שמואל סלבין
צילום: יח"צ

סלע נדל"ן: ה-FFO זינק ב-27% והסתכם בכ-24 מיליון שקל; המניה מזנקת לשיא

נדב לוי | (3)
נושאים בכתבה סלע נדלן

קרן הריט סלע נדלן -1.36% , שבשליטת שמואל סלבין, דיווחה היום (ג') את תוצאותייה הכספיות לרבעון הראשון של השנה כאשר הציגה תוצאות שיא בכל הפרמטרים התפעוליים ובשורת הרווח הנקי, שם רשמה החברה שיפור דו ספרתי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. המניה מגיבה לדו"חות בקפיצה של כ-2.5% ובכך משלימה יום 8 רצוף של עליות לשיא חדש.

בתוך כך, בשורה העליונה הכנסות החברה מדמי שכירות טיפסו לסכום של כ-43 מיליון שקל, המהווה צמיחה של 22% לעומת היקף הכנסות החברה ברבעון המקביל.

ה-NOI (הכנסות תפעוליות) הסתכם לסך של 38כ- מיליון שקל, המשקף צמיחה של 24% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2017. החברה הסבירה כי העלייה נובעת בעיקר מגידול במצבת הנכסים המניבים של החברה הנאמד ב-2.14 מיליארד שקלים וכן מגידול בשיעורי התפוסה הממוצעים בנכסיה (95%).

הרווח הנקי לתקופה זו, המיוחס לבעלי המניות, הסתכם ב-24.3 מיליוני שקלים, עלייה של כ-18% לעומת התקופה המקבילה. גם ב-FFO  הריאלי של החברה נרשמה עלייה בשיעור של 27%  והוא הסתכם בכ-24.2 מיליון שקל, לעומת 19 מיליון שקל אשתקד. בחברה מסבירים את השיפור ברכישת נכסים נוספים במהלך 2016, מגידול בשיעורי התפוסה וכן מהמשך קיטון בעלות המימון המשוקללת של החברה.

במקביל לפרסום התוצאות, עידכנה החברה כלפי מעלה את תחזיתה לשנה הקרובה ולפיה ה-NOI צפוי להסתכם בכ-153 מיליון שקל וה-FFO יסתכם בכ-95 מיליון שקל. הדיבידנד שיחולק בשנת 2017 צפוי להיות גבוה מ-61 מיליון שקל.

פעילותה העסקית של סלע נדל"ן כוללת החזקה ב- 29 נכסים מניבים, המשמשים כבנייני משרדים, מסחר, תעשיה ולוגיסטיקה, תחנות תדלוק ובית מלון, המושכרים ל- 420 שוכרים, בשטח כולל של 201,000 מ"ר וכן 120,000 מ"ר שטחי חניה.

שמואל סלבין, יו"ר סלע נדל"ן: "תוצאות הרבעון הראשון מדגימות את הצמיחה העקבית והברורה של סלע נדל"ן. יש לזכור כי היקף נכסיה של סלע נדל"ן עלה בארבע השנים האחרונות ביותר מ - 177%: מנכסים מניבים בהיקף של 771 מיליוני שקלים בשנת 2012 לנכסים הנאמדים ב- 2.14 מיליארד שקלים בסיום הרבעון הראשון השנה.  החברה זוכה לאמון משקיעיה בזכות תזרים המזומנים היציב ומדיניות ברורה של חלוקת דיבידנדים. דירקטוריון החברה הודיע זה מכבר כי בשנת 2017 סכום חלוקת דיבידנד לא יפחת מ - 61 מיליוני שקלים, המהווים 43.5 אגורות למניה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בני 17/05/2017 12:02
    הגב לתגובה זו
    לריטים אסור שיהיה בעל שליטה או אחד שמחזיק יותר מ5 אחוז
  • 2.
    ישראל ישראלי 16/05/2017 17:02
    הגב לתגובה זו
    ממליץ באופן אישי ומנסיון. תקנו ותרויחו.
  • 1.
    חברה מפתיעה לטובה. (ל"ת)
    אבי 16/05/2017 15:41
    הגב לתגובה זו
צחי חג'ג', יו"ר חג'ג' אירופה, צילום: שי תמירצחי חג'ג', יו"ר חג'ג' אירופה, צילום: שי תמיר

צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%

הנפקה מעין פרטית למקורבים בדיסקאונט מפילה את המניה; החברה גייסה כ-50 מיליון שקל נמוך ממחיר הסגירה של אתמול בכ-10%

צלי אהרון |

חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה 3.26%  , העוסקת בנדל"ן יזמי ונדל"ן להשקעה ברומניה, קיימה והשלימה אמש גיוס של כ-50 מיליון שקל ממשקיעים מסווגים, במסגרת מכרז מוקדם שנערך לקראת אפשרות של הנפקה לציבור. במסגרת ההנפקה הוצעו יחידות הכוללות מניות רגילות וכתבי אופציה במחיר של 925 אג' ליחידה - מחיר הנמוך בכ-10% ממחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה. בפועל ההנחה הא גדולה מ-10% כשמתחשבים בשווי האמיתי של האופציות.  

מצב כזה פוגע כמובן במשקיעים הפרטיים. הם מדוללים במחיר נמוך, והמניה נופלת כעת ב-11%. צחי חג'ג' יכול היה לגייס במסגרת הנפקת זכויות או באפשרויות אחרות ואז המשקיעים הפרטיים היו יכולים להשתתף בהנפקה. עם זאת, חשוב להדגיש כי גם הנפקת זכויות גורמת במקרים רבים לירידה במניה, אך היא מספקת שוויון אמיתי בין בעלי המניות.  חשוב גם להגיד שהמניה זינקה ב-120% בשנה על רקע עסקאות והשבחות בפעילות שלה. כלומר, משקיעים הרוויחו תשואה מרשימה.  

החברה ציינה כי התקבלו התחייבויות מוקדמות לרכישת 54,059 יחידות, מתוכן בחרה להקצות 50,004 יחידות, בהיקף כספי כולל של כאמור כ-50 מיליון שקל. בין המשתתפים בהנפקה נכללו גם בעלי עניין בחברה, ובראשם נפתלי שמשון (נ.ש אחזקות), שהתחייב לרכוש כ-5,377 יחידות. עם פרסום ההודעה נרשמה תגובה חריפה מצד השוק: מניית חג'ג' אירופה צונחת כעת בכ-10% במחזור גבוה של כ-1.68 מיליון שקל. הירידה החדה משקפת את חוסר שביעות הרצון של המשקיעים מהדיסקאונט שניתן בהנפקה.

סימני שאלה. מדוע דווקא עכשיו?

הנפקה בדיסקאונט נתפסת לרוב בשוק ההון כמהלך של חולשה, כאילו החברה נאלצת "למשוך" כסף במחיר נמוך מהשוק כדי להבטיח ביקושים. מנגד, העובדה שהחברה בחרה לגייס דווקא אחרי תקופה של עליות במניה - 50% מתחילת השנה, מלמדת על רצון בעצם לדלל את החזקות בעל השליטה אחרי העלייה.   

התגובה השלילית כעת עשויה גם לשקף חשש משבירת המומנטום החיובי שראינו בתקופה האחרונה. השאלה המרכזית היא מדוע לגייס דווקא עכשיו. ייתכן שמדובר בצורך לממן פרויקטים יזמיים חדשים ברומניה, או ברצון לנצל חלון שבו המשקיעים מוכנים להזרים הון בתנאים יחסית נוחים לחברה. לחלופין, מדובר בצעד לחיזוק הנזילות והחוסן הפיננסי של החברה, שיאפשר לה גמישות רבה יותר בשוק תנודתי. במידה וההון יופנה לפרויקטים קיימים או להשבחת נכסים, הדבר עשוי להוות בשורה למשקיעים, שכן הוא עשוי לתרום לגידול עתידי בהכנסות וברווחיות. 

תנצ בדימוס קובי זריהן הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. קרדיט: יח"צתנצ בדימוס קובי זריהן הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. קרדיט: יח"צ

שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על כוונתה להטיל עיצום כספי בהיקף של כמעט שני מיליון שקל על רשת שופרסל, בעקבות הפרת חוק הגנת הצרכן, כשלא הוצגו מחירים על גבי אלפי מוצרים, נמצאו מוצרים שמחירם בקופה היה גבוה יותר מהמחיר שהוצג על גבי המוצר או השלט

רן קידר |
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פרסמה הודעה על כוונתה להטיל עיצום כספי על רשת שופרסל , בסכום של 1,971,840 שקל , בעקבות שורת ממצאים חמורים שהתגלו בבדיקות פיקוח. לדברי הרשות, ההפרות כוללות אלפי מוצרים שהוצגו ללא מחיר , סימון שגוי או חסר של ארץ ייצור , וכן פערים חוזרים בין המחיר במדף למחיר שנגבה בפועל בקופה זו אינה הפעם הראשונה השנה שרשת שיווק מקבלת קנס על עבירות מסוג זה , ורק בחודש האחרון הוטלו קנסות בגין עבירות דומות על קרפור ועל יוחננוף, ונשאלת השאלה המתבקשת , האם זו פרקטיקה מקובלת בענף והאם היא משתלמת?  

קובי זריהן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "אי הצגת מחירים, סימון מטעה של ארץ ייצור והפערים לרעת הצרכן בין המחיר במדף שהוצג לצרכן לבין המחיר בקופה, פוגעים ישירות בכיס ובאמון של הצרכנים. לא נאפשר מצב שבו רשת קמעונאית גדולה מתעלמת מהחוק ומהסטנדרטים המחייבים. הרשות תמשיך לפעול בנחישות כדי להבטיח שכל צרכן יקבל מידע אמין, ברור ומלא בעת הקנייה".

הרשות ציינה כי מדובר באחת מהכוונות להטלת קנסות הגבוהות שניתנו עד כה בענף הקמעונאות, כחלק ממדיניות אכיפה שמטרתה לייצר הרתעה ולהבטיח שחקנים הוגנים בשוק. לשופרסל ניתנה כעת זכות טיעון בת 45 ימים, במסגרתה תוכל להציג טענות עובדתיות ומשפטיות בנוגע לעצם ההחלטה או לגובה הקנס. 

רשתות השיווק מציגות: בדרך לרווחים מטעים את הצרכנים

יוחננוף הטעה צרכנים ויקנס כמעט במיליון שקל - זה בכלל מרתיע?

טיפה בים

לשם ההשוואה לגבי גודל הקנס, וככל הנראה על מידת ההרתעה שלו, נוכל להסתכל על ההכנסות שדיווחה הרשת ברבעון השני, שעמדו על 3.69 מיליארד שקל. ההכנסות של שופרסל ירדו ברבעון האחרון לעומת הרבעון המקביל ב-8% אך הרווחים שלה עלו ועמדו על 196 מיליון שקל. כך או כך, אם נסתכל על ההכנסות זוהי טיפה בים ואפילו אם נסתכל על הרווחים זה חלק זעום מהרווחים הרבעוניים. 

וכך, אמנם קשה לשער מה מידת "הרווח" מהטעויות של הצגת מחירים שגויים, אבל לגבי היחס בין הקנס לבין הכנסות או רווחי החברה, הוא בבירור מזערי ובלתי מורגש. כך זה במקרה של שופרסל וכך זה במקרה של שאר רשתות השיווק, שנקנסות על עבירות כאלו מדי כמה חודשים. 

ואם זו אכן פרקטיקה מקובלת, וככל הנראה משתלמת, האם אין פה צורך לשנות את מנגנון הפיקוח, ויותר מכך, את גובה העיצומים הכספיים?