ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
ןוהה קוש רודמ

מדור שוק ההון

מדור שוק ההון

תויגתב יכה
הכי בתגיות

מניית פורסייט התפוצצה 32% במחזור גדול - הנה הסיבה

 |  22
מרכזת עניין
Share

מניית פורסייט (+1.78%) פורסייט 359.3 +1.78% 17:24 16/11/2017תל אביב הוסף לתיק האישי פורסייט בסיס:353 פתיחה:352.5 גבוה:369.2 נמוך:339 תמורה:2,429,009 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות זינקה היום 32% במחזור מסחר של מעל 27.5 מיליון שקלים, זאת מול מחזור יומי ממוצע במניה של 5.8 מיליון שקלים בחודש האחרון. המניה ריכזה את מחזור המסחר השביעי בגודלו בשוק היום.

מעבר לתיקון למהלך הנפילות של השבועות האחרונים (ראו התייחסות בהמשך), פורסייט קיבלה הבוקר המלצה חמה מצד גוף המחקר צ'רדן שהחלו לסקר את המניה בהמלצת 'קניה' עם מחיר יעד של 15 דולר, אפסייד גדול על מחיר הסגירה בניו יורק - 4.6 דולר. 

וכך נכתב בהמלצה: "פורסייט פיתחה מערכת המבוססת על שתי מצלמות לשימוש כמערכת עזר לנהג (ADAS) ולרכבים אוטונומיים. שוק מערכות העזר לנהג והרכבים האוטונומיים הוא שוק גדול ומתאפיין בצמיחה מהירה, אך נמצא עדיין בחיתוליו. לאור העובדה שהחברה נרשמה לאחרונה למסחר בנאסד"ק, אנו צופים עלייה במודעות בקרב משקיעים וגישה טובה יותר להון הנדרש לה לצמיחה. בין מאיצי הצמיחה בטווח הזמן הקרוב נמצאים פיתוח מערכות להוספה לכלי רכב קיימים והצלחת המוצרים בסין".

בצ'רדן מציינים כי "ההשוואה הטובה ביותר מבחינת פורסייט היא למובילאיי שלאחרונה נמכרה לאינטל ב-15 מיליארד דולר",  ומתייחסים למכפיל ההכנסות בו נסחרה מובילאיי (60) עוד לפני ההנפקה, כאשר ביצעה סבבי גיוס הון. ואחרי מתן דיסקאונט מגיעים לשווי של 284 מיליון דולר עד 614 מיליון דולר. על זה מוסיפים בצ'רדן את שווי ההחזקה של פורסייט ב-Rail Vision (מחזיקים 26%) לפי שווי של 50 מיליון דולר. כך מגיעים בצ'רדן לשווי אמצע של 500 מיליון דולר, או 15 דולר למניה. בצ'רדן מציינים כי המערכת של פורסייט מיועדת קודם כל לשוק הישראלי (שעומד על יבוא של כ-300 אלף רכבים בשנה) ולאחר מכן לשוק הסיני, שהינו שוק הרכב הגדול בעולם עם למעלה מ-28 מיליון רכבים חדשים בשנה. בתוך כך, הסיכון למחיר היעד של צ'רדן הוא האטה כללית בשוק הרכבים, בדגש על ישראל וסין. סיכונים נוספים שמציינים בצ'רדן קשורים להליך פיתוח המערכת.

מניית פורסייט זינקה כ-300% אחרי עסקת מובילאיי בשל ה'הייפ' שנוצר סביב תחום המערכות למניעת תאונות דרכים והרכבים האוטונומיים. תג המחיר שקיבלה מובילאיי הכניס תחת זרקור את כל החברות הפועלות בתחום, בטח בישראל. עם זאת, מהר מאוד החלה המניה לאבד גובה כאשר רק בחודש האחרון (להוציא את 3 ימי המסחר האחרונים) התרסקה המניה כמעט 60% במחזורי מסחר ערים. אחת הסיבות לאותה מפולת הייתה החשש ממוכרים גדולים שצפויים להגיע לשוק בחודש הבא - לכתבה המלאה



