ואנחנו עבר 19 חודשים אחרי הזכייה במכרז. הדיירים שזכו בהגרלה מתקשרים אלינו ואני מנסה להסביר שהדברים לא תלויים בנו בשלב הזה אבל לא תמיד אנשים מבינים". לראיון המלא עם קראדי - לחץ כאן.
 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

86 תגובות ב-60 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
60 א 13/07/2017 11:38 נגמרה לכחלון התחמושת והוא מעמיד פנים שיש לו עוד (ל"ת)
59 מוקי 10/07/2017 06:58 תיקח כבר את אוזן
מר כחלון יור ועדה מרחבית שרונים גורם יותר נזק מתועלת קח אותו מכאן לפני שיגרום לך נזק
58 לפיד רק נזק 07/07/2017 18:14 צריך לבטל את החוק של לפיד מס שבח לא מוכרים דירות (ל"ת)
57 דהאן 07/07/2017 07:52 אולד אנד פייק ניוז,בלאד (ל"ת)
56 גימיק בחירות 06/07/2017 14:03 ומי יבנה?ומתי. (ל"ת)
55 יורם 04/07/2017 18:15 כחלון הולך להוריד את מחירי הדיור בעשרות אחוזים (ל"ת)
54 קבלן,בנק,ממשל=חזירות 04/07/2017 15:42 סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל את אזרחיה!
53 גדעון 04/07/2017 14:48 מרוב פצצות לא רואים תיער
פצצות על הנייר ,חרבא דינו כול יום כותרת .הכול כלם פאדי ,בוקרף אל משמש.
52 משלם המיסים 04/07/2017 14:46 מתי העיתונות תתחיל לחקור כמה זה עולה לנו
סיבסוד מטורף של חצי מיליון עד מיליון ש"ח לדירה על עשרות אלפי דירות. כחלון מגריל את הכסף שלנו אבל אף אחד לא מספר כמה זה עולה לנו...
51 י"ע 04/07/2017 12:27 שיטת ההלם
כחלון מנסה להזיז השוק ע"י הלם. עד עתה הוציאו דירות טיפין טיפין כדי לא לגרום לזעזוע בשוק פן (!) זה יזיק לבנקים.... כעת לכחלון אצה הדרך כי הוא חש שהבחירות קרבות והוא צריך להבטיח את תמיכת הצעירים. אבל אולי בשיטת ההלם כן יזוז משהוא
50 פיני 04/07/2017 12:15 כחלון העם איתך!!!
כחלון אם אתה מקיים את מה שהבטחת - קנית את עולמך. העם איתך בכל הכוח!
49 777 04/07/2017 11:51 בקשה לכל הזוגות הצעירים פושט לא לקנות דירות
לא לקנות דירות במחירי חזירות פשוט לא לקנות ולהוריד את הביקוש ואת המחיר זה בידיים של הציבור זה בידיים שלנו לא לקנות
48 הגרלות מתאים לפיס 04/07/2017 11:35 כחלון תתעסק בכלכלה תוריד מס על שוק ההון המת (ל"ת)
47 יש ר א לי 04/07/2017 11:05 כחלון מטעה בחיוכו, הוא נחש ארסי, זהירות. (ל"ת)
46 אף אחד 04/07/2017 10:39 טענות לשוחד בחירות?
לא בחרתי בכחלון כי לא האמנתי שיקיים את ההבטחה שלו ולכן עצבן אותי בראיון ההאשמה הזאתי ב"שוחד בחירות". האם כל נבחר ציבור שממלא את ההבטחות שלו אשם בשוחד בחירות? האם המפלגות החרדיות לא נותנות "שוחד בחירות"? הבית היהודי לא נותן למתנחלים "שוחד בחירות"? הליכוד לא נותן לחברי הרשימה שלו ולטייקונים "שוחד בחירות"? הגיע הזמן שגם הצעירים יקבלו "שוחד בחירות" לשם שינוי!
גימיק בחירות 06/07/2017 14:04 שוחד שמשלמים הקונים ב10000 למ״ר.ממש שוחד. (ל"ת)
45 אזרח 04/07/2017 10:25 זכיה בדצמבר 2015 ממתינה לזוכה בדצמבר 2020 (ל"ת)
44 טובה 04/07/2017 10:21 כל הכבוד מכה חזק בבעיה ששלא טופלה עשור שנים,
ואולי זה ראש הממשלה הבא שלנו? !
43 yan 04/07/2017 09:59 כחלון תמשיך הצעירים איתך אתה היחיד שנותן הרגשה
שמישהוא דואג לעם! שלא כמו ראש הממשלה שדואג למקורבים שדואגים לו!! מחזיקים אצבעות להצלחתך
פיני 04/07/2017 12:12 צודק !!!
צודק בכל מילה
42 בני 04/07/2017 08:48 על אפם ועל חמתם-כחלון תהיה חזק.
כחלון-מחזיקים לך אצבעות , תמשיך כך לאורך כל הדרך , על אפם וחמתם של כל המקטרגים והרוצים בכישלונך.
41 קובי 04/07/2017 08:45 כחלון
מאוד חכם נוצר מצב שהזוגות הצעירים מתמקדים במחיר למשתכן ולמעשה יוצאים משוק הביקושים לדירות בשוק החופשי וזה מוריד את המחיר לפחות בקופה הקרובה אך עוד שנה שנתיים הכל יתפוגג כי רוב הדירות לא יבנו
40 משה 04/07/2017 08:39 כחלון=ענבל אור (ל"ת)
39 גיא 04/07/2017 08:11 מחיר למשתכן יהיה גבוה ממחיר השוק עוד שנתיים
כל ההגרלות, הכסף שכבר אין לציבור, הוראות חדשות של שכירות הוגנת, מכניסים חוק והוגנות לתחום הפרוץ הזה.. בקיצור כל מה שמבריח 'משקיעים'
38 גידי 04/07/2017 08:04 כחלון מטיל פצצה - בחירות בקרוב
ישמח להפסיד בבג"צ וללכת לבחירות עד מס דירה 3.
37 איש 04/07/2017 07:36 פשוט טמטום
כחלון מבטיח הבטחות שהוא לא יכול לקיים. הוא מבטיח דירות שלא קיימות ושלא יהיו קיימות ב 6-7 שנים הבאות. בכל פופוליסטי. מי שיקנה ימצא את עצמו תקוע בשכירות שנים על גבי שנים.
36 כמו בשיר 04/07/2017 07:23 אני רואה לך בעיניים - אני עובד עליכם בעיניים
מ ג ע י ל
35 ממשלת זדון 04/07/2017 06:51 פצצה שאין לה השפעה על שוק הנדלן (ל"ת)
34 זאב 04/07/2017 06:03 פשלון מפזר אויר חם
כל הפצצות שהוא מטיל עוד יתפוצצו בפניו ואז הוא יגיד כמו לגבי מחירי הדירות שהנושא לא מעסיק אותו.
33 הגברת הזקנה 04/07/2017 05:56 עוד 30 אלף משפחות יהיו מריונטות של כחלון (ל"ת)
32 אדי 04/07/2017 05:29 גם המחיר למשתכן יקר!
אני לא קונה דירה במחיר בועה! חי בשכירות וטוב לי.
31 אייל 04/07/2017 05:26 כל הכבוד כחלון,יש תקווה לדירה לזוג צעיר,היחידי שעושה. (ל"ת)
30 דן 04/07/2017 04:50 3 שנים מהיום = מחירים נחתכים מעל 50%
לגזור ולשמור
29 ענבל 04/07/2017 02:09 כשדיברו על סופר טנקר דיברו על כחלון
תותח
28 אבי 04/07/2017 01:07 גם אם לא אזכה אמתין בסבלנות עד שכן
הקבלנים חיים בסרט שאני אכנס למשרדים שלהם בחיים זה לא יקרה
27 עופר 04/07/2017 01:04 במחילה ובצער, לדעתי שר האוצר הנוכחי הוא מההזויים
ביותר שהיו פה. בחשבון הוא שולט, אך מה עם מתמטיקה, וכלכלה רחמנא לצלן?
26 עופר 04/07/2017 00:57 במחילה ובצער, לדעתי שר האוצר הנוכחי הוא מההזויים
ביותר שהיו פה. בחשבון הוא שולט, אך מה עם מתמטיקה, וכלכלה רחמנא לצלן?
25 ישראל מחר 03/07/2017 23:46 ביבי בתמורה ידרוש להקים קזינו? (ל"ת)
24 טראמפ בדיכי 03/07/2017 23:44 ביבי מתפוצץ שכחלון מרסק לו את השווי של אחוזת הפאר (ל"ת)
23 ולא על נייר (טואלט) 03/07/2017 23:13 מה לעשות שאי אפשר לגור בהגרלה... צריך דירה אמיתית... (ל"ת)
22 יש ר א לי 03/07/2017 23:10 הגרלות, הגרלות, אבל אין דירות
ה"זוכים" ימתינו 5 שנים לדירה, בשנתיים הקרובות אפילו לא ידעו במה הם "זכו" וכשידעו חלק יוותרו. כחלון עובד עליכם.
21 איש אחד 03/07/2017 22:48 זה אחד הבלופים הכי גדולים
מגרילים דירות שכלל לא קיימות, ולא תהיינה קיימות גם בעוד כמה שנים. זו הגרלה על הזכות לרכוש דירה בעוד 10 שנים (ובינתיים משלמים שכירות...). בקיצור - בלוף.
20 בן אהרון 03/07/2017 22:32 הזכיות האלה הן מלכודת דבש! חובה להתיעץ עם כלכלן !!! (ל"ת)
19 אחד שמכיר ומבין 03/07/2017 22:24 שקרן!!! (ל"ת)
18 רק תן דירה במיליון 03/07/2017 22:23 כחלון ימלך קיבלתי היום 3 אלף בתלוש בנטו!
בחיי שאני בא מבית שמצביעים רק ליכוד לא משנה מה והיום אני אצביע כחלון ורק כחלון
17 רובי 03/07/2017 22:12 כחלון מחלק ניירות לעדר. מחיר למשתכן נועד לעצור
את ירידת הדירות. תחשבו לבד, כחלון מעונין היום בירידת מחירי הדירות? ברור שלא! אם המחירים ירדו, מי ירשם למחיר למסכן? הגורם מספר אחד היום שאינו מעונין בירידת מחירים זה כחלון. ביום שכחלון ואחיו יעלמו לנו מן העינים יהיה יום טוב לעם ישראל ולהיגיינה הציבורית
16 א. 03/07/2017 22:09 כחלון
סוף סוף כחלון הבין שבלי בנייה מסיבית בכל הארץ, ובמיוחד לזוגות הצעירים, לא יהיה שינוי מגמה. הלוואי שתצליח לשבור את השיגעון הזה, של מחירים מופקרים ל 4 קירות בטון, למען עתיד ילדנו.
15 בתאל 03/07/2017 21:51 חוצפה
איפה סדרה ב
כחלון אוהב אותך 04/07/2017 01:21 מה קרה? כחלון עצר לך את העסק של ניפוח מחירי הדירות בארץ (ל"ת)
גדי 03/07/2017 22:42 אתה לא בן יחיד
חכה לבחירות חחהה
14 עוד נפיחה של כחלון 03/07/2017 21:32 מטיל פצצה? זה בלון ריק מתוכן (ל"ת)
כמו בשיר 04/07/2017 07:26 פסוליה מייצרת מפיחות (ל"ת)
כחלון גדול 04/07/2017 01:23 אתה בטח אספן דירות שמנח מחיריהן שערך דירותיו יתרסק (ל"ת)
13 בקרוב 03/07/2017 21:24 עוד מיסים ועוד מיסים ועוד מיסים כדי לממן שלטים לפחלון
ביבי איים עליו בבחירות והוא ציק צ'ק החליט ללמד את ביבי לקח והדפיס תמונות של פרצופו הנאחס הקומוניסיט. בשלט הבא יציירו לו אף ארוך כי הוא שקרן . מוכר למפגרים דירות שיעלו להם יותר .
כחלון תצליח 04/07/2017 01:26 זה מכסף של מימון מפלגות שכל מפלגה מקבלת אין פה שום מס (ל"ת)
12 בן גוריון 03/07/2017 21:21 חלם על מכונית לכל פועל וכחלון חולם על דירה לכל מפונק
שיגיד מתי הוא מעלה מיסים כדי לממן הטבות ללוזרים לא סתם המס על הבורסה לא יורד אלא יעלה בעתיד
11 זוג צעיר 03/07/2017 21:08 כחלון כולנו אתך- כל הכבוד!!!
היחיד שדואג לזוגות הצעירים בישראל כנגד כל הטייקונים קבלנים בנק ישראל וכל מי שיש לו מעל שני דירות...
מזקני השבט 03/07/2017 22:44 על מה ולמה אתה מריע לו ?
עבור הגרלות שהוא עורך ? וכי החלה בנייתה של הדירה הראשונה מתוך 45,000 דירות? בגלל טפשונים ונאיביים שכמותך ממשיכים למכור לכם לוקשים. אגב: שתי דירות ולא שני....
10 חבשי 03/07/2017 21:08 בשורה שטורפת את השוק
כל ה 80K+ האנשים על הגדר יחכו למחיר למשתכן. קבלנים יקרים - זה הזמן להוריד מחירים ולהתחנן אלינו שנקנה דרככם.
9 מתי 03/07/2017 21:03 הבחירות וניפטר כבר מכחלום . טרכטנברג שפיר ועוד
לקחנים למיניהם.
8 פינוי בינוי 03/07/2017 21:01 כחלון ויצחקי לא מגיבים למכתבים ופניות אליהם
עסוקים בלשווק את עצמם. מוכרים לעם דירות על הנייר. ומזניחים את פינוי בינוי במרכזי ערים.
7 רון 03/07/2017 20:56 שמישהו יעצור אותו!מאות אלפי זוגות צעירים קנו עם מסי עתק
כלואים בתוך משכנתא ל 20 שנה, ועכשיו כחלון בא ומחלק דירות לאחרים. למה שאני אשלם 300,000 שקלים מסים ושכן שלי לא? מדובר על 7 שנות עבודה. זו פגיעה חמורה ביסודות הכלכלה. זה כמו שיחליטו שכל מי שמספר הזהות שלו מתחיל ב 05 פטור ממעמ, או שמשלם על אוכל וגני ילדים חצי מחיר. תלמדו הסטוריה. לא מעט מדינות נפלו בגלל פגיעה חמורה בכלכלה שנבעה מחוסר אמון של האזרחים ביסודות שלה.
איש אחד 03/07/2017 22:51 תירגע:
300,000 זה רק בתל אביב. במקומות אחרים זה הרבה פחות. וה"רווח" של המגרילים יוצא בהפסדם, כי הם יחכו שנים ארוכות לבניית הדירה שהגרילו, ובינתיים ישלמו שכירות. חמש שנים שכירות והגיעו לסכום שציינת.
רמי 03/07/2017 22:45 אם קנית סימו שהיה לך מספיק הון עצמי אז תשתוק
לי אין גם את זה
נו 03/07/2017 22:20 מדינות נופלות
בגלל קנאה וצרות עין
חחח 03/07/2017 22:13 חחחח תענוג (ל"ת)
עגבניה רק היום 03/07/2017 22:07 קנית עגבניה ב- 15 ש"ח לק"ג, רק היום, רק היום, מחר יגמר
ממש לפני בוא החורף ישנו מחסור עונתי זמני ביותר. עגבניה שבימים כבתיקונם עולה 2-3ש"ח נמכרת ב- 15 ש"ח. מי שלא יקנה וימתין בתוך שבועיים יקנה את אותן העגבניות ב- 5 ש"ח בדרך ל- 2-3ש"ח בהמשך. אתה מבחירה שילמת מחיר מופקע על דירה שעלה לבנותה בסה"כ 250,000ש"ח. שילמת פי 5-9 ממחיר בנייתה ונטלת חובות ל- 30 שנה. את הרווח העודף הכניס היזם לכיס אחרי שדגר על קרקע בפרוטות. אתה יכול להלין רק על עצמך שהכנסת את משפחתך לחובות בשל קוצר ראות ורצון לכאן ועכשיו. אם לא הבנת את האנלוגיה, מחיר למשתכן הוא כמו עגבניה ב- 5 ש"ח (שזה לא זול, אבל טוב יותר מ- 15ש"ח) כאשר בתוך שנתיים מחיר זה יהפוך לנורמה ואף פחות. אנשים יקנו דירה ב- 900K בשרון ומרכז הארץ כאשר אתה שילמת 1,700,000 ש"ח - ה- 800,000 העודפים זה כסף שבריבית דריבית תשלם 1,600,000 ש"ח על פני 30 שנים כי אתה חייב כאן ועכשיו. אל תכניס אחרים למלכודת שנפלת בה ונפלת חזק. שום סיבה שדירה תניב 2% בשנה - פשוט השכירות (ולא חסר דירות) מייצגת את האפשרי ומחיר השוק הוא מחיר פנטזיה שהסכמת לשלם.
הגולש העיקש 03/07/2017 21:56 אתה עומד בקריטריונים?
1. אם אתה עומד בקריטריונים ורכשת דירה בשנים האחרונות, במיוחד לאחר שמחיר למשתכן הוכרזה, זו טעות שלך. כמו בשוק ההון, גם בשוק הנדל"ן, "מר שוק" מתגמל את בעלי הסבלנות. 2. אם אתה לא עומד בקריטריונים, קרי הייתה לך דירה בעבר, אין לך על מה להלין. ייתכן שרכשת דירה בשנים האחרונות ואכן שילמת הרבה וייתכן שרכשת לפני 10 שנים ואתה יושב על בוננזה. במקומך, הייתי מוכר את הדירה, עובר לגור בשכירות ל-3-5 שנים וממתין לירידות מחירים בשוק כדי להסתער מחדש. בהנחה כמובן שבקיזוז עלות השכירות מהרווח על הדירה אתה עדיין נשאר עם כסף בכיס.
אסף 03/07/2017 21:50 מסכים עם כל מילה
צריכים לפטר את הבחור הזה. שילך ללמוד קודם כלכלה לפני שנהיה שר אוצר פופוליסט. זה פשוט הגרלות מי מקבל מהמדינה בחינם חצי מליון שקל על חשבון אנשים שלמדו ועבדו כמו חמורים וימשיכו לעבוד כמו חמורים ב20 שנים הקרובות. אבל כל מיני פרזיטים יקבלו דירות בהנחות מטורפות וימכרו אותם בעוד 5 שנים ברווח מטורף
צדיק 03/07/2017 21:40 יצא המרצע מהשק
המשועבדים שקנו לפני שנתיים שלוש עינם צרה באחרים .קנית תהיה מבסוט מה אתה בכלל מגיב כאן? אתה יותר גרוע מהמשקיעים .עין צרה שכמוך
שונא בכיינים ופראייר 03/07/2017 21:13 זה שאתה סאקר
לא אומר שאנחנו צריכים להקשיב להתבכיינות שלך
איציק 03/07/2017 21:12 לא קונים ולא שוכרים דירה במחיר בועה (ל"ת)
ברוך 03/07/2017 21:11 כל הזין לקנות במחיר בועה (ל"ת)
זוכה מחיר למשתכן 03/07/2017 21:11 תתפוצץץץץץץץץץץץ קנאי
אתה ושכמותך גרמתם לעליית מחירים כשרצתם וקניתם כמו מטורפים אז עכשיו תאכל את הדייסה שבישלת.
בן אהרון 03/07/2017 22:27 בחינה מקצועית של הזכיה לא מותירה מקום רב לשמחה.
מציע קצת להרגע. צהלות השמחה מוקדמות מידיי. התמונה נראת טוב למי שלא יודע לעשות את כל החישובים אבל זה לא יעזור כי בסוף הוא יצטרך לשלם ואז השמחה פתאום תהפוך לבכי.
6 בשורה טובה. 03/07/2017 20:51 ואיך תבנה ותוך כמה זמן? תביא חברות בניה מחו״ל. (ל"ת)
5 גיא 03/07/2017 20:44 מנכל אשדר לא אישר חופשות לאנשי המכירות שלו
כדאי שיקנה להם שש-בש שלא ישתעממו
4 רפי 03/07/2017 20:43 מה עם סדרה ב - הם לא בני אדם???? (ל"ת)
הגולש העיקש 03/07/2017 21:58 גם סדרה ב' יקבלו, בבוא הזמן
אל תשכח שחברי סדרה א' מחכים כבר שנתיים ויותר ממחציתן אפילו לא זכו בהגרלה. חברי סדרה ב' רק הצטרפו לאחרונה וגם זה כי מישהו "הצמיד להם אקדח לרקה".
3 רן 03/07/2017 20:43 שינוי בשיח
אני מעריך שבקרוב מאוד השיח ישתנה מ"מחירי הדירות עולים.. מחיר למשתכן זו הגלה חסרת סיכוי וכו' " למשהו כמו "מחיר למשתכן זה יקר, הציבור מתלבט אם להרשם" מחירי השוק החופשי בדרך לצניחה חופשית, לא תהיה ברירה לאור ההיצע העצום שיש כרגע
2 V 03/07/2017 20:38 כחלון=אתה תותח (ל"ת)
איש אחד 03/07/2017 22:52 תותח שיורה נפיחות (ל"ת)
1 שי 03/07/2017 20:36 זוכרים את משבר הסאב פרימ ? כדור השלג מתחיל
למרות שהסיבה אינה זהה - צפוי משבר כלכלי במידה ומחירי הדירות יצנחו בצורה חדה
אמן ואמן 03/07/2017 22:23 בעזרת השם שהמחירים יקרסו 90 אחוז (ל"ת)
הגולש העיקש 03/07/2017 21:59 מה הקשר?
זוכי ההגרלות מקבלים דירה לגור בה, במחיר שמגיע באיזורים מסוימים ל-30 אחוזים מתחת למחיר השוק באותו האזור בו קנו את הדירה. מי שרכש דירה להשקעה, זו טעות שלו. המטרה של התוכנית לאפשר לרכוש דירה למגורים.
גג 03/07/2017 21:09 המשבר והשבר זה בגלל
המחירים בטירוף שכהיום , איטרסנטים בקטע של אם תגעו לי בשמנת ובכיסים הנופחים על חשבון מסכנים ישאף העולם . הסב פרים כבר פה במדינה אם שכר חיציוני אמיתי 6 אלף , דירות במיליונים לעזאזל מפגרים.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש