15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

מדד המחירים הפתיע עם עלייה של 0.3% במארס - ותראו את סעיף שכר הדירה

יונתן כץ מלידר: "נראה שצעדי האוצר להוציא את המשקיעים משוק הדיור הצליחו להקטין את ההיצע של דירות להשכרה וגם לייקרן"
 |  31
מאקרו מקומי
Share
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת כעת היא מדד חודש מארס רשם עלייה של 0.3%. ב-12 החודשים האחרונים מדובר בעלייה של 0.9%.


הסעיף שהשפיע באופן המשמעותי ביותר על המדד בחודש החולף היה סעיף הדיור שרשם עלייה של 0.8%. נציין כי העלייה במדד שירותי דיור בבעלות דיירים מבטאת את השינויים במחירי שכר דירה שנקבעו בחוזים שנחתמו בחודשים פברואר 2017 מרץ 2017 ,לעומת חוזים שנחתמו בחודשים
ינואר 2017 פברואר 2017.

מחירי הדירות רשמו עלייה של 0.1% בלבד. ב-12 החודשים האחרונים מחירי הדירות עלו ב-6%. כלומר עליית מחירי הדירות ממשיכה להתמתן.

נזכיר כי מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר שפורסם בחודש שעבר הפתיע כאשר נותר ללא שינוי, בניגוד לתחזיות השוק שהצביעו על צפי לירידה של 0.2%, בהמשך לירידה בשיעור דומה בחודש קודם לכן. עם פרסום הנתון, נקטעו 4 חודשים רצופים של ירידות.יונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר: "מדד חודש מרץ הפתיע כלפי מעלה ועלה ב- 0.3% לעומת התחזית המוקדמת שלנו של 0.1%. מדד מרץ הושפע מעלייה חדה במחירי השכירות בחוזים מתחדשים בשיעור של 1.1%, כאשר הקצב השנתי עלה ל- 2.1% מ- 1.7% לפני חודש ו- 1.5% לפני חודשיים. כנראה שצעדי האוצר להוציא את המשקיעים משוק הדיור הצליחו להקטין את ההיצע של דירות להשכרה וגם לייקרן. בנוסף, מחירי ההלבשה עלו בשיעור חד על רקע החלטת הלמ"ס להקדים ולמדוד את אופנת הקיץ כבר בחודש מרץ (ולא לחכות לחודש אפריל). הקדמה זו צפויה למתן את העונתיות הרגילה במדד אפריל.""למרות ההפתעה כלפי מעלה במדדים של חודשי פברואר ומרץ, והעובדה שהאינפלציה ב- 12 החודשים האחרונים נושקת ביעד (0.9%), בנק ישראל לא צפוי להעלות את הריבית השנה על רקע מדיניות מוצהרת של לחכות ,"כל עוד שיידרש כדי לבסס את סביבת האינפלציה בתוך תחום היעד". כלומר, בנק ישראל ימתין עד שסביבת האינפלציה מתבססת בסביבת 2% (מרכז היעד)".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

31 תגובות ב-21 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
21 גדעון 18/04/2017 14:48 מדד השכירות זה קישקוש
הלשכה המרכזית לסטטייסטיקה לא באמת יודעת מה המחירים של השכירות. 90% מחוזי השכירות לא נרשמים אצל שום גורם מוסמך. הכל השארות לא מבוססות.
20 הכפלת שכ"ד 17/04/2017 10:42 ניתוח שוק הנדל"ן בישראל
כחלון הופך את הצעירים למשקיעי נדל"ן הרוכשים דירה בפריפריה במטרה להשכיר אותם ולשכור דירת מגורים במרכז ... פעולות כחלון הביאו את בעלי ההון בישראל להפסיק לרכוש דירות בישראל והם עברו לרכוש דירות להשכרה בחו"ל המניבות תשואה כפולה מבישראל ... חסרי דירות בישראל עם הון ראשוני קטן, עוברים לרכישת דירה להשכרה בחו"ל במטרה לקבל שכ"ד שיעזור להם לשכור דירה בישראל .... פעולות כחלון הביאו לצימצום היצע הדירות להשכרה במרכז, מול העלייה התלולה בביקושים לדירות מושכרות, יביאו להכפלת שכ"ד במרכז ...
חיים 18/04/2017 01:59 פששש גאון הדור
למה רק הכפלה? אולי פי ארבע? עזוב את העובדה שהשכר לא עולה... תגיד שמעת על ראש העין? על ההיצע והביקוש שם אתה יודע דבר או שניים? ועל מחירי השכירות שם שמעת? ראש העען זה לא תל אביב נכון, אבל זה מבחינתי מרכז הארץ. חשב מסלול מחדש
קובי 18/04/2017 09:51 גילוי נאות
לכל קוראי האתר היקרים; אל תיפלו בפח. יש כאן אדם אחד או שניים שמקשקשים לכולם וכותב/ים עשרות תגובות-כל אחד על ירידת מחירים. וראש העין.. הכל בבלאט מוחלט! אני אדם פרטי שזקוק לדירה כמו כולם, ומכיר את השוק טוב. והמצב לצערי נורא. הכל כל הזמן ממשיך לעלות. מי שיכול ורוצה שיקנה ומי שלא רוצה שלא יקנה רק קחו בחשבון שלגור ברחוב אי אפשר זה אומר שכירות וזה בעלות 50 אלף שח בשנה.
19 קולט אינטרסנטים 15/04/2017 11:10 עיתונות לא רלוונטית
ביזפורטל חבל שאתם מסננים תגובות לא מתלהמות.... סה"כ רציתי שכולם ידעו שמחירי הדירות ירדו לראשונה זה המון זמן ריאלית ב 0.2% .... שוק הנדל"ן הישראלי עשה פניית פרסה חדה.... זהירות בירידות... ופיצוץ נעים.... BBBBBBOOOOOOOOOOOOOOMMMMMM
חמודי 15/04/2017 22:31 מחירים מעולם לא ירדו נומינלית
רק ריאלית...וזה שווה ל.×××גם בשיא הירידות מ99 עד 2006 לא ירדו נומינלית רק ריאלית כלומר היה מדד 3 או 4% ומחירים עמדו.
18 יורם 15/04/2017 09:57 הציבור מבין שהמחירים גם יכולים לרדת
והנה מתחילות ירידות מחירים שיתעצמו
17 אורי... . 15/04/2017 03:53 בנק ישראל קונה בעל כורח מטבע זר, אז תשכחו מהעלאת ריבית
לפחות בשנה הקרובה אין סיכוי להעלאת ריבית, וגם לאחריה הסיכוי קלוש כי מגמת הרכישה של מטבע חוץ נראית נמשכת ונמשכת.
16 מנחם 14/04/2017 21:38 תסבירו לי איך בדיוק יודעים ?
הרי אין שום מידע על זה שכר הדירה לא עלה ולא כלום , ההפך לא מצליחים להשכיר היום העיתונים הכלכליים משקרים לפי מי שמשלם יותר
15 שמואל ברגר 14/04/2017 21:18 מוזרות המדידות
אני מוצא שכמעט כל מוצרי הצריכה חוץ מדלק עלו במחירם בשנה האחרונה (להוציא נדל"ן אולי)
14 ממשלה שלא עושה כלום 14/04/2017 20:03 חוץ מלדבר, הצהירו על 20 אלף דירות
במחיר למשתכן בפועל נמכרו 5 אלף! וזה עוד תוכנית הדגל של שר האוצר, ממש אכזבה, טעות שבחרתי בכחלון עדיף כבר לפיד...
13 שרון 14/04/2017 18:52 מדהים
עשרות אלפי דירות להשכרה עומדות ריקות חודשים (לכניסה מיידית). מי שלא מאמין שייכנס ליד 2 ויראה בעל עיר שתבחרו תמצאו כמה מאות ושכר הדירה עולה. לא מוזר קצת?
אורי 15/04/2017 22:28 אתה מקשקש. דירות ריקות מיד2?
איך הגעת למסקנה המטופשת שדירות ריקות ממודעות ביד2? אולי משכירים מחפשים לשפר פוזיציה ולהעיף שוכר קיים?
12 מרק 14/04/2017 18:45 כלכלנים - עילויים שכמותכם
עוד לא למדת שחודש לפני חגים דוקא מנפחים מחירים?
11 חוק הדירות הוא מתנה. 14/04/2017 17:30 תודה לכחלון , בזכותך העלתי שכ"ד ב-5%.
למרות חוסר הנעימות עם הדיירים שלי , כחלון עזר לי להסביר להם למה אני מעלה מחירים , כמו כן הודעתי להם שאם חוק ריבוי הדירות יעבור תהיה העלאה נוספת.
10 ? 14/04/2017 16:14 אני אישית אף פעם לא האמנתי למדד הזה
מי מפקח על המדד הזה אינטרסנטים? כדי למכור לציבור לוקשים?
9 שכ"ד עולה 14/04/2017 16:04 מגלגלים על השוכר את מס פחלון. וזה מה שהממשלה רוצה
שהשכירות תעלה. שהמשקיעים יברחו ואז הם יקצרו את הפירות עם דירות של קרנות ריט. שנה ראשונה כיפה אדומה בזול בזול שנה שניה הצמדה למדד השכירות שהאוצר ימציא ופתאום הזול יהיה מאוד יקר. מי שחושב שזה לא מגולגל על השוכרים טועה
8 YL 14/04/2017 15:47 אלוף בצבא טירון כ שר שיכון
מה ש הכי חמור לשר השיכון אן אומץ להצהיר אני נכשלתי ולעזוב את **התואר והתפקיד** זה גדול עליו אבל מה שכן מתאים לו זה החנפן התורן של ביבי
7 אורי גרינולד 14/04/2017 15:47 בסופו של דבר ממשיך לעלות!!!
תחנת ההאטה בדרך לתאוצה נוספת, פשוט כי חסר דירות ולכן גדולים הביקושים מההצע!!! המחירים ימשיכו לעלות וביתר עוצמה!!!
6 כחלון כוכב עליון 14/04/2017 15:23 כמה פעמים אמרו לו את זה ובכל הרמות והוא נשאר בשלו
הצליח להשניא את המשקיעים בלי שום סיבה וניסר לעצמו את הענף שהוא יושב עליו, חבל שהשוכרים צריכים לבכות מהבדיחה הזו.
5 רמי 14/04/2017 15:17 מחירי הדירות עולים דרך המשכנתא
עבדים עלינו בעיניים כולל כחלון שבטח יודע את זה והאינפלציה לא תעלה כי אין לאנשים כסף לקנות ולצמוח אולי כמה עשירים שמבזבזים בטירוף מעלים את האינפלציה משכורת ממוצעת לא מספיקה לחיות ארנונה בגובה משכנתא.מיסים על כל דבר פי שניים כמעט בסוף המדינה תיקרוס בגלל עוני
4 יעקב ראובן 14/04/2017 14:50 לא באמת מדד מפתיע
הסיבות לאינפלציה הנמוכה מתחילות להעלם. הסיבה ליציאה מסויימת של המשקיעים היא בעיקר עלית הריבית ולא צעדי הממשלה שהם משפיעים בשוליים . מה לעשות שכל המחקרים מראים זאת ...
3 פחלון האפס!!! 14/04/2017 14:10 בקיצור - מחירי הדירות ממשיכים לעלות!!!! (ל"ת)
יאצק 14/04/2017 22:44 ממשיך לעלות וחבל. הלוואי ויעצרו כבר. (ל"ת)
מנחם 14/04/2017 21:39 וואו לא הבנת כלום חחחח
המחירים יורדים
יאצק 15/04/2017 22:24 אתה לא הבנת כלום. מחירים עולים (ל"ת)
2 פישרינינג 14/04/2017 13:53 לא משנה מדד אפס שתיים או אפס שלשfכי קלוג תמיד תשאר אפס
נגידה חסרת מעוף וחסרת אומץ \ הדבר האחרון שישראל צריכה בשעת סערה פיננסית אמיתית
1 עודף היצע 14/04/2017 13:06 המדד יפתיע כלפי מטה. בעלי דירות לא מצליחים להעלות שכ"ד
כך הבנתי מקריאה באתר "מידע קריטי לרוכשי הדירות"
אורי... . 15/04/2017 03:54 אבל רק החודש הם העלו ובצורה חריגה. כך על פי הלישכה (ל"ת)
אורי 14/04/2017 22:18 די עם השקרים
השקרים מתמוססים עם המידע השקרי "והקריטי" .דיייייייייי עם ההזיות והשקרים.לא יעזור לך. אידיוט
דב 14/04/2017 16:10 כנראה לא הבנת את מה שקראת. וכי למה שלא אעלה שכר דירה
כאשר כחלון מעלה את נטל המס? העליתי וגם הצלחתי לגבות. מי שצריך דירה משלם. עדיין העליתי בפחות ממה שכחלון מתכנן לגבות ממני.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש