בנק אגוד
צילום: אלי קובין

ראלי גדול במניית אגוד: מזרחי טפחות דיווח על מו"מ לרכישת הבנק בפרמיה נאה

בדרך למיזוג בעולם הבנקאות הישראלי. בנק מזרחי טפחות דיווח על מו"מ לרכישת בנק איגוד 
גיא בן סימון | (15)
נושאים בכתבה מזרחי טפחות

בנק מזרחי טפחות 0.91% הודיע היום לבורסה בתל אביב על מגעים לגיבוש מתווה לרכישת כל המניות של בנק אגוד. במזרחי מתכוונים לרכוש את מניות בעלי השליטה (מחזיקים בכ-75%) ולהציע למחזיקי המניות בקרב הציבור החלפת מניות למניות מזרחי טפחות. לפי המתווה המתגבש, מזרחי טפחות ירכוש את מניות אגוד במחיר שלא יעלה על 60% מההון של אגוד וכנגד הקצאת מניות של הבנק.

ההון העצמי של בנק אגוד עומד על כמעט 2.4 מיליארד שקלים, ומשמעות הדבר הוא שהמו"מ הוא על רכישת הבנק לפי שווי של כ-1.45 מיליארד שקלים, פרמייה של כמעט 15% על מחיר הסגירה אתמול, למרות שצריך להגיד שכבר אתמול קפצה מניית אגוד ברקע לדיווחים הקשורים לעניין ולכן הפרמיה האמיתית קרובה יותר ל-20%. נציין כי הבנק פתח הבוקר ב-0.53 על ההון העצמי. 

מניית אגוד מזנקת כעת 7.4% לשיא של מעל 6 שנים במחזור של 11 מיליון שקל (המחזור השלישי באחוזת בית ומחזור הגבוה פי 7 מהמחזור היומי הממוצע במניה בחודש האחרון. הזינוק כעת של מניית אגוד מגיע בהמשך לזינוק של 8.4% אתמול לאחר שבעל השליטה בבנק עדכנו כי הם מתכוונים להצטרף לשלמה אליהו במכירת מניות השליטה.

נזכיר כי שלמה אליהו שמחזיק כיום ב-27% ממניות בנק אגוד מחויב למכור את החזקותיו וזאת בהתאם לדרישה ממנו לאחר שרכש את השליטה בחברת הביטוח מגדל. הטריגר לדיווח של בנק מזרחי טפחות הוא הדיווח אתמול מצד בעלי השליטה הנוספים בבנק אגוד לפיו בהכוונתם להצטרף לשלמה אליהו ולמכור את החזקותיהם בבנק. מדובר בישעיהו לנדאו שמחזיק ב-24.78% ממניות הבנק, משפחת לובינסקי שמחזיקה ב-16.5% ממניות הבנק ומשפחת שרודר שמחזיקה ב-6.36%. 

במזרחי טפחות מסבירים כי בשלב זה טרם נערכו על ידי הבנק הבדיקות הרלוונטיות לעסקה וטרם גובש מתווה. ככל שיגובש הסכם, העסקה כפופה לאישור הרגולטור.

מאיר סלייטר מירושלים ברוקראז' התייחס למהלך: "על פי הדיווח של בנק מזרחי הוא יקנה את חלקם של בעלי השליטה השונים, אשר במצטבר מחזיקים 75%, ועבור בעלי המניות מהציבור צפויה החלפת מניות עם מניות מזרחי. כל זאת על פי מחיר השוק עם מחיר מקסימלי של 0.6 על ההון של בנק אגוד, הגוזר שווי למניה של 19.56 שקל. עבור בעלי מניות בנק אגוד מהווה המחיר המקסימלי פרמיה של 13.5% על המחיר הבוקר ושל כ- 23% על מחיר הבסיס אתמול, לפני הודעת בעלי השליטה באגוד. בהחלפת המניות יכולים לצפות בעלי מניות בנק אגוד לקבל כ- 0.3 מניית מזרחי לכל מניית בנק אגוד שבידיהם".

 

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    מערכות המחשב של איגוד משותפות בלאומי (ל"ת)
    צדיק 31/07/2017 18:28
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    din 31/07/2017 15:40
    הגב לתגובה זו
    כחלון רוצה יותר בנקים - יותר תחרות - ולא מיזוג של בנקים - משרד האוצר ובנק ישראל לא יאשרו
  • צדיק 31/07/2017 18:29
    הגב לתגובה זו
    ימצאו דרך חאשר.
  • 12.
    אין מצב שהמדינה תאשר...חלומות... (ל"ת)
    רוי 31/07/2017 15:35
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    היום אני קונה בזק 3 מליון שח (ל"ת)
    חברים 31/07/2017 13:50
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    לקנות את בזק יותר טוב מדולרים בבלטה (ל"ת)
    חברים 31/07/2017 13:40
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    בזק יוצא במבצא רק מוכר סחורה בזול (ל"ת)
    דוד 31/07/2017 13:36
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    לו כול פעם יש הזדמות לקנות את בזק בזול (ל"ת)
    חברים 31/07/2017 13:08
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    לביספורטל 31/07/2017 12:28
    הגב לתגובה זו
    כסף של הציבור לו זבל חייב חקירה במה שאתם עושים לבזק
  • 6.
    האם זה בורסה רק של גנבים כך גנבים את בזק (ל"ת)
    לביספורטל 31/07/2017 12:25
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בחול לו היה קורה מה שעשים לבזק אם הוא באפסדים ניחה (ל"ת)
    לביספורטל 31/07/2017 12:23
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אלוביץ יצא אם כתבות זה לו עוזר למה כי יש כרשים בבורסה (ל"ת)
    לביספורטל 31/07/2017 12:23
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    האם אן לכם רחמים על בזק שקרעים אותה מה אם הקופות של הצי (ל"ת)
    לביספורטל 31/07/2017 12:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עליזה 31/07/2017 11:28
    הגב לתגובה זו
    ולפוצצץ את המו"מ עם העובדים על מה שבדין מגיע להם. הם רוצים להנציח עובדים עבדים!!
  • 1.
    א 31/07/2017 11:23
    הגב לתגובה זו
    כל בר דעת יבין שעסקה מסוג זה היא אין סיכוי שתאושר על הממונה להגבלים עסקיים , מאחר שזה פגיעה קשה בתחרות
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.