הכלכלן של לאומי בביקורת חריפה על כוונת כחלון למסות בעלי 3 דירות - "צעד שרק יביא להגדלת הכנסות המדינה"

ד"ר בפמן מתייחס להשלכות המאוד בעייתיות של המיסוי שמתכנן כחלון. וגם, מספק תחזית ברורה לשוק הדיור
גיל בפמן, צילום: יח"צ
אגף כלכלה בלאומי מפרסם היום סקירת מאקרו שכוללת התייחסות לשוק הדיור ולכוונתו של כחלון להטיל מיסוי כבד על אלו המחזיקים ב-3 דירות ויותר.

לגבי הסיטואציה בשוק הדיור באופן כללי, מציינים בלאומי כי ברבעון השני של 2016 (חודשים אפריל עד יוני) נמכרו 8,011 דירות חדשות וטוענים כי הנתונים מלמדים שהרמה הגבוהה של ביקושים לדירות נשמרה ואף עלתה בחודשים האחרונים, זאת, למרות שחלה עלייה בריבית הממוצעת על משכנתאות מתחילת השנה וחרף מאמצי קובעי המדיניות הכלכלית לצינון הביקושים בשוק הדיור.

במבט כולל, מעריכים בלאומי שהביקוש לדירות יישאר גבוה גם בחודשים הבאים לאור תנאי הרקע הנוכחיים, בהם: ריבית בנק ישראל הנמוכה, אשר לא צפויה להשתנות בשנה הקרובה; שיעור האבטלה המצוי בנקודת שפל; היעדר אלטרנטיבות השקעה בעלות סיכון נמוך ותשואה יציבה יחסית; וציפיות ציבור הרוכשים כי המחסור בהיצע הדירות יישמר בטווח הקצר.

נציין כי הכלכלן הראשי בלאומי מצטרף בכך להערכה של היועץ הכלכלי הראשי בפועלים, פרופ' ליאו ליידרמן, שבראיון ל-BizportalTV טען כי מחירי הדירות לא יירדו בתקופה הקרובה וככל הנראה דווקא יעלו - לראיון לחץ כאן 
 

ביקורת חריפה על כוונתו של כחלון למסות בעלי 3 דירות ויותר

בעניין המס המיוחד שמתכנן כחלון, כותב הכלכלן הראשי בלאומי, ד"ר גיל בפמן, כי "במשרד האוצר צופים כי המס 'יהווה תמריץ עבור בעלי הנכסים למכור את הנכס, מה שיגדיל את היצע הדירות בשוק המשני ויביא להפחתת 'רמת המחירים'. עם זאת, ניסיון העבר מלמד שהטלת מס על רכישת/החזקת דירות לא בהכרח מביאה לירידה בביקושים. לראייה, קצב המכירות של דירות חדשות חזר ל'סביבה' בה היה טרם העלאת שיעור מס הרכישה בחודש יולי אשתקד". לפיכך, כותב בפמן כי "ניתן לראות בצעד זה בעיקר מהלך פיסקאלי, שמטרתו הגדלת הכנסות המדינה, ולא צעד העונה על צרכי המשק".

"זאת ועוד, יתכן כי הטלת המס תביא לבעיות שונות כמו: עיוותים בשל מיסוי של דירות משפחתיות (הורים שהם הבעלים של דירתם ודירות המגורים של ילדיהם), שכלל לא מושכרות או מניבות; אפליה בכך שאחזקה של שתי דירות יוקרה, בשווי גבוה, לא תמוסה, בעוד שאחזקה של מספר דירות עממיות (גם אם אינן מושכרות) תמוסה; הסטת ענף הבנייה, מבנייה של דירות עממיות לדירות יוקרה; העמקת מידת אי השוויון במיסוי נכסים שונים והחלת 'מס רכוש סלקטיבי' על סוג מסוים של נכסים, בעוד שנכסים אחרים פטורים מכך; עלייה במחירי השכירות עקב "גלגול" המס מהמשכיר לשוכר ולו באופן חלקי; ובלימת תוספת היצע הדירות לשוק השכירות, שמשמש כ-40% ממשקי הבית בישראל, אשר נשען באופן כמעט מלא על 'משקיעים'". 

נזכיר כי המיסוי הוצע תחת חוק ההסדרים בתקציב המדינה לשנים 2017- 2018 שהציג כי בעלי דירה שלישית צפויים לשלם 1% משווי הנכס ועד לסכום מקסימלי של 1,500 שקל בחודש לכל דירה החל מהדירה השלישית, כך שהמס המקסימלי יהיה 18,000 שקל בשנה לכל לדירה.
תגובות לכתבה(171):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 92.
    כחלון מכוון מטרה: דואג לשמו לא לצעירים.
    אני 23/08/2016 13:26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא בוחנים אם הדירה של ההורים, והם המתגוררים בה, אך רשומה על הבן. לא בודק שבדירת ההורים מתגורר הבן. אין הצעה של שר האוצר להשקעות לפנסיונרים שאין להם אמון בבורסה/חברות ביטוח וכדו'. משקיעים ישקיעו מעבר לים-ולו רק מחוסר אמון בממשלה ששותקת. שיבוא וייקח רכוש ממעמד הביניים המבוגר 55+, ויחלק לעניים יותר. בעשירים מפחד לגעת. שם חבריו. היום משכירי דירות, כולם, כבר הודיעו ששינו במשק יכפה עליית מחירים. נותר לצעירים להתעלק על הוריהם. ומי שמחזיק 3-4 דירות יתגרש. המדינה לא תאשר גרושים? הכל יעלה. הממשלה תיפול. נתניהו תתעורר.
    סגור
  • 91.
    כחלון בסדר גמור
    השמש 23/08/2016 11:23
    הגב לתגובה זו
    1 3
    שבוע שעבר יצאה דיירת מדירה שהשכרתי ב2300 ש"ח.הדירה הושכרה שוב ב2600 ש"ח לדיירים חדשים. השכירות עולה וזה בסדר.אם יהיה החוק החדש אז השכירות תעלה ל3000 ש"ח וזה ייול על השוכרים.מעניין שהשוכרים קוראים עיתונים ויודעים שהשכירות עולה.אין ויכוח על עובדה זו מה שנשאר לויכוח זה בכמה תעלה השכירות.
    סגור
  • 90.
    המגמתיים של בנק לאומי
    נמאס מהפרסומים 16/08/2016 00:44
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אני לא שוכחת בעבר את ההמלצה שלהם לקנות מניות מסויימות דקה לפני צלילתם ואני מייד מכרתי אותם כי כבר הבנתי את המסר וכך ניצלתי. נכון למה שהמשקיעים לא יקחו הלוואות משכנתא מבנק לאומי ,ישלמו לבנק ריבית נשך כי הם לווים מסוכנים,למרות הריבית האפסית של בנק ישראל , והמשקיעים הנחמדים מעבירים את הסיכונים שלהם (שגם הבנק מכיר בזה ולכן מעלה את הריבית )לשוכרים המסכנים ממעמד הביניים ומעלים להם את שכר הדירה. אז מה יעשה הבנק אם המשקיעים הללו יעלמו.אז גם אם בטווח הקצר המשכירים יותר מדירה אחת יעלו את שכר הדירה בסוף הם יפסידו בגדול. השיטה של המס שבה הולך כחלון זה צדק חלוקתי נכון.
    סגור
  • הם מדברים לעניין (ל"ת)
    פריצל 22/08/2016 17:19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 89.
    כחלון מטיס את שכר הדירה עם ההצעות שלו (ל"ת)
    ארק 15/08/2016 21:57
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 88.
    כל מילה בסלע
    רמי 14/08/2016 13:04
    הגב לתגובה זו
    7 2
    בתור מנהל חשבונות, אני מבקש לעשות סדר ולשים את הדברים באור הנכון. המיסוי על דירות בארץ הוא מטורף !. אלו המשווים 10% פונים לקהל הלא מבין. חשבתי לתומי שיש הגינות ! נניח שדירה עולה 1.5 מליון. קנית? שילמת 8% מס 120000 שקל. תווך 2% מע"מ 35 אלף שקל. עורך דין 1.5 מע"מ 26 אלף (המספרים עוגלו למטה !) סך הכל יותר מ 181,000 שקל. השכרת ב3200 שקל? שילמת מס 10% 320 שקל, נשאר 2880 שקל שאומר שיקח לך מעל חמש שנים !! להחזיר את ההוצאות (המדינה קיבלה את רוב הכסף !). ״תשואה"? אם סך הכל של הרכישה זה 1681000 התשואה היא 2.2% וזה לפני תיקונים, שיפוצים, חודשים ללא שכירות, חובות דיירים (החשבונות מגיעים באיחור והדייר כבר יצא ועוד ועוד) אם אתה מחזיר הלוואה (כמו רובינו) אז בכלל נשארת בלי כלום. . אז לפני שמוכרים לציבור סיפורים פופוליסטים ברוח התקופה, מישהו צריך לשים את האמת על השולחן. אין כל צדק כלכלי בפגיעה במשקיעים סולידיים, לא ״עשירים״ ולא בטיח. מעמד ביניים בגיל השלישי שמחפש וודאות כלכלית.
    סגור
  • כמעט נכון. עד 5030 שח פטור ממס השכרה.
    ושכחת שאסור למכור 22/08/2016 17:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם תמכור מס השבח ימחק לך כל רווח שהיה לך מהשכירות
    סגור
  • המס על דירות צריך להיות זהה למס על רווחי הון 25%
    מס מוצדק ונמוך מדי 16/08/2016 08:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מצב שבו אין כמעט סיכון והמס נמוך אין פלא שהבורסה מתפרקת ואין השקעות במשק מלבד נדלן
    סגור
  • כבר יש 25% במכירה. שים 8% מס קניה בבורסה (ל"ת)
    ואין יותר בורסה 22/08/2016 17:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 87.
    בעל הדירה העלה מחיר ב 10%
    אפי 13/08/2016 19:13
    הגב לתגובה זו
    6 4
    שאלתי אם יש לו 3 דירות ענה לי מה זה עניינך? כחלון מעלה מיסים לבעלי 3 דירות אז ברור שבעלי 2 דירות על הכוונת. וחוץ מזה הסביר אם אלו מה-3 מעלים למה שהוא יהיה פראייר? כחלון זימברת אותי יא בוגד
    סגור
  • טען עוד
  • 86.
    שוב פעם מס לא צודק שמיטיב עם עשירים
    50 דירות 12/08/2016 16:17
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מי שיש הרבה דירות - ודירות יקרות - ישלם רק עד 1500 ש"ח לחודש לדירה. למה לא לקחת מהעשירים שיושבים על מלא נכסים את מלוא המס?
    סגור
  • 85.
    אין בעיה, נעביר דירות "עודפות" ע"ש הילדים.
    תל אביבי 12/08/2016 09:15
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כחלון לא יראה גרוש. בשום פנים ואופן לא נמכור דירות. הדבר היחידי שיקרה - לשוכרים יהיו בעלי בתים חדשים. לא מהפכה ענקית.
    סגור
  • מי שירויח אלה עו"ד שיעבירו דירות ליורשים (ל"ת)
    משכיר 14/08/2016 13:19
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 84.
    נו מתי כבר ירדו המחירים? מת לקנות דירה שנייה ומחכה לירי
    אבי 11/08/2016 18:24
    הגב לתגובה זו
    4 3
    תודה לכחלון. בזכותו אקנה דירה שנייה בזול. בזכות החוק של כחלון אקנה רק דירת 5 חדרים ורק בשכונה טובה במרכז. במקום לקבל שכירות של 2000 שח על דירת 3 חדרים בפריפריה אקבל 6000 שח במרכז. איזה מזל שיצא החוק של כחלון כי כבר עמדתי לקנות דירה קטנה בפריפריה. תודה כחלון שפתחת לי את העיניים.
    סגור
  • שוב מ על המסכנים
    צפוני 12/08/2016 21:43
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ברור שהמצב שך היום , בעיקר במרכז ובאזורי הביקוש, צי שישלם את המס זה השוכרים המסכנים ולא בעלי הדירות שיגלגלו את המס עליהם. השכרות כבר עלתה ב 10%....
    סגור
  • 83.
    ומה רע בהגדלת הכנסות המדינה ממי שמחזיק הרבה דירות? (ל"ת)
    פחות מיסים לאחרים 11/08/2016 17:41
    הגב לתגובה זו
    6 8
    סגור
  • כולם יפגעו גם המשכירים וגם השוכרים
    יוסי 18/08/2016 14:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הכנסות המדינה יעלו גם מהעלאת שכר הדירה .הבעיה שכאן יפגעו השוכרים המסכנים שיצטרכו לממן את גזרות כחלון
    סגור
  • ההכנסות למדינה לא לדיור
    שוקי 12/08/2016 15:33
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הגדלת ההכנסות תאפשר מימון סקטורים מיוצגים בכנסת לתמיכה בממשלה
    סגור
  • 82.
    זה אותו עם שסתם את הפה כשהטילו פה מיסים על
    העם צוווח 11/08/2016 16:52
    הגב לתגובה זו
    6 3
    טייקונים שכולם נעלמו כלא היו. שתקו עם שישנסקי על הגז ועל כיל ועל שכר הבכירים בבנקים .ועל מס שבח על דירה שניה בהנהגת לפיד ועל חובת הגשת דו"ח על מחזור של 811 אלף שח ועל העלאת מס הבורסה. הם שתקו כי זה לא נגע להם הם לא היו מושקעים בבורסה ולא נפגעו משישינסקי. הם לא עובדים בבנק ולא בכירים בבנק הם רק חשבו שאם יקחו מעידן עופר ותשובה אז לא יקחו מהם כלום כי ככה יחימוביץ הסבירה להם שהכסף מהם יגיע לבריאות ולחינוך (מעניין למה המורים מאיימים לשבות בתחילת שנה) ומעניין למה הרופאים רוצים לשבות. כך שיחימוביץ הסתומה עבדה בשירות ביבי והעשירה את קופתו. כשהיא הבינה שעשתה טעות אז היא העדיפה שהגז ישאר קבור בים כדברי החבר שלה זליכה. אז עכשיו תורכם לאכול אותה עם הדירות זבל שלכם ואם כחלון לא יטיל עליכם מס אז כל חסרי הדירות לא יצביעו עבורו גם. מצווה להטיל עליכם מיסים. תמכרו כבר .
    סגור
  • 81.
    ביבי השפל וכחלון הטיפש מתחרים מי יותר זבל. (ל"ת)
    אלי 11/08/2016 16:50
    הגב לתגובה זו
    10 5
    סגור
  • 80.
    ועדת בכר- וביבי אמר שהוא וכחלון שרי אוצר הכי טובים כי ה
    תוצאה של 11/08/2016 16:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הם התחילו מלמטה מלמכור סחורה סוג ב' כסחורה סוג א
    סגור
  • 79.
    כחלון חייב למסות אותם כדי שימכרו את הדירות . (ל"ת)
    3 דירות 11/08/2016 16:46
    הגב לתגובה זו
    6 8
    סגור
  • 78.
    נכון יביא להגדלת הכנסות מעשירים!מה רע מצאת בזה טמבל? (ל"ת)
    אריה 11/08/2016 16:05
    הגב לתגובה זו
    10 4
    סגור
  • בכול כתבה אתה מגיב באלימות, אטימות וניבול פה, אולי תיקח
    מאיר 11/08/2016 22:14
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כבר את התרופה סוציומאט אומלל?
    סגור
  • תגובה שניה שלי באתר!!אולי אתה מתבלבל עם מישהו אחר!!!!
    אריה 15/08/2016 09:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובכלל אם מילה כמו "טמבל" היא אטימות ואלימות? אולי ניבול פה. קבל התנצלותי אם נפגעת.לא התכוונתי
    סגור
  • 77.
    ביבי וכחלון אוכלים את היד שמאכילה אותם אם יעבור החוק של
    rami 11/08/2016 16:02
    הגב לתגובה זו
    6 9
    3 דירות הם יכולים לחלום על להיבחר שוב מפלגה של כחלון נפל ב5 מנדאטים תוך שבועיים שיסיק מסקנות למה ואיך
    סגור
  • 76.
    חיבים לעלות רבית שהציבור לו יעשו קבינות מהבתים על חשבון
    אבי 11/08/2016 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 4
    חיבים לעלות רבית כי הרבה קובנות עושים עים משכנתה אפסית קונים משכרים מהשכירות משלמים את המשכנתה
    סגור
  • 75.
    למה המדינה מפחדת לעלות רבית שתיתן לצערים משכנתה מעודפת
    דוד 11/08/2016 15:51
    הגב לתגובה זו
    0 3
    לפנה 20 שנה קיבלתי משכנתה לקנות דירה לאחר 15 שנה שאני משלם המשכנתה היתה לו שווה כלום כי ארך המשכנתהלשלוח לי מכתב היהה יותר יקר היום הממשלה נתנת לעשרים להיות יותר עשיר כי לקח משכנתה ב0 אחוז משכיר את הדירה יותר יקר ולכן קונה עד בית כי המשכנתה זלה ומשכיר קונה עוד בית משכיר כך יכול לקנות 20 בתים על חשבון הציבור
    סגור
  • 74.
    מסים על 3 דירות אבל על 24 דירות להבירן זה ספור אחר (ל"ת)
    חח 11/08/2016 15:44
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 73.
    חחחח
    ןןןן 11/08/2016 15:40
    הגב לתגובה זו
    6 5
    3 דירות בקריות או עכו או פריפריה עולות כמליון וחצי..דירה אחת פשוטה בתלנאביב עולה 4 מליון ומה עם צמרת אקיאוב רוטשילד ? שם זה בין 8 מליון ל30 מליון לדירה אחת!!! כחלון נגד העניים רק למען העשירים עובדה שבירן ישלם נמוך על 24 דירות שברשותו כי הואנלא גובה אישית את הכסף....בזיון
    סגור
  • ישלם נמוך???1500X21 =31500שח בשבילך אולי נמוך!!! (ל"ת)
    אריה 11/08/2016 16:04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 72.
    נכון יביא להגדלת הכנסות מעשירים!מה רע מצאת בזה טמבל? (ל"ת)
    אריה 11/08/2016 15:37
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 71.
    תראו כמה כסף הבנקים על חשבון הציבור (ל"ת)
    אבי 11/08/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 70.
    המשק בצרותחיבים לעלות רבית (ל"ת)
    אבי 11/08/2016 15:30
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 69.
    חייבים לעלות את הריבית לפחות 3 אחוז (ל"ת)
    דוד 11/08/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • ולעזזל היצוא הישראלי, הנדלן חזות הכל (ל"ת)
    בובו 11/08/2016 15:03
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • זה לא נדל"ן
    איציק 11/08/2016 17:02
    הגב לתגובה זו
    1 3
    זה דיור. זה מצרך בסיסי. כמו מים. כמו אוכל. כמו אויר.
    סגור
  • וארנונה על מצרך בסיסי? וחשמל,גז ומים עם מחירים בשמיים?
    מאיר 11/08/2016 22:18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ומוצרים בסופר זה לא מצרך בסיסי? למה הם לא יקרים לך? רק הדירה מפריעה לך כי נרדמת בשמירה ועכשיו אתה בוכה :שתו לי אכלו לי תתנו לי......
    סגור
  • הנזק המיידי הוא שחוזי שכירות הם רק לשנה כי אי אפשר
    ייייי 11/08/2016 18:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לנחש איזו גזירה תהיה על בעלי הבתים בשבוע הבא. המדינה לא בונה להשכרה, אם גם המשקיעים לא ישכירו מחירי הדירות להשכרה יקפצו עוד יותר. למה להעדיף רוכשים על פני שוכרים? מה עם מי שרכש 3 דירות בפריפריה, משכיר אותן ובכסף שוכר דירה אחת בתל אביב?
    סגור
  • 68.
    האים זה צודק שהציבור מכבל על הכסף שלו 0 בבנק
    דוד 11/08/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
    3 3
    והבנק לקח את הכסף נתן אותו לאחר מקבל 9 אחוז על הכסף של הציבור ושאלים למה הציבור נזקק לעזרה זה בגלל שעוקצים אותו מכול הכיונים גם משלם מס גם משלם ביטח לאומי גם הבנקים ולציבור לו נשאר כולם למיחיה
    סגור
  • 67.
    ברור שהבנקים שהכי נהנו מהבועה יגידו כל דבר
    הומלס 11/08/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    7 3
    עוד חכמולוג... מי שחכם צריך לסנן חוות דעות של "מומחים" מטעם גופים שאין להם עניין שיהיה שינוי במחירי הדיור כלפי מטה הם לא מבינים שככל שהזמן עובר מתרבים הקולות של אלו שרוצים בשינוי ובסוף זה יתהפך להם בפרצוף
    סגור
  • 66.
    כחלון.טוב לתפרנים.
    ישראל ישראלי 11/08/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    3 10
    קדימה כחלון תתן בראש.חובה וטוב לכחלון.ולמצביעים שלו מחיפה ואולגה.ושלא יעבדו עליכם עם יקר ונהנתן.לכו לעבוד.
    סגור
  • התפרנים רוצים לשכור דירות והוא מעלה להם את המחיר (ל"ת)
    ייייי 11/08/2016 18:04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 65.
    הבנקים נתנים0 על הכסף של הלקוח מהפו יתפרנס קונה בתים
    דוד 11/08/2016 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לעלות רבית זה חובה שהציבור לו יעבד את הכסף שלו ואז גם יהה יצאה של דירות אז כולם בכים על הכול רוצאים לאכול את העוגה מכול הכיונים
    סגור
  • 64.
    במרכז בונים דירות 5 ו 6 חדרים, אם כבר בונים 2 חדרים אז
    אלי 11/08/2016 14:52
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מוכרים אותן ב 3.65 מיליון (פרוייקט שוק בצלאל). אין בנית דירות עממיות של 3 חדרים במרכז.
    סגור
  • 63.
    איך כל האתרים מציגים דעה נגד
    מדהים 11/08/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    4 2
    למי שלא זוכר רק לפני כשנה 40 אחוז מקוני הדירות היו משקיעים אז איך כמעט אף כלכלן או מומחה יכול להתעלם מההשפעה על כמות הגירות הזמינות והמחירים- אבל גם כחלון קורץ לעשירים בתקווה שמי שפחות מתוחכם לא ישים לב.
    סגור
  • 62.
    לבנקים יש תועלת בניפוח בועת הדיור
    עוד אינטרסנט 11/08/2016 14:45
    הגב לתגובה זו
    8 4
    לא להתייחס לשטויות שהוא כותב. לבנקים שנהגו בהפקרות ונתנו משכנתט לכל הומלס יש אינטרס לנפח את בועת הנדלן. אם הוא מתנגד לחוק אז סימן שזה חוק טוב שיעסור בהורדת מחירי הדירות. צריך לחשוב על הצעירים שאין להם עתיד כאן אם המחירים יישארו גבוהים
    סגור
  • 61.
    כחלון מחפש הכנסה קלה ואם יש לזה הילה דיור מה טוב
    ציונה 11/08/2016 14:37
    הגב לתגובה זו
    7 11
    זה אך ורק להביא עוד כסף לממשלה כדי שהיא תחליט היכן לבזבז את כספינו שלנו לשווא
    סגור
  • חבוב, אצלנו יש קידומים בשכר וזה עולה כסף ! (ל"ת)
    צביקה-עובד מדינה 11/08/2016 14:52
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 60.
    כחלונים יקראו לכל מי שלא איתם - אינטרסנט
    צורי 11/08/2016 14:35
    הגב לתגובה זו
    8 4
    כל תומכי כחלון מסונוורים על ידי לקחת מאנשים שעמלו טרחו חסכו הכוונה היא רק לפגוע בשיכבה מסוימת הכוונה למעשה מס נוסף על שכבה מסוימת(תבדקו היטב) ועוד מקורות כסף למישחקי הכס
    סגור
  • 59.
    כחלון
    כחלון 11/08/2016 14:30
    הגב לתגובה זו
    11 5
    כחלון הוא ליצן,אין לו שום ידע בכלכלה ובטח לא למד בשום מקום. היה לו חנות למכירת אביזרי רכב נו באמת !!!
    סגור
  • 58.
    לבנקים אין אינטרס שמשקיעים יצאו מהשוק - שקוף
    צדקיהו 11/08/2016 14:28
    הגב לתגובה זו
    18 3
    האינטרס של הבנק זה כמה שיותר משכנתא עם החוק הזה משקיעים יצאו מהשוק והביקוש ירד ברגע שהביקוש ירד הבנק יפסיד פעמים פעם אחת שיקנו פחות דירות פעם שניה שמחיר הדירות שכן קונים ירד הבנקים הם אויבי האזרח הפשוט הם יהפכו את כולם למשועבדים למשכנתא לכל חייהם כדי שהנהלים שלהם ירוויחו מליוני שקלים בלי לעשות בעצם כלום חקלאים תורמים מזון תעשיינים מיצרים דברים שהכרחים לחיים רופאים מרפאים ובנקים לא עושים כלום חוץ מלעשוק את האזרח אנחנו חיים בחוות החיות אנחנו הסוסים והבנקים החזירים
    סגור
  • זה יכול להיות נכון, אבל
    58 11/08/2016 14:44
    הגב לתגובה זו
    4 2
    האם מחירי הדיור יירדו? האם לזוגות הצעירים תהיה רווחה גדולה יותר? אלה השאלות. והתשובה היא לא. מלבד הסטת הכעס לעשירים, האוצר ירוויח עוד מסים והזוגות הצעירים ימשיכו לזעוק.
    סגור
  • אבל זה ברור ונכון בכלכלה ארוכת הטווח
    ציונה 11/08/2016 14:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נכון הם חיים מזה לא מהקפריזות של חוקי אד-הוק בשבוע הבא
    סגור
  • 57.
    וואי וואי שמו יד בכיס של האשכנזים ....... (ל"ת)
    בוחבוט 11/08/2016 14:22
    הגב לתגובה זו
    9 6
    סגור
  • גם הבסטיונר עם 30 הדירות אשכנזי? (ל"ת)
    חמוריקו 22/08/2016 17:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אני אשכנזי אבל מה הקשר?
    אריה 11/08/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אין לי שום בעיה שייקחו מס על הדירה השלישית ומעלה.אני תומך בכך.זה הופך אותי למזרחי? גם גזענות כלפי אשכנזים זו גזענות!פחות פלגנות ממך בבקשה
    סגור
  • טמבל
    57 11/08/2016 14:45
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לא הכל זה עדתיות. תתעורר כי הבעיה סבוכה יותר, ו"הנקמה" איננה פתרון. זה מה שמשרד האוצר רוצה, ובינתיים הוא יגבה עוד מסים, ודבר לא יקרה.
    סגור
  • 56.
    כחלון הטיל קנס על שוכרי הדירות, אולי כדי למממן
    עופר 11/08/2016 14:19
    הגב לתגובה זו
    10 15
    מיליארד שקלים לחרדים?
    סגור
  • און בשביל לכסות את הפחתת מס החברות, זה אותם הסכומים... (ל"ת)
    מאיר 11/08/2016 22:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • תפסיק כבר עם שנאת החרדים
    56 11/08/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    8 3
    זו ההסטה של האוצר - שתשנא אחרים, והכישלון ימשיך להיות שר.
    סגור
  • 55.
    אמממ תנו לי לנחש למה הוא מתנגד.. (ל"ת)
    טוני בלוני 11/08/2016 14:18
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 54.
    מיסים נוספים
    קורן צבי 11/08/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    5 6
    מי שמחזיק בחשבון עו"ש 50,000 ש"ח מזומן מעל לחודש ימים ישלם כ-5% מס. מי שמחזיק 1000,000 ש"ח במזומן מעל לחודש ימים ישלם כ-10% מס. הסיבה הינו גורם לצמיחה מואצת של המשק, ולמעשה גורם להאטה של המשק. במקום להתעסק עם רשות שדות התעופה, חברת חשמל ופקידי האוצר, מפחד כחלון משביתות ומקבל עצות אחיטופל. חוץ מעבודה לעורכי הדין להעברת הדירות על שם הילדים אני מקווה שלא יצא לאוצר מזה כלום. הפיתרון, להטיל 60% מס רכישה על הדירה השנייה, 90% מס רכישה על הדירה השלישית. וכך, אף אחד לא יקנה יותר דירות להשכרה. ובא לציון גואל.
    סגור
  • יש כבר קומוניזם בעולם-אתה לא יכול להמציא (60%-90%) (ל"ת)
    אריה 11/08/2016 15:34
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 53.
    עיד אחד שמחזיק יותר מ-2 דירות
    אורן 11/08/2016 14:13
    הגב לתגובה זו
    7 7
    לא ברור מה הבעיה בהגדלת הכנסות המדינה, אם לוקחים מהעשירים ביותר ומעבירים לשאר האזרחים.
    סגור
  • איזה עשירים ? הסבא שלך עשיר ? הדודה שלך עשירה ?
    שמטוב 14/08/2016 10:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    השר משה כשלון הוא גובה המיסים של ביבי שקרניהו. ביבי אמר: גבה עוד מז ותגיד שהמס ישפר את מצב בדיר. משה כשלון ענה: אמר: ביבי, איזה רעיון ענק ? אתה גאון
    סגור
  • 52.
    מיסים נוספים
    קורן צבי 11/08/2016 14:12
    הגב לתגובה זו
    2 12
    מי שמחזיק בחשבון עו"ש 50,000 ש"ח מזומן מעל לחודש ימים ישלם כ-5% מס. מי שמחזיק 1000,000 ש"ח במזומן מעל לחודש ימים ישלם כ-10% מס. הסיבה הינו גורם לצמיחה מואצת של המשק, ולמעשה גורם להאטה של המשק. במקום להתעסק עם רשות שדות התעופה, חברת חשמל ופקידי האוצר, מפחד כחלון משביתות ומקבל עצות אחיטופל. חוץ מעבודה לעורכי הדין להעברת הדירות על שם הילדים אני מקווה שלא יצא לאוצר מזה כלום. הפיתרון, להטיל 60% מס רכישה על הדירה השנייה, 90% מס רכישה על הדירה השלישית. וכך, אף אחד לא יקנה יותר דירות להשכרה. ובא לציון גואל.
    סגור
  • דיי לקטר, קבלת בוחטה של גאווה בחינם עם ירדן גרבי, לא ? (ל"ת)
    גוגו טברייני 11/08/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 51.
    למען הגילוי הנאות
    חמי 11/08/2016 13:45
    הגב לתגובה זו
    5 6
    אני מציע שלכל כתבה בנושא הנדלן תצורף שורה של "גילוי נאות" שבה יפורט כמה דירות יש לכותב, בדיוק כמו שבסיום כתבה שבה יועץ מסויים ממליץ על מניה מסויימת כתוב האם הוא מושקע בה או לא.
    סגור
  • למה רק את מספר הדירות? שיכתוב גם את ערכן, את טופס 101,
    מאיר 11/08/2016 22:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואת מספר החזיה של אשתו.
    סגור
  • מאיר בוחבוט כמה שאתה טיפש!!!
    אזרח דרג א 14/08/2016 15:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכן אתה תקוע בתחת של אשתך השמנה.....
    סגור
  • ואם אין לו שלוש דירות, את מי אתה חושב שהוא מייצג?
    ספרטקוס 11/08/2016 17:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כלכלן בבנק מייצג את העניים? מייצג את מעמד הביניים? הוא שליח בעלי ההון ועובד שלהם בשכר!!!
    סגור
  • 50.
    יש להטיל את המס לפי שווי דירות מעל 10 מיליון שקל
    הכלכלן צודק 11/08/2016 13:44
    הגב לתגובה זו
    11 1
    מספר הדירות מעוות את המיסוי המוצע
    סגור
  • 49.
    כמה יצורים כמו בפמן מסתובבים בישראל ,והשמים לא נופלים? (ל"ת)
    בא 11/08/2016 13:41
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 48.
    כחלון הדוחה. רוצה שאנשים יקפצו מהגג?
    שרון 11/08/2016 13:30
    הגב לתגובה זו
    9 6
    רק אדם מרושע שנבחר להיות שר האוצר יכול להסית ככה. אדם עם מסר של שנאה. זה הפרצוף הרע של העם שלנו. של מי שמסית ושונא פלג ומסכסך. רוצה שהמשקיעים יקפצו מהגג... גם ביבי בשעותיו הגרועות ביותר לא מתבטא ככה וגם רבים שהסית נגד המתנחלים לא התבטא באופן כזה. פונה למכנה המשותף הנמוך ביותר
    סגור
  • ביבי שולח את משה כשלון להיות גובה מיסים שלו . למה ?
    שמטוב 14/08/2016 10:06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כי משה כשלון הוא אידיוט.
    סגור
  • אולי מספיק לך . (ל"ת)
    שתוק לטאה 11/08/2016 13:41
    הגב לתגובה זו
    7 7
    סגור
  • 47.
    גלגול מס, הוא תהליך של שנים. המחיר של שכר הדירה נקבע
    fkfki 11/08/2016 13:30
    הגב לתגובה זו
    9 0
    בשוק חופשי ומושפע אך ורק מביקוש והיצע. אי אפשר בבת אחת להגדיל ביקוש וגם לא להשמיד דירות. הקפצה שרירותית של שכ"ד תקטין את הביקוש, שאינו קשיח, ודירות יעמדו ריקות. בטווח הארוך המס עלול לגרום לירידה ברצון של הקבלנים לבנות וזה מוביל למחסור וזה מוביל לעליית שכ"ד. אלא אם כחלון יפעל במקביל להעלאת התחלות בניה
    סגור
  • הביקוש קשיח. מה אני אמור לעשות עם האשה ו 3 הילדים? (ל"ת)
    שוכר 22/08/2016 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    הם מפחדיים
    הרצל הפרסי 11/08/2016 13:30
    הגב לתגובה זו
    7 5
    רשימת אני לא מבין מדוע ביזפורטל לא מפרסם גם כתבות של אנשים שחושבים הפוך מאדון דר'שנית ברור שהבנקים לא רוצים שמחיר הדירות ירדו כי אז לא יהיה כיסוי למשכנתאות המוגזמים שנתנו לכל דורש מבלי לבדוק את יכולת ההחזר שלהם ואז הם יהיו בבעיה
    סגור
  • 45.
    למה הגבילו את המס ל1,500 בחודש??? (ל"ת)
    כדי להגן על העשירים! 11/08/2016 13:19
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 44.
    אין מחסור. פשוט כל משפחה קונה עוד 3 דירות "בשביל הפנסיה (ל"ת)
    כלכלן 11/08/2016 13:14
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • זה עבור הילדים שלא יצתרכו להיכנס להגרלה הזויה
    הפוך גוטה 11/08/2016 13:38
    הגב לתגובה זו
    6 4
    כחלון = הראלה ממפעל הפיס . אבל את הפיס הוא רוצה לסגור
    סגור
  • הגרלה מכורה שתוצאותיה לא מפורסמות, והאחוז ששמור לתושבי
    מאיר 11/08/2016 22:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המקום מגיע למשפחות ומקורבי וועד העיריה.....
    סגור
  • 43.
    מדברים מפוציציה. השוכרים ממש לא מעניינים אותו (ל"ת)
    ישראלי 11/08/2016 13:08
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 42.
    יש להתמקד בהמרת דירות להשכרה לדירות בבעלות הדיירים
    כלכלן 11/08/2016 13:07
    הגב לתגובה זו
    2 4
    עידוד בעלי הבתים למכור את הדירות לחסרי דיור. את שכר הדירה יש להוריד על ידי הגברת הקצב שבו שוכרים עוזבים את שוק השכירות וקונים דירה משל עצמם
    סגור
  • ואיפה יהיו דירות להשכרה אם ימכרו למי שאינו משכיר
    שמטוב 14/08/2016 10:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יהיו דירות להשכרה.
    סגור
  • לא למדת כלום. חזור מיד לספסל הלימודים ולבחינות. (ל"ת)
    פרופ לכלכלה 11/08/2016 15:12
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 41.
    כלכלן בנק לאומי צודק
    יוסי ד 11/08/2016 13:01
    הגב לתגובה זו
    8 14
    בשל חוסר אטרקטיביות באפיקי ההשקעה בעלי הדירות לא ימכרו דירות ויגלגלו עד כמה שאפשר את המס על השוכרים .ובכך כחלון דופק את כולם .
    סגור
  • למה יש לי הרגשה שהוא דופק רק אנשים כמוך יוסי . (ל"ת)
    פפפ 11/08/2016 13:46
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • טעות בידך. קרא והשכל.
    חכם מיימון 11/08/2016 13:29
    הגב לתגובה זו
    9 5
    מאחר והרוב המוחלט של משכירי הדירות הם בעלי דירה נוספת אחת כלומר בבעלותם 2 בלבד הם לא יפגעו מהמס החדש ויוכלו להמשיך להשכיר את הנכס שבבעלותם באותו המחיר כאילו לא קרה דבר. לעומת זאת בעלי דירות הסובלים מריבוי נכסים (3 דירות ויותר) הבעיה תהיה כולה רק שלהם משום שיעמדו בפני 2 ברירות : ליישר קו עם הרוב המוחלט של משכירי הדירות ולא לנסות לגלגל את המס לשוכרים או להיפטר מהר מהדירה השלישית ומעלה דבר שיגרום לירידות מחירים וייטיב עם חסרי הדיור האומללים שיקנו את הדירות הללו . בקיצור 2 ציפורים במכה 1, גם צדק במיסוי וגם דירות שיזרקו לשוק ויורידו את המחירים.
    סגור
  • חוק עידוד בעלי דירה אחת לרכוש דירה שניה ....
    חלם זה כאן 11/08/2016 13:48
    הגב לתגובה זו
    4 9
    בעלי 3 דירות לא ימהרו למכור .יש ברשותם 2 דירות מושכרות , מעלים ב 300 שח לכל דירה וסופגים את השאר . (מחיר הדירה ,רק בשנה האחרונה עלה ב 8 אחוז ,שזה המס ל 8 שנים ....) בעלי 4 דירות ,אולי ימכרו , אבל למי ? לבעלי דירה אחת שעכשיו שהמחיר ירד קצת (10% ) יוכלו לקחת משכנתא זולה ולהנות מעליית מחירי השכירות . בקיצור תשואה של 4 אחוז ... לא רע בכלל . מי שישלם את המחיר הם השוכרים ... על זה נאמר , כחלון תתחיל לבנות כמו שרון בזמנו עם הקרוונים .מסים אף פעם לא הורידו מחירים .
    סגור
  • 40.
    מדבר מפוזיציה
    רותי 11/08/2016 12:57
    הגב לתגובה זו
    11 6
    צריך למסות גם את הדירה השנייהוגם למסות שכר דירה מהשקל הראשון.
    סגור
  • יש למסות כל מה שיש לאחר. ואם צריך, לגרש לנגב (ל"ת)
    בובו הקנאי 11/08/2016 15:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 39.
    נדרש שינוי
    ליכודניק 11/08/2016 12:55
    הגב לתגובה זו
    7 11
    לנוכח אוזלת היד של המפלגה שלי וגרורותיה , הגעתי למסקנה העצובה שיש להעלות לשלטון מחדש את הבולשביקים (מפאי/המערך/העבודה /המחנה הציוני) כי הם היחידים שכנראה יוכלו לעשות כאן סדר ולדאוג לזוגות הצעירים חסרי הדירות . התגלתה תעשייה שלמה של רווחים מדירות להשכרה לא רק של המיליונרים אלא גם של אנשים רגלים . לא ייתכן שזה ימשיך כך ואנחנו הצעירים נמשיך לחיות עם הלשון בחוץ . להחליף את השלטון מיד !
    סגור
  • 38.
    מדובר בשר אוצר מגלומן שיהרוס את המשק בשיטתיות
    כחלוניזים מכוער 11/08/2016 12:50
    הגב לתגובה זו
    13 12
    איד שהשתן עלה לו לראש, בגלל רפורמת הסולולר, שנעשתה עם שגיאות ענק שהביאו לנזקי עתק לקות הפנסיה והגמל והרסו את שוק התקשורת. איש זה חולה באובססיביות לא מובנת לבנקים ופועל כמו פיל בחנות חרסינה ועלול לגרום למשבר פיננסי, שלא לדבר על תקציב בטלאים שמחביא גרעונות עתק שאותם יצטרך הציבור לשלם בעתיד
    סגור
  • 37.
    מענין כמה דירות יש לקלקלן????? מאיזו פוזציה הוא מדבר??? (ל"ת)
    בפצ 11/08/2016 12:44
    הגב לתגובה זו
    18 4
    סגור
  • 36.
    נמאס לנו
    זוג צעיר 11/08/2016 12:39
    הגב לתגובה זו
    25 3
    את הכלכלנים והמומחים שמלהגים ומעלים גירה כל יום בתקשורת לא מעניינים בכלל הזוגות הצעירים שקצרה ידם לרכוש דירה ראשונה לחיים . התאוריות שלהם וההתגוששות שלהם עם כחלון ושיטותיו - לא מעניינים אותנו נקודה ! אנחנו שמשרתים במילואים ומשלמים מסי אמת רוצים עכשיו ומיד דירה ראשונה למגורים בחצי מהמחירים שנקובים כיום כדי שלא נצטרך לצאת שוב לרחובות לעשות מהומות או פשוט לרדת מהארץ שנולדנו בה והקרבנו את דמינו בה תרתי משמע .
    סגור
  • במקום לשתוק צאו לרחובות !!!
    נמאס !! 11/08/2016 13:31
    הגב לתגובה זו
    6 5
    כל הצעירים המיואשים כאן. הכח בידים שלנו ורק הפגנה עוצמתית בתקופה הזו אולי תניע משהו והמחירים אכן יקבלו תפנית משמעותית כלפי מטה !!! עכשיו הזמן לצאת לרחוב !! כשהברזל חם חם אפשר לכופף אותו !!
    סגור
  • מומחויי!!! (ל"ת)
    בא 11/08/2016 12:45
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 35.
    המשקיעים הכבדים בורחים מהשוק-זו עובדה, העמחה ישאר לספוג
    / 11/08/2016 12:36
    הגב לתגובה זו
    8 2
    את כל האש שיביא המשבר . מי שלא מבין שכלכלה לא יכולה להתנהל ביחס של 200 משכורות ברוטו לדירה - יבין בהמשך. יהיה תיקון ותיקון אגרסיבי במחירים, במיוחד בפריפריה.
    סגור
  • 34.
    אפשר להוריד את מחירי הדירות בתוך יום אחד
    אין ארוחות חינם 11/08/2016 12:36
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אבל במנהיגים שלנו לא רוצים כי ירך הדירות שלהם יירד. כל כך ברור. תורידו את מס הקרקע שמהווה 505 מערך הדירה, ומחיר הדירה יירד אוטומטית. הכל חארטה ומשחקים עובדים עליכם, לא מאמין לאף מנהיג במדינה הזו.
    סגור
  • 33.
    ד"ר ד"ר אבל דבריו לא נקיים משקולים זרים -צא וחשוב! (ל"ת)
    משה 11/08/2016 12:26
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • 32.
    זה לא כחלון, זה ביבי השפל העיקר לגבות יותר מסים. (ל"ת)
    אלי 11/08/2016 12:24
    הגב לתגובה זו
    5 10
    סגור
  • בפסיכולוגיה קוראים לזה
    32-אלי 11/08/2016 14:51
    הגב לתגובה זו
    4 2
    העתקה. זה כחלון, מאחר והוא חסר ידע והבנה, פקידי האוצר החמדנים מסיתים אותו להפעיל חוקים דרקוניים שלא יועילו לעניין הוזלת מחירי הדירות, אך יעשירו את האוצר במסים. אם לא הבנת שכחלון משמעו כישלון - לגביך יגיע היום מאוחר יותר.
    סגור
  • לפסיכולוג אם לא הבנת שביבי השפל תומך בכחלון אז אתה .... (ל"ת)
    אלי 11/08/2016 16:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 31.
    שכחו להוסיף הכותב הוא בעל 5 דירות
    להעלות להם את המיסים 11/08/2016 12:24
    הגב לתגובה זו
    9 3
    משתכר ב- 500 אלף לחודש ואין לו איפה להשקיע אז הוא רוכש דירות שמייצרות לו הכנסות חוקיות שפטורות ממס. לשים עליהם מס גבוה למה על הבורסה על פיקדונות , על עבודה משלמים ועל דירות לא
    סגור
  • 30.
    ד"ר שטויות הגיע הזמן להוזיל את מחירי הדירות
    יוסי 11/08/2016 12:16
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כל אנשי הדירות עכשיו מתנגדים ומכניסים את הממשלה למסע הפחדות ,,כולם בעלי עניין שייש להם כבר דירות לילדיהם ולנכדיהם .אין הצדקה שאדם יחזיק יותר מדירה אחת למגורים ...דירה=מגורים ולא עסקים ..כחלון מבין מצויין שעתידו הפוליטי יהיה רק בהוזלת מחירי הדיור בישראל
    סגור
  • אתה ממש חכם
    יוסי 11/08/2016 14:57
    הגב לתגובה זו
    3 1
    והמס הזה יוריד את המחירים? אתה בטוח? או שזה עוד ח'רטה של האוצר לגבות עוד מסים, ומה אכפת להם ממך?
    סגור
  • 29.
    משקיעי הדירות ובעלי האינטרסים מהלכים עלינו אימים.. כנסו
    חכם מיימון 11/08/2016 12:16
    הגב לתגובה זו
    10 5
    מאחר והרוב המוחלט של משכירי הדירות הם בעלי דירה נוספת אחת כלומר בבעלותם 2 בלבד הם לא יפגעו מהמס החדש ויוכלו להשכיר את הנכס שבבעלותם באותו המחיר. לעומת זאת בעלי דירות הסובלים מריבוי נכסים (3 דירות ויותר) הבעיה תהיה כולה רק שלהם משום שיעמדו בפני 2 ברירות : ליישר קו עם הרוב המוחלט של משכירי הדירות ולא לנסות לגלגל את המס לשוכרים או להיפטר מהר מהדירה השלישית ומעלה דבר שיגרום לירידות מחירים וייטיב עם חסרי הדיור האומללים שיקנו את הדירות הללו.
    סגור
  • אתה בת יענה שמתעלם מהאמת הכואבת שאת הממשלה מעניין רק לג
    מאיר 11/08/2016 22:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לגבות עוד ועוד מיסים ולא מהעשירים דווקא....
    סגור
  • 28.
    מתעלמים מהאמת
    הרצל הפרסי 11/08/2016 12:11
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מנהלי בנקים בעלי חברות היה טוב להם שהממשלה לא עשתה דבר ונתנה למחירי לעלות , אז בא כחלון ועושה אני לא אם מה שכחלון עושה זה טוב או לא , אבל דבר אחד בטוח שזה יותר טוב מלא לעשות כלוםוגם אם יהיו בעיות עם החוק אז יתקנו וישפרו את החוק אבל לעשירים שמחזיקים 50 דירות שקנו בשקלים בודדים ושהיום שווים מיליונים לא נוח לשלם מיסים למדינה
    סגור
  • למי שמחזיק 50 דירות זה לא יזיז
    שרון 11/08/2016 13:33
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יש גם זוגות שקנו דירה וכל.אחד ירש שליש דירה . אבסורד זה גם שמי שמחזיק (אחד מבני הזוג) שלוש פעמים שליש דירה יצטרך לשלם את המס. אין פה הגיון
    סגור
  • 27.
    עוד מושחת מיסכן ,כנס ליוטיוב מוות קליני באנגלית ותראה
    בא 11/08/2016 12:08
    הגב לתגובה זו
    5 2
    איזה עתיד נחמד צפוי לך במרתף שנקרה גיהינום , אין אישה על כדור הארץ שלא רואה כמה עלוב האיש הזה .
    סגור
  • 26.
    הכרה במשכנתא או שכ"ד לפטור ממס הנסה
    קליפ 11/08/2016 12:07
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לבעלי דירה עממית יחידה (עד 2 מליון ש"ח)
    סגור
  • 25.
    עוד ד"ר אחד עם 10 דירות לפחות, כחלון על תוותר להם1 (ל"ת)
    ברופמן 11/08/2016 12:06
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • 24.
    דר מומחויי. אני לא אשאל את השאלה ,בגלל שאני יודע את
    בא 11/08/2016 12:01
    הגב לתגובה זו
    5 3
    התשובה בקשר לכמות הדירות שהמומחויי הזה מחזיק .
    סגור
  • 23.
    גיל בפמן
    אפי 11/08/2016 12:00
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ראשית מה רע שיגבו הכנסה נוספת מהשכרת דירות לקופת המדינה . למה מדירת לא לגבות בעוד מאילה שמנסים להרוויח אגורה או שניים בבורסה כן לגבות יגבו גם מאילה וגם מאילה ד״ר מכובד כנרה שאתה נמנה על אחלה שיש להם דירות מרובות כול דבר שיכל לעזור להוריד ואו לעצור את טרוף מחירי הדירות הו מבורך . יש מס נוסף שמדינה יכולה להטיל על קבלנים ויזמים שמחזיקים בנכסים לבניה ומחכים שהמחירים יעלו קבלנים שלא יבנו תוך פרק זמן מסוים יטלו עליהם מיסים גבוהים ויש עוד המלצות ההמלצה שלך היא אינטרסנטית ו מבכינות
    סגור
  • 22.
    ד"ר בפמן אתה בסדר
    השופט דורות 11/08/2016 11:54
    הגב לתגובה זו
    10 0
    גם לך נדאג לעבודה אצל כבוד המכובד סר בירן. אתה תהיה אחראי על תחזוקת 24 דירות שאישרתי שאינם עסק.
    סגור
  • 21.
    עוד פלצן שמדבר מתוך אינטרס ופחד !!!
    רועי 11/08/2016 11:53
    הגב לתגובה זו
    15 3
    אין יום שלא מפורסמות כתבות מגמטיות מתוך פחד !! הם יודעים שהסוף ל בועה קרב ובא !! הפיצוץ בדרך ידידיי !!!
    סגור
  • ואתה עוד
    21-רועי 11/08/2016 12:17
    הגב לתגובה זו
    2 5
    תמים ונבער שאינך מבין דבר בנושא. האוצר מרוויח מסים, ונזקקי הדיור מרוויחים אפס מאופס, אשליות, ובעתיד עליות מחירים נוספות.
    סגור
  • מעניין !! כמה דירות יש לך ???
    נמאס !! 11/08/2016 13:35
    הגב לתגובה זו
    2 2
    גם יומך יבוא מותק !!!! אין בועה שלא מתפוצצת וזאת כל כלכלן מתחיל יגיד לך.מחירי הדיור בארץ כיום פשוט הזוהיים תלושים מהמציאות !!!!
    סגור
  • דירה אחת
    לנמאס 11/08/2016 15:02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ושני הילדים שלי לקחו משכנתא של 60 אחוז ל-25 שנה! אז אל תאשים מבלי לדעת. השאלה היא האם המס הזה יעזור לנו ויסייע בהפחתת מחירי הדיור. אני אומר לך, זו מניפולציה של האוצר: עוד מסים. לא אכפת לשר האוצר הכושל מאיתנו. ההעתקה (הסטה) כלפי גורמים אחרים זה העיקר. תתעורר.
    סגור
  • 20.
    לדעתי צעד שיביא למכירת הדירות של המשקיעים
    d 11/08/2016 11:50
    הגב לתגובה זו
    11 6
    משקיע אצטרך לשלם 1% מס. על דירה שלישית ומעלה. ומה ישער לו 2% תשואה וסיכון ביד . יהיו רבים שיחליטו לממש בתקופה הקרובה או כשיתחילו לשלם מס ויבינו שזה לא שווה להחזיק דירה להתעסק איתה ולקבל תשואה נמוכה. מי שישערו עם דירות זה משקיעים שערך הדירה הזולה היא מעל 5 מליון, שם כן נתן לנטרל חלקית השפעת המס אם יעלו טיפה את השכירות.
    סגור
  • אינך מבין
    20-D 11/08/2016 12:15
    הגב לתגובה זו
    4 6
    עד כמה קיימים מקלטי מס לעשירים, שהחוק במדינה מאפשר. לצערי אינך מבין כי מהלכי האוצר הם מסחטת כספים נוספת, ולא יעשו דבר להורדת מחירי הדיור. זהו פופוליזן מניפולטיבי טהור - בדיוק על חשבון הנזקקים.
    סגור
  • 19.
    חבל שהוא לא ציין שהם לא נותנים יותר משכנתאות חדשות
    אבנר 11/08/2016 11:46
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הפסיקו לתת כי הם התחילו להבין את הסיכון בהתפוצצות הבועה!!
    סגור
  • 18.
    מי ימכור נכס , וישלם מס של 60% ממנו למדינה ???????
    רון 11/08/2016 11:42
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מה אנחנו מפגרים ?? תורידו את המס על מכירת דירה, ותראו את המוכרים חוזרים לשוק.
    סגור
  • מי שחושש מירידת ערך ושיעבוד לשוכרים
    נתן 25/08/2016 05:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולמי שיש נסיון אמיתי בנדל״ן בארץ ובחו״ל
    סגור
  • 17.
    לקרוא פירוט דבריו ולהסכים עם הכל
    אליהו שוכר דירה 11/08/2016 11:41
    הגב לתגובה זו
    7 9
    אנשים אוהבים רק להעניש את בעלי הממון. איזה שטות. בעיר שלנו בנתניה יש המון דירות מושכרות. אם יהיו פחות, גם ךשכירות יהיה קשה להיכנס. כחלון עושה שטויות כדי להרשים במקום להודות שנכשל.
    סגור
  • מהלך מצוין של כחלון
    יוסי 11/08/2016 12:19
    הגב לתגובה זו
    4 6
    דירה למגורים ולא להשקעה ..מס חודשי על כל דירה שניה ואילך ..דירה לזוגות צעירים בהישג יד ולא רק לעשירים
    סגור
  • כמה שאתה צודק
    17-אליהו 11/08/2016 12:12
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אך ההמונים רוצים דם להפגת התסכול. ברומי נתנו להם את מופעי הגלדיאטורים. בישראל משניאים את "הטייקונים". כחלון הוא כישלון מוחלט. ההמונים הנבערים עוד יבינו זאת.
    סגור
  • דירה זה לא ממון ,זה מצרך יסוד ,ולא השקעה , מי שרוצה
    בא 11/08/2016 12:04
    הגב לתגובה זו
    4 4
    להשקיע שיבוא לבורסה ,נראה אם הוא גבר עם ביצים , לשבת על צוואר האדם העובד והישר זה פשע .
    סגור
  • גם חשמל, מים, גז, מוצרי מזון, ארנונה, תח"צ וכו' אבל פה
    מאיר 11/08/2016 22:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מפריע לך יוקר המחיה שעולה כול חודש?
    סגור
  • 16.
    דוח שנתי לכל אזרח למס הכנסה מגיל 18
    אנונימי 11/08/2016 11:41
    הגב לתגובה זו
    14 1
    הבעיה היא לא במיסוי הנ"ל אלא שלאוצר אין בטוח רשימה מלאה של אנשים שמחזיקים 3 דירות ויותר היות ןחלק מהדירות רשומות על בני משפחה והדרך היחידה להגיע לכל האנשים שלא משלמים מיסים זה רק ע"י דו"ח שנתי למ.ה על כל תושב מגיל 18
    סגור
  • 15.
    כמה דירות יש לך? (ל"ת)
    גלי 11/08/2016 11:39
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 14.
    כחלון העם איתך. שים פס על החזירים המפוטמים. (ל"ת)
    מני 11/08/2016 11:38
    הגב לתגובה זו
    11 6
    סגור
  • אתה אפילו
    14-מני 11/08/2016 12:11
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לא מגוחך, ואף לא פאתטי. האם אינך רואה שכחלון, שאיננו מבין דבר בתחום הכלכלי מובל על-ידי אנשי האוצר, שבמניפולציות תפקודיות גורמים לך להאמין שהם מסייעים לזוגות צעירים ומתכוונים לטפל במחירי הדיור, אך כל כוונתם להכניס יותר מסים לאוצר? תתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי. כחלון הגיע ארבעים דרגות מעל יכולתו, אך הוא בונה על תמימים שכמוך אשר מאמינים שהוא יכול. הוא לא יכול ולבטח לא רוצה.
    סגור
  • נראה לי שמי שלא מבין זה אתה
    אחד 11/08/2016 13:07
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כחלון פועל נכון. מה שנחוץ זו נחישות חוקים ןללכת עם זה עד הסוף. אם הוא יעשה את זה - הוא יצליח
    סגור
  • וזה מה שיקדם אותך לדירה אומלל??? (ל"ת)
    מאיר 11/08/2016 22:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אשרי המאמין.
    לאחד 11/08/2016 15:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבה ונשוחח עוד חמש שנים. אשמח להודות כי טעיתי, אקווה שגם אתה.
    סגור
  • 13.
    כתבת יחצ עם טיעונים חלשים מאד
    מפולת בדרך 11/08/2016 11:37
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הבנק שולח את נציגיו לתקשורת לאחר שמינף עצמו לדעת במשכנתאות ,החגיגה נגמרת ובקרוב הם יצטרכו לשלם את החשבון.לברוח מהמניה לפני ההתרסקות
    סגור
  • 12.
    וכמה דירות יש למלומד התורן? (ל"ת)
    דנה 11/08/2016 11:32
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 11.
    כמה דירות יש לכותב החוד? (ל"ת)
    יודע דבר 11/08/2016 11:31
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 10.
    אמכור דירה ולא אצטרך שלם מס הכנסה. כרגע
    משכיר 11/08/2016 11:30
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אני משלם מ"ה מהגרוש הראשון על 3 דירות...... אגב את הדירה שאמכור לא יכול לקנות זוג צעיר (צפוןן ת"א) לפני שסוחטים אותנו שימצאו ויגבו מס מכל מעלימי שכ"ד והון שחור.....
    סגור
  • 9.
    למה משכירי דירות לא משלמים מס
    זיבי 11/08/2016 11:28
    הגב לתגובה זו
    11 5
    מקלט מס קרוב לבית
    סגור
  • זה נכון
    שמואל 11/08/2016 13:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    במקום לבנות עוד ועוד טריקים בחישובי המס, צריך לשנות את המודל. מודל מס אחיד לכל אזרח, "דיווח חובה", גם כנגד ההון השחור. כל ההכנסות מהון, עבודה ונכסים, יחשבו לצורכי מס. הדבר יחייב זיכוי על ריבית על הלוואות, זיכוי על תיקונים ושיפוצים בנכסים, זיכוי על ירידת ערך הנכס(כן יש מקרים כאלה, לא תמיד מחירה הנכסים עולים), זיכוי ממס על הפסדים בשוק ההון, ועוד. והכל מהשקל הראשון. מבחינה חברתית לא יהיו יותר שיחות וראיונות ודיונים על איזה קבוצה באוכלוסייה שמקבלת יותר ואחרת שמקבל פחות.
    סגור
  • רק מ 5,000 ומעלה (ל"ת)
    ששששש.... 11/08/2016 12:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • משלמים כבר מס על שכר דירה. תלמד קודם
    רונה 11/08/2016 11:50
    הגב לתגובה זו
    7 2
    יש מס מחזור בגובה 10% משכירות. המס אינו לוקח בחשבון את ההוצאות החלות על בעל הנכס:תיקונים וכו'.
    סגור
  • 8.
    תמיד אני עושה הפוך ממה שהם אומרים...האינטרס שלהם הוא
    ק 11/08/2016 11:27
    הגב לתגובה זו
    13 3
    שתמיד תמשיך לשחק. אל תשכחו זאת ולו לרגע אחד.
    סגור
  • איש חכם. אתה מתכוון למכור את הדירה שלך או לקנות את שניה (ל"ת)
    איציק 11/08/2016 18:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    תודה לבנקים שדואגים לנו כל כך
    אנונימוס 11/08/2016 11:27
    הגב לתגובה זו
    12 2
    אפשר לשלם לכם עוד עמלות? סתם כי אתם דואגים לנו. תעשו סקירה מידיי פעם על עצמכם ותופתעו לגלות דברים הרבה יותר חמורים ממס שנועד להגן על זוגות צעירים ממשקיעים עמידים יותר שמקפיצים ומעלים מחירים.
    סגור
  • 6.
    כחלון צוחק כל הדרך לבחירות
    מס לא חוקי 11/08/2016 11:27
    הגב לתגובה זו
    8 10
    מס מניפולטיבי, לא צודק, מפלה ומקומם. מה עם אלו שלקחו הלוואות? יתמוטטו? המדינה תסייע להם? טייקונים לא קונים דירות להשקעה. הכל ידוע. מפזרים מסך עשן וכותרות עיתונאיות על מנת להעביר חוקים שירחיקו כל משקיע חכם, לא רק בנדל"ן, מהמדינה.
    סגור
  • הכותרת שלך לא נכונה.
    6 11/08/2016 11:37
    הגב לתגובה זו
    4 5
    כחלון שווה כישלון מוחלט. חסר הבנה בסיסית, שנכנע למניפולטיביים של האוצר, ועושה דברם מבלי להבין. הוא עלה על כותרות התקשורת. הוא זוכה לאהדת התקשורת, אך הוא אפס מוחלט. התקשורת מרוממת אותו והציבור יוריד אותו בבחירות הבאות.
    סגור
  • צודק 100%. הטייקונים לא קונים דירות
    יאיר 11/08/2016 11:32
    הגב לתגובה זו
    3 1
    השקר הכחלוני
    סגור
  • 5.
    מפחדים בבנק שיזרקו אלפי דירות לשוק .. המחיר יירד
    סרי 11/08/2016 11:27
    הגב לתגובה זו
    22 4
    עוד אחד שמדבר מתוך פוזיציה מפחד מירידת מחירים יהיה פחות שווה אנשים יתחילו למכור דירות והמחיר יירד זה סיפור המס
    סגור
  • אענה בהחלט ראויה לבדיקה.
    5 סרי 11/08/2016 11:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עם זאת, אם אינך רואה את אפסותו התקודית של כחלון וכניעתו לאנשי האוצר, ובעיקר, אם אתה סבור סבור כי המהלך של כחלון ראוי - כי אז מגיע לנו לסבול. המיסוי בדיוק יתרום לעליית הכנסות האוצר ולא להורת מחירי הדירות.
    סגור
  • 4.
    פשוט מפחדים !!!!כנסו !!
    מדבר מתוך פוזיציה !! 11/08/2016 11:27
    הגב לתגובה זו
    18 3
    כל הצעירים המיואשים כאן. הכח בידים שלנו ורק הפגנה עוצמתית בתקופה הזו אולי תניע משהו והמחירים אכן יקבלו תפנית משמעותית כלפי מטה !!! עכשיו הזמן לצאת לרחוב !! כשהברזל חם חם אפשר לכופף אותו !!
    סגור
  • ואתה לא מדבר מתוך פוזיציה ?
    שמואל 11/08/2016 13:00
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ברור שכל אחד מדבר וכותב מתוך פוזיציה. ואתה ? אתה רוצה לקנות דירת ארבעה חדרים בתל אביב וגם בפחות ממיליון. עם משכנתא בריבית נמוכה. במסגרת תוכנית "למשתכן" הכולל הטבה של מאות אלפי שקלים על חשבון משלם המיסים. מי שבעיקר מדבר על פוזיציות אלו הבכיינים שרוצים לקבל דירה כמעט בחינם, ושר האוצר הפופוליסט(זוכר את מקרה הסלולר?), שחושב על הבחירות הבאות, האוצר שרוצה להגדיל את ההכנסות ממיסים, ועוד כמה בולשביקים שמוסיפים דלק למדורת השנאה על ידי יצירת "אויבי העם" חדשים בדמות "משקיעים". פעם "אויבי העם" הם חרדים, פעם "מתנחבלים" ביהודה ושומרון, פעם הטייקונים, והפעם בעלי דירות. לא רחוק היום שיהיו "אויבי העם" בדמות בעלי שני רכבי 4*4 או בעלי דירות מעל 200 מטר(שיחלקו לדירות קטנות יותר וימכרו).
    סגור
  • יש הפגנה!!
    זוג צעיר 11/08/2016 11:49
    הגב לתגובה זו
    6 3
    יש בפייסבוק קבוצה שכבר מונה 20,000איש - "יחד נוריד את מחירי הדיור"ב18.8 ככר רבין כולם מגיעים כדי לשנות!!!
    סגור
  • כן, המחאה ממש עזרה להורדת המחירים ....
    רון 11/08/2016 11:43
    הגב לתגובה זו
    3 1
    העיפה אותם למעלה בטיל !
    סגור
  • יופי,
    4 11/08/2016 11:41
    הגב לתגובה זו
    2 4
    קדימה המהפכה... ואז? העלאת המיסוי לא תועיל דבר להורדת מחירי הדיור. זוהי מניפולציה של האוצר להכנסות נוספות ולא דאגה לצעירים. זה הפניית זעם הציבור כלפי אלה שיש להם, ולא דאגה באמת מה לעשות כדי לסייע בנושא הדיור.
    סגור
  • 3.
    כל יום מישהו אחר מהחונטה מקשקש ומנסה להפחיד
    אורי 11/08/2016 11:22
    הגב לתגובה זו
    17 4
    פחחחח הציבור לא קונה את זה הבעיה היחידה עם המס של כחלון שהוא נמוך מידי
    סגור
  • הכפלת המס תבטיח מכירת הדירות והמרת שוכרים לבעלי דירות
    כלכלן 11/08/2016 13:11
    הגב לתגובה זו
    4 4
    יש להוריד את שכר הדירה לא על ידי עידוד השקעה בדירות והשכרתן אלא להיפך- עידוד של יציאת שוכרים מסטטוס שוכרים על ידי הפיכתם לבעלי דירות בקצב מואץ. למשל על ידי מחיר למשתכן, הגדלת היצע כללית, ולחץ על בעלי דירות למכור אותן למי שאינו בעל דירה. מדיניות כזו תפחית את שכר הדירה, תפחית אץ המחיר שמוכרי הדירות מצליחים לקבל בעץ המכירה, ותגדיל בהדרגה את שיעור הבעלות על דירה בישראל
    סגור
  • פחות היצע דירות להשכרה מול ביקוש שיקטן רק לתקופה קצרה
    ז'ורז'ט האתון 22/08/2016 17:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחר הגעת דורשי שכירות חדשים, במקום אלה שקנו דירות (יחד עם הגרושים ואלה שגרו עם ההורים) הם ימצאו פחות דירות בשכירות בשוק והמחירים יעלו!
    סגור
  • כן אני כבר רואה תור שוכרים עומד לקבל דירה במתנה, חחחחח (ל"ת)
    מאיר 11/08/2016 22:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כולם מפחדים? כל יום מתראיין מישהו אחר ומספר שקרים (ל"ת)
    אריאל 11/08/2016 11:18
    הגב לתגובה זו
    17 5
    סגור
  • באלו שיש להם יפגעו פחות, אלו שאין יותר. (ל"ת)
    כלכלן 11/08/2016 11:30
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור
  • 1.
    משבר הסאב פריים
    ששששש.... 11/08/2016 11:16
    הגב לתגובה זו
    19 8
    משבר הסאב פריים הביא אותך להתראיין. עוד בחור נחמד עם אינטרסים. שוב הגוף שנקרא ביזפורטל מראיין בעלי אינטרס ושוב היושרה שלהם לא גבוהה כדי להגיד שהם לא מגיבים לשאלה בגלל אינטרסים זרים. מעניין בחודש האחרון הקבלנים בעלי המשכנתאות בעלי דירות רבות ועורכי דינם כולם מדברים בתקשורת
    סגור
  • המחסור זה שקר להפחדת הצעירים. כשכל אזרח קונה 24 דירות
    כלכלן 11/08/2016 13:13
    הגב לתגובה זו
    5 3
    רק כדי "להבטיח לעצמו פנסיה" ברור שיש תחושה שאין מספיק דירות! יש לעצור ביקושים של מי שיש לו כבר דירה אחת!
    סגור
  • כן, ממש כול פנסיונר מחובר מקושר כמו בירן ..... (ל"ת)
    מאיר 11/08/2016 22:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • גם אתה מקשקש בתקשורת (ל"ת)
    שמואל 11/08/2016 13:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור