
שופרסל: הוצאות התפעול בלעו צמיחה של 9.4% בהכנסות הרבעון השלישי
שופרסל פרסמה היום (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2018 עם צמיחה של כ-9.4% בהכנסות ורווח נקי של 64 מיליון שקל. מניית החברה זינקה בכ-13% מתחילת השנה ונסחרת במכפיל 20 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.
הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-3.3 מיליארד שקל לעומת הכנסות הרבעון המקביל אשתקד שהסתכמו בכ-3 מיליארד שקל - גידול של כ-9.4%, אשר נבע מגידול בפעילות הקמעונאית והכללת פעילות ניו-פארם (שהכנסותיו הסתכמו בכ-137 מיליון שקל ברבעון השלישי).
המכירות למ"ר צמחו ב-3.6% המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השלישי עמדו על 6,394 שקל בהשוואה ל-6,174 שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 3.6%.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-64 מיליון שקל ברבעון השלישי, עלייה של כ-1.6% לעומת רווח נקי של כ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
שיפור ברווחיות הגולמית כנגד ירידה ברווחיות התפעולית הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם ב-877 מיליון שקל המהווים כ-26.5% מההכנסות, בהשוואה ל-778 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, המהווים 25.8% ממחזור המכירות. בחברה מציינים כי הגידול ברווח הגולמי ובשיעורו נבע משיפור בתנאי הסחר, גידול בנתח המותג הפרטי, תמהיל המבצעים, התייעלות בפעילות המרלו"ג ושרשרת ההפצה ומאיחוד פעילות ניו פארם לראשונה.
- שופרסל והמנכ"ל לשעבר אברכהן זומנו לשימוע בפרשת תיאום המחירים
- המוסדיים עשו לאחים אמיר את העבודה: מענק הפרישה של אברכהן יקוצץ
למרות העלייה בהכנסות והעלייה ברווחיות הגולמית כאמור, החברה הציגה ירידה בשולי הרווחיות התפעולית אשר עמדה על כ-3.5% ברבעון השלישי לעומת שולי רווחיות תפעולית של כ-3.8% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי נותר על כ-114 מיליון שקל ברבעון, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות התפעול "בלעו" את השיפור בתוצאות הגורם המרכזי לירידה בשולי הרווחיות התפעולית הינו עלייה של כ-93 מיליון שקל בהוצאות המכירה ושיווק אשר נבע בעיקר מאיחוד פעילות ניו פארם, עלויות השקת כרטיס אשראי כ.א.ל וגידול בהוצאות השכר כולל שכר מינימום. בנוסף לעלייה זאת, עלייה של כ-6 מיליון שקל בהוצאות ההנהלה וכלליות "בלעו" את כל השיפור ברווח הגולמי.
ה-EBITDA לרבעון הסתכם ב-202 מיליון שקל (6.1% מההכנסות), עלייה של כ-4.1% בהשוואה ל-194 מיליון שקל (6.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
המותג הפרטי הגיע לנתח של כ-23.6% מכלל מכירות החברה מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום: "ברבעון האחרון הכנסות שופרסל הגיעו לשיא של 3.3 מיליארד שקל בזכות פעילות קמעונאית ענפה, כולל שילוב פעילות ניו-פארם. פעילות קמעונאות הסניפים של שופרסל מבטאת עוצמה והצלחה מתמשכת, והיא מהווה עוגן להמשך ההשקעות העסקיות של הקבוצה. ברבעון זה המשכנו לפתח את המותג הפרטי - נכנסנו לראשונה לתחום הקוסמטיקה והטיפוח והרחבנו את מגוון המוצרים. בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמח המותג הפרטי לנתח של כ-23.6% מכלל מכירות החברה. שיפור נוסף רשמנו בתחום ה-Online, אשר ממשיך לצמוח ומכירותיו הגיעו כבר לכ-13.3% מכלל מכירות שופרסל, הישג יוצא דופן בקנה מידה עולמי. התוצאות העסקיות המצוינות הללו נובעות ממסירות עובדי שופרסל ומנאמנות ללקוחותינו אשר למענם אנו ממשיכים לצמוח ולהשתפר".
- 4.מה עם דוידנט (ל"ת)מאיר 25/11/2018 17:24הגב לתגובה זו
- 3.שלום 25/11/2018 13:34הגב לתגובה זומעניין מה הרווחיות של הפעילות הזו?גם בתור קונה באתר הייתי משקיע. צריך את הנתון הזה בנוסף אם שוםרסל תגדל יותר מידי יכול להיות שההגבלים העסקיים יעצרו את הגדילה
- 2.משקיע וותיק 25/11/2018 11:58הגב לתגובה זושופרסל הופכת להיות האמזון הישראלית, עם השתלטות כל כל ענפי הצריכה. להערכתי המניה תעבור את ה5000 בשנתיים הקרובות
- 1.רשת 25/11/2018 11:58הגב לתגובה זומוכרים מוצרים של עצמם אפילו לחם פרוס אין של אף חברה חוץ משופרסל