קורנית דיגיטל רונן סמואל
צילום: יח"צ

תוצאות חזקות לקורנית דיגיטל ברבעון הרביעי, אך בשוק ציפו ליותר

ההכנסות צמחו ב-26%, והרווח הנקי הוכפל ברבעון הרביעי של שנת 2018. אולם החברה פספסה את צפי האנליסטים והמניה איבדה 3.4% במסחר המאוחר
ערן סוקול |

יצרנית ומשווקת מכונות ההדפסה לתעשיית הטקסטיל קורנית דיגיטל (סימול: KRNT) הנסחרת בנאסד"ק, דיווחה אמש (23:00 שעון ישראל) על תוצאותיה לרבעון הרביעי של שנת 2018 עם זינוק של 26% בהכנסות והכפלה של הרווח הנקי המתואם, אולם פספסה את צפי האנליסטים הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. מניית החברה איבדה אתמול כ-4% מערכה וירדה עוד כ-3.4% במסחר המאוחר.

ההכנסות זינקו, אבל בשוק ציפו ליותר

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2018 עלו בכ-26.2% לכ-37.8 מיליון דולר, בנטרול של כ-1.4 מיליון דולר המיוחס לכתבי האופציות בגין עסקת אמזון, זאת בהשוואה להכנסות של כ-30 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בנטרול של כ-0.4 מיליון דולר המיוחס להשפעה של כתבי האופציות בגין עסקת אמזון, ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-38.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2018.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי (Non-GAAP) של כ-3 מיליון דולר או 8 סנט למניה ברבעון הרביעי, בהשוואה לרווח נקי של כ-1.5 מיליון דולר או 4 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד ולעומת צפי האנליסטים לרווח נקי של כ-12 סנט למניה.

הרווח הנקי (GAAP) ברבעון הרביעי הסתכם בכ-7 מיליון דולר או 19 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של כ-0.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ירידה קלה בשולי הרווחיות הגולמית

הרווח הגולמי (Non-GAAP) של קורנית ברבעון הרביעי של השנה עלה בכ-26.0% לכ-18.4 מיליון דולר (48.8% מהמכירות), בהשוואה לכ-14.6 מיליון דולר (48.9% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי (GAAP) ברבעון הרביעי עלה בכ-25.4% לכ-18.1 מיליון דולר, בהשוואה לכ-14.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הצמיחה בהכנסות הקפיצה את שולי הרווח התפעולי 

הרווח התפעולי (Non-GAAP) ברבעון הרביעי טיפס בכ-160% לכ-2.9 מיליון דולר (7.8% מההכנסות), בהשוואה לכ-1.1 מיליון דולר (3.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה ברבעון עליה ברווח התפעולי (GAAP) לכ-0.8 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-0.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נובע מגידול במכירות ומינוף תפעולי גבוה יותר כתוצאה מקצב מכירות גבוה.

לא צפוי שינוי מהותי ברבעון הראשון של שנת 2019

החברה סיפקה תחזית לרבעון הראשון של 2019 במסגרת שיחת הוועידה שהתקיימה אמש, על פיה סך ההכנסות ברבעון ינוע בטווח של 36.5-39.5 מיליון דולר (אמצע טווח של 38 מיליון דולר), ושיעור הרווח התפעולי (Non-GAAP) ינוע בטווח של 4%-8%.

"החדשנות, המנוע העיקרי לצמיחת החברה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

ההנפקה הטכנ' הגדולה בהיסטוריה: פייסבוק שווה 104 מיליארד דולר - צוקרברג שווה 'רק' 19.1 מיליארד

מדובר בטווח העליון ביותר שהחברה קבע לצורך ההנפקה; מחיר ההנפקה קובע לפייסבוק שווי שוק של 104 מיליארד ד'
הרשת החברתית הגדולה בעולם תפתח היום בצהריים (18:30 זמן ישראל) את יומה הראשון בבורסת ניו יורק, כאשר היא כבר תחל להיסחר בשער של 38 דולר למניה. החברה גייסה באמצעות הנפקת 421 מיליון ממניותיה כ-16 מיליארד דולר, מדובר בהנפקה של חברת טכנולוגיה הגדולה בהיסטוריה. חלק ניכר מתמורת ההנפקה יכנס לכיסיהם של המשקיעים הוותיקים של פייסבוק, ביניהם גולדמן זאקס (סימול: GS) ומיקרוסופט (סימול: MSFT). במחיר ההנפקה כאמור, 503.6 מיליון המניות והאופציות שמחזיק מארק צוקרברג מוערכות בסכום דמיוני ובלתי נתפס של כ-19.1 מיליארד דולרים. סכום זה ש'באמתחתו' עושה אותו עשיר יותר ממייסדיי חברת גוגל (סימול: GOOG); סרגיי ברין ולארי פייג', כך לפי מדד המיליארדים של בלומברג. אדוארדו סברין, אחד ממייסדי פייסבוק, מסמן בהנפקה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום ההשקעות הפיננסיות כשהוא צפוי לגרוף לכיסו כ-4 מיליארד דולר בהנפקה, לאחר שהשקיע סכום כולל של 30 אלף דולר בהקמת החברה. כאמור, התקשורת האמריקנית התמקדה רבות בסברין בזמן האחרון, לאחר שוויתר על אזרחותו האמריקנית וקיבל על עצמו אזרחות סינגפורית. בסינגפור אין מיסוי על רווחי הון והמיסוי על השכר יכול להגיע עד 20% בלבד. פייסבוק (סימול: FB) הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא מרימה את טווח מחיר ההנפקה לבין 34 עד 38 דולר למניה, לעומת 28 עד 35 דולר, וסימנה בכך את תיאבון המשקיעים לקחת חלק בהנפקה. הרמת המחיר תעניק לחברה שווי שוק שינוע בין 93 עד 104 מיליארד דולר. הביקוש החזק למניית פייסבוק התיר לכמה ממשקיעי החברה ראשונים למכור יותר מניות ממה שתיכננו בהתחלה. מספר גורמים אנונימיים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי החברה היא זאת שביקשה ממשקיעיה לעשות את המהלך הזה. ההנפקה המוגדלת מגיעה בזמן שמספר שאלות עלו בנוגע למודל הפירסום העיסקי של החברה, אשר אחראי ל-80% מהיקף ההכנסות. רבים מהמשתמשים של פייסבוק עוברים לאפליקציות למכשירי ניידים, שם החברה טרם הצליחה לבסס מודל מוצלח לפירסום. הרשת החברתית תתמודד ביומה הראשון עם לא מעט לחץ, לאחר שהמדדים המובילים בוול סטריט מסמנים רצף ירידות של 5 ימים. כזכור, יצרנית הרכב GM (סימול: GM) הודיעה לפני יומיים כי היא מושכת את קמפיין הפרסום שלה על גבי פלטפורמת פייסבוק בטענה כי הוא משפיע בצורה מינורית ביותר על החלטות הרכישה של הצרכנים. קרלוס קריג'נר מברנשטיין ריסרץ' כתב במכתב ללקוחותיו כי הצהרת GM הייתה מהלך של "חדשות רעות" ועלולה להשפיע בצורה מתמשכת על לקוחות נוספים של החברה. "אחד יכול להסיק כי מה ש GM מצאה גם אחרים ימצאו, וזה יקשה מאוד על הכנסות פייסבוק", כתב קריג'נר. יש מספר חברות 'טפיליות', כאלה ש'רוכבות' על ההצלחה של פייסבוק - בין אם אלו ספקים, מתחרים או שותפים - אשר מציעות למשקיעים שאינם חברים באליטה של וול סטריט, ואינם יכולים באמת לרכוש כיום מניות של ענקית הרשת החברתית, הזדמנות להרוויח בעצמם מההנפקה של השנההכנסו לרשימת 10 המניות לתת להן 'לייק' כשפייסבוק תהפוך היום לחב' ציבורית. באופן רגיל, אנשי פנים (עובדים בד"כ) ומחזיקים גדולים בחברה שמונפקת לראשונה לציבור, חייבים לחכות 180 ימים לפני שהם יכולים למכור את מניותיהם לחיצוניים. במהלך לא רגיל, פייסבוק (סימול: FB) 'קימבנה' את תקופת ההמתנה הזו, ואיפשרה מהלך לפיו מניות נוספות יימכרו לציבור רק 3 חודשים מהיוםאל תגידו שלא ידעתם: 'קומבינה' לרציניים בלבד - עוד 91 ימים פייסבוק עלולה לחוות גל מכירות ענק.