מניית פורסייט מתחילת השנה, והזינוק היום:

 


 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

22 תגובות ב-14 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
14 מכיר את החברה היטב 16/08/2017 04:58 זו מניית חלום...
כמו כל מנית חלום, אפשר לעשות עליה סיבוב כל עוד לא פותחים את התיבה... אלוהים ישמור את מי שיחכה לרגע שבו יפתחו את התיבה... זו תיבת פנדורה... אבל בתיבה הזו אין כלום... כלום... ZERO,,,
דניאל 16/08/2017 12:42 מסכים איתך.
מניית חלום בלהות...אם היה משהו שם מזמן היו עושים עסקה או לפחות משא ומתן.כנראה סיבוני ושות מסבנים את המשקיעים.
13 אברי 14/08/2017 16:01 מכרתי פורסייט ברווח גדול ועדין מחכה להזדמנות הבאה לקנות
פוטנציאל עצום בחברה הזו, מי שלא מבין את זה יהיה בשוק במהלך 2018. בניירות כאלה ששווי המניה מאוד מאוד רחוק מהפוטנציאל אני מחכה שהשערים ירדו ואז מתחיל לאסוף. אני אמשיך בדרך הזו עד שתגיע ההודעה המיוחלת שתקפיץ את המניה ותשאיר אותה למעלה
dw 14/08/2017 16:47 כל חברת ביוטק מספרת על פוטנציאל
עדיין לא ראיתי חברה אחת שלא הבטיחה גדולות ונצורות. ובפועל? רק מעט מאד הגשימו. נכון לעכשיו פורסייט עדיין לא מכרו מערכת אחת, כל שכן הרוויחו, אז זהירות זהירות זהירות. ש"ש של מאות מיליוני שקלים על דבר כזה זה מאד מאד יקר. מילא אם מדובר בכמה לירות להימורים, אבל רצוי מלהזהר להשקיע בניירות מסוכנים שכאלה יותר מדי, שכן בתרחיש כישלון (נקווה שלא יהיה אבל הסבירות יותר גבוהה שיכשלו וימחקו מאשר שיצליחו) הלך הכל. נ.ב. אם מעניין אותך פוטנציאל ב 2018 העף מבט על אלרון. יש לה 2 כרטיסי חיש גד: בריינסגייט (שבץ מוחי) ופוקרד (בדיקות מעבדה מהירות). מספיק הצלחה באחד מהם והנייר במקום אחר לגמרי. גם אמא דסק"ש בונה על זה. בניכוי מזומן בקופה נכון לעכשיו השוק לא מתמחר כרטיסי חיש גד אלו כפי שהוא מתמחר את פורסייט, כך שפורסייט ממש ממש לא זולה, ובריינסגייט ופוקרד הן השקעות הון סיכון רציניות מאד.
12 dw 14/08/2017 14:19 הייתי בטוח מינימום עיסקת ענק
לפני שנכנסתי לקרוא את הכתבה אפשר היה לנחש שאם המניה קופצת 30% , בווליום ענק, אז במינימום פורסייט חתמה על עיסקת ענק, אם לא הצעת רכש. ומה מגלים בסוף? שהצליחו לשכנע איש אחד שהמערכת עובדת. נו? אז מה? זה שמערכת עובדת עדיין לא אומר שיש הכנסות ורווחים. למובילאיי היו הכנסות ורווחים, וחוזים עם הרבה יצרני רכב, ועכשיו זה אינטל הגורילה. כמה יצרני רכב יעזו ללכת על משהו שאיננו intel inside? לא שזה לחלוטין בלתי אפשרי, אבל בטוח הרבה הרבה יותר קשה. די מאכזב לגלות שנייר מנתר 30% בגלל כלום. כל יום אנליסטים נותנים המלצות למניות. זה לא כזה מיוחד. אולי שהחברה תתחיל כבר למכור, להרוויח ולהצדיק את השווי המפולפל בו היא נסחרת? מפעל ייצור, כזה שייצר את המוצרים - אלה שיביאו את ההכנסות והרווחים, יש כבר, או שלמה להתקרצץ על עניינים טכניים שוליים כאלה? לתכוב דוח זה קל. למכור ולהרוויח בסכומים משמעותיים? זה כבר קשה הרבה יותר. לא לשכוח בבקשה את סיום תקופת הנעילה, כשאז משקיעים עלולים למכור מניות שקנו הרבה יותר בזול מהיום...
גיל 14/08/2017 15:11 בוא נסגור את שוק הביומד
לפי הגישה שלך, בוא נסגור את כל חברות התרופות. אלה שאין להם מוצר רק חזון וחלום. לא נשקיע בהם כלום ואחרי שימצאו את התרופה לסרטן, אז נשקיע בהם. מה דעתך ? פורסייט בשלב החדירה וכשהיא מוזמנת לתחרות באותה שורה עם בוש ומוביל איי, כנראה שמי שהזמין להתחרות חושב שהיא באותה הרמה שלהם כשההבדל הוא שמוביל איי שווה 15 מיליארד דולר ופורסיית בקושי 100 מיליון דולר
dw 14/08/2017 16:40 וקולפנט שווה 50 מלש"ח
וגם לה יש חלומות גדולים, ואפילו תחילת מכירות. אז מה? אגב - שים לב שמובילאיי איננה באמת שווה 15B$. היא מעולם לא הגיעה לשווי הזה ואפילו לא קרוב, במסחר הרגיל. מה שכן קרה זה שהיה קונה אחד, מאד מאד מסויים, שהסכים לשלם פרמיה אדירה. זהו. הקונה הזה כבר לא בשוק. על בסיס הקונה המאד מסויים הזה, והשווי המאד מאד חריג, צ'רדן בונים את כל התזה שלהם. נו. זה שיש אמג'ן בעולם זה אומר שקולפלנט צרכיה להיות שווה מיליארד? וגם אותם (כמו כל חברת ביוטק אחרת) יש סיכוי שיקנו לפי שווי מטורף. זה לא אומר שהמניה צריכה להסחר לפי שווי כזה. כן הגיוני לתת לתרחיש הזה איזשהו סיכוי, אבל מכאן ועד לתמחר נייר לפי פנטזיה חלומית, בעיסקה אחת ויחידה, שרוב הסיכויים שלא תחזור עוד לעולם? נו נו.
מוזב 14/08/2017 19:50 לא נכון
מובילאיי בכוחות עצמה עברה את מחיר המכירה שלה לאינטל. מה זה אומר לנו ? זה דבר אחר. כל השיחות על מה החברה שווה אין להן הרבה בסיס בעולם המודרני חוץ מאשר המחיר בו שני הצדדים (אני ואתה, אינטל ומובילאיי) הסכימו לקנות/למכור מניה או מניות בשניה הזאת. כל השאר זה בלה-בלה-בלה. בנוסף לזה יש ניתוח עומק של החברה, החוזים והטכנולוגיה + פוטנציאל שכל אחד עושה לעצמו וכולנו ביחד בכדי להשער מהו אותו מחיר רצוי וסביר. כאן יש גם משמעות לעצם השוק שבו החברה "משחקת", מה המדדים של החברות האחרות בשוק, באיזה מדדים השקיעו/קנו חברות דומות או מובילות בשוק הזה וכו". מבחינת ערך זה - פורסייט יכולה בקלות לטפס עוד הרבה (פי 2-3-4 ויותר). האם זה מה שיקרה ? אין לדעת. אני כעיקרון לא אוהב חברות "חלום" בלבד כי התחתית שלהן היא 0 וגם מאוד קשה לבצע הערכה "אמיתית" שלהן ושל טכנולוגיה שלהן. בגלל זה השקעתי במובילאיי (זאת לא הייתה חברת חלום נטו, אלא חברה עם חוזים לרוחבה של כלל תעשיית הרכב העולמית של כמה שנים קדימה שניתן היה לנתח ולכמת ושהיה לה מרכיב משמעותי של חלום ושל טיימינג נכון של השוק) ואני כרגע לא משקיע בפורסייט - אבל בהצלחה להם
גיל 15/08/2017 17:37 ולמה שלא יקנו אותה ?
התרחיש שחברה סינית תקנה אותה אפשרי. תרחיש של חתימה חוזה גם הוא אפשרי. כמו כן, אני בטוח שהמכיר שפורסייט דורשת על התוכנה הוא הרבה יותר נמוך מהמחיר שמוביל איי דורשת וזה בהחלט יכול לקרוץ לסינים. מה תגיד אם בעוד שבוע או חודש יהיה חוזה לחברה ?
dw 15/08/2017 15:11 הנייר נסחר באזור ה 40$ טרום הצעת הרכש
פתח בבקשה גרף של MBLY ותתרשם בעצמך. אמנם נכון שבעבר היתה תקופה רגעית בה המניה נסחרה מעל 60$, אולם זו היתה קצרה ומי שקנה אז הפסיד כסף, למעט אם החזיק את הנייר במועד הרכישה של אינטל. לא ברור אם למובילאיי היתה באמת את היכולת להכנס ברצינות לתחום הרכב האוטונומי, כי זה דורש השקעות עתק. החבירה לאינטל הגורילה כן תאפשר זאת. פורסייט בהשוואה היא יתוש, וצ'רדן עושים טעות גסה, שלא לאמר רשלנית, בהשוואה למחיר מובילאיי בהצעת הרכש הנדירה מטעם גוף אחד ויחיד. השוק החופשי לא היה מוכן לשלם על מובילאיי מחיר כזה.
11 מנהל בפורסייט 14/08/2017 14:00 הסיבה שלמנהלים יש המון אופציות מחוץ לכסף,
אז מייצרים באז כדי להעלות את מחיר המנייה, והמנהלים לא מגיעים למצב של דיפולט אפס על האופציות.
10 T 14/08/2017 12:08 קזינו במיטבו
כל הבורסה במדינה הזאת
9 ' 14/08/2017 11:51 איזה הכנסות? איזה הצלחה בסין? איזה עניין בנסדאק? על מה
מדובר פה ? מאז הרשימה בנסדאק המניה ירדה 50%...איפה יש הכנסות ? מה עם הפיילוט ההוא בסין ? כמה חברות כמו פורסייט יש בעולם לא סיפרו לנו...
8 דניאל 14/08/2017 11:29 יש לי שאלה למי שמבין???
אז עכשיו מה יהיה בחודש הבא אחרי שתעבור חצי שנה מההנפקה האם ימכרו בגדול או שיחכו לאיזו עסקה? תשובה כנה בבקשה.
7 נו באמת 14/08/2017 11:27 הכל היה ידוע גם לפני ה"המלצה" (ל"ת)
6 עוד חבילה למכור 14/08/2017 11:17 עוד המלצה מוזמנת
כמה עוד התחרטו אלא שישמעו להמלצה הניבזית הזה
5 Rsi-69.1 14/08/2017 11:10 אמרתי לכם לא למכור - זה היה ניעור קלאסי (ל"ת)
4 ע 14/08/2017 11:09 מה זה צ'רדן ? בחיים לא שמעתי עליהם. (ל"ת)
3 על בטוח 14/08/2017 10:56 פורסייט עוד תעבור את שער 1,000
כעובד רכבת אני אומר לכם אין בעולם חברת רכבות שלא תקנה את הטכנולוגיה של פורסייט. אין כיום שום מערכת למניעת תאונות כמו של החברה. שלא לדבר בכלל על תחום הרכב. חוזה ראשון בסין והמניה טסה מעל 1,000 צריך עוד קצת סבלנות.
ררר 14/08/2017 11:10 יופי שאתה אומר...מה אני אגיד לך.... (ל"ת)
2 שועלי 14/08/2017 10:46 חחח מי זה צרדן בכלל זיהירות (ל"ת)
1 קובי 14/08/2017 10:14 צ'רדן
מי אלה?נשמח לקבל דעות על הגוף המסקר
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש