21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6,000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

הכלכלן של לאומי בביקורת חריפה על כוונת כחלון למסות בעלי 3 דירות - "צעד שרק יביא להגדלת הכנסות המדינה"

ד"ר בפמן מתייחס להשלכות המאוד בעייתיות של המיסוי שמתכנן כחלון. וגם, מספק תחזית ברורה לשוק הדיור
 |  171
ביקורת חריפה
Share
אגף כלכלה בלאומי מפרסם היום סקירת מאקרו שכוללת התייחסות לשוק הדיור ולכוונתו של כחלון להטיל מיסוי כבד על אלו המחזיקים ב-3 דירות ויותר.


לגבי הסיטואציה בשוק הדיור באופן כללי, מציינים בלאומי כי ברבעון השני של 2016 (חודשים אפריל עד יוני) נמכרו 8,011 דירות חדשות וטוענים כי הנתונים מלמדים שהרמה הגבוהה של ביקושים לדירות נשמרה ואף עלתה בחודשים האחרונים, זאת, למרות שחלה עלייה בריבית הממוצעת על משכנתאות מתחילת השנה וחרף מאמצי קובעי המדיניות הכלכלית לצינון הביקושים בשוק הדיור.

במבט כולל, מעריכים בלאומי שהביקוש לדירות יישאר גבוה גם בחודשים הבאים לאור תנאי הרקע הנוכחיים, בהם: ריבית בנק ישראל הנמוכה, אשר לא צפויה להשתנות בשנה הקרובה; שיעור האבטלה המצוי בנקודת שפל; היעדר אלטרנטיבות השקעה בעלות סיכון נמוך ותשואה יציבה יחסית; וציפיות ציבור הרוכשים כי המחסור בהיצע הדירות יישמר בטווח הקצר.

נציין כי הכלכלן הראשי בלאומי מצטרף בכך להערכה של היועץ הכלכלי הראשי בפועלים, פרופ' ליאו ליידרמן, שבראיון ל-BizportalTV טען כי מחירי הדירות לא יירדו בתקופה הקרובה וככל הנראה דווקא יעלו - לראיון לחץ כאן 
 

ביקורת חריפה על כוונתו של כחלון למסות בעלי 3 דירות ויותרבעניין המס המיוחד שמתכנן כחלון, כותב הכלכלן הראשי בלאומי, ד"ר גיל בפמן, כי "במשרד האוצר צופים כי המס 'יהווה תמריץ עבור בעלי הנכסים למכור את הנכס, מה שיגדיל את היצע הדירות בשוק המשני ויביא להפחתת 'רמת המחירים'. עם זאת, ניסיון העבר מלמד שהטלת מס על רכישת/החזקת דירות לא בהכרח מביאה לירידה בביקושים. לראייה, קצב המכירות של דירות חדשות חזר ל'סביבה' בה היה טרם העלאת שיעור מס הרכישה בחודש יולי אשתקד". לפיכך, כותב בפמן כי "ניתן לראות בצעד זה בעיקר מהלך פיסקאלי, שמטרתו הגדלת הכנסות המדינה, ולא צעד העונה על צרכי המשק"."זאת ועוד, יתכן כי הטלת המס תביא לבעיות שונות כמו: עיוותים בשל מיסוי של דירות משפחתיות (הורים שהם הבעלים של דירתם ודירות המגורים של ילדיהם), שכלל לא מושכרות או מניבות; אפליה בכך שאחזקה של שתי דירות יוקרה, בשווי גבוה, לא תמוסה, בעוד שאחזקה של מספר דירות עממיות (גם אם אינן מושכרות) תמוסה; הסטת ענף הבנייה, מבנייה של דירות עממיות לדירות יוקרה; העמקת מידת אי השוויון במיסוי נכסים שונים והחלת 'מס רכוש סלקטיבי' על סוג מסוים של נכסים, בעוד שנכסים אחרים פטורים מכך; עלייה במחירי השכירות עקב "גלגול" המס מהמשכיר לשוכר ולו באופן חלקי; ובלימת תוספת היצע הדירות לשוק השכירות, שמשמש כ-40% ממשקי הבית בישראל, אשר נשען באופן כמעט מלא על 'משקיעים'". 

נזכיר כי המיסוי הוצע תחת חוק ההסדרים בתקציב המדינה לשנים 2017- 2018 שהציג כי בעלי דירה שלישית צפויים לשלם 1% משווי הנכס ועד לסכום מקסימלי של 1,500 שקל בחודש לכל דירה החל מהדירה השלישית, כך שהמס המקסימלי יהיה 18,000 שקל בשנה לכל לדירה.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

171 תגובות ב-92 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
92 אני 23/08/2016 13:26 כחלון מכוון מטרה: דואג לשמו לא לצעירים.
לא בוחנים אם הדירה של ההורים, והם המתגוררים בה, אך רשומה על הבן. לא בודק שבדירת ההורים מתגורר הבן. אין הצעה של שר האוצר להשקעות לפנסיונרים שאין להם אמון בבורסה/חברות ביטוח וכדו'. משקיעים ישקיעו מעבר לים-ולו רק מחוסר אמון בממשלה ששותקת. שיבוא וייקח רכוש ממעמד הביניים המבוגר 55+, ויחלק לעניים יותר. בעשירים מפחד לגעת. שם חבריו. היום משכירי דירות, כולם, כבר הודיעו ששינו במשק יכפה עליית מחירים. נותר לצעירים להתעלק על הוריהם. ומי שמחזיק 3-4 דירות יתגרש. המדינה לא תאשר גרושים? הכל יעלה. הממשלה תיפול. נתניהו תתעורר.
91 השמש 23/08/2016 11:23 כחלון בסדר גמור
שבוע שעבר יצאה דיירת מדירה שהשכרתי ב2300 ש"ח.הדירה הושכרה שוב ב2600 ש"ח לדיירים חדשים. השכירות עולה וזה בסדר.אם יהיה החוק החדש אז השכירות תעלה ל3000 ש"ח וזה ייול על השוכרים.מעניין שהשוכרים קוראים עיתונים ויודעים שהשכירות עולה.אין ויכוח על עובדה זו מה שנשאר לויכוח זה בכמה תעלה השכירות.
90 נמאס מהפרסומים 16/08/2016 00:44 המגמתיים של בנק לאומי
אני לא שוכחת בעבר את ההמלצה שלהם לקנות מניות מסויימות דקה לפני צלילתם ואני מייד מכרתי אותם כי כבר הבנתי את המסר וכך ניצלתי. נכון למה שהמשקיעים לא יקחו הלוואות משכנתא מבנק לאומי ,ישלמו לבנק ריבית נשך כי הם לווים מסוכנים,למרות הריבית האפסית של בנק ישראל , והמשקיעים הנחמדים מעבירים את הסיכונים שלהם (שגם הבנק מכיר בזה ולכן מעלה את הריבית )לשוכרים המסכנים ממעמד הביניים ומעלים להם את שכר הדירה. אז מה יעשה הבנק אם המשקיעים הללו יעלמו.אז גם אם בטווח הקצר המשכירים יותר מדירה אחת יעלו את שכר הדירה בסוף הם יפסידו בגדול. השיטה של המס שבה הולך כחלון זה צדק חלוקתי נכון.
פריצל 22/08/2016 17:19 הם מדברים לעניין (ל"ת)
89 ארק 15/08/2016 21:57 כחלון מטיס את שכר הדירה עם ההצעות שלו (ל"ת)
88 רמי 14/08/2016 13:04 כל מילה בסלע
בתור מנהל חשבונות, אני מבקש לעשות סדר ולשים את הדברים באור הנכון. המיסוי על דירות בארץ הוא מטורף !. אלו המשווים 10% פונים לקהל הלא מבין. חשבתי לתומי שיש הגינות ! נניח שדירה עולה 1.5 מליון. קנית? שילמת 8% מס 120000 שקל. תווך 2% מע"מ 35 אלף שקל. עורך דין 1.5 מע"מ 26 אלף (המספרים עוגלו למטה !) סך הכל יותר מ 181,000 שקל. השכרת ב3200 שקל? שילמת מס 10% 320 שקל, נשאר 2880 שקל שאומר שיקח לך מעל חמש שנים !! להחזיר את ההוצאות (המדינה קיבלה את רוב הכסף !). ״תשואה"? אם סך הכל של הרכישה זה 1681000 התשואה היא 2.2% וזה לפני תיקונים, שיפוצים, חודשים ללא שכירות, חובות דיירים (החשבונות מגיעים באיחור והדייר כבר יצא ועוד ועוד) אם אתה מחזיר הלוואה (כמו רובינו) אז בכלל נשארת בלי כלום. . אז לפני שמוכרים לציבור סיפורים פופוליסטים ברוח התקופה, מישהו צריך לשים את האמת על השולחן. אין כל צדק כלכלי בפגיעה במשקיעים סולידיים, לא ״עשירים״ ולא בטיח. מעמד ביניים בגיל השלישי שמחפש וודאות כלכלית.
ושכחת שאסור למכור 22/08/2016 17:26 כמעט נכון. עד 5030 שח פטור ממס השכרה.
אם תמכור מס השבח ימחק לך כל רווח שהיה לך מהשכירות
מס מוצדק ונמוך מדי 16/08/2016 08:21 המס על דירות צריך להיות זהה למס על רווחי הון 25%
מצב שבו אין כמעט סיכון והמס נמוך אין פלא שהבורסה מתפרקת ואין השקעות במשק מלבד נדלן
ואין יותר בורסה 22/08/2016 17:28 כבר יש 25% במכירה. שים 8% מס קניה בבורסה (ל"ת)
87 אפי 13/08/2016 19:13 בעל הדירה העלה מחיר ב 10%
שאלתי אם יש לו 3 דירות ענה לי מה זה עניינך? כחלון מעלה מיסים לבעלי 3 דירות אז ברור שבעלי 2 דירות על הכוונת. וחוץ מזה הסביר אם אלו מה-3 מעלים למה שהוא יהיה פראייר? כחלון זימברת אותי יא בוגד
86 50 דירות 12/08/2016 16:17 שוב פעם מס לא צודק שמיטיב עם עשירים
מי שיש הרבה דירות - ודירות יקרות - ישלם רק עד 1500 ש"ח לחודש לדירה. למה לא לקחת מהעשירים שיושבים על מלא נכסים את מלוא המס?
85 תל אביבי 12/08/2016 09:15 אין בעיה, נעביר דירות "עודפות" ע"ש הילדים.
כחלון לא יראה גרוש. בשום פנים ואופן לא נמכור דירות. הדבר היחידי שיקרה - לשוכרים יהיו בעלי בתים חדשים. לא מהפכה ענקית.
משכיר 14/08/2016 13:19 מי שירויח אלה עו"ד שיעבירו דירות ליורשים (ל"ת)
84 אבי 11/08/2016 18:24 נו מתי כבר ירדו המחירים? מת לקנות דירה שנייה ומחכה לירי
תודה לכחלון. בזכותו אקנה דירה שנייה בזול. בזכות החוק של כחלון אקנה רק דירת 5 חדרים ורק בשכונה טובה במרכז. במקום לקבל שכירות של 2000 שח על דירת 3 חדרים בפריפריה אקבל 6000 שח במרכז. איזה מזל שיצא החוק של כחלון כי כבר עמדתי לקנות דירה קטנה בפריפריה. תודה כחלון שפתחת לי את העיניים.
צפוני 12/08/2016 21:43 שוב מ על המסכנים
ברור שהמצב שך היום , בעיקר במרכז ובאזורי הביקוש, צי שישלם את המס זה השוכרים המסכנים ולא בעלי הדירות שיגלגלו את המס עליהם. השכרות כבר עלתה ב 10%....
83 פחות מיסים לאחרים 11/08/2016 17:41 ומה רע בהגדלת הכנסות המדינה ממי שמחזיק הרבה דירות? (ל"ת)
יוסי 18/08/2016 14:41 כולם יפגעו גם המשכירים וגם השוכרים
הכנסות המדינה יעלו גם מהעלאת שכר הדירה .הבעיה שכאן יפגעו השוכרים המסכנים שיצטרכו לממן את גזרות כחלון
שוקי 12/08/2016 15:33 ההכנסות למדינה לא לדיור
הגדלת ההכנסות תאפשר מימון סקטורים מיוצגים בכנסת לתמיכה בממשלה
82 העם צוווח 11/08/2016 16:52 זה אותו עם שסתם את הפה כשהטילו פה מיסים על
טייקונים שכולם נעלמו כלא היו. שתקו עם שישנסקי על הגז ועל כיל ועל שכר הבכירים בבנקים .ועל מס שבח על דירה שניה בהנהגת לפיד ועל חובת הגשת דו"ח על מחזור של 811 אלף שח ועל העלאת מס הבורסה. הם שתקו כי זה לא נגע להם הם לא היו מושקעים בבורסה ולא נפגעו משישינסקי. הם לא עובדים בבנק ולא בכירים בבנק הם רק חשבו שאם יקחו מעידן עופר ותשובה אז לא יקחו מהם כלום כי ככה יחימוביץ הסבירה להם שהכסף מהם יגיע לבריאות ולחינוך (מעניין למה המורים מאיימים לשבות בתחילת שנה) ומעניין למה הרופאים רוצים לשבות. כך שיחימוביץ הסתומה עבדה בשירות ביבי והעשירה את קופתו. כשהיא הבינה שעשתה טעות אז היא העדיפה שהגז ישאר קבור בים כדברי החבר שלה זליכה. אז עכשיו תורכם לאכול אותה עם הדירות זבל שלכם ואם כחלון לא יטיל עליכם מס אז כל חסרי הדירות לא יצביעו עבורו גם. מצווה להטיל עליכם מיסים. תמכרו כבר .
81 אלי 11/08/2016 16:50 ביבי השפל וכחלון הטיפש מתחרים מי יותר זבל. (ל"ת)
80 תוצאה של 11/08/2016 16:47 ועדת בכר- וביבי אמר שהוא וכחלון שרי אוצר הכי טובים כי ה
הם התחילו מלמטה מלמכור סחורה סוג ב' כסחורה סוג א
79 3 דירות 11/08/2016 16:46 כחלון חייב למסות אותם כדי שימכרו את הדירות . (ל"ת)
78 אריה 11/08/2016 16:05 נכון יביא להגדלת הכנסות מעשירים!מה רע מצאת בזה טמבל? (ל"ת)
מאיר 11/08/2016 22:14 בכול כתבה אתה מגיב באלימות, אטימות וניבול פה, אולי תיקח
כבר את התרופה סוציומאט אומלל?
אריה 15/08/2016 09:59 תגובה שניה שלי באתר!!אולי אתה מתבלבל עם מישהו אחר!!!!
ובכלל אם מילה כמו "טמבל" היא אטימות ואלימות? אולי ניבול פה. קבל התנצלותי אם נפגעת.לא התכוונתי
77 rami 11/08/2016 16:02 ביבי וכחלון אוכלים את היד שמאכילה אותם אם יעבור החוק של
3 דירות הם יכולים לחלום על להיבחר שוב מפלגה של כחלון נפל ב5 מנדאטים תוך שבועיים שיסיק מסקנות למה ואיך
76 אבי 11/08/2016 15:55 חיבים לעלות רבית שהציבור לו יעשו קבינות מהבתים על חשבון
חיבים לעלות רבית כי הרבה קובנות עושים עים משכנתה אפסית קונים משכרים מהשכירות משלמים את המשכנתה
75 דוד 11/08/2016 15:51 למה המדינה מפחדת לעלות רבית שתיתן לצערים משכנתה מעודפת
לפנה 20 שנה קיבלתי משכנתה לקנות דירה לאחר 15 שנה שאני משלם המשכנתה היתה לו שווה כלום כי ארך המשכנתהלשלוח לי מכתב היהה יותר יקר היום הממשלה נתנת לעשרים להיות יותר עשיר כי לקח משכנתה ב0 אחוז משכיר את הדירה יותר יקר ולכן קונה עד בית כי המשכנתה זלה ומשכיר קונה עוד בית משכיר כך יכול לקנות 20 בתים על חשבון הציבור
74 חח 11/08/2016 15:44 מסים על 3 דירות אבל על 24 דירות להבירן זה ספור אחר (ל"ת)
73 ןןןן 11/08/2016 15:40 חחחח
3 דירות בקריות או עכו או פריפריה עולות כמליון וחצי..דירה אחת פשוטה בתלנאביב עולה 4 מליון ומה עם צמרת אקיאוב רוטשילד ? שם זה בין 8 מליון ל30 מליון לדירה אחת!!! כחלון נגד העניים רק למען העשירים עובדה שבירן ישלם נמוך על 24 דירות שברשותו כי הואנלא גובה אישית את הכסף....בזיון
אריה 11/08/2016 16:04 ישלם נמוך???1500X21 =31500שח בשבילך אולי נמוך!!! (ל"ת)
72 אריה 11/08/2016 15:37 נכון יביא להגדלת הכנסות מעשירים!מה רע מצאת בזה טמבל? (ל"ת)
71 אבי 11/08/2016 15:30 תראו כמה כסף הבנקים על חשבון הציבור (ל"ת)
70 אבי 11/08/2016 15:30 המשק בצרותחיבים לעלות רבית (ל"ת)
69 דוד 11/08/2016 14:58 חייבים לעלות את הריבית לפחות 3 אחוז (ל"ת)
בובו 11/08/2016 15:03 ולעזזל היצוא הישראלי, הנדלן חזות הכל (ל"ת)
איציק 11/08/2016 17:02 זה לא נדל"ן
זה דיור. זה מצרך בסיסי. כמו מים. כמו אוכל. כמו אויר.
מאיר 11/08/2016 22:18 וארנונה על מצרך בסיסי? וחשמל,גז ומים עם מחירים בשמיים?
ומוצרים בסופר זה לא מצרך בסיסי? למה הם לא יקרים לך? רק הדירה מפריעה לך כי נרדמת בשמירה ועכשיו אתה בוכה :שתו לי אכלו לי תתנו לי......
ייייי 11/08/2016 18:03 הנזק המיידי הוא שחוזי שכירות הם רק לשנה כי אי אפשר
לנחש איזו גזירה תהיה על בעלי הבתים בשבוע הבא. המדינה לא בונה להשכרה, אם גם המשקיעים לא ישכירו מחירי הדירות להשכרה יקפצו עוד יותר. למה להעדיף רוכשים על פני שוכרים? מה עם מי שרכש 3 דירות בפריפריה, משכיר אותן ובכסף שוכר דירה אחת בתל אביב?
68 דוד 11/08/2016 14:58 האים זה צודק שהציבור מכבל על הכסף שלו 0 בבנק
והבנק לקח את הכסף נתן אותו לאחר מקבל 9 אחוז על הכסף של הציבור ושאלים למה הציבור נזקק לעזרה זה בגלל שעוקצים אותו מכול הכיונים גם משלם מס גם משלם ביטח לאומי גם הבנקים ולציבור לו נשאר כולם למיחיה
67 הומלס 11/08/2016 14:54 ברור שהבנקים שהכי נהנו מהבועה יגידו כל דבר
עוד חכמולוג... מי שחכם צריך לסנן חוות דעות של "מומחים" מטעם גופים שאין להם עניין שיהיה שינוי במחירי הדיור כלפי מטה הם לא מבינים שככל שהזמן עובר מתרבים הקולות של אלו שרוצים בשינוי ובסוף זה יתהפך להם בפרצוף
66 ישראל ישראלי 11/08/2016 14:54 כחלון.טוב לתפרנים.
קדימה כחלון תתן בראש.חובה וטוב לכחלון.ולמצביעים שלו מחיפה ואולגה.ושלא יעבדו עליכם עם יקר ונהנתן.לכו לעבוד.
ייייי 11/08/2016 18:04 התפרנים רוצים לשכור דירות והוא מעלה להם את המחיר (ל"ת)
65 דוד 11/08/2016 14:53 הבנקים נתנים0 על הכסף של הלקוח מהפו יתפרנס קונה בתים
במקום לעלות רבית זה חובה שהציבור לו יעבד את הכסף שלו ואז גם יהה יצאה של דירות אז כולם בכים על הכול רוצאים לאכול את העוגה מכול הכיונים
64 אלי 11/08/2016 14:52 במרכז בונים דירות 5 ו 6 חדרים, אם כבר בונים 2 חדרים אז
מוכרים אותן ב 3.65 מיליון (פרוייקט שוק בצלאל). אין בנית דירות עממיות של 3 חדרים במרכז.
63 מדהים 11/08/2016 14:46 איך כל האתרים מציגים דעה נגד
למי שלא זוכר רק לפני כשנה 40 אחוז מקוני הדירות היו משקיעים אז איך כמעט אף כלכלן או מומחה יכול להתעלם מההשפעה על כמות הגירות הזמינות והמחירים- אבל גם כחלון קורץ לעשירים בתקווה שמי שפחות מתוחכם לא ישים לב.
62 עוד אינטרסנט 11/08/2016 14:45 לבנקים יש תועלת בניפוח בועת הדיור
לא להתייחס לשטויות שהוא כותב. לבנקים שנהגו בהפקרות ונתנו משכנתט לכל הומלס יש אינטרס לנפח את בועת הנדלן. אם הוא מתנגד לחוק אז סימן שזה חוק טוב שיעסור בהורדת מחירי הדירות. צריך לחשוב על הצעירים שאין להם עתיד כאן אם המחירים יישארו גבוהים
61 ציונה 11/08/2016 14:37 כחלון מחפש הכנסה קלה ואם יש לזה הילה דיור מה טוב
זה אך ורק להביא עוד כסף לממשלה כדי שהיא תחליט היכן לבזבז את כספינו שלנו לשווא
צביקה-עובד מדינה 11/08/2016 14:52 חבוב, אצלנו יש קידומים בשכר וזה עולה כסף ! (ל"ת)
60 צורי 11/08/2016 14:35 כחלונים יקראו לכל מי שלא איתם - אינטרסנט
כל תומכי כחלון מסונוורים על ידי לקחת מאנשים שעמלו טרחו חסכו הכוונה היא רק לפגוע בשיכבה מסוימת הכוונה למעשה מס נוסף על שכבה מסוימת(תבדקו היטב) ועוד מקורות כסף למישחקי הכס
59 כחלון 11/08/2016 14:30 כחלון
כחלון הוא ליצן,אין לו שום ידע בכלכלה ובטח לא למד בשום מקום. היה לו חנות למכירת אביזרי רכב נו באמת !!!
58 צדקיהו 11/08/2016 14:28 לבנקים אין אינטרס שמשקיעים יצאו מהשוק - שקוף
האינטרס של הבנק זה כמה שיותר משכנתא עם החוק הזה משקיעים יצאו מהשוק והביקוש ירד ברגע שהביקוש ירד הבנק יפסיד פעמים פעם אחת שיקנו פחות דירות פעם שניה שמחיר הדירות שכן קונים ירד הבנקים הם אויבי האזרח הפשוט הם יהפכו את כולם למשועבדים למשכנתא לכל חייהם כדי שהנהלים שלהם ירוויחו מליוני שקלים בלי לעשות בעצם כלום חקלאים תורמים מזון תעשיינים מיצרים דברים שהכרחים לחיים רופאים מרפאים ובנקים לא עושים כלום חוץ מלעשוק את האזרח אנחנו חיים בחוות החיות אנחנו הסוסים והבנקים החזירים
58 11/08/2016 14:44 זה יכול להיות נכון, אבל
האם מחירי הדיור יירדו? האם לזוגות הצעירים תהיה רווחה גדולה יותר? אלה השאלות. והתשובה היא לא. מלבד הסטת הכעס לעשירים, האוצר ירוויח עוד מסים והזוגות הצעירים ימשיכו לזעוק.
ציונה 11/08/2016 14:38 אבל זה ברור ונכון בכלכלה ארוכת הטווח
נכון הם חיים מזה לא מהקפריזות של חוקי אד-הוק בשבוע הבא
57 בוחבוט 11/08/2016 14:22 וואי וואי שמו יד בכיס של האשכנזים ....... (ל"ת)
חמוריקו 22/08/2016 17:32 גם הבסטיונר עם 30 הדירות אשכנזי? (ל"ת)
אריה 11/08/2016 15:29 אני אשכנזי אבל מה הקשר?
אין לי שום בעיה שייקחו מס על הדירה השלישית ומעלה.אני תומך בכך.זה הופך אותי למזרחי? גם גזענות כלפי אשכנזים זו גזענות!פחות פלגנות ממך בבקשה
57 11/08/2016 14:45 טמבל
לא הכל זה עדתיות. תתעורר כי הבעיה סבוכה יותר, ו"הנקמה" איננה פתרון. זה מה שמשרד האוצר רוצה, ובינתיים הוא יגבה עוד מסים, ודבר לא יקרה.
56 עופר 11/08/2016 14:19 כחלון הטיל קנס על שוכרי הדירות, אולי כדי למממן
מיליארד שקלים לחרדים?
מאיר 11/08/2016 22:22 און בשביל לכסות את הפחתת מס החברות, זה אותם הסכומים... (ל"ת)
56 11/08/2016 14:46 תפסיק כבר עם שנאת החרדים
זו ההסטה של האוצר - שתשנא אחרים, והכישלון ימשיך להיות שר.
55 טוני בלוני 11/08/2016 14:18 אמממ תנו לי לנחש למה הוא מתנגד.. (ל"ת)
54 קורן צבי 11/08/2016 14:15 מיסים נוספים
מי שמחזיק בחשבון עו"ש 50,000 ש"ח מזומן מעל לחודש ימים ישלם כ-5% מס. מי שמחזיק 1000,000 ש"ח במזומן מעל לחודש ימים ישלם כ-10% מס. הסיבה הינו גורם לצמיחה מואצת של המשק, ולמעשה גורם להאטה של המשק. במקום להתעסק עם רשות שדות התעופה, חברת חשמל ופקידי האוצר, מפחד כחלון משביתות ומקבל עצות אחיטופל. חוץ מעבודה לעורכי הדין להעברת הדירות על שם הילדים אני מקווה שלא יצא לאוצר מזה כלום. הפיתרון, להטיל 60% מס רכישה על הדירה השנייה, 90% מס רכישה על הדירה השלישית. וכך, אף אחד לא יקנה יותר דירות להשכרה. ובא לציון גואל.
אריה 11/08/2016 15:34 יש כבר קומוניזם בעולם-אתה לא יכול להמציא (60%-90%) (ל"ת)
53 אורן 11/08/2016 14:13 עיד אחד שמחזיק יותר מ-2 דירות
לא ברור מה הבעיה בהגדלת הכנסות המדינה, אם לוקחים מהעשירים ביותר ומעבירים לשאר האזרחים.
שמטוב 14/08/2016 10:04 איזה עשירים ? הסבא שלך עשיר ? הדודה שלך עשירה ?
השר משה כשלון הוא גובה המיסים של ביבי שקרניהו. ביבי אמר: גבה עוד מז ותגיד שהמס ישפר את מצב בדיר. משה כשלון ענה: אמר: ביבי, איזה רעיון ענק ? אתה גאון
52 קורן צבי 11/08/2016 14:12 מיסים נוספים
מי שמחזיק בחשבון עו"ש 50,000 ש"ח מזומן מעל לחודש ימים ישלם כ-5% מס. מי שמחזיק 1000,000 ש"ח במזומן מעל לחודש ימים ישלם כ-10% מס. הסיבה הינו גורם לצמיחה מואצת של המשק, ולמעשה גורם להאטה של המשק. במקום להתעסק עם רשות שדות התעופה, חברת חשמל ופקידי האוצר, מפחד כחלון משביתות ומקבל עצות אחיטופל. חוץ מעבודה לעורכי הדין להעברת הדירות על שם הילדים אני מקווה שלא יצא לאוצר מזה כלום. הפיתרון, להטיל 60% מס רכישה על הדירה השנייה, 90% מס רכישה על הדירה השלישית. וכך, אף אחד לא יקנה יותר דירות להשכרה. ובא לציון גואל.
גוגו טברייני 11/08/2016 14:54 דיי לקטר, קבלת בוחטה של גאווה בחינם עם ירדן גרבי, לא ? (ל"ת)
51 חמי 11/08/2016 13:45 למען הגילוי הנאות
אני מציע שלכל כתבה בנושא הנדלן תצורף שורה של "גילוי נאות" שבה יפורט כמה דירות יש לכותב, בדיוק כמו שבסיום כתבה שבה יועץ מסויים ממליץ על מניה מסויימת כתוב האם הוא מושקע בה או לא.
מאיר 11/08/2016 22:24 למה רק את מספר הדירות? שיכתוב גם את ערכן, את טופס 101,
ואת מספר החזיה של אשתו.
אזרח דרג א 14/08/2016 15:40 מאיר בוחבוט כמה שאתה טיפש!!!
לכן אתה תקוע בתחת של אשתך השמנה.....
ספרטקוס 11/08/2016 17:45 ואם אין לו שלוש דירות, את מי אתה חושב שהוא מייצג?
כלכלן בבנק מייצג את העניים? מייצג את מעמד הביניים? הוא שליח בעלי ההון ועובד שלהם בשכר!!!
50 הכלכלן צודק 11/08/2016 13:44 יש להטיל את המס לפי שווי דירות מעל 10 מיליון שקל
מספר הדירות מעוות את המיסוי המוצע
49 בא 11/08/2016 13:41 כמה יצורים כמו בפמן מסתובבים בישראל ,והשמים לא נופלים? (ל"ת)
48 שרון 11/08/2016 13:30 כחלון הדוחה. רוצה שאנשים יקפצו מהגג?
רק אדם מרושע שנבחר להיות שר האוצר יכול להסית ככה. אדם עם מסר של שנאה. זה הפרצוף הרע של העם שלנו. של מי שמסית ושונא פלג ומסכסך. רוצה שהמשקיעים יקפצו מהגג... גם ביבי בשעותיו הגרועות ביותר לא מתבטא ככה וגם רבים שהסית נגד המתנחלים לא התבטא באופן כזה. פונה למכנה המשותף הנמוך ביותר
שמטוב 14/08/2016 10:06 ביבי שולח את משה כשלון להיות גובה מיסים שלו . למה ?
כי משה כשלון הוא אידיוט.
שתוק לטאה 11/08/2016 13:41 אולי מספיק לך . (ל"ת)
47 fkfki 11/08/2016 13:30 גלגול מס, הוא תהליך של שנים. המחיר של שכר הדירה נקבע
בשוק חופשי ומושפע אך ורק מביקוש והיצע. אי אפשר בבת אחת להגדיל ביקוש וגם לא להשמיד דירות. הקפצה שרירותית של שכ"ד תקטין את הביקוש, שאינו קשיח, ודירות יעמדו ריקות. בטווח הארוך המס עלול לגרום לירידה ברצון של הקבלנים לבנות וזה מוביל למחסור וזה מוביל לעליית שכ"ד. אלא אם כחלון יפעל במקביל להעלאת התחלות בניה
שוכר 22/08/2016 17:34 הביקוש קשיח. מה אני אמור לעשות עם האשה ו 3 הילדים? (ל"ת)
46 הרצל הפרסי 11/08/2016 13:30 הם מפחדיים
רשימת אני לא מבין מדוע ביזפורטל לא מפרסם גם כתבות של אנשים שחושבים הפוך מאדון דר'שנית ברור שהבנקים לא רוצים שמחיר הדירות ירדו כי אז לא יהיה כיסוי למשכנתאות המוגזמים שנתנו לכל דורש מבלי לבדוק את יכולת ההחזר שלהם ואז הם יהיו בבעיה
45 כדי להגן על העשירים! 11/08/2016 13:19 למה הגבילו את המס ל1,500 בחודש??? (ל"ת)
44 כלכלן 11/08/2016 13:14 אין מחסור. פשוט כל משפחה קונה עוד 3 דירות "בשביל הפנסיה (ל"ת)
הפוך גוטה 11/08/2016 13:38 זה עבור הילדים שלא יצתרכו להיכנס להגרלה הזויה
כחלון = הראלה ממפעל הפיס . אבל את הפיס הוא רוצה לסגור
מאיר 11/08/2016 22:26 הגרלה מכורה שתוצאותיה לא מפורסמות, והאחוז ששמור לתושבי
המקום מגיע למשפחות ומקורבי וועד העיריה.....
43 ישראלי 11/08/2016 13:08 מדברים מפוציציה. השוכרים ממש לא מעניינים אותו (ל"ת)
42 כלכלן 11/08/2016 13:07 יש להתמקד בהמרת דירות להשכרה לדירות בבעלות הדיירים
עידוד בעלי הבתים למכור את הדירות לחסרי דיור. את שכר הדירה יש להוריד על ידי הגברת הקצב שבו שוכרים עוזבים את שוק השכירות וקונים דירה משל עצמם
שמטוב 14/08/2016 10:13 ואיפה יהיו דירות להשכרה אם ימכרו למי שאינו משכיר
לא יהיו דירות להשכרה.
פרופ לכלכלה 11/08/2016 15:12 לא למדת כלום. חזור מיד לספסל הלימודים ולבחינות. (ל"ת)
41 יוסי ד 11/08/2016 13:01 כלכלן בנק לאומי צודק
בשל חוסר אטרקטיביות באפיקי ההשקעה בעלי הדירות לא ימכרו דירות ויגלגלו עד כמה שאפשר את המס על השוכרים .ובכך כחלון דופק את כולם .
פפפ 11/08/2016 13:46 למה יש לי הרגשה שהוא דופק רק אנשים כמוך יוסי . (ל"ת)
חכם מיימון 11/08/2016 13:29 טעות בידך. קרא והשכל.
מאחר והרוב המוחלט של משכירי הדירות הם בעלי דירה נוספת אחת כלומר בבעלותם 2 בלבד הם לא יפגעו מהמס החדש ויוכלו להמשיך להשכיר את הנכס שבבעלותם באותו המחיר כאילו לא קרה דבר. לעומת זאת בעלי דירות הסובלים מריבוי נכסים (3 דירות ויותר) הבעיה תהיה כולה רק שלהם משום שיעמדו בפני 2 ברירות : ליישר קו עם הרוב המוחלט של משכירי הדירות ולא לנסות לגלגל את המס לשוכרים או להיפטר מהר מהדירה השלישית ומעלה דבר שיגרום לירידות מחירים וייטיב עם חסרי הדיור האומללים שיקנו את הדירות הללו . בקיצור 2 ציפורים במכה 1, גם צדק במיסוי וגם דירות שיזרקו לשוק ויורידו את המחירים.
חלם זה כאן 11/08/2016 13:48 חוק עידוד בעלי דירה אחת לרכוש דירה שניה ....
בעלי 3 דירות לא ימהרו למכור .יש ברשותם 2 דירות מושכרות , מעלים ב 300 שח לכל דירה וסופגים את השאר . (מחיר הדירה ,רק בשנה האחרונה עלה ב 8 אחוז ,שזה המס ל 8 שנים ....) בעלי 4 דירות ,אולי ימכרו , אבל למי ? לבעלי דירה אחת שעכשיו שהמחיר ירד קצת (10% ) יוכלו לקחת משכנתא זולה ולהנות מעליית מחירי השכירות . בקיצור תשואה של 4 אחוז ... לא רע בכלל . מי שישלם את המחיר הם השוכרים ... על זה נאמר , כחלון תתחיל לבנות כמו שרון בזמנו עם הקרוונים .מסים אף פעם לא הורידו מחירים .
40 רותי 11/08/2016 12:57 מדבר מפוזיציה
צריך למסות גם את הדירה השנייהוגם למסות שכר דירה מהשקל הראשון.
בובו הקנאי 11/08/2016 15:09 יש למסות כל מה שיש לאחר. ואם צריך, לגרש לנגב (ל"ת)
39 ליכודניק 11/08/2016 12:55 נדרש שינוי
לנוכח אוזלת היד של המפלגה שלי וגרורותיה , הגעתי למסקנה העצובה שיש להעלות לשלטון מחדש את הבולשביקים (מפאי/המערך/העבודה /המחנה הציוני) כי הם היחידים שכנראה יוכלו לעשות כאן סדר ולדאוג לזוגות הצעירים חסרי הדירות . התגלתה תעשייה שלמה של רווחים מדירות להשכרה לא רק של המיליונרים אלא גם של אנשים רגלים . לא ייתכן שזה ימשיך כך ואנחנו הצעירים נמשיך לחיות עם הלשון בחוץ . להחליף את השלטון מיד !
38 כחלוניזים מכוער 11/08/2016 12:50 מדובר בשר אוצר מגלומן שיהרוס את המשק בשיטתיות
איד שהשתן עלה לו לראש, בגלל רפורמת הסולולר, שנעשתה עם שגיאות ענק שהביאו לנזקי עתק לקות הפנסיה והגמל והרסו את שוק התקשורת. איש זה חולה באובססיביות לא מובנת לבנקים ופועל כמו פיל בחנות חרסינה ועלול לגרום למשבר פיננסי, שלא לדבר על תקציב בטלאים שמחביא גרעונות עתק שאותם יצטרך הציבור לשלם בעתיד
37 בפצ 11/08/2016 12:44 מענין כמה דירות יש לקלקלן????? מאיזו פוזציה הוא מדבר??? (ל"ת)
36 זוג צעיר 11/08/2016 12:39 נמאס לנו
את הכלכלנים והמומחים שמלהגים ומעלים גירה כל יום בתקשורת לא מעניינים בכלל הזוגות הצעירים שקצרה ידם לרכוש דירה ראשונה לחיים . התאוריות שלהם וההתגוששות שלהם עם כחלון ושיטותיו - לא מעניינים אותנו נקודה ! אנחנו שמשרתים במילואים ומשלמים מסי אמת רוצים עכשיו ומיד דירה ראשונה למגורים בחצי מהמחירים שנקובים כיום כדי שלא נצטרך לצאת שוב לרחובות לעשות מהומות או פשוט לרדת מהארץ שנולדנו בה והקרבנו את דמינו בה תרתי משמע .
נמאס !! 11/08/2016 13:31 במקום לשתוק צאו לרחובות !!!
כל הצעירים המיואשים כאן. הכח בידים שלנו ורק הפגנה עוצמתית בתקופה הזו אולי תניע משהו והמחירים אכן יקבלו תפנית משמעותית כלפי מטה !!! עכשיו הזמן לצאת לרחוב !! כשהברזל חם חם אפשר לכופף אותו !!
בא 11/08/2016 12:45 מומחויי!!! (ל"ת)
35 / 11/08/2016 12:36 המשקיעים הכבדים בורחים מהשוק-זו עובדה, העמחה ישאר לספוג
את כל האש שיביא המשבר . מי שלא מבין שכלכלה לא יכולה להתנהל ביחס של 200 משכורות ברוטו לדירה - יבין בהמשך. יהיה תיקון ותיקון אגרסיבי במחירים, במיוחד בפריפריה.
34 אין ארוחות חינם 11/08/2016 12:36 אפשר להוריד את מחירי הדירות בתוך יום אחד
אבל במנהיגים שלנו לא רוצים כי ירך הדירות שלהם יירד. כל כך ברור. תורידו את מס הקרקע שמהווה 505 מערך הדירה, ומחיר הדירה יירד אוטומטית. הכל חארטה ומשחקים עובדים עליכם, לא מאמין לאף מנהיג במדינה הזו.
33 משה 11/08/2016 12:26 ד"ר ד"ר אבל דבריו לא נקיים משקולים זרים -צא וחשוב! (ל"ת)
32 אלי 11/08/2016 12:24 זה לא כחלון, זה ביבי השפל העיקר לגבות יותר מסים. (ל"ת)
32-אלי 11/08/2016 14:51 בפסיכולוגיה קוראים לזה
העתקה. זה כחלון, מאחר והוא חסר ידע והבנה, פקידי האוצר החמדנים מסיתים אותו להפעיל חוקים דרקוניים שלא יועילו לעניין הוזלת מחירי הדירות, אך יעשירו את האוצר במסים. אם לא הבנת שכחלון משמעו כישלון - לגביך יגיע היום מאוחר יותר.
אלי 11/08/2016 16:48 לפסיכולוג אם לא הבנת שביבי השפל תומך בכחלון אז אתה .... (ל"ת)
31 להעלות להם את המיסים 11/08/2016 12:24 שכחו להוסיף הכותב הוא בעל 5 דירות
משתכר ב- 500 אלף לחודש ואין לו איפה להשקיע אז הוא רוכש דירות שמייצרות לו הכנסות חוקיות שפטורות ממס. לשים עליהם מס גבוה למה על הבורסה על פיקדונות , על עבודה משלמים ועל דירות לא
30 יוסי 11/08/2016 12:16 ד"ר שטויות הגיע הזמן להוזיל את מחירי הדירות
כל אנשי הדירות עכשיו מתנגדים ומכניסים את הממשלה למסע הפחדות ,,כולם בעלי עניין שייש להם כבר דירות לילדיהם ולנכדיהם .אין הצדקה שאדם יחזיק יותר מדירה אחת למגורים ...דירה=מגורים ולא עסקים ..כחלון מבין מצויין שעתידו הפוליטי יהיה רק בהוזלת מחירי הדיור בישראל
יוסי 11/08/2016 14:57 אתה ממש חכם
והמס הזה יוריד את המחירים? אתה בטוח? או שזה עוד ח'רטה של האוצר לגבות עוד מסים, ומה אכפת להם ממך?
29 חכם מיימון 11/08/2016 12:16 משקיעי הדירות ובעלי האינטרסים מהלכים עלינו אימים.. כנסו
מאחר והרוב המוחלט של משכירי הדירות הם בעלי דירה נוספת אחת כלומר בבעלותם 2 בלבד הם לא יפגעו מהמס החדש ויוכלו להשכיר את הנכס שבבעלותם באותו המחיר. לעומת זאת בעלי דירות הסובלים מריבוי נכסים (3 דירות ויותר) הבעיה תהיה כולה רק שלהם משום שיעמדו בפני 2 ברירות : ליישר קו עם הרוב המוחלט של משכירי הדירות ולא לנסות לגלגל את המס לשוכרים או להיפטר מהר מהדירה השלישית ומעלה דבר שיגרום לירידות מחירים וייטיב עם חסרי הדיור האומללים שיקנו את הדירות הללו.
מאיר 11/08/2016 22:30 אתה בת יענה שמתעלם מהאמת הכואבת שאת הממשלה מעניין רק לג
לגבות עוד ועוד מיסים ולא מהעשירים דווקא....
28 הרצל הפרסי 11/08/2016 12:11 מתעלמים מהאמת
מנהלי בנקים בעלי חברות היה טוב להם שהממשלה לא עשתה דבר ונתנה למחירי לעלות , אז בא כחלון ועושה אני לא אם מה שכחלון עושה זה טוב או לא , אבל דבר אחד בטוח שזה יותר טוב מלא לעשות כלוםוגם אם יהיו בעיות עם החוק אז יתקנו וישפרו את החוק אבל לעשירים שמחזיקים 50 דירות שקנו בשקלים בודדים ושהיום שווים מיליונים לא נוח לשלם מיסים למדינה
שרון 11/08/2016 13:33 למי שמחזיק 50 דירות זה לא יזיז
יש גם זוגות שקנו דירה וכל.אחד ירש שליש דירה . אבסורד זה גם שמי שמחזיק (אחד מבני הזוג) שלוש פעמים שליש דירה יצטרך לשלם את המס. אין פה הגיון
27 בא 11/08/2016 12:08 עוד מושחת מיסכן ,כנס ליוטיוב מוות קליני באנגלית ותראה
איזה עתיד נחמד צפוי לך במרתף שנקרה גיהינום , אין אישה על כדור הארץ שלא רואה כמה עלוב האיש הזה .
26 קליפ 11/08/2016 12:07 הכרה במשכנתא או שכ"ד לפטור ממס הנסה
לבעלי דירה עממית יחידה (עד 2 מליון ש"ח)
25 ברופמן 11/08/2016 12:06 עוד ד"ר אחד עם 10 דירות לפחות, כחלון על תוותר להם1 (ל"ת)
24 בא 11/08/2016 12:01 דר מומחויי. אני לא אשאל את השאלה ,בגלל שאני יודע את
התשובה בקשר לכמות הדירות שהמומחויי הזה מחזיק .
23 אפי 11/08/2016 12:00 גיל בפמן
ראשית מה רע שיגבו הכנסה נוספת מהשכרת דירות לקופת המדינה . למה מדירת לא לגבות בעוד מאילה שמנסים להרוויח אגורה או שניים בבורסה כן לגבות יגבו גם מאילה וגם מאילה ד״ר מכובד כנרה שאתה נמנה על אחלה שיש להם דירות מרובות כול דבר שיכל לעזור להוריד ואו לעצור את טרוף מחירי הדירות הו מבורך . יש מס נוסף שמדינה יכולה להטיל על קבלנים ויזמים שמחזיקים בנכסים לבניה ומחכים שהמחירים יעלו קבלנים שלא יבנו תוך פרק זמן מסוים יטלו עליהם מיסים גבוהים ויש עוד המלצות ההמלצה שלך היא אינטרסנטית ו מבכינות
22 השופט דורות 11/08/2016 11:54 ד"ר בפמן אתה בסדר
גם לך נדאג לעבודה אצל כבוד המכובד סר בירן. אתה תהיה אחראי על תחזוקת 24 דירות שאישרתי שאינם עסק.
21 רועי 11/08/2016 11:53 עוד פלצן שמדבר מתוך אינטרס ופחד !!!
אין יום שלא מפורסמות כתבות מגמטיות מתוך פחד !! הם יודעים שהסוף ל בועה קרב ובא !! הפיצוץ בדרך ידידיי !!!
21-רועי 11/08/2016 12:17 ואתה עוד
תמים ונבער שאינך מבין דבר בנושא. האוצר מרוויח מסים, ונזקקי הדיור מרוויחים אפס מאופס, אשליות, ובעתיד עליות מחירים נוספות.
נמאס !! 11/08/2016 13:35 מעניין !! כמה דירות יש לך ???
גם יומך יבוא מותק !!!! אין בועה שלא מתפוצצת וזאת כל כלכלן מתחיל יגיד לך.מחירי הדיור בארץ כיום פשוט הזוהיים תלושים מהמציאות !!!!
לנמאס 11/08/2016 15:02 דירה אחת
ושני הילדים שלי לקחו משכנתא של 60 אחוז ל-25 שנה! אז אל תאשים מבלי לדעת. השאלה היא האם המס הזה יעזור לנו ויסייע בהפחתת מחירי הדיור. אני אומר לך, זו מניפולציה של האוצר: עוד מסים. לא אכפת לשר האוצר הכושל מאיתנו. ההעתקה (הסטה) כלפי גורמים אחרים זה העיקר. תתעורר.
20 d 11/08/2016 11:50 לדעתי צעד שיביא למכירת הדירות של המשקיעים
משקיע אצטרך לשלם 1% מס. על דירה שלישית ומעלה. ומה ישער לו 2% תשואה וסיכון ביד . יהיו רבים שיחליטו לממש בתקופה הקרובה או כשיתחילו לשלם מס ויבינו שזה לא שווה להחזיק דירה להתעסק איתה ולקבל תשואה נמוכה. מי שישערו עם דירות זה משקיעים שערך הדירה הזולה היא מעל 5 מליון, שם כן נתן לנטרל חלקית השפעת המס אם יעלו טיפה את השכירות.
20-D 11/08/2016 12:15 אינך מבין
עד כמה קיימים מקלטי מס לעשירים, שהחוק במדינה מאפשר. לצערי אינך מבין כי מהלכי האוצר הם מסחטת כספים נוספת, ולא יעשו דבר להורדת מחירי הדיור. זהו פופוליזן מניפולטיבי טהור - בדיוק על חשבון הנזקקים.
19 אבנר 11/08/2016 11:46 חבל שהוא לא ציין שהם לא נותנים יותר משכנתאות חדשות
הפסיקו לתת כי הם התחילו להבין את הסיכון בהתפוצצות הבועה!!
18 רון 11/08/2016 11:42 מי ימכור נכס , וישלם מס של 60% ממנו למדינה ???????
מה אנחנו מפגרים ?? תורידו את המס על מכירת דירה, ותראו את המוכרים חוזרים לשוק.
נתן 25/08/2016 05:42 מי שחושש מירידת ערך ושיעבוד לשוכרים
ולמי שיש נסיון אמיתי בנדל״ן בארץ ובחו״ל
17 אליהו שוכר דירה 11/08/2016 11:41 לקרוא פירוט דבריו ולהסכים עם הכל
אנשים אוהבים רק להעניש את בעלי הממון. איזה שטות. בעיר שלנו בנתניה יש המון דירות מושכרות. אם יהיו פחות, גם ךשכירות יהיה קשה להיכנס. כחלון עושה שטויות כדי להרשים במקום להודות שנכשל.
יוסי 11/08/2016 12:19 מהלך מצוין של כחלון
דירה למגורים ולא להשקעה ..מס חודשי על כל דירה שניה ואילך ..דירה לזוגות צעירים בהישג יד ולא רק לעשירים
17-אליהו 11/08/2016 12:12 כמה שאתה צודק
אך ההמונים רוצים דם להפגת התסכול. ברומי נתנו להם את מופעי הגלדיאטורים. בישראל משניאים את "הטייקונים". כחלון הוא כישלון מוחלט. ההמונים הנבערים עוד יבינו זאת.
בא 11/08/2016 12:04 דירה זה לא ממון ,זה מצרך יסוד ,ולא השקעה , מי שרוצה
להשקיע שיבוא לבורסה ,נראה אם הוא גבר עם ביצים , לשבת על צוואר האדם העובד והישר זה פשע .
מאיר 11/08/2016 22:34 גם חשמל, מים, גז, מוצרי מזון, ארנונה, תח"צ וכו' אבל פה
לא מפריע לך יוקר המחיה שעולה כול חודש?
16 אנונימי 11/08/2016 11:41 דוח שנתי לכל אזרח למס הכנסה מגיל 18
הבעיה היא לא במיסוי הנ"ל אלא שלאוצר אין בטוח רשימה מלאה של אנשים שמחזיקים 3 דירות ויותר היות ןחלק מהדירות רשומות על בני משפחה והדרך היחידה להגיע לכל האנשים שלא משלמים מיסים זה רק ע"י דו"ח שנתי למ.ה על כל תושב מגיל 18
15 גלי 11/08/2016 11:39 כמה דירות יש לך? (ל"ת)
14 מני 11/08/2016 11:38 כחלון העם איתך. שים פס על החזירים המפוטמים. (ל"ת)
14-מני 11/08/2016 12:11 אתה אפילו
לא מגוחך, ואף לא פאתטי. האם אינך רואה שכחלון, שאיננו מבין דבר בתחום הכלכלי מובל על-ידי אנשי האוצר, שבמניפולציות תפקודיות גורמים לך להאמין שהם מסייעים לזוגות צעירים ומתכוונים לטפל במחירי הדיור, אך כל כוונתם להכניס יותר מסים לאוצר? תתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי. כחלון הגיע ארבעים דרגות מעל יכולתו, אך הוא בונה על תמימים שכמוך אשר מאמינים שהוא יכול. הוא לא יכול ולבטח לא רוצה.
אחד 11/08/2016 13:07 נראה לי שמי שלא מבין זה אתה
כחלון פועל נכון. מה שנחוץ זו נחישות חוקים ןללכת עם זה עד הסוף. אם הוא יעשה את זה - הוא יצליח
מאיר 11/08/2016 22:35 וזה מה שיקדם אותך לדירה אומלל??? (ל"ת)
לאחד 11/08/2016 15:04 אשרי המאמין.
הבה ונשוחח עוד חמש שנים. אשמח להודות כי טעיתי, אקווה שגם אתה.
13 מפולת בדרך 11/08/2016 11:37 כתבת יחצ עם טיעונים חלשים מאד
הבנק שולח את נציגיו לתקשורת לאחר שמינף עצמו לדעת במשכנתאות ,החגיגה נגמרת ובקרוב הם יצטרכו לשלם את החשבון.לברוח מהמניה לפני ההתרסקות
12 דנה 11/08/2016 11:32 וכמה דירות יש למלומד התורן? (ל"ת)
11 יודע דבר 11/08/2016 11:31 כמה דירות יש לכותב החוד? (ל"ת)
10 משכיר 11/08/2016 11:30 אמכור דירה ולא אצטרך שלם מס הכנסה. כרגע
אני משלם מ"ה מהגרוש הראשון על 3 דירות...... אגב את הדירה שאמכור לא יכול לקנות זוג צעיר (צפוןן ת"א) לפני שסוחטים אותנו שימצאו ויגבו מס מכל מעלימי שכ"ד והון שחור.....
9 זיבי 11/08/2016 11:28 למה משכירי דירות לא משלמים מס
מקלט מס קרוב לבית
שמואל 11/08/2016 13:08 זה נכון
במקום לבנות עוד ועוד טריקים בחישובי המס, צריך לשנות את המודל. מודל מס אחיד לכל אזרח, "דיווח חובה", גם כנגד ההון השחור. כל ההכנסות מהון, עבודה ונכסים, יחשבו לצורכי מס. הדבר יחייב זיכוי על ריבית על הלוואות, זיכוי על תיקונים ושיפוצים בנכסים, זיכוי על ירידת ערך הנכס(כן יש מקרים כאלה, לא תמיד מחירה הנכסים עולים), זיכוי ממס על הפסדים בשוק ההון, ועוד. והכל מהשקל הראשון. מבחינה חברתית לא יהיו יותר שיחות וראיונות ודיונים על איזה קבוצה באוכלוסייה שמקבלת יותר ואחרת שמקבל פחות.
ששששש.... 11/08/2016 12:00 רק מ 5,000 ומעלה (ל"ת)
רונה 11/08/2016 11:50 משלמים כבר מס על שכר דירה. תלמד קודם
יש מס מחזור בגובה 10% משכירות. המס אינו לוקח בחשבון את ההוצאות החלות על בעל הנכס:תיקונים וכו'.
8 ק 11/08/2016 11:27 תמיד אני עושה הפוך ממה שהם אומרים...האינטרס שלהם הוא
שתמיד תמשיך לשחק. אל תשכחו זאת ולו לרגע אחד.
איציק 11/08/2016 18:09 איש חכם. אתה מתכוון למכור את הדירה שלך או לקנות את שניה (ל"ת)
7 אנונימוס 11/08/2016 11:27 תודה לבנקים שדואגים לנו כל כך
אפשר לשלם לכם עוד עמלות? סתם כי אתם דואגים לנו. תעשו סקירה מידיי פעם על עצמכם ותופתעו לגלות דברים הרבה יותר חמורים ממס שנועד להגן על זוגות צעירים ממשקיעים עמידים יותר שמקפיצים ומעלים מחירים.
6 מס לא חוקי 11/08/2016 11:27 כחלון צוחק כל הדרך לבחירות
מס מניפולטיבי, לא צודק, מפלה ומקומם. מה עם אלו שלקחו הלוואות? יתמוטטו? המדינה תסייע להם? טייקונים לא קונים דירות להשקעה. הכל ידוע. מפזרים מסך עשן וכותרות עיתונאיות על מנת להעביר חוקים שירחיקו כל משקיע חכם, לא רק בנדל"ן, מהמדינה.
6 11/08/2016 11:37 הכותרת שלך לא נכונה.
כחלון שווה כישלון מוחלט. חסר הבנה בסיסית, שנכנע למניפולטיביים של האוצר, ועושה דברם מבלי להבין. הוא עלה על כותרות התקשורת. הוא זוכה לאהדת התקשורת, אך הוא אפס מוחלט. התקשורת מרוממת אותו והציבור יוריד אותו בבחירות הבאות.
יאיר 11/08/2016 11:32 צודק 100%. הטייקונים לא קונים דירות
השקר הכחלוני
5 סרי 11/08/2016 11:27 מפחדים בבנק שיזרקו אלפי דירות לשוק .. המחיר יירד
עוד אחד שמדבר מתוך פוזיציה מפחד מירידת מחירים יהיה פחות שווה אנשים יתחילו למכור דירות והמחיר יירד זה סיפור המס
5 סרי 11/08/2016 11:39 אענה בהחלט ראויה לבדיקה.
עם זאת, אם אינך רואה את אפסותו התקודית של כחלון וכניעתו לאנשי האוצר, ובעיקר, אם אתה סבור סבור כי המהלך של כחלון ראוי - כי אז מגיע לנו לסבול. המיסוי בדיוק יתרום לעליית הכנסות האוצר ולא להורת מחירי הדירות.
4 מדבר מתוך פוזיציה !! 11/08/2016 11:27 פשוט מפחדים !!!!כנסו !!
כל הצעירים המיואשים כאן. הכח בידים שלנו ורק הפגנה עוצמתית בתקופה הזו אולי תניע משהו והמחירים אכן יקבלו תפנית משמעותית כלפי מטה !!! עכשיו הזמן לצאת לרחוב !! כשהברזל חם חם אפשר לכופף אותו !!
שמואל 11/08/2016 13:00 ואתה לא מדבר מתוך פוזיציה ?
ברור שכל אחד מדבר וכותב מתוך פוזיציה. ואתה ? אתה רוצה לקנות דירת ארבעה חדרים בתל אביב וגם בפחות ממיליון. עם משכנתא בריבית נמוכה. במסגרת תוכנית "למשתכן" הכולל הטבה של מאות אלפי שקלים על חשבון משלם המיסים. מי שבעיקר מדבר על פוזיציות אלו הבכיינים שרוצים לקבל דירה כמעט בחינם, ושר האוצר הפופוליסט(זוכר את מקרה הסלולר?), שחושב על הבחירות הבאות, האוצר שרוצה להגדיל את ההכנסות ממיסים, ועוד כמה בולשביקים שמוסיפים דלק למדורת השנאה על ידי יצירת "אויבי העם" חדשים בדמות "משקיעים". פעם "אויבי העם" הם חרדים, פעם "מתנחבלים" ביהודה ושומרון, פעם הטייקונים, והפעם בעלי דירות. לא רחוק היום שיהיו "אויבי העם" בדמות בעלי שני רכבי 4*4 או בעלי דירות מעל 200 מטר(שיחלקו לדירות קטנות יותר וימכרו).
זוג צעיר 11/08/2016 11:49 יש הפגנה!!
יש בפייסבוק קבוצה שכבר מונה 20,000איש - "יחד נוריד את מחירי הדיור"ב18.8 ככר רבין כולם מגיעים כדי לשנות!!!
רון 11/08/2016 11:43 כן, המחאה ממש עזרה להורדת המחירים ....
העיפה אותם למעלה בטיל !
4 11/08/2016 11:41 יופי,
קדימה המהפכה... ואז? העלאת המיסוי לא תועיל דבר להורדת מחירי הדיור. זוהי מניפולציה של האוצר להכנסות נוספות ולא דאגה לצעירים. זה הפניית זעם הציבור כלפי אלה שיש להם, ולא דאגה באמת מה לעשות כדי לסייע בנושא הדיור.
3 אורי 11/08/2016 11:22 כל יום מישהו אחר מהחונטה מקשקש ומנסה להפחיד
פחחחח הציבור לא קונה את זה הבעיה היחידה עם המס של כחלון שהוא נמוך מידי
כלכלן 11/08/2016 13:11 הכפלת המס תבטיח מכירת הדירות והמרת שוכרים לבעלי דירות
יש להוריד את שכר הדירה לא על ידי עידוד השקעה בדירות והשכרתן אלא להיפך- עידוד של יציאת שוכרים מסטטוס שוכרים על ידי הפיכתם לבעלי דירות בקצב מואץ. למשל על ידי מחיר למשתכן, הגדלת היצע כללית, ולחץ על בעלי דירות למכור אותן למי שאינו בעל דירה. מדיניות כזו תפחית את שכר הדירה, תפחית אץ המחיר שמוכרי הדירות מצליחים לקבל בעץ המכירה, ותגדיל בהדרגה את שיעור הבעלות על דירה בישראל
ז'ורז'ט האתון 22/08/2016 17:46 פחות היצע דירות להשכרה מול ביקוש שיקטן רק לתקופה קצרה
לאחר הגעת דורשי שכירות חדשים, במקום אלה שקנו דירות (יחד עם הגרושים ואלה שגרו עם ההורים) הם ימצאו פחות דירות בשכירות בשוק והמחירים יעלו!
מאיר 11/08/2016 22:38 כן אני כבר רואה תור שוכרים עומד לקבל דירה במתנה, חחחחח (ל"ת)
2 אריאל 11/08/2016 11:18 כולם מפחדים? כל יום מתראיין מישהו אחר ומספר שקרים (ל"ת)
כלכלן 11/08/2016 11:30 באלו שיש להם יפגעו פחות, אלו שאין יותר. (ל"ת)
1 ששששש.... 11/08/2016 11:16 משבר הסאב פריים
משבר הסאב פריים הביא אותך להתראיין. עוד בחור נחמד עם אינטרסים. שוב הגוף שנקרא ביזפורטל מראיין בעלי אינטרס ושוב היושרה שלהם לא גבוהה כדי להגיד שהם לא מגיבים לשאלה בגלל אינטרסים זרים. מעניין בחודש האחרון הקבלנים בעלי המשכנתאות בעלי דירות רבות ועורכי דינם כולם מדברים בתקשורת
כלכלן 11/08/2016 13:13 המחסור זה שקר להפחדת הצעירים. כשכל אזרח קונה 24 דירות
רק כדי "להבטיח לעצמו פנסיה" ברור שיש תחושה שאין מספיק דירות! יש לעצור ביקושים של מי שיש לו כבר דירה אחת!
מאיר 11/08/2016 22:39 כן, ממש כול פנסיונר מחובר מקושר כמו בירן ..... (ל"ת)
שמואל 11/08/2016 13:01 גם אתה מקשקש בתקשורת (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